abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 januari 2007 @ 08:50:27 #101
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_45275440
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 08:47 schreef bigore het volgende:

[..]

hèèèèèèèèèèè?????????
Wat is het probleem?
pi_45275511
Ik las al die dingen en zag geen overeenkomsten met moordenaars en zo, zal wel aan mij liggen
  vrijdag 12 januari 2007 @ 08:58:01 #103
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_45275547
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 08:56 schreef bigore het volgende:
Ik las al die dingen en zag geen overeenkomsten met moordenaars en zo, zal wel aan mij liggen
Hmm ja deze discussie gaat inderdaad nogal offtopic.
pi_45278241
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 11:01 schreef Godslasteraar het volgende:
god
Je doet je naam eer aan,hehe
pi_45278994
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 11:04 schreef bigore het volgende:

[..]

Je doet je naam eer aan,hehe
dat zou je in eerste instantie denken, totdat je de definitie van "lasteren" bestudeert:
quote:
Het plegen van smaad zonder het bewijs te leveren van de waarheid van het ten laste gelegde feit en tegen beter weten in.

- Van Dale.
Dat is hier dus niet het geval.
pi_45279236
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 11:34 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

dat zou je in eerste instantie denken, totdat je de definitie van "lasteren" bestudeert:

[..]

Dat is hier dus niet het geval.
Dus je gelooft wel in god zeg je nu? Want het is de waarheid, dus God bestaat sowieso, en als je in God gelooft, waarom zou je dan tegenstrijdig tegen hem zijn als je weet dat je dan in de Hel komt.
pi_45294965
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 11:43 schreef bigore het volgende:

[..]

Dus je gelooft wel in god zeg je nu? Want het is de waarheid, dus God bestaat sowieso, en als je in God gelooft, waarom zou je dan tegenstrijdig tegen hem zijn als je weet dat je dan in de Hel komt.
quote:
.................. if God existed, only in one way could he serve human liberty - by ceasing to exist.

A jealous lover of human liberty, and deeming it the absolute condition of all that we admire and respect in humanity, I reverse the phrase of Voltaire, and say that, if God really existed, it would be necessary to abolish him.

God and the State
Mikhail Bakunin
  zaterdag 13 januari 2007 @ 16:45:24 #109
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_45316492
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 01:20 schreef roelofjan het volgende:

pff... die paar miljoen die Pol Pot over de kling gejaagd heeft...
Pol Pot scoort naar % van de bevolking wel weer heel hoog/ hoogste..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 16:55:51 #110
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45316776
Die Pakistaanse president, Kan ? die heeft nogal wat Bengalezen om zeep laten helpen.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_45468852
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 19:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee. Lodewijk Napoleon was een soort Seyss Inquart. Hier door de bezettende macht gedumpt. De eerste koning was Willem I.
Lodewijk Napoleon was wel degelijk onze eerste koning, en daarnaast zeker geen Seyss Inquart, omdat hij het beste voor had met ons volk in tegenstelling tot die nazi. Het 'konijn van Olland' (hij probeerde Nederlands te leren maar haalde tijdens een toespraak ooit eens de woorden "koning" en "konijn" door elkaar) deed erg zijn best om een vader te zijn voor de Nederlanders. Hij deed het iig een stuk beter dan stadhouder Willem V, zijn voorganger, die zich meer bezig hield met zichzelf verrijken ten koste van het volk.

Lodewijk heeft veel betekend voor het Koninkrijk op het gebied van bestuurlijke vernieuwing. In het kader van de Egalité kregen bijvoorbeeld joden en andere minderheden dezelfde rechten als alle andere Nederlanders. Ook bij de grote Leidse kruitramp was Lodewijk snel ter plaatse om het volk het hart onder de riem te steken. (onlangs is deze ramp nog in het nieuws geweest omdat het 200 jaar geleden was). Dit zijn maar een paar voorbeelden waaruit blijkt dat Lodewijk een prima vent was.

Er was een hoop frictie tussen de broers Napoleon. Lodewijk heeft zich bijvoorbeeld verzet tegen het idee om Hollanders in laten lijven in het Franse leger om tegen de Britten te vechten. Ook verweet Bonaparte Lodewijk ervan meer op te hebben met de Hollanders dan met zijn bloedeigen Fransen. Op een gegeven moment was voor Bonaparte de maat vol en lijfde hij Koninkrijk Holland in bij het grote Franse keizerrijk en was Lodewijk vanaf dan geen "Konijn van Olland" meer.

donderdag 18 januari 2007 @ 13:46:45 #112
78918 SeLang
Black swans matter
pi_45469814
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 09:37 schreef Djaser het volgende:
Ben je ook van mening dat Taiwan decennia lang het echte China was?
Taiwan is nooit een integraal deel van China geweest.
Toen de Chinese keizer in de 19de eeuw door de Fransen werd verzocht om wat te doen aan de zeerovers die vanuit Taiwan opereerden verklaarde hij dat Taiwan niet tot Chinees territorium behoorde. Daarop hebben de Fransen voor een aantal jaren delen van Taiwan bezet, en gingen later weer weg toen het probleem verminderd was. Pas toen Japan aanspraken op Taiwan begon te maken verklaarde de Chinese keizer Taiwan tot deel van China. Echter na de sino-Japanse oorlog een paar jaar later is Taiwan aan Japan overgedragen. Na WO-II (Taiwan was toen al 50 jaar Japans gebied) mocht Chiang Kai Shek Taiwan als plaatsvervanger van de Geallieerden bezetten, pending een definitieve status (die nooit is vastgelegd). Formeel is Taiwan eigenlijk nog steeds een bezet deel van Japan.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:09:37 #113
78918 SeLang
Black swans matter
pi_45470680
Ik mis nog onze vriend Volkert v/d G.
Niet echt wereldgeschiedenis, maar hij heeft Nederland toch eventjes flink op z'n kop gezet
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_45473350
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 13:16 schreef LSS het volgende:

[..]

Lodewijk Napoleon was wel degelijk onze eerste koning, en daarnaast zeker geen Seyss Inquart, omdat hij het beste voor had met ons volk in tegenstelling tot die nazi. Het 'konijn van Olland' (hij probeerde Nederlands te leren maar haalde tijdens een toespraak ooit eens de woorden "koning" en "konijn" door elkaar) deed erg zijn best om een vader te zijn voor de Nederlanders. Hij deed het iig een stuk beter dan stadhouder Willem V, zijn voorganger, die zich meer bezig hield met zichzelf verrijken ten koste van het volk.

Lodewijk heeft veel betekend voor het Koninkrijk op het gebied van bestuurlijke vernieuwing. In het kader van de Egalité kregen bijvoorbeeld joden en andere minderheden dezelfde rechten als alle andere Nederlanders. Ook bij de grote Leidse kruitramp was Lodewijk snel ter plaatse om het volk het hart onder de riem te steken. (onlangs is deze ramp nog in het nieuws geweest omdat het 200 jaar geleden was). Dit zijn maar een paar voorbeelden waaruit blijkt dat Lodewijk een prima vent was.

Er was een hoop frictie tussen de broers Napoleon. Lodewijk heeft zich bijvoorbeeld verzet tegen het idee om Hollanders in laten lijven in het Franse leger om tegen de Britten te vechten. Ook verweet Bonaparte Lodewijk ervan meer op te hebben met de Hollanders dan met zijn bloedeigen Fransen. Op een gegeven moment was voor Bonaparte de maat vol en lijfde hij Koninkrijk Holland in bij het grote Franse keizerrijk en was Lodewijk vanaf dan geen "Konijn van Olland" meer.

het koningsschap van lodewijk napeleon was zo goed bevallen dat toen nl weer bevrijd was, men wéér een koning wilde (tenminste, dat is mij verteld bij geschiedenis)
pi_45859018
Bill Gates/hulporganisaties 25.000.000

Ze gaven Afrika hulp helaas helaas kregen ze doordat ze geen honger meer hadden zin in seks en vervolgens aids. Nou ja kleinigheidje hou je altijd.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 31 januari 2007 @ 19:20:26 #116
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_45859183
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 19:16 schreef vipergts het volgende:

Ze gaven Afrika hulp helaas helaas kregen ze doordat ze geen honger meer hadden zin in seks en vervolgens aids. Nou ja kleinigheidje hou je altijd.
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn).
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 4 februari 2007 @ 07:32:20 #117
167723 sanni
Acima de seu
pi_45963578

Onbegrijpelijk dat niemand Hanibal noemt
die imo heel veel Romeinsbloed aan zijn handen had.
pi_45963630
quote:
Op zondag 4 februari 2007 07:32 schreef sanni het volgende:
[afbeelding]

Dan kun je elke generaal wel gaan noemen.
  zondag 4 februari 2007 @ 11:08:31 #119
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_45964938
quote:
Op zondag 4 februari 2007 07:32 schreef sanni het volgende:
[afbeelding]

HaNNibal. En hoeveel dan? Dan kun je Caesar wel noemen (4 miljoen Galliërs, zo ongeveer), of elke Romeinse generaal in de eerste eeuwen van het Rijk. Enig idee hoeveel Germanen er gesneuveld zijn tijdens de verovering door Augustus c.s.? Of wat dacht je van de Britse veldmaarschalk Haig in WO1?

Bovendien: Kwalificeren generaals als moordenaars? Hun werk is oorlog, daarin vallen nu eenmaal doden. Moordenaars zijn, imo, mensen, die doden om het doden of wier acties doden tot gevolg hebben.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 4 februari 2007 @ 15:11:25 #120
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_45972380
Suharto anyone?
  zondag 4 februari 2007 @ 16:34:47 #121
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_45975074
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 08:19 schreef bigore het volgende:
niemand noemt Ted Bundy? kerel was 1 van de ziekste en ergste seriemoordenaar allertijden.
Was hij belangerijk dan En hij is niet een van de ergste serie moordenaars De rede dat hij zo bekend is geworden is dat bundy geen zwervers heroine hoertjes pakten maar studentes etc
  zondag 4 februari 2007 @ 16:35:44 #122
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_45975123
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 19:16 schreef vipergts het volgende:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')