Nouja, Memri is imo nou niet echt objectief te noemen en pikt de sensationele quotes er uit. Maar volgens mij zijn ze over het algemeen wel betrouwbaar.quote:Op maandag 8 januari 2007 23:13 schreef Ericr het volgende:
Ach ja Memri vist graag oude koeien uit de sloot. Memri voor al uw eenzijdige berichtgeving.
Nee, dat plan was echt en tevens niet van Hitler. Duitse mystici (lees: occulte idioten) hadden het leeuwendeel van wat er met de joden moest gebeuren allang voorgekookt voordat Adolf ten tonele kwam. Genocidaal antisemitisme was een populaire gedachte in het Beieren van zijn tijd. Dat laat overigens ook wel een leuke parallel zien met de Iraanse president. Genocidaal antisemitisme was in de islamitische wereld allang een populaire gedachte. Langer dat de Iraanse president aan de macht is en langer dan hij zijn politieke overtuiging aan het vormen is.quote:Op maandag 8 januari 2007 23:45 schreef Knip het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gelezen dat Hitler aanvankelijk van plan was om de Joden een eigen land te geven op Madagaskar. Of is dit ook een broodje aap verhaal??
Nee hoor.quote:Op maandag 8 januari 2007 21:51 schreef Eddy_Huntington het volgende:
Schicklgruber is inderdaad een Joodse naam.
Alois Hitler is nooit geadopteerd. Hij is wel op een gegeven moment erkend.quote:Op maandag 8 januari 2007 21:53 schreef moussie het volgende:
[..]
het is niet bekend wie hitlers opa was anders, zijn vader is onechtelijk geboren en later door hiedler geadopteerd toen die zijn moeder trouwde
JG Hiedler was een zwervende molenaarsknecht. Hij verdwijnt op een gegeven moment uit de boeken om pas aan het eind van zijn leven weer op te duiken bij de Burgerlijke stand en daar het vaderschap te erkennen van Alois. Deze verandert dan zijn naam in Alois Hitler (de spelling van de naam varieert in dat gebied).quote:Der Vater Alois' ist nicht zweifelsfrei identifizierbar. Der wohlhabende Bauer Johann Nepomuk Hiedler in Spital im Waldviertel und dessen Bruder, der öfters arbeitslose und vagabundierende Müllerknecht Johann Georg Hiedler kommen als mögliche Väter infrage, letzterer mit größerer Wahrscheinlichkeit.
Kershaw verwijst dit verhaal in zijn biografie met grote zekerheid naar het rijk der fabelen. De Familie Frankenreiter was niet Joods, er mochten in die tijd geen Joden in dat deel van Oostenrijk wonen. De zoon van die familie, van wie wordt beweerd dat hij Anna verkracht zou hebben, was ten tijde van haar werk daar pas 9 jaar oud.quote:Eine dritte Variante, die Alois Hitler als Sohn eines wohlhabenden jüdischen Kaufmannes namens Frankenberger hinstellt, gilt mittlerweile als ausgeschlossen[1], sollte aber später Alois' Sohn Adolf noch Kopfzerbrechen bereiten: Adolfs Großmutter hatte im Haushalt Frankenbergers gearbeitet, was diese Gerüchte nährte.
Ik denk het juist niet. Als Hitler vandaag de dag nog zou leven dan zou hij buitengewoon tevreden zijn met de Islamitische landen. Het 100% religiezuivere Saoudie Arabie en de dhimmie-status van niet-moslims in de omringende landen moet een droom voor hem geweest zijn.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 01:55 schreef -Wolf- het volgende:
Hitler had Iran allang aangevallen. Wat een maf land.
Ik vind dit genoeg reden om ze te nuken.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 09:19 schreef Jarno het volgende:
Lekker belangerijk wat ze in Iran vinden van Hitler.
Toch?
Oh, dat dan weer wel natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 09:21 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ik vind dit genoeg reden om ze te nuken.
Zoek eens op wat voor instelling Memri is en door wie opgericht. Betrouwbaar zijn ze zeker niet. Hun vertaling laat ook nog wel eens te wensen over.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 01:40 schreef gorgg het volgende:
[..]
Nouja, Memri is imo nou niet echt objectief te noemen en pikt de sensationele quotes er uit. Maar volgens mij zijn ze over het algemeen wel betrouwbaar.
Oude koeien? Het komt uit een interview van 28 december.
http://memri.org/bin/latestnews.cgi?ID=SD140807
Maar je weet niet zeker of Hitler wel of niet Joods was.quote:Op maandag 8 januari 2007 21:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het is allemaal hartstikke duidelijk. Alois Hitler was niet Joods. Klara Hitler was niet Joods. Hitler's opa en oma waren niet Joods.
nee natuurlijk niet, maar Mohammed was wel een Joodquote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:08 schreef BertV het volgende:
Straks gaat er ook nog iemand roepen dat jezus een jood was.![]()
Zo'n laffe daad om hem zwart te maken zou je alleen van joden verwachten.quote:Op maandag 8 januari 2007 22:47 schreef Chriz2k het volgende:
Hitler was een visionair.
hitler had ook flinke tekorten aan olie dus ik denk dat SA al lang gevallen wasquote:Op dinsdag 9 januari 2007 09:15 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik denk het juist niet. Als Hitler vandaag de dag nog zou leven dan zou hij buitengewoon tevreden zijn met de Islamitische landen. Het 100% religiezuivere Saoudie Arabie en de dhimmie-status van niet-moslims in de omringende landen moet een droom voor hem geweest zijn.
Jawel. Klara Hitler was niet Joods en je bent Jood door afstamming van je moeder.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:01 schreef Colnago het volgende:
[..]
Maar je weet niet zeker of Hitler wel of niet Joods was.
Of je leest even:quote:een Jood genaamd Frankenberger uit Graz waar Maria Anna Schicklgruber een tijdje bij in de huishouding had gewerkt.
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 07:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Kershaw verwijst dit verhaal in zijn biografie met grote zekerheid naar het rijk der fabelen. De Familie Frankenreiter was niet Joods, er mochten in die tijd geen Joden in dat deel van Oostenrijk wonen. De zoon van die familie, van wie wordt beweerd dat hij Anna verkracht zou hebben, was ten tijde van haar werk daar pas 9 jaar oud.
Door joden, en nu?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:41 schreef Ericr het volgende:
[..]
Zoek eens op wat voor instelling Memri is en door wie opgericht. Betrouwbaar zijn ze zeker niet. Hun vertaling laat ook nog wel eens te wensen over.
Het kan makkelijk nog gekker hoor. Je moet er niet van op kijken als morgen het bericht boven komt drijven dat Iran bericht dat Joodse UFO's onder leiding van Ariel Sharon het vliegveld van Teheran hebben bezet.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 10:29 schreef Erwtensoep het volgende:
Allemachtig, hoe krijg je het verzonnen
Wat denk je zelf? Dat achtergesteld kutvolk met hun achtergestelde cultuur maakt zich nog druk om een stom striptekeningetje.quote:Op maandag 8 januari 2007 21:46 schreef Kiedis het volgende:
dat die gasten zich daar nu nog druk om maken joh...
Cartoons verscheuren is hun idee van een snipperdag...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:10 schreef Erwtensoep het volgende:
Ja dat vroeg ik me af tijdens die cartoon protesten. Moeten die mensen niet naar hun werk?
En nog een slachtoffer van de anti-Iraanse propaganda.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 10:36 schreef Alicey het volgende:
Ze worden wel steeds sterker in Iran.. Het is jammer dat Iran waarschijnlijk ook flink aan censuur doet, zodat de bevoking die kolder nog gelooft ook..
Het gaat er niet om dat het Joden zijn, maar er om dat dit gewoon een stel hardliners zijn van de bovenste plank. Hier nog een goed artikel uit The Guardian over Memri. Er zijn overigens ook nog genoeg artikelen te vinden over de verdraaide vertalingen van Memri.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:24 schreef gorgg het volgende:
[..]
Door joden, en nu?
Er is inderdaad wat kritiek op de selectie van de artikels die ze vertalen, maar over de vertaling zelf heb ik tot dusver weinig klachten gehoord. En de discussies die bestaan gaan meestal over één woord wat meerdere betekenissen kan hebben. Ik zie niet in hoe dat hier het geval kan zijn. Hun vertaling is volgens mij door iedereen die de taal begrijpt na te gaan:
http://www.baztab.com/ (mss. dit interview?: http://www.baztab.ir/news/56566.php )
quote:Memri's purpose, according to its website, is to bridge the language gap between the west - where few speak Arabic - and the Middle East, by "providing timely translations of Arabic, Farsi, and Hebrew media".
Despite these high-minded statements, several things make me uneasy whenever I'm asked to look at a story circulated by Memri. First of all, it's a rather mysterious organisation. Its website does not give the names of any people to contact, not even an office address.
The reason for this secrecy, according to a former employee, is that "they don't want suicide bombers walking through the door on Monday morning" (Washington Times, June 20).
This strikes me as a somewhat over-the-top precaution for an institute that simply wants to break down east-west language barriers.
The second thing that makes me uneasy is that the stories selected by Memri for translation follow a familiar pattern: either they reflect badly on the character of Arabs or they in some way further the political agenda of Israel. I am not alone in this unease.
Ibrahim Hooper of the Council on American-Islamic Relations told the Washington Times: "Memri's intent is to find the worst possible quotes from the Muslim world and disseminate them as widely as possible."
Memri might, of course, argue that it is seeking to encourage moderation by highlighting the blatant examples of intolerance and extremism. But if so, one would expect it - for the sake of non-partisanship - t o publicise extremist articles in the Hebrew media too.
Eigenlijk is er dus sprake van een versnipperdagquote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:40 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Cartoons verscheuren is hun idee van een snipperdag...
Dit is een opinie-stuk van één journalist, niet van The Guardian.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:39 schreef Ericr het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat het Joden zijn, maar er om dat dit gewoon een stel hardliners zijn van de bovenste plank. Hier nog een goed artikel uit The Guardian over Memri. Er zijn overigens ook nog genoeg artikelen te vinden over de verdraaide vertalingen van Memri.
http://www.guardian.co.uk(...),7792,773258,00.html
[..]
quote:Op maandag 8 januari 2007 21:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:Ja, en Goering was eigenlijk een Chinees, Goebbels een neger die zich elke ochtend schminkte en Bormann was eigenlijk een Griekse boer
http://rightweb.irc-online.org/profile/1511quote:Its efforts, however, have been frequently criticized as providing a biased and distorted version of the region. In an op-ed for the Rocky Mountain News, Rima Barakat, a Denver-based Muslim activist, accused MEMRI of producing “unbalanced propaganda [that is] littered with inflammatory articles aimed to incite hate and bigotry toward any person whom MEMRI considers anti-Israeli or anti-Zionist” (March 27, 2006). MEMRI's bias, claimed Barakat, is also apparent in its translations. In once instance, wrote Barakat, “Halim Barakat (no relation), a professor at Georgetown University, published an article in Al-Hayat Daily of London titled ‘The Wild Beast that Zionism Created: Self-Destruction.' By the time MEMRI ‘translated' it, the title had been distorted to ‘Jews Have Lost Their Humanity.' Barakat objected, ‘Every time I wrote Zionism, MEMRI replaced the word by Jew or Judaism. They want to give the impression that I'm not criticizing Israeli policy, but that what I'm saying is anti-Semitic.”
Welke op zijn beurt weer de zoon van Darwin was. Ahmedinejad, zoon van Adolf, zoon van Darwin, zoon van Satan.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:45 schreef DrDarwin het volgende:
Ahmadinejad kan het weten, da's de zoon van Adolf.
Alleen je instelling in discussies verraad al een ziekelijke instelling. Islamofielen? Spoor je wel kerel?quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:02 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ah kijk, de islamofielenbrigade probeerd Memri te diskwalificeren op basis van een column van een islamist.
Volgens mij is het een complot tegen Memri!quote:William Rugh, former US ambassador to the United Arab Emirates and Yemen, describes MEMRI as a service which "does not present a balanced or complete picture of the Arab print media. ...Quotes are selected to portray Arabs as preaching hatred against Jews and westerners, praising violence and refusing any peaceful settlement of the Palestinian issue.
misschien bestat die 'islamofielen' brigade helemaal niet opd ec lcihématige wijze zoals jij hem misschien wel voor wilt stellen ...quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:02 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ah kijk, de islamofielenbrigade probeerd Memri te diskwalificeren op basis van een column van een islamist.
onzin, er bestaan geen 'betere' of 'slechtere' propagandisten, en zeker niet op 'raciale' of 'ideologische' basis... hooguit propagandisten die er goed in zijn de mensen te vertellen wat die ook 'willen' horen...quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:23 schreef Daniel.J het volgende:
Vergeet niet dat de zionisten de beste propagandisanten zijn ter wereld.
LooseChange is door zionisten vervaardigd? Want het heeft toch een aardig tijdje geduurd voordat jouw superieure geest vermocht in te zien dat 't een bedroevend slecht werkstuk is.quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:23 schreef Daniel.J het volgende:
Vergeet niet dat de zionisten de beste propagandisanten zijn ter wereld.
Klopt, daarom wilde hij ook geen kinderen. Die zouden er dan niet bepaald uitzien als de jongetjes van de Hitlerjugend.quote:
Van je opa of oma kun je een kwart joods worden van je overgrootouders 1/16 en van je overovergrootouders dus 1/32ste... dat lijkt me een enorme groep mensen die 1/32ste jood is. gingen de Nazi's zover terug met het Joden opsporen? Ik wist wel dat ze stambomen onderzochten, maar niet hoever ze terug gingen daarin.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:21 schreef Hathor het volgende:
Eva Braun was overigens wel deels joods 1/32 of zoiets. Dat word althans beweerd in de docu over de memoires van Adolf Eichmann. De Gestapo heeft er alles aan gedaan om dat niet uit te laten lekken, zelfs niet naar Hitler.
Als een (voor)ouder Joods bloed heeft dan zit dat ook in de aderen van de kinderen lijkt mij.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Jawel. Klara Hitler was niet Joods en je bent Jood door afstamming van je moeder.
quote:
een Jood genaamd Frankenberger uit Graz waar Maria Anna Schicklgruber een tijdje bij in de huishouding had gewerkt.
Of je leest even:
quote::
Kershaw verwijst dit verhaal in zijn biografie met grote zekerheid naar het rijk der fabelen. De Familie Frankenreiter was niet Joods, er mochten in die tijd geen Joden in dat deel van Oostenrijk wonen. De zoon van die familie, van wie wordt beweerd dat hij Anna verkracht zou hebben, was ten tijde van haar werk daar pas 9 jaar oud.
Kun je naggan hoe dom het is om over Joden, Christenen en Moslims te praten alsof het allemaal andere menssoorten zijn.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:45 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Van je opa of oma kun je een kwart joods worden van je overgrootouders 1/16 en van je overovergrootouders dus 1/32ste... dat lijkt me een enorme groep mensen die 1/32ste jood is. gingen de Nazi's zover terug met het Joden opsporen? Ik wist wel dat ze stambomen onderzochten, maar niet hoever ze terug gingen daarin.
Adolf Eichmann was uniek in zijn soort, hij hield zo'n beetje geheel alleen alle, maar dan ook alle persoonsgegevens bij van mensen die bij de Nazi's in een kwaad daglicht stonden, maar voor zichzelf hield ie ook nog andere dingen bij, zoals wel blijkt uit die info over Eva Braun. Wie weet wat ie allemaal nog meer heeft uitgevogeld wat ie voor de lieve vrede maar onder het tapijt heeft geveegd. Hij sprak ook nog eens een keer accentloos Hebreeuws, iets wat voor een Nazi op zijn minst twijfelachtig genoemd kan worden.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:45 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Van je opa of oma kun je een kwart joods worden van je overgrootouders 1/16 en van je overovergrootouders dus 1/32ste... dat lijkt me een enorme groep mensen die 1/32ste jood is. gingen de Nazi's zover terug met het Joden opsporen? Ik wist wel dat ze stambomen onderzochten, maar niet hoever ze terug gingen daarin.
Miroslav Satan ?quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Welke op zijn beurt weer de zoon van Darwin was. Ahmedinejad, zoon van Adolf, zoon van Darwin, zoon van Satan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |