abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45167569
quote:
Op maandag 8 januari 2007 23:13 schreef Ericr het volgende:
Ach ja Memri vist graag oude koeien uit de sloot. Memri voor al uw eenzijdige berichtgeving.
Nouja, Memri is imo nou niet echt objectief te noemen en pikt de sensationele quotes er uit. Maar volgens mij zijn ze over het algemeen wel betrouwbaar.
Oude koeien? Het komt uit een interview van 28 december.
http://memri.org/bin/latestnews.cgi?ID=SD140807
  dinsdag 9 januari 2007 @ 01:54:27 #52
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_45167712
quote:
Op maandag 8 januari 2007 23:45 schreef Knip het volgende:

[..]

Ik heb wel eens gelezen dat Hitler aanvankelijk van plan was om de Joden een eigen land te geven op Madagaskar. Of is dit ook een broodje aap verhaal??
Nee, dat plan was echt en tevens niet van Hitler. Duitse mystici (lees: occulte idioten) hadden het leeuwendeel van wat er met de joden moest gebeuren allang voorgekookt voordat Adolf ten tonele kwam. Genocidaal antisemitisme was een populaire gedachte in het Beieren van zijn tijd. Dat laat overigens ook wel een leuke parallel zien met de Iraanse president. Genocidaal antisemitisme was in de islamitische wereld allang een populaire gedachte. Langer dat de Iraanse president aan de macht is en langer dan hij zijn politieke overtuiging aan het vormen is.
pi_45167716
Hitler had Iran allang aangevallen. Wat een maf land.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 07:07:26 #54
3542 Gia
User under construction
pi_45168843
D'r zijn geruchten dat één van zijn grootvaders Joods was, maar dat zou in elk geval Hitler niet Joods maken. Volgens mij is het namelijk zo dat je Joods bent als je moeder Joods is.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 07:49:02 #55
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_45169078
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:51 schreef Eddy_Huntington het volgende:
Schicklgruber is inderdaad een Joodse naam.
Nee hoor.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 9 januari 2007 @ 07:52:20 #56
66444 Lord_Vetinari
pi_45169093
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:53 schreef moussie het volgende:

[..]

het is niet bekend wie hitlers opa was anders, zijn vader is onechtelijk geboren en later door hiedler geadopteerd toen die zijn moeder trouwde
Alois Hitler is nooit geadopteerd. Hij is wel op een gegeven moment erkend.
quote:
Der Vater Alois' ist nicht zweifelsfrei identifizierbar. Der wohlhabende Bauer Johann Nepomuk Hiedler in Spital im Waldviertel und dessen Bruder, der öfters arbeitslose und vagabundierende Müllerknecht Johann Georg Hiedler kommen als mögliche Väter infrage, letzterer mit größerer Wahrscheinlichkeit.
JG Hiedler was een zwervende molenaarsknecht. Hij verdwijnt op een gegeven moment uit de boeken om pas aan het eind van zijn leven weer op te duiken bij de Burgerlijke stand en daar het vaderschap te erkennen van Alois. Deze verandert dan zijn naam in Alois Hitler (de spelling van de naam varieert in dat gebied).

De Duitse Wikipedia meldt overigens:
quote:
Eine dritte Variante, die Alois Hitler als Sohn eines wohlhabenden jüdischen Kaufmannes namens Frankenberger hinstellt, gilt mittlerweile als ausgeschlossen[1], sollte aber später Alois' Sohn Adolf noch Kopfzerbrechen bereiten: Adolfs Großmutter hatte im Haushalt Frankenbergers gearbeitet, was diese Gerüchte nährte.
Kershaw verwijst dit verhaal in zijn biografie met grote zekerheid naar het rijk der fabelen. De Familie Frankenreiter was niet Joods, er mochten in die tijd geen Joden in dat deel van Oostenrijk wonen. De zoon van die familie, van wie wordt beweerd dat hij Anna verkracht zou hebben, was ten tijde van haar werk daar pas 9 jaar oud.

Ik kan toch echt aan diverse mensen adviseren eens een degelijke biografie van Hitler te lezen, met name die van Bullock of van Kershaw. Al dit soort klok-klepel ge-eikel maakt de zaak er alleen maar verwarrender op.

[ Bericht 22% gewijzigd door Lord_Vetinari op 09-01-2007 08:00:59 ]
pi_45169945
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 01:55 schreef -Wolf- het volgende:
Hitler had Iran allang aangevallen. Wat een maf land.
Ik denk het juist niet. Als Hitler vandaag de dag nog zou leven dan zou hij buitengewoon tevreden zijn met de Islamitische landen. Het 100% religiezuivere Saoudie Arabie en de dhimmie-status van niet-moslims in de omringende landen moet een droom voor hem geweest zijn.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 09:17:46 #58
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_45169973
Wat een circus is het ook.
pi_45169996
Lekker belangerijk wat ze in Iran vinden van Hitler.

Toch?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 9 januari 2007 @ 09:21:09 #60
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_45170017
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 09:19 schreef Jarno het volgende:
Lekker belangerijk wat ze in Iran vinden van Hitler.

Toch?
Ik vind dit genoeg reden om ze te nuken.
pi_45170026
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 09:21 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Ik vind dit genoeg reden om ze te nuken.
Oh, dat dan weer wel natuurlijk.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_45171064
Allemachtig, hoe krijg je het verzonnen
Houd van een lijntje.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 10:36:05 #63
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_45171185
Ze worden wel steeds sterker in Iran.. Het is jammer dat Iran waarschijnlijk ook flink aan censuur doet, zodat de bevoking die kolder nog gelooft ook..
  dinsdag 9 januari 2007 @ 11:22:57 #64
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45172153
Iran
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
pi_45172631
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 01:40 schreef gorgg het volgende:

[..]

Nouja, Memri is imo nou niet echt objectief te noemen en pikt de sensationele quotes er uit. Maar volgens mij zijn ze over het algemeen wel betrouwbaar.
Oude koeien? Het komt uit een interview van 28 december.
http://memri.org/bin/latestnews.cgi?ID=SD140807
Zoek eens op wat voor instelling Memri is en door wie opgericht. Betrouwbaar zijn ze zeker niet. Hun vertaling laat ook nog wel eens te wensen over.
pi_45173098
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Het is allemaal hartstikke duidelijk. Alois Hitler was niet Joods. Klara Hitler was niet Joods. Hitler's opa en oma waren niet Joods.
Maar je weet niet zeker of Hitler wel of niet Joods was.

De vader van Adolf Hitler, Alois, werd in 1837 geboren als de onwettige zoon van Maria Anna Schicklgruber en kreeg daarom de naam van zijn moeder. Vijf jaar later huwde Maria Anna met de molenaarsknecht Johann Georg Hiedler die waarschijnlijk ook de biologische vader van Alois was. De naam van Alois Schicklgruber werd later veranderd (op 23 november 1876) in het op Hiedler gelijkende Hitler, door een spelfout. Later zou zijn zoon Adolf in het boek Mein Kampf (Mijn strijd) vermelden dat dit het enige was waar hij zijn vader dankbaar voor was. Heil Hitler klonk immers veel beter dan Heil Schicklgruber![1]

Zowel van vaders- als moederskant was de familie van Adolf Hitler afkomstig uit het Oostenrijkse Waldviertel, een streek tussen de Donau en het huidige Tsjechië (de naam 'Hitler' zou eventueel van Tsjechische oorsprong kunnen zijn).

Behalve Johann Georg Hiedler duiken er ook nog twee andere mannen op die mogelijk de vader van Alois zouden kunnen zijn geweest, te weten een boer genaamd Johann Nepomuk Hüttler en (maar dit is onzekerder) een Jood genaamd Frankenberger uit Graz waar Maria Anna Schicklgruber een tijdje bij in de huishouding had gewerkt.

Stamboom van HitlerAdolf Hitler had drie broers, een halfbroer, Alois Hitler jr., twee zusters en een halfzuster, allen kinderen van Alois Hitler. De drie broers en een van de zussen overleden op jonge leeftijd.

Hitlers zuster Paula Hitler (1896-1960) leidde een teruggetrokken bestaan en overleed in Berchtesgaden.

Hitlers halfzuster Angela Hitler (1883-1949) was gehuwd met Leo Raubal en had voor zover bekend een zoon en twee dochters. De oudste dochter van Angela Hitler oftewel Angela Raubal, die dezelfde naam droeg maar de bijnaam Geli had, zou later een relatie met haar oom Adolf Hitler krijgen en pleegde op 18 september 1931 zelfmoord.
Audaces fortuna juvat
  dinsdag 9 januari 2007 @ 12:08:53 #67
37248 BertV
Klei indiaan
pi_45173275
Straks gaat er ook nog iemand roepen dat jezus een jood was.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_45173364
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:08 schreef BertV het volgende:
Straks gaat er ook nog iemand roepen dat jezus een jood was.
nee natuurlijk niet, maar Mohammed was wel een Jood
Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
pi_45174083
quote:
Op maandag 8 januari 2007 22:47 schreef Chriz2k het volgende:
Hitler was een visionair.
Zo'n laffe daad om hem zwart te maken zou je alleen van joden verwachten.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_45174149
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 09:15 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik denk het juist niet. Als Hitler vandaag de dag nog zou leven dan zou hij buitengewoon tevreden zijn met de Islamitische landen. Het 100% religiezuivere Saoudie Arabie en de dhimmie-status van niet-moslims in de omringende landen moet een droom voor hem geweest zijn.
hitler had ook flinke tekorten aan olie dus ik denk dat SA al lang gevallen was
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 9 januari 2007 @ 12:45:59 #71
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_45174230
Ahmadinejad kan het weten, da's de zoon van Adolf.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 12:49:18 #72
66444 Lord_Vetinari
pi_45174313
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:01 schreef Colnago het volgende:

[..]

Maar je weet niet zeker of Hitler wel of niet Joods was.
Jawel. Klara Hitler was niet Joods en je bent Jood door afstamming van je moeder.
quote:
een Jood genaamd Frankenberger uit Graz waar Maria Anna Schicklgruber een tijdje bij in de huishouding had gewerkt.
Of je leest even:
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 07:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Kershaw verwijst dit verhaal in zijn biografie met grote zekerheid naar het rijk der fabelen. De Familie Frankenreiter was niet Joods, er mochten in die tijd geen Joden in dat deel van Oostenrijk wonen. De zoon van die familie, van wie wordt beweerd dat hij Anna verkracht zou hebben, was ten tijde van haar werk daar pas 9 jaar oud.
pi_45175119
Eva Braun was overigens wel deels joods 1/32 of zoiets. Dat word althans beweerd in de docu over de memoires van Adolf Eichmann. De Gestapo heeft er alles aan gedaan om dat niet uit te laten lekken, zelfs niet naar Hitler.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_45175386
Hij is niet joods anders was dat echt wel gemeld door de heren geleerden / biografen. En mocht hij dat wel zijn dan is dat lekker belangrijk. Naar mijn mening is Hitler een demon geweest (je mag hem ook een djinn noemen). En die Ahmadinejad daar wordt je niet vrolijk van (under statement).
pi_45182884
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 11:41 schreef Ericr het volgende:

[..]

Zoek eens op wat voor instelling Memri is en door wie opgericht. Betrouwbaar zijn ze zeker niet. Hun vertaling laat ook nog wel eens te wensen over.
Door joden, en nu?

Er is inderdaad wat kritiek op de selectie van de artikels die ze vertalen, maar over de vertaling zelf heb ik tot dusver weinig klachten gehoord. En de discussies die bestaan gaan meestal over één woord wat meerdere betekenissen kan hebben. Ik zie niet in hoe dat hier het geval kan zijn. Hun vertaling is volgens mij door iedereen die de taal begrijpt na te gaan:
http://www.baztab.com/ (mss. dit interview?: http://www.baztab.ir/news/56566.php )

[ Bericht 3% gewijzigd door gorgg op 09-01-2007 17:30:24 ]
pi_45184956
Hebben die lui in Iran niets beters te doen?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:06:00 #77
93744 Finder_elf_towns
pi_45186407
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 10:29 schreef Erwtensoep het volgende:
Allemachtig, hoe krijg je het verzonnen
Het kan makkelijk nog gekker hoor. Je moet er niet van op kijken als morgen het bericht boven komt drijven dat Iran bericht dat Joodse UFO's onder leiding van Ariel Sharon het vliegveld van Teheran hebben bezet.
pi_45186495
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:46 schreef Kiedis het volgende:
dat die gasten zich daar nu nog druk om maken joh...
Wat denk je zelf? Dat achtergesteld kutvolk met hun achtergestelde cultuur maakt zich nog druk om een stom striptekeningetje.

Dat volk heb niks beters te doen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_45186584
Ja dat vroeg ik me af tijdens die cartoon protesten. Moeten die mensen niet naar hun werk?
Houd van een lijntje.
pi_45187923
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:10 schreef Erwtensoep het volgende:
Ja dat vroeg ik me af tijdens die cartoon protesten. Moeten die mensen niet naar hun werk?
Cartoons verscheuren is hun idee van een snipperdag...

dinsdag 9 januari 2007 @ 20:18:22 #81
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_45189587
Is dit dezelfde bron die wereldkundig maakte dat ieder geloof een andere kleur kleding toegewezen kreeg?

Is er ook een betrouwbare bron ipv sites als National Ledger of hotair.com?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 20:20:46 #82
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_45189685
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 10:36 schreef Alicey het volgende:
Ze worden wel steeds sterker in Iran.. Het is jammer dat Iran waarschijnlijk ook flink aan censuur doet, zodat de bevoking die kolder nog gelooft ook..
En nog een slachtoffer van de anti-Iraanse propaganda.
Dat het land bizar bezig is vaak, ja, dat ziet iedereen maar je moet niet alles geloven wat de wereld in geholpen wordt.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_45190474
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:24 schreef gorgg het volgende:

[..]

Door joden, en nu?

Er is inderdaad wat kritiek op de selectie van de artikels die ze vertalen, maar over de vertaling zelf heb ik tot dusver weinig klachten gehoord. En de discussies die bestaan gaan meestal over één woord wat meerdere betekenissen kan hebben. Ik zie niet in hoe dat hier het geval kan zijn. Hun vertaling is volgens mij door iedereen die de taal begrijpt na te gaan:
http://www.baztab.com/ (mss. dit interview?: http://www.baztab.ir/news/56566.php )
Het gaat er niet om dat het Joden zijn, maar er om dat dit gewoon een stel hardliners zijn van de bovenste plank. Hier nog een goed artikel uit The Guardian over Memri. Er zijn overigens ook nog genoeg artikelen te vinden over de verdraaide vertalingen van Memri.

http://www.guardian.co.uk(...),7792,773258,00.html
quote:
Memri's purpose, according to its website, is to bridge the language gap between the west - where few speak Arabic - and the Middle East, by "providing timely translations of Arabic, Farsi, and Hebrew media".

Despite these high-minded statements, several things make me uneasy whenever I'm asked to look at a story circulated by Memri. First of all, it's a rather mysterious organisation. Its website does not give the names of any people to contact, not even an office address.

The reason for this secrecy, according to a former employee, is that "they don't want suicide bombers walking through the door on Monday morning" (Washington Times, June 20).

This strikes me as a somewhat over-the-top precaution for an institute that simply wants to break down east-west language barriers.

The second thing that makes me uneasy is that the stories selected by Memri for translation follow a familiar pattern: either they reflect badly on the character of Arabs or they in some way further the political agenda of Israel. I am not alone in this unease.

Ibrahim Hooper of the Council on American-Islamic Relations told the Washington Times: "Memri's intent is to find the worst possible quotes from the Muslim world and disseminate them as widely as possible."

Memri might, of course, argue that it is seeking to encourage moderation by highlighting the blatant examples of intolerance and extremism. But if so, one would expect it - for the sake of non-partisanship - t o publicise extremist articles in the Hebrew media too.
pi_45191306
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:40 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Cartoons verscheuren is hun idee van een snipperdag...

Eigenlijk is er dus sprake van een versnipperdag
pi_45201051
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 20:39 schreef Ericr het volgende:

[..]

Het gaat er niet om dat het Joden zijn, maar er om dat dit gewoon een stel hardliners zijn van de bovenste plank. Hier nog een goed artikel uit The Guardian over Memri. Er zijn overigens ook nog genoeg artikelen te vinden over de verdraaide vertalingen van Memri.

http://www.guardian.co.uk(...),7792,773258,00.html
[..]
Dit is een opinie-stuk van één journalist, niet van The Guardian.
The Guardian publiceerde ook het antwoord van MEMRI op dit stuk:
http://www.guardian.co.uk/israel/comment/0,,778373,00.html

Zelfs als alles daarin waar is, dan nog zou ik het erg onwaarschijnlijk vinden dat MEMRI dit zomaar verzint. Het artikel staat gewoon online, en iedereen die Perzisch kan, kan het checken.
Ik kan trouwens niet snel enigzins betrouwbaar uitziende artikels vinden die wijzen op grove vertaalfouten. Als jij die zo snel kan vinden, mag je ze hier altijd posten.

Vind je het werkelijk zo onwaarschijnlijk dat Mohammad-Ali Ramin deze uitspraken gedaan heeft? Dit is dezelfde persoon die blijkbaar het idee van die holocaust conferentie heeft gelanceerd.
http://www.spiegel.de/politik/ausland/0,1518,401326,00.html

Ter verduideliking:
Ik denk zeker niet dat MEMRI een goed beeld geeft van de Arabische media. En ik hoop alleszins dat ik daarin gelijk heb, want anders is het einde zoek. Maar het lijkt mij onmogelijk dat ze dergelijke verhalen zouden verzinnen/verdraaien, iedereen kan dit nagaan en hun hele reputatie (die ze toch wel hebben) zo naar de kloten helpen.
pi_45201934
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, en Goering was eigenlijk een Chinees, Goebbels een neger die zich elke ochtend schminkte en Bormann was eigenlijk een Griekse boer
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_45202910
@Gorgg, 1 voorbeeld van hoe Memri artikelen vertaalt :
quote:
Its efforts, however, have been frequently criticized as providing a biased and distorted version of the region. In an op-ed for the Rocky Mountain News, Rima Barakat, a Denver-based Muslim activist, accused MEMRI of producing “unbalanced propaganda [that is] littered with inflammatory articles aimed to incite hate and bigotry toward any person whom MEMRI considers anti-Israeli or anti-Zionist” (March 27, 2006). MEMRI's bias, claimed Barakat, is also apparent in its translations. In once instance, wrote Barakat, “Halim Barakat (no relation), a professor at Georgetown University, published an article in Al-Hayat Daily of London titled ‘The Wild Beast that Zionism Created: Self-Destruction.' By the time MEMRI ‘translated' it, the title had been distorted to ‘Jews Have Lost Their Humanity.' Barakat objected, ‘Every time I wrote Zionism, MEMRI replaced the word by Jew or Judaism. They want to give the impression that I'm not criticizing Israeli policy, but that what I'm saying is anti-Semitic.”
http://rightweb.irc-online.org/profile/1511

Er zijn ook nog voorbeelden te vinden van andere artikelen, maar gelet op de bron (muslim brotherhoodsite etc) weet ik niet wat voor waarde ik daar aan moet hechten. Echter de mensen achter Memri (stel hardliners) geven mij geen vertrouwen dat ze met nobele motieven hun site zijn gestart. Het komt op mij over als een site die haat wil zaaien. Net zo goed als dat aan de andere kant ook gebeurt natuurlijk.
  woensdag 10 januari 2007 @ 09:02:58 #88
93744 Finder_elf_towns
pi_45203025
Ah kijk, de islamofielenbrigade probeerd Memri te diskwalificeren op basis van een column van een islamist .
pi_45203225
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:45 schreef DrDarwin het volgende:
Ahmadinejad kan het weten, da's de zoon van Adolf.
Welke op zijn beurt weer de zoon van Darwin was. Ahmedinejad, zoon van Adolf, zoon van Darwin, zoon van Satan.
pi_45203400
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 09:02 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ah kijk, de islamofielenbrigade probeerd Memri te diskwalificeren op basis van een column van een islamist .
Alleen je instelling in discussies verraad al een ziekelijke instelling. Islamofielen? Spoor je wel kerel?

Nog maar een link die duiidelijk maakt uit wat voor hout Memri is gesneden :

http://www.mediatranspare(...)php?recipientID=2085

Giften uit de Right Wing hoek, maar goed die site is natuurlijk weer een links Islamofielen bolwerk. Stelletje terroristen dat het zijn, minimaal opsluiten in Guantanamo Bay.

Hier nog zo'n Islamofiel over Memri :
quote:
William Rugh, former US ambassador to the United Arab Emirates and Yemen, describes MEMRI as a service which "does not present a balanced or complete picture of the Arab print media. ...Quotes are selected to portray Arabs as preaching hatred against Jews and westerners, praising violence and refusing any peaceful settlement of the Palestinian issue.
Volgens mij is het een complot tegen Memri!
  woensdag 10 januari 2007 @ 10:23:06 #91
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45204499
Vergeet niet dat de zionisten de beste propagandisanten zijn ter wereld.
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
pi_45204566
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 09:02 schreef Finder_elf_towns het volgende:
misschien bestat die 'islamofielen' brigade helemaal niet opd ec lcihématige wijze zoals jij hem misschien wel voor wilt stellen ...

als je mensen die niet noodzakelijk een moslim bij voorbaat als 'slecht' willen zien hieronder vat, betekent dat niet dat die mensen bij voorbaat ook geen kritiek op moslims durven uitten...

Evenmin wordt het jou aangerekend als je het bv ook wel eens eens kunt zijn met de woorden van een moslim, dat maakt ook jou niet gelijk een 'moslims-knuffelaar' of 'lid van de islamofielen-brigade'...

alsjeblieft, houd toch eens op met het kwalificeren van discussietegenstanders met van die kinderachtige termpjes'
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 10:23 schreef Daniel.J het volgende:
onzin, er bestaan geen 'betere' of 'slechtere' propagandisten, en zeker niet op 'raciale' of 'ideologische' basis... hooguit propagandisten die er goed in zijn de mensen te vertellen wat die ook 'willen' horen...
de propagandist is uiteindelijk altijd afhankelijk van wat zijn publiek ook _wil_ horen (dat kun je leren door bv de geschriften van Goebels goed te lezen, die legt dat perfect uit, en als iemand veel wist van propaganda, was hij het wel: zal wel komen doordat hij in de leer was geweest bij een Joodse professor )
Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
pi_45213740
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 10:23 schreef Daniel.J het volgende:
LooseChange is door zionisten vervaardigd? Want het heeft toch een aardig tijdje geduurd voordat jouw superieure geest vermocht in te zien dat 't een bedroevend slecht werkstuk is.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:41:47 #94
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_45213934
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:37 schreef Yildiz het volgende:
Hij was iig geen ariër!
Klopt, daarom wilde hij ook geen kinderen. Die zouden er dan niet bepaald uitzien als de jongetjes van de Hitlerjugend.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:45:45 #95
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_45214078
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 13:21 schreef Hathor het volgende:
Eva Braun was overigens wel deels joods 1/32 of zoiets. Dat word althans beweerd in de docu over de memoires van Adolf Eichmann. De Gestapo heeft er alles aan gedaan om dat niet uit te laten lekken, zelfs niet naar Hitler.
Van je opa of oma kun je een kwart joods worden van je overgrootouders 1/16 en van je overovergrootouders dus 1/32ste... dat lijkt me een enorme groep mensen die 1/32ste jood is. gingen de Nazi's zover terug met het Joden opsporen? Ik wist wel dat ze stambomen onderzochten, maar niet hoever ze terug gingen daarin.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_45214819
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Jawel. Klara Hitler was niet Joods en je bent Jood door afstamming van je moeder.

quote:
een Jood genaamd Frankenberger uit Graz waar Maria Anna Schicklgruber een tijdje bij in de huishouding had gewerkt.

Of je leest even:
quote::
Als een (voor)ouder Joods bloed heeft dan zit dat ook in de aderen van de kinderen lijkt mij.
Dus als de vader van Adolf Hitler een kind zou zijn geweest van een Joodse vader dan is Adolf ook (gedeeltelijk) Joods lijk mij.

De biografie van Kershaw houd waarschijnlijk geen rekening met het feit dat een huishoudster sex had met een Joodse man.
Audaces fortuna juvat
pi_45214926
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:45 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Van je opa of oma kun je een kwart joods worden van je overgrootouders 1/16 en van je overovergrootouders dus 1/32ste... dat lijkt me een enorme groep mensen die 1/32ste jood is. gingen de Nazi's zover terug met het Joden opsporen? Ik wist wel dat ze stambomen onderzochten, maar niet hoever ze terug gingen daarin.
Kun je naggan hoe dom het is om over Joden, Christenen en Moslims te praten alsof het allemaal andere menssoorten zijn.
Het is wel een mooie manier om anderen de schuld te geven natuurlijk.
Audaces fortuna juvat
pi_45214931
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:45 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Adolf Eichmann was uniek in zijn soort, hij hield zo'n beetje geheel alleen alle, maar dan ook alle persoonsgegevens bij van mensen die bij de Nazi's in een kwaad daglicht stonden, maar voor zichzelf hield ie ook nog andere dingen bij, zoals wel blijkt uit die info over Eva Braun. Wie weet wat ie allemaal nog meer heeft uitgevogeld wat ie voor de lieve vrede maar onder het tapijt heeft geveegd. Hij sprak ook nog eens een keer accentloos Hebreeuws, iets wat voor een Nazi op zijn minst twijfelachtig genoemd kan worden.
pi_45214961
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 09:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Welke op zijn beurt weer de zoon van Darwin was. Ahmedinejad, zoon van Adolf, zoon van Darwin, zoon van Satan.
Miroslav Satan ?
  woensdag 10 januari 2007 @ 17:21:08 #100
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_45217863
Mohammed-ali-Ramin/ Moeten we die kennen ofzo?
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')