@geefmegeen WAT?
Concurrentie
Het is zonder twijfel de week van de concurrentie geweest. De laatste week in Big Brother werd stijlvol afgesloten door Marlies, die het nodig vond om Janine te nomineren via de Joker. Het gevolg hiervan was dat Janine afscheid mocht nemen van Bik Brudder. Daar zijn we thuis niet rouwig om geweest – irritant bemoeiziek wijf met haar zeikstem. Dahaag, ‘schatje’.
Tussen Semih en Tijn botert het ook niet zo best. Om maar eens een understatement te maken…
Sinds het gedoe met de knijpers hebben de twee een ijzige relatie, die nog extra wordt gekoeld door de benauwde omgeving en het gebrek aan objectieve feedback. Een ‘Tribunaal’ met twee advocaten helpt daar niet aan – als Tijn en Semih elkaar dit jaar nog de hand willen schudden, moet dat vanuit henzelf komen.
Wel gek dat er nu schijnbaar weer twee kampen ontstaan, terwijl we er net vanaf waren.
Aanstaande maandag moet er weer iemand naar huis. We kunnen stemmen op Egbert, Jeroen en Semih. Ik gok dat Egbert naar huis moet – de reacties op diverse fora wijzen onomstotelijk in die richting. Het is ook mooi geweest voor die man. Hij heeft de ervaring van zijn leven achter de rug, en nu mag hij weg.
Na het bekendmaken van de nominaties wist hij het zelf ook al wel een beetje. Hij vertoonde in ieder geval typisch verliezersgedrag. De ongeschreven etiquette in BB schrijft namelijk voor dat je netjes je tegenstanders vergeeft, als je de tent uit vliegt. “Het geeft niet joh, ik heb het er zelf naar gemaakt, ik zag het al aankomen.” Lekker goedmaken, voor de goede omgang.
Ja, zo win je natuurlijk nooit.
Concurrentie genoeg voor de Hoofdprijs, maar de Hoofdprijs voor Concurrentie gaat deze week naar (pauken, tromgeroffel…): Natasia!!!
‘Huh? Die zit toch in de Gouden Kooi?’ hoor ik u denken. Klopt, Natasia is een moderne moraalhoer, iemand die uit principiële overwegingen in principe geen dingen doet die tegen haar principes ingaan, tenzij daar heel veel geld mee te verdienen is. Natasia zit in een villa in Eemnes, zichzelf te verdedigen tegen een stuk of tien andere moraalhoeren die allemaal maar één mantra hebben:
Je ziel verkopen is niet erg. Je ziel verkopen is niet erg. Je ziel verkopen is niet erg.
Deze mensen moeten met elkaar strijden om een villa en miljoenen. Degene die het meest moreel verwerpelijke gedrag vertoont, wordt daar rijkelijk voor beloond.
In de Gouden Kooi doet men niet aan goedmaken, maar aan afmaken.
En dat trekt kijkers, meer dan Big Brother
Bart
Ik schreef met Joost (BB5) columns voor Lycos ten tijde van BB6