Ik begrijp wat je bedoelt hoor. Eigenlijk zou jij willen dat het niet zo was dus, dat vrouwen subtiel dit soort dingen uiten...en niet zo direct zoals de mannen.quote:Op maandag 8 januari 2007 19:56 schreef Slayage het volgende:
[..]
nou laat ik het dan zo zeggen,
kijk wij mannen zijn simpel, we denken maar aan een ding, we zijn recht toe recht aan, bij ons zou het juist heel vreemd zijn als we niet zouden zeggen, damn gek! zag je de voorgevel op die blondje?!![]()
als ik een vrouw zo hoor praten denk ik van, jeetje zeg, zijjn de vrouwen ook al tot onze niveau gezakt? en dat terwijl vrouwen veel ingewikkelder in elkaar zitten dan mannen en dus beter zouden moeten weten, maar nee hoor we zijn tegenwoordig gelijk en dus moeten ook precies zijn zoals elkaar,
het heeft dan ook imo niets met mondigheid te maken, maar met aapjesgedrag![]()
niet alles wat als vooruitgang oogt is dat ook werkelijk![]()
quote:
hey broertjequote:
Rustig dagje, zit wat te lezenquote:
Nasil olsun. Niet erg belangrijke dingen gedaan. Oturuyoz oyle, ot ot.quote:Op maandag 8 januari 2007 20:08 schreef Emel het volgende:
[..]
Rustig dagje, zit wat te lezen![]()
hoe was jouw dag?
Fener fener, dunyani yener, cimboma gelince, fis diye sonerquote:Op maandag 8 januari 2007 20:08 schreef Emel het volgende:
EN BUYUK CIM COM BASKA BUYUK YOK!!
ach ne yapalim iste...hayat boylequote:Op maandag 8 januari 2007 20:09 schreef saban het volgende:
[..]
Nasil olsun. Niet erg belangrijke dingen gedaan. Oturuyoz oyle, ot ot.
Fener fener, dunyani yener, cimboma gelince, mum gibi sonerquote:Op maandag 8 januari 2007 20:09 schreef saban het volgende:
[..]
Fener fener, dunyani yener, cimboma gelince, fis diye soner![]()
1911? toen ze nog 2 mahalle takimi warenquote:
misschien kan je bij emel terecht om van je fener complex af te komenquote:
das kindermishandelingquote:
waarmee?quote:Op maandag 8 januari 2007 20:38 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:
Zijn we al begonnen?
si tu veuxquote:Op maandag 8 januari 2007 20:39 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:
Ik neem trouwens aan dat ik 0,01% ben in de OP?
veel succes ermeequote:Op maandag 8 januari 2007 20:39 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:
[..]
Ik krijg een cursus Turks vanEmel
![]()
JA!quote:Op maandag 8 januari 2007 20:38 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:
Zijn we al begonnen?
is het einde al in zicht?quote:
quote:
Canaryaquote:Op maandag 8 januari 2007 20:43 schreef Emel het volgende:
[..]
JA!
les 1: Galatasaray
je bent er dol op ok?geen vragen
Geen vragenquote:
snelle leerlingquote:
nee das die andere clubquote:
ach joh, zij is ook total voetbal noobquote:Op maandag 8 januari 2007 20:48 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:
[..]
Ik was ff checken of ze geduld heeft
koosnaampjes leren..lieve woordjes lerenquote:Op maandag 8 januari 2007 20:48 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:
[..]
Hoe versier ik jou in het Turks?
Maar wel liefquote:Op maandag 8 januari 2007 20:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
ach joh, zij is ook total voetbal noob![]()
tsss!!quote:Op maandag 8 januari 2007 20:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
ach joh, zij is ook total voetbal noob![]()
quote:
ach ja, ze heeft haar ups en downsquote:
mijn broer gaat in juliquote:Op maandag 8 januari 2007 20:55 schreef dvdfreak het volgende:
wie hiero heeft zijn dienstplicht al vervult
In NL bestaat dat niet meerquote:Op maandag 8 januari 2007 20:55 schreef dvdfreak het volgende:
* NiGhTsPiRiT666 schrijft meequote:Op maandag 8 januari 2007 20:54 schreef Emel het volgende:
canim=schat
seni seviyorum=ik hou van je (niet dat je dat hoef te gebruiken hehe)
askim=liefste
guzelim=schoonheid
tatlim= letterlijk vertaald "mijn zoetigheid"
fistik=lekker ding
hey!!quote:
hoezo? ben je van plan om te gaan binnenkort? een vriend gaat van de zomer, moet het zelf binnen 8 jaar afrondenquote:Op maandag 8 januari 2007 20:55 schreef dvdfreak het volgende:
Ja na me studie,maar heb het geld nietquote:Op maandag 8 januari 2007 20:57 schreef Slayage het volgende:
[..]
hoezo? ben je van plan om te gaan binnenkort? een vriend gaat van de zomer, moet het zelf binnen 8 jaar afronden![]()
zeker met een vrienden clubjequote:
nee, helemaal alleenquote:
we zitten in het turlen topic hehquote:
wat hey? kimi heyliyosun zen?quote:Op maandag 8 januari 2007 20:57 schreef Emel het volgende:
[..]
hey!!
je verdiende het toen ik tegen jou tekeer ging![]()
Voor dat je 36(wordt) moet het je het vervullen toch?quote:Op maandag 8 januari 2007 20:57 schreef Slayage het volgende:
[..]
hoezo? ben je van plan om te gaan binnenkort? een vriend gaat van de zomer, moet het zelf binnen 8 jaar afronden![]()
heyquote:Op maandag 8 januari 2007 21:00 schreef Slayage het volgende:
[..]
wat hey? kimi heyliyosun zen?
je moet echt wat aan die uitbarstingen van je doen hoor![]()
enige wat je doet is ochtendgymnastiek en wat colleges volgenquote:Op maandag 8 januari 2007 20:59 schreef dvdfreak het volgende:
Ze zeggen dat het wel meevalt
38 toch?quote:Op maandag 8 januari 2007 21:00 schreef dvdfreak het volgende:
[..]
Voor dat je 36(wordt) moet het je het vervullen toch?
quote:
met vrienden is het veel leuker manquote:Op maandag 8 januari 2007 20:59 schreef Emel het volgende:
[..]
nee, helemaal alleen
naar Burdur voor 3 weken
quote:Op maandag 8 januari 2007 21:00 schreef dvdfreak het volgende:
[..]
Voor dat je 36(wordt) moet het je het vervullen toch?
vrienden gaan eerder..quote:Op maandag 8 januari 2007 21:02 schreef Slayage het volgende:
[..]
met vrienden is het veel leuker man![]()
quote:Op maandag 8 januari 2007 21:02 schreef dvdfreak het volgende:
[..]
ja zoeits des te eerder des te beter
quote:Op maandag 8 januari 2007 21:03 schreef Emel het volgende:
[..]
vrienden gaan eerder..
hij kan nu niet weg (wordt vader)
nee tweede keerquote:
emel zeker in een deukquote:
je wil het niet wetenquote:
of je wordt opgepakt en moet je de cel in, turkijequote:Op maandag 8 januari 2007 21:05 schreef Emel het volgende:
en als je laat bent, moet je meer betalen
Als ik me laat transformeren en Dilek zou nou noemen zou ik dan ""vrijstelling"" krijgenquote:Op maandag 8 januari 2007 21:04 schreef Slayage het volgende:
[..]
en alles afbetaald heh 5200 ongeveer
mijn oudste broer gaat dus de cel inquote:Op maandag 8 januari 2007 21:07 schreef Slayage het volgende:
[..]
of je wordt opgepakt en moet je de cel in, turkije![]()
ik denk dat je dan duurder uit bentquote:Op maandag 8 januari 2007 21:07 schreef dvdfreak het volgende:
[..]
Als ik me laat transformeren en Dilek zou nou noemen zou ik dan ""vrijstelling"" krijgen
Aah joh je koopt een beha 20 euro ofzo je vult hem en doet een jurk aan wat make -up voor noog geen 100 euro ben je Bulent Ersoyquote:Op maandag 8 januari 2007 21:08 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik denk dat je dan duurder uit bent![]()
heeft bulent ersoy trouwens zijn askerlik gedaan?![]()
dan is ie al vader en is deze dus een nabestellingquote:
ervaring mee?quote:Op maandag 8 januari 2007 21:10 schreef dvdfreak het volgende:
[..]
Aah joh je koopt een beha 20 euro ofzo je vult hem en doet een jurk aan wat make -up voor noog geen 100 euro ben je Bulent Ersoy
demek asker kacagiquote:
pwnd!quote:
nee geen ongeluk.quote:Op maandag 8 januari 2007 21:10 schreef Slayage het volgende:
[..]
dan is ie al vader en is deze dus een nabestelling![]()
was het een ongelukje trouwensdas echt grappig als je dat naderhand hoort van jezelf, is meestal zo met laatste kinderen
![]()
hij weigert hetquote:
GSquote:
Emel is een veel gekozen naam onder de dragqueens (*pwnd):Pquote:
en jij?quote:
weigert als in het kost te veel geld of als in ik heb gewetensbezwaarquote:
ik heb mijn dosis gs wel gehad voor vandaag hoor emel sag olsunquote:Op maandag 8 januari 2007 21:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
http://youtube.com/watch?v=kV3OUJEUaoA![]()
![]()
![]()
Ik vind um echt goedquote:Op maandag 8 januari 2007 21:16 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik heb mijn dosis gs wel gehad voor vandaag hoor emel sag olsun
je moet die comments lezen hoe triest gs supporters zijnquote:Op maandag 8 januari 2007 21:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
http://youtube.com/watch?v=kV3OUJEUaoA![]()
![]()
![]()
lekker objectief weerquote:Op maandag 8 januari 2007 21:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
je moet die comments lezen hoe triest gs supporters zijn![]()
ik constateer alleen iets heur heb je ze gelezen?quote:
hij vindt het allemaal onzin...en belachelijk dat je zoveel moet betalenquote:Op maandag 8 januari 2007 21:14 schreef Slayage het volgende:
[..]
weigert als in het kost te veel geld of als in ik heb gewetensbezwaar
Ik constateer subjectivieitquote:Op maandag 8 januari 2007 21:19 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik constateer alleen iets heur heb je ze gelezen?
je ouders wilden perse een dochtertjequote:
dus kijk maar uit danquote:Op maandag 8 januari 2007 21:13 schreef dvdfreak het volgende:
[..]
Emel is een veel gekozen naam onder de dragqueens (*pwnd):P
ik ben het enig dochtertjequote:Op maandag 8 januari 2007 21:20 schreef Slayage het volgende:
[..]
je ouders wilden perse een dochtertje![]()
deze is de leukstequote:Op maandag 8 januari 2007 21:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik constateer subjectivieit
Nee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
laat em dan de volle zit uitzitten dan als ie zo zuinig is op zijn geld! wat is dat voor turk?!quote:Op maandag 8 januari 2007 21:20 schreef Emel het volgende:
[..]
hij vindt het allemaal onzin...en belachelijk dat je zoveel moet betalen
quote:Op maandag 8 januari 2007 21:22 schreef Slayage het volgende:
[..]
deze is de leuksteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 8 januari 2007 21:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
een nepTurkquote:Op maandag 8 januari 2007 21:23 schreef Slayage het volgende:
[..]
laat em dan de volle zit uitzitten dan als ie zo zuinig is op zijn geld! wat is dat voor turk?!
is ie getrouwd?quote:
ja heeft 2 kidsquote:
tjonge jonge, je zou maar zo'n vader hebbenquote:
quote:Op maandag 8 januari 2007 21:29 schreef Slayage het volgende:
[..]
tjonge jonge, je zou maar zo'n vader hebben![]()
tja dat krijg je ervan heh als je te veel integreerd![]()
vrouwen in uniformquote:Op maandag 8 januari 2007 21:28 schreef Emel het volgende:
ik wil wel voor in zijn plaats gaan! lijkt me VET![]()
vroeger overwoog ik om bij de marine te gaanquote:Op maandag 8 januari 2007 21:33 schreef Slayage het volgende:
[..]
vrouwen in uniform![]()
kwam een keer een site tegen met israelische vrouwen in het leger, wist niet wat ik zag![]()
bij hem is het dubbelop ook nog, en te zuinig op zijn geld en vatanborcunu odmek istemiyor, fe subhanallah! bu gunleridemi gorecekti yuce turk milletiquote:Op maandag 8 januari 2007 21:31 schreef Emel het volgende:
[..]
![]()
integreren is helemaal niet goed joh...Bizim Turk erkekler asker olmak istemiyorlar..schande..![]()
quote:
quote:
dat vond ik nou ookquote:Op maandag 8 januari 2007 21:36 schreef Slayage het volgende:
[..]
bij hem is het dubbelop ook nog, en te zuinig op zijn geld en vatanborcunu odmek istemiyor, fe subhanallah! bu gunleridemi gorecekti yuce turk milleti![]()
quote:Op maandag 8 januari 2007 21:35 schreef Emel het volgende:
[..]
vroeger overwoog ik om bij de marine te gaan![]()
achteraf wel jaquote:Op maandag 8 januari 2007 21:37 schreef Slayage het volgende:
[..]
![]()
goede beslissing om het niet te doen![]()
Schepen moeten wel goed schoon gemaakt wordenquote:Op maandag 8 januari 2007 21:35 schreef Emel het volgende:
[..]
vroeger overwoog ik om bij de marine te gaan![]()
quote:Op maandag 8 januari 2007 21:39 schreef dvdfreak het volgende:
[..]
Schepen moeten wel goed schoon gemaakt worden
alleen als je forrest gump heet moet je in het legerquote:
"Run...Forrest........run"quote:Op maandag 8 januari 2007 21:40 schreef Slayage het volgende:
[..]
alleen als je forrest gump heet moet je in het leger![]()
toevallig net warme melk gedronkenquote:
bedtijd nadert hehquote:
zeg laat me met rustquote:Op maandag 8 januari 2007 21:50 schreef dvdfreak het volgende:
en Emel heeft een shrimpboat
jaquote:
jupsquote:
is later goed afgelopen met die shrimpboat hoorquote:
eerst me melk drinken heh, dan douchen, dan namazquote:
hey hou het rustig zegquote:Op maandag 8 januari 2007 21:57 schreef Slayage het volgende:
[..]
eerst me melk drinken heh, dan douchen, dan namaz
heb nog veel te doen![]()
las het effe kanquote:
quote:
nee joh gewoon beginnen, hoe eerder hoe beter, des te minder schulfd heb je om af te betalen, ben zelf nu meer dan een jaar begonnen en heb nuu aongeveer een jaar ingehaald, want ik doe ook altijd kaza namazi na vakit namzi en heb nu iets van 13 jaar schuld te gaanquote:Op maandag 8 januari 2007 22:00 schreef Emel het volgende:
[..]
heel goed
ik wil ook beginnen..eerst naar Mekka![]()
Vergeet niet alles vanaf je twaalfde tot nu in te halen als je toch wilt beginnen met bidden..quote:Op maandag 8 januari 2007 22:00 schreef Emel het volgende:
[..]
heel goed
ik wil ook beginnen..eerst naar Mekka![]()
weet het, hoe eerder hoe beterquote:Op maandag 8 januari 2007 22:04 schreef Slayage het volgende:
[..]
nee joh gewoon beginnen, hoe eerder hoe beter, des te minder schulfd heb je om af te betalen, ben zelf nu meer dan een jaar begonnen en heb nuu aongeveer een jaar ingehaald, want ik doe ook altijd kaza namazi na vakit namzi en heb nu iets van 13 jaar schuld te gaan![]()
ben van plan om komend jaar naar hac te gaan![]()
jeetjequote:Op maandag 8 januari 2007 22:04 schreef Da.Rock het volgende:
[..]
Vergeet niet alles vanaf je twaalfde tot nu in te halen als je toch wilt beginnen met bidden..![]()
jaquote:Op maandag 8 januari 2007 22:08 schreef Emel het volgende:
hoor je nou verplicht hoofddoek te dragen na hac?![]()
serieus?quote:
uhuquote:Op maandag 8 januari 2007 22:06 schreef Emel het volgende:
[..]
weet het, hoe eerder hoe beter![]()
jij bent goed bezig![]()
ja?
ik ben ook van plan om snel te gaan
haha, er verandert niets wat verplichtingen betreftquote:Op maandag 8 januari 2007 22:08 schreef Emel het volgende:
Maar het is ook zo dat je je foute gewoontes na hadj perse moet verlaten.quote:Op maandag 8 januari 2007 22:11 schreef Slayage het volgende:
[..]
haha, er verandert niets wat verplichtingen betreft![]()
geld is geen probleem bij mij. Ik wil heel graag gaan.quote:Op maandag 8 januari 2007 22:11 schreef Slayage het volgende:
[..]
uhu
ik ben aan het sparenop naar de 2200 euro
![]()
het is gewoon farz, gewoon zsm afronden, dan heb je dat ook achter de rug, anders haal je het misschien niet eens als omatje straks, zijn weer een hele hoop turken gestorven daaro, omdat ze het niet meer aan konden, hard werken schijnt het te zijn
quote:Op maandag 8 januari 2007 22:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar het is ook zo dat je je foute gewoontes na hadj perse moet verlaten.
Emel met hoofddoekquote:
maar er verandert nietsquote:Op maandag 8 januari 2007 22:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar het is ook zo dat je je foute gewoontes na hadj perse moet verlaten.
Ff mams bellen?quote:Op maandag 8 januari 2007 22:13 schreef Emel het volgende:
[..]
Emel met hoofddoekik moet eerst leren om zoiets op mijn hoofd te houden
![]()
oh ja, jij bent een rijke stinkerd hehquote:Op maandag 8 januari 2007 22:13 schreef Emel het volgende:
[..]
geld is geen probleem bij mij. Ik wil heel graag gaan.
inderdaad, straks ben ik 60..en niet fitja schijnt hard werken te zijn. Mijn moeder is geweest
Jawel, Ahl-Sunnah is het unaniem over eens dat wanneer je na hadj niet voldoet aan de verplichtingen, je hadj moebtil is geworden.quote:
Evet ben var Turkquote:Op maandag 8 januari 2007 22:07 schreef Emel het volgende:
ben jij eigenlijk Turks??
Ook voordat je gaat is het verplicht, netzoals biddenquote:Op maandag 8 januari 2007 22:08 schreef Emel het volgende:
quote:
een psychiater met hoofddoek, wie neemt je dan nog serieus>?quote:Op maandag 8 januari 2007 22:13 schreef Emel het volgende:
[..]
Emel met hoofddoekik moet eerst leren om zoiets op mijn hoofd te houden
![]()
Ustu Camii alti kilisequote:Op maandag 8 januari 2007 22:16 schreef Emel het volgende:
[..]
![]()
cursus hoofddoek dragen.
Niet alleen dat..mn hele kleedstijl veranderen...hoofddoek moet bij kleding passen![]()
ik heb niets te klagenquote:Op maandag 8 januari 2007 22:15 schreef Slayage het volgende:
[..]
oh ja, jij bent een rijke stinkerd heh![]()
hoe oud was je ma?
vertel...quote:Op maandag 8 januari 2007 22:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jawel, Ahl-Sunnah is het unaniem over eens dat wanneer je na hadj niet voldoet aan de verplichtingen, je hadj moebtil is geworden.
ha Turkquote:Op maandag 8 januari 2007 22:15 schreef Da.Rock het volgende:
[..]
Evet ben var Turk![]()
[..]
Ook voordat je gaat is het verplicht, netzoals bidden![]()
ik denk dat ik maar huisvrouw wordquote:Op maandag 8 januari 2007 22:16 schreef Slayage het volgende:
[..]
een psychiater met hoofddoek, wie neemt je dan nog serieus>?![]()
bron en allesquote:
Jij hebt een shrimp tussen je benenquote:Op maandag 8 januari 2007 21:50 schreef dvdfreak het volgende:
en Emel heeft een shrimpboat
quote:
the easy way outquote:
ja jij komt ermee, ik hoor het voor het eerst, ik heb meegekregen dat wat voor hac geldt ook na hac geldtquote:
weg carriere en ambitiesquote:
ik ookquote:
Staat los van elkaar, naar Hac gaan is "ook" een gebed zoals het vasten en het bidden zelf natuurlijk. Wat je daarbuiten doet heeft geen invloed hierop.quote:Op maandag 8 januari 2007 22:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jawel, Ahl-Sunnah is het unaniem over eens dat wanneer je na hadj niet voldoet aan de verplichtingen, je hadj moebtil is geworden.
ik baal er echt vanquote:
dan heb je niet begrepen wat ik zei, dat ontken ik namelijk niet.quote:Op maandag 8 januari 2007 22:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
ja jij komt ermee, ik hoor het voor het eerst, ik heb meegekregen dat wat voor hac geldt ook na hac geldt
nee man, je moet gaan voor en hoofdoek en ambities en carriere, dan ben je de bomquote:
niemand wil me omdat ik hoofddoek heb danquote:Op maandag 8 januari 2007 22:22 schreef Slayage het volgende:
[..]
nee man, je moet gaan voor en hoofdoek en ambities en carriere, dan ben je de bom![]()
ja daar wil ik dus een bron van, want dat heb ik dus niet meegekregenquote:Op maandag 8 januari 2007 22:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
dan heb je niet begrepen wat ik zei, dat ontken ik namelijk niet.
Want ik wel zeg is dat wanneer je je verplichtingen na de hadj niet verricht dat je hadj niet geldt.
Tjah, vroegah was alles beterquote:Op maandag 8 januari 2007 22:18 schreef Emel het volgende:
[..]
ha Turk
vroeger kon ik alles zo goed..bidden, koran lezen..ik had talent. Ik was de beste in de groep.
dan maar geen hoofddoek danquote:Op maandag 8 januari 2007 22:23 schreef Emel het volgende:
[..]
niemand wil me omdat ik hoofddoek heb dan![]()
de verlokkingen van satanquote:Op maandag 8 januari 2007 22:23 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:
* NiGhTsPiRiT666 geeft Emel een biertje
Waarom denken mensen het altijd beter te weten dan Ahl-Sunnah tegenwoordig.quote:Op maandag 8 januari 2007 22:21 schreef Da.Rock het volgende:
[..]
Staat los van elkaar, naar Hac gaan is "ook" een gebed zoals het vasten en het bidden zelf natuurlijk. Wat je daarbuiten doet heeft geen invloed hierop.
Maw, je hebt je schuld afbetaald maar de zonden worden wel bijgeschreven.
absoluut waarquote:
heb je ook wijn?quote:Op maandag 8 januari 2007 22:23 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:
* NiGhTsPiRiT666 geeft Emel een biertje
Lees al mowta.quote:Op maandag 8 januari 2007 22:23 schreef Slayage het volgende:
[..]
ja daar wil ik dus een bron van, want dat heb ik dus niet meegekregen
hmm dan maar niet hequote:
we moeten maar aan een internetcursus koran voor beginners startenquote:
je weet heus wel wat ie bedoeltquote:Op maandag 8 januari 2007 22:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waarom denken mensen het altijd beter te weten dan Ahl-Sunnah tegenwoordig.
Hac is geen gebed, Hadj is een gebod net zoals het vasten en bidden.
Misschien omdat jij een andere stroming aanhangt dan ander moslims..quote:Op maandag 8 januari 2007 22:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waarom denken mensen het altijd beter te weten dan Ahl-Sunnah tegenwoordig.
Hac is geen gebed, Hadj is een gebod net zoals het vasten en bidden.
lijkt me een heel goed ideequote:Op maandag 8 januari 2007 22:25 schreef Slayage het volgende:
[..]
we moeten maar aan een internetcursus koran voor beginners starten![]()
quote:Op maandag 8 januari 2007 22:26 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:
[..]
Lambrusco had ik gisteren, is nu op![]()
ik wil een linkquote:
hacquote:Op maandag 8 januari 2007 22:26 schreef skippy22 het volgende:
Waar gaat her eigenlijk over Ik snap het niet zo meer Tis de maandag he![]()
schiet echt op met de integratie hieroquote:Op maandag 8 januari 2007 22:26 schreef skippy22 het volgende:
Waar gaat her eigenlijk over Ik snap het niet zo meer Tis de maandag he![]()
morgen ben ik een moslimaquote:Op maandag 8 januari 2007 22:28 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:
[..]
Note to self: morgen nieuwe halen
nopequote:
vele fokersquote:Op maandag 8 januari 2007 22:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
dat jij een praktiserende moslima wordt betekent voor vele rukkers op fok! zelfmoord hé?
Bahs Al-ahadith, visie van Imam Malik die toelichting geeft op een verzameling Ahadith geplaatst in context, waar Imam al azam (hanafi) en Shafie het mee eens zijn.quote:
oh dat is niet goed zegquote:Op maandag 8 januari 2007 22:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
dat jij een praktiserende moslima wordt betekent voor vele rukkers op fok! zelfmoord hé?
Je bent automatisch achterlijk en radicaal geworden hequote:Op maandag 8 januari 2007 22:31 schreef Emel het volgende:
[..]
oh dat is niet goed zegik denk niet dat ze mij dan leuk blijven vinden
Moslima???? Ohnee!!
![]()
dat bedoel ik nouquote:Op maandag 8 januari 2007 22:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je bent automatisch achterlijk en radicaal geworden he
quote:Op maandag 8 januari 2007 22:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, en Trigger zal de kudde leiden....quote:Op maandag 8 januari 2007 22:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
toch wordt ik hier niet al te veel wijzer vanquote:Op maandag 8 januari 2007 22:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bahs Al-ahadith, visie van Imam Malik die toelichting geeft op een verzameling Ahadith geplaatst in context, waar Imam al azam (hanafi) en Shafie het mee eens zijn.
quote:Op maandag 8 januari 2007 22:34 schreef Da.Rock het volgende:
[..]
Ja, en Trigger zal de kudde leiden....
Haten is verlatenquote:Op maandag 8 januari 2007 22:34 schreef Da.Rock het volgende:
[..]
Ja, en Trigger zal de kudde leiden....
daar begint het alquote:
Rasoel-Allah sas zegt:quote:Op maandag 8 januari 2007 22:35 schreef Slayage het volgende:
[..]
toch wordt ik hier niet al te veel wijzer van
ook al neem ik het aan van je, hoe vertaal je dit in het praktijk bv
vanwaar deze toon?quote:Op maandag 8 januari 2007 22:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Rasoel-Allah sas zegt:
"Het verschil tussen een moemin en kafir is het salaat"
Hadj is in praktijk en theorie je geloof en iemaan bevestigen zoals de profeten Abraham, Ismael, en Mohammed aleyhim Salaam hebben gedaan. Als jij je iemaan vernieuwd en bevestigd hebt en daarna bidt je nog steeds niet.. Tsjaah, do the math.
maar daar hebben we het nu niet overquote:Op maandag 8 januari 2007 22:39 schreef Triggershot het volgende:
Ik weet niet meer in welke hoofdstuk de vers is, maar ongetwijfeld ken je het wel waarin Allah de mensen waarschuwt na het geloven in Allah en het accepteren van de fard zij die zich er weer van afkeren Allah ze niet zal vergeven.
Het gaat erom dat je na de Hadj salaat verlaat, dus daar gaat het wel om, je afkeren van geloofselementen na het accepteren er van.quote:Op maandag 8 januari 2007 22:41 schreef Slayage het volgende:
[..]
maar daar hebben we het nu niet over
je accepteert het als je de shahada doet dus dat verandert niet met de hacquote:Op maandag 8 januari 2007 22:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je na de Hadj salaat verlaat, dus daar gaat het wel om, je afkeren van geloofselementen na het accepteren er van.
Is jouw shahada oprecht als je niet bidt dan?quote:Op maandag 8 januari 2007 22:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
je accepteert het als je de shahada doet dus dat verandert niet met de hac
Neemt niet weg dat je je schuld hebt afbetaald..quote:Op maandag 8 januari 2007 22:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Is jouw shahada oprecht als je niet bidt dan?
Met accepteren eindigt het niet, je moet het ook naleven.
ik heb geen zin in een theoretische discussie...quote:Op maandag 8 januari 2007 22:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Is jouw shahada oprecht als je niet bidt dan?
Met accepteren eindigt het niet, je moet het ook naleven.
Agie volgens een hadith kudsi had een heilige man 500 jaar non stop oprecht Allah aangebeden en zikr gedaan dag en nacht. Toen vroeg Allah hoe hij wou berecht worden, volgens Allahs barmhartigheid of zijn eigen daden, de man zei zijn eigen daden, vervolgens bleek dat hij niet eens de schuld van zijn rechteroog had afbetaald.quote:Op maandag 8 januari 2007 22:46 schreef Da.Rock het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat je je schuld hebt afbetaald..
Het zijn niet mijn woorden, Rasoel-Allah zegt dat het verschil tussen een moemin en kafir salaat is, ik ben er niet om te oordelen over geloof.quote:Op maandag 8 januari 2007 22:46 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik heb geen zin in een theoretische discussie...
daarnaast beweer je nu dat iedereen die niet bidt nu geen moslim is?
je haalt nu allemaal dingen erbij die er niet toe doenquote:Op maandag 8 januari 2007 22:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Agie volgens een hadith kudsi had een heilige man 500 jaar non stop oprecht Allah aangebeden en zikr gedaan dag en nacht. Toen vroeg Allah hoe hij wou berecht worden, volgens Allahs barmhartigheid of zijn eigen daden, de man zei zijn eigen daden, vervolgens bleek dat hij niet eens de schuld van zijn rechteroog had afbetaald.
das makkelijkquote:Op maandag 8 januari 2007 22:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het zijn niet mijn woorden, Rasoel-Allah zegt dat het verschil tussen een moemin en kafir salaat is, ik ben er niet om te oordelen over geloof.
Het is niet gericht op jou, het gaat om het schuld afbetalen als je vindt dat het er niet toe doet, waarom voedt je dan mijn reactie met een counterreactie, reageer dan op dingen die er wel toe doen.quote:Op maandag 8 januari 2007 22:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
je haalt nu allemaal dingen erbij die er niet toe doen
quote:Op maandag 8 januari 2007 22:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is niet gericht op jou, het gaat om het schuld afbetalen als je vindt dat het er niet toe doet, waarom voedt je dan mijn reactie met een counterreactie, reageer dan op dingen die er wel toe doen.
da rock heeft het over de schuld van hac en als reply haal jij iets totaal anders naar voren, terwijl hij het daar helemaal niet over heeft...quote:
Agie, hadj is een onderdeel van het geloof, ik heb het over je schuld in het algemeen, totaal.quote:Op maandag 8 januari 2007 22:53 schreef Slayage het volgende:
[..]
da rock heeft het over de schuld van hac en als reply haal jij iets totaal anders naar voren, terwijl hij het daar helemaal niet over heeft...![]()
quote:Narrated Jabir that: The Prophet Muhammad (Peace and Blessings of Allah be upon him) said, "Between a person and disbelief (kufr) there stands his neglecting of the prayer"
Shahada, salaat, vasten, zakah en naar hadj gaan zijn de geboden (schulden). Tot zover ben je het met me eens neem ik aan.quote:Op maandag 8 januari 2007 22:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Agie volgens een hadith kudsi had een heilige man 500 jaar non stop oprecht Allah aangebeden en zikr gedaan dag en nacht. Toen vroeg Allah hoe hij wou berecht worden, volgens Allahs barmhartigheid of zijn eigen daden, de man zei zijn eigen daden, vervolgens bleek dat hij niet eens de schuld van zijn rechteroog had afbetaald.
ja dat weet ik maar hij had het over de schuld van hacquote:Op maandag 8 januari 2007 22:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Agie, hadj is een onderdeel van het geloof, ik heb het over je schuld in het algemeen, totaal.
trouwens ik heb betreffende hadith gevonden:
[..]
Het verlaten/verwerpen 1 er van, maakt een persoon geen moslim meer.quote:Op maandag 8 januari 2007 22:56 schreef Da.Rock het volgende:
[..]
Shahada, salaat, vasten, zakah en naar hadj gaan zijn de geboden (schulden). Tot zover ben je het met me eens neem ik aan.
De rest staat hierbuiten..
Dat betekent niet dat als je de geboden maar uitvoert, je ook alles kunt uitvreten wat je wilt, neen, dit zijn de zonden en worden op een andere manier "in rekening" gebracht.
quote:Narrated Jabir that: The Prophet Muhammad (Peace and Blessings of Allah be upon him) said, "Between a person and disbelief (kufr) there stands his neglecting of the prayer"
Agie, je lost je schuld aan Allah toch in zn geheel af? Je kunt toch niet je schuld aan Allah aflossen door een ander schuld te negeren? Nogmaals laat er geen misverstand zijn, het is de leer van Ahl-Sunnah en daar hou ik me ook aanquote:Op maandag 8 januari 2007 22:56 schreef Slayage het volgende:
[..]
ja dat weet ik maar hij had het over de schuld van hac
jaja die ken ik wel, zo zijn er wel meerdere
zware uitspraakquote:Op maandag 8 januari 2007 22:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het verlaten/verwerpen 1 er van, maakt een persoon geen moslim meer.
Snap jij de hadith die ik aanhaal wel?
[..]
hmmm of ik de hadith snap...quote:Op maandag 8 januari 2007 22:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het verlaten/verwerpen 1 er van, maakt een persoon geen moslim meer.
Snap jij de hadith die ik aanhaal wel?
[..]
Het zijn wel gedeeltelijke schulden..quote:Op maandag 8 januari 2007 22:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Agie, je lost je schuld aan Allah toch in zn geheel af? Je kunt toch niet je schuld aan Allah aflossen door een ander schuld te negeren? Nogmaals laat er geen misverstand zijn, het is de leer van Ahl-Sunnah en daar hou ik me ook aan
Ja, maar is niet afkomstig van mij.quote:
Ik spreek Arabisch en ik kan zeggen dat de hadith correct is vertaald.quote:Ja ik spreek Engels al ben ik niet weg van welke vertaling van de Hadith dan ook omdat altijd de interpretatie van de vertaler(s) wordt meegegeven maar dan nog neemt het niet weg dat je datgene hebt gedaan wat is geboden.
in zijn geheel? je hebt allemaal verschillende schuldenquote:Op maandag 8 januari 2007 22:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Agie, je lost je schuld aan Allah toch in zn geheel af? Je kunt toch niet je schuld aan Allah aflossen door een ander schuld te negeren? Nogmaals laat er geen misverstand zijn, het is de leer van Ahl-Sunnah en daar hou ik me ook aan
snap het dan agie, ik oordeel niet, het is niet mijn woord of woorden, het betreft wat Rasoel-Allah zegt als jij er een andere interpretatie uit haalt of kunt onderbouwen met geleerden, buyurquote:Op maandag 8 januari 2007 23:01 schreef Slayage het volgende:
[..]
hmmm of ik de hadith snap...
effe na denken hoooorrr
het is een waarschuwing![]()
daarnaast zeg je 2 seconde terug nog dat je niet oordeelde of het wel of niet geval was nu zeg je het verlaten van salaat zorgt ervoor dat je geen moslim bent...
Nee hoor, alle geboden verzamelen zich onder de islam en alle schulden verzamelen zich onder de Islam het opzettelijk niet aflossen van een bepaalde schuld maakt de islamitische belijdenis niet oprecht. Mits opzettelijk hé/quote:Op maandag 8 januari 2007 23:02 schreef Da.Rock het volgende:
[..]
Het zijn wel gedeeltelijke schulden..
ps. volgens mij is dit topic hier niet voor bedoeld dus hierbij hou ik er ook over op..![]()
zie mijn post hierboven, je weegschaal wordt gewogen met zijn geheel niet gesplist in Salaah, zakaat, hadj etc.quote:Op maandag 8 januari 2007 23:04 schreef Slayage het volgende:
[..]
in zijn geheel? je hebt allemaal verschillende schulden
wat?
dat hoef niet keer op keer te herhalen heeft zijn functie verloren![]()
tja dan houdt het op hehquote:Op maandag 8 januari 2007 23:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
snap het dan agie, ik oordeel niet, het is niet mijn woord of woorden, het betreft wat Rasoel-Allah zegt als jij er een andere interpretatie uit haalt of kunt onderbouwen met geleerden, buyur
ja zeker, maar alles telt wel appart meequote:Op maandag 8 januari 2007 23:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
zie mijn post hierboven, je weegschaal wordt gewogen met zijn geheel niet gesplist in Salaah, zakaat, hadj etc.
Ik nodig je uit om een alternatieve interpretatie aan te halen, ooit een salafist dat horen vragen?quote:Op maandag 8 januari 2007 23:11 schreef Slayage het volgende:
[..]
tja dan houdt het op heh
alles staat dan vast en kan je niets interpreteren en kan je enkelt in kaders denken uit de 9de eeuw
je bent trouwens een echte slafist geworden als ik dit zo lees![]()
Alles telt dus niet apart mee, alles is opgenomen in je boek als 1 geheelquote:Op maandag 8 januari 2007 23:13 schreef Slayage het volgende:
[..]
ja zeker, maar alles telt wel appart mee![]()
je kan bv schuld hebben van 1 ochtend gebed of 2 avond gebeden ga zo maar door
ik kan jouw horizon niet verbreiden, omdat je zegt haal een geleerde bij die mijn gedachte zou ondersteunen, tja dan houdt het op, omdat je daardoor niet buiten bepaalde kaders kan denken en dus terug moet grijpen naar de 9de eeuw anders verwerp je hetquote:Op maandag 8 januari 2007 23:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik nodig je uit om een alternatieve interpretatie aan te halen, ooit een salafist dat horen vragen?
Overigens heb ik niets weg van al-salaf, zoals ik voorheen ook al zei ik richt me op de Imams, als jij een modernere interpretatie van het gesprek in kwestie hebt laat horen, verbreid mijn horizon zou ik zeggen.
dus zeg jij nu dat 1 echtendgebed schuld hetzelfde is als ochtendgebden van een jaarquote:Op maandag 8 januari 2007 23:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Alles telt dus niet apart mee, alles is opgenomen in je boek als 1 geheel![]()
Ik vraag niet naar een geleerde, ik vraag naar een gedachtengang die er een ander interpretatie op na houdt, hoeveel geloofsonderdelen verricht jij die binnen 9de eeuws kaders zitten? Als hanafiet ben jij ook van Ahl sunnahquote:Op maandag 8 januari 2007 23:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik kan jouw horizon niet verbreiden, omdat je zegt haal een geleerde bij die mijn gedachte zou ondersteunen, tja dan houdt het op, omdat je daardoor niet buiten bepaalde kaders kan denken en dus terug moet grijpen naar de 9de eeuw anders verwerp je het
nee, ik zeg dat Salaat, Hadj, Zakaat, Shadah en Sowm schuld als 1 schuld naar intentie bij Allah wordt beoordeelt.quote:Op maandag 8 januari 2007 23:19 schreef Slayage het volgende:
[..]
dus zeg jij nu dat 1 echtendgebed schuld hetzelfde is als ochtendgebden van een jaar
een gedachtegang?quote:Op maandag 8 januari 2007 23:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik vraag niet naar een geleerde, ik vraag naar een gedachtengang die er een ander interpretatie op na houdt, hoeveel geloofsonderdelen verricht jij die binnen 9de eeuws kaders zitten? Als hanafiet ben jij ook van Ahl sunnah![]()
en dat houdt in?quote:Op maandag 8 januari 2007 23:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
nee, ik zeg dat Salaat, Hadj, Zakaat, Shadah en Sowm schuld als 1 schuld naar intentie bij Allah wordt beoordeelt.
Haha Djazaak Allah agie, wij komen er toch niet uit, bedankt voor je advies, ideeen en reacties, taqabel Allah en slaap lekkerquote:Op maandag 8 januari 2007 23:42 schreef Slayage het volgende:
en nu moet ik weg
salaat doen en slapen, anders ga ik branden in de hell namelijkzou ik ook maar doen als ik jou was
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |