Ledenquote:Officieel startte Kaiser Chiefs in mei 2003, maar hun geschiedenis gaat veel verder terug. Nick, Simon en Peanut kennen elkaar al sinds ze elf jaar oud waren en hebben samen in een aantal bands gespeeld. Whitey kwam in één van hun bands terecht door de leugen te vertellen dat hij gitaar kon spelen als John Squire. Ze kregen de van de kunstschool afgestudeerde en rustloze-energiebal Ricky in de smiezen, zingend in een Rolling Stones-tribute band. In eerste instantie sloeg Ricky het aanbod af om bij de band te komen, maar later veranderde hij van gedachten.
Dit alles gebeurde lang voordat ze de naam Kaiser Chiefs gingen dragen. Tot een paar jaar terug waren ze voor sommige mensen bekend onder de naam 'Parva'. In een bijna wanhopige poging om succesvol te worden, probeerden ze in de toen heel populaire Garage muziek binnen te stromen, maar kwamen niet verder dan zingen over dingen die niet erg overeen kwamen met hun eigen leven. In deze tijd brachten ze drie singles uit, die nu op ebay rondgaan als must-haves. Maar toen gingen dingen niet meer zoals ze wilden. Het slechtste kwam toen de platenmaatschappij hen liet vallen, de band achterlatend met een belastingsschuld, wat hen dwong om een normale baan te vinden.
Ze kwamen wel vaker in de problemen door veel geld uit te geven voor optredens in Londen waar niemand naar ze kwam kijken. Op het moment dat alles uit elkaar leek te vallen – en Whitey besloot om de band te verlaten, maar na dertig minuten weer van gedachte veranderde – besloten ze dat het tijd was voor een een nieuwe start.
Na deze tegenslagen lieten ze zich inspireren door hun eigen club avond 'Pigs', welke ze opgezet hadden in de tussentijd en wat als een grap begon maar ondertussen al aardig succesvol geworden was.
Ze kozen de naam 'Kaiser Chiefs' van het Zuid Afrikaanse voetbalteam Kaizer Chiefs, waarvoor ooit Lucas Radebe uitkwam, die nu speelt voor Leeds United, de voetbalclub uit de stad waar de Chiefs vandaan komen. Ze begonnen nummers te schrijven over persoonlijke ervaringen en veranderden de muziekstijl in iets dat de laatste jaren steeds minder populair geworden was: klassieke Britse popmuziek – niet te verwarren met 'Britpop', wat in 2002 een negatieve betekenis had.
Maar hoe ver waren ze? In 2004 kwam de eerste single 'Oh My God' uit, die opgenomen was in Nick's slaapkamer, en kwam op nummer 66 in de hitlijsten te staan. En dat zonder platenmaatschappij. In november – ondertussen getekend bij B-Unique records – kwam de tweede single 'I Predict A Riot' terecht op de 22e plek. Toen ze 'Oh My God' opnieuw uitbrachten in februari 2005 waren ze al aan het strijden met Girls Aloud om de hoogste plek. Zo kwam de debuut-cd 'Employment' binnen op nummer 3, een week na de release, en werd het platina na drie weken. Daarnaast gaan ze vaak naar het Europese vasteland, waar ze ook veel succes oogsten. Hierna openden ze nog voor volle stadions als support van U2 in de zomer, en is een tour samen met de Foo Fighters aan het eind van het jaar ook niet te verwaarlozen.
In 2006, sleepte Kaiser Chiefs drie awards in de wacht op de jaarlijkse Brit Award show; namelijk voor Britse rock act, Britse live act en Britse groep
Gooverquote:Op maandag 8 januari 2007 15:37 schreef morgane het volgende:
Ik ben ook heel erg benieuwd![]()
en Goofer, ik stond in de HMH aan de linkerkant, vrij vooraanRicky kwam op een gegeven moment vlak langs me lopen
![]()
Okay, het is dus Yours Truly, the Angry Mob.quote:Op maandag 8 januari 2007 15:44 schreef Breuls het volgende:
Als ik het goed heb gehoord gaat het album Yours Truly heten.
-edit-
Of Yours Truly, Angry Mob. Radio 1 DJ noemt de titels achter elkaar namelijk.
Snowboarden en KC.. ik zie het verband niet?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:56 schreef shilizous_88 het volgende:
Toppe band! lekkere muziek voor eenieder die (in mijn geval) van snowboarden houdt
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:39 schreef Leonos het volgende:
'Yours Truly, Angry Mob'
Vlak na het verschijnen van de 'Ruby' Single, zal het album, dat de titel 'Yours Truly, Angry Mob' draagt, wereldwijd uitkomen op 26 februari. In Nederland en België is de cd al vanaf 23 februari te krijgen. In Noord Amerika verschijnt het album op 27 maart.
De cd is geproduceerd door Stephen Street bij Hook End Manor in Berkshire, en opgenomen in een sessie van zes weken afgelopen september en oktober. Het is gemixt door Cenzo Townshend en Stephen Street bij Olympic Studio in Barnes, Londen.
Dit is de playlist:
1. Ruby
2. The Angry Mob
3. Heat Dies Down
4. High Royds
5. Love's Not A Competition (But I'm Winning)
6. Thank You Very Much
7. I Can Do It Without You
8. My Kind Of Guy
9. Everything Is Average Nowadays
10. Boxing Champ
11. Learnt My Lesson Well
12. Try Your Best
13. Retirement
Het is toegevoegtdtdtdttddttdddttt volgens mij (heb geen idee dusquote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:02 schreef Leonos het volgende:
oooooo, heb ik ook nog iets aan dit forum toegevoegd(of is het met een dt?)
En als je KC met een sport wilt combineren is het toch eerder voetbal
Ik heb hem net gehoord en ik ben het met je eens. Ben ook nog niet erg onder de indruk....quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:06 schreef Leonos het volgende:
Ey, vanochtend was ruby bij Giel Beelen voor het eerst op de nederlandse radio
Maar was niet echt onder de indruk misschien komt dit nog...
Scroll vanavond iets naar boven en je ziet hem in me postquote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:39 schreef Goover het volgende:
Ik heb hem nogsteeds niet gehoord, vanavond toch maar eens kijken of hij ergens te beluisteren is.
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:47 schreef Thomas.... het volgende:
[..]
Scroll vanavond iets naar boven en je ziet hem in me post![]()
Hij zit in m'n hoofd, viel me net onderweg naar de supermarkt op. Vanwege het meezinggehalte kan het best nog een hitje worden ook.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:19 schreef Hammer06 het volgende:
[..]
Ik heb hem net gehoord en ik ben het met je eens. Ben ook nog niet erg onder de indruk....
3FM wordt hij op dit moment heel erg vaak gedraaid. De meeste DJ's zijn er weg van. Het zal me niet verbazen wanneer het de megahit wordt van volgende week.quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:54 schreef Breuls het volgende:
Ruby staat bij Radio 1 op de C-rotatie, dat is dus nog niet zo vaak. Op de site van 3FM staan hier vooral oude nummers, dus daar kan ik niet zoveel uit afleiden... De site van Kink FM meldt helemaal niets.
Verder weet ik even geen stations waar je 'm kunt verwachten.
Waar zie je dat? En welke A en B zijn?quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:54 schreef Breuls het volgende:
Ruby staat bij Radio 1 op de C-rotatie, dat is dus nog niet zo vaak.
Op de playlist: http://www.bbc.co.uk/radio1/chart/playlist.shtmlquote:Op woensdag 10 januari 2007 19:01 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Waar zie je dat? En welke A en B zijn?![]()
Ja, ik krijg het ook mijn strot niet uit. Maar ik blijf dapper oefenen.quote:Ruby blijft lekker hangen. Buiten het refrein om is het niet super, maar het refrein maakt veel goed. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om Ruby Ruby Ruby snel achter elkaar te zeggen. Klinkt niet bij mij.
Misschien wel liever niet. Vind t niet echt een sterk nummer en dan druk ik me voorzichtig uitquote:
Geen megahitquote:Op woensdag 10 januari 2007 18:01 schreef Toad het volgende:
[..]
3FM wordt hij op dit moment heel erg vaak gedraaid. De meeste DJ's zijn er weg van. Het zal me niet verbazen wanneer het de megahit wordt van volgende week.
Zie: http://www.3fm.nl/page/3fm_artistsongs/Kaiser%20Chiefs/RUBY
http://www.3fm.nl/page/3fm_muzieknieuws/189854/
Nou je het zegt.quote:Op woensdag 10 januari 2007 19:01 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Ik krijg het alleen niet voor elkaar om Ruby Ruby Ruby snel achter elkaar te zeggen. Klinkt niet bij mij.
Echt makkelijk is het niet nee, wordt nog interesant als iedereen gaat mee blehren op een concertquote:Op zondag 14 januari 2007 23:31 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nou je het zegt.Ik probeer het nu ook, maar het wilt niet echt lukken. Ruwy-woewie-woewie-woewie....
Haha good for you!!quote:
Ze hebben de video ongeveer een half uurtje na mijn post geplaatst. Kennelijk lezen ze daar mee op FOK!quote:
vind 'm ook doodsaaiquote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:04 schreef MaJo het volgende:
Ben ik nou de enige die Ruby helemaal niets vindt? Leuk nummertje hoor maar echt niet bijzonder. Beetje saai zelfsBij het concert vond ik het nummer een stuk leuker, maar als ik hem nu zo hoor kan het me niet echt boeien...
En jammer dat de plaat niet Retirement gaat heten, dat gerucht ging al maanden terug de ronde en dat vond ik wel een coole naam
moet je even op hun website de frequentie opzoekenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 18:27 schreef Leonos het volgende:
Hoe kan ik daar bij zijn bij 3fm?
Ik bedoel in de studio, want bij thatslive! op zaterdag kan dat wel altijdquote:Op dinsdag 30 januari 2007 18:29 schreef lienelien het volgende:
[..]
moet je even op hun website de frequentie opzoeken
Ja maar dit is vrijdagquote:Op dinsdag 30 januari 2007 18:31 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ik bedoel in de studio, want bij thatslive! op zaterdag kan dat wel altijd
Hij is leukquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:01 schreef Afunados het volgende:
Vind Ruby wel okay, zal zeker op de festivals weer goed tot uiting komen
Zingen, geen schreeuwen.quote:Op woensdag 31 januari 2007 12:03 schreef Breuls het volgende:
Wat is het stukje achter "Rubyrubyrubyruby!! (...)" dan?
Oh dat. Ja dat is gewoon aaaaaahaaaaaquote:Op woensdag 31 januari 2007 21:47 schreef Breuls het volgende:
Da's later. Ze zingen (ongeveer zoiets als) "aahaaaahahaaaaa".
quote:Op donderdag 1 februari 2007 10:20 schreef morgane het volgende:
hoera, ik werd vanmorgen wakker met de clip van Ruby op mtv. Ziet er goed uit![]()
Haha! Was wel meteen goed wakker, stuiterde de hele kamer rond en ben nu nog steeds supervrolijkquote:Op donderdag 1 februari 2007 10:55 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Was je toen pas wakker!
![]()
Heb 'm nu al heel wat keer voorbij zien komen (is ook 'Must C' deze week), maar hij blijft leuk! Zanger straalt echt uit dat-ie er plezier in heeft, met z'n tamboerijntje.![]()
*spiekt in OP wie Nick is*quote:Op donderdag 1 februari 2007 10:58 schreef morgane het volgende:
Haha! Was wel meteen goed wakker, stuiterde de hele kamer rond en ben nu nog steeds supervrolijk& ik vind Nick nog altijd erg cute
![]()
Vooral de manier waarop hij zo sexy aaaahaaa zingt, natuurlijk!quote:
vent... luister het 2 keer en speel het mee. tis de black page niet ofzo...quote:Op donderdag 1 februari 2007 11:39 schreef morgane het volgende:
dat zal het zijnnee ik heb gewoon iets met drummers denk ik
![]()
anyway, weet iemand toevallig of er ergens drumtabs van de KC op het web staan?
sinds wanneer ben ik een vent?quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:14 schreef MischaDeGrote het volgende:
nog nergens geleaked.
verdomme.
[..]
vent... luister het 2 keer en speel het mee. tis de black page niet ofzo...
vent is een stopwoordquote:Op woensdag 7 februari 2007 16:19 schreef morgane het volgende:
[..]
sinds wanneer ben ik een vent?en ik speel idd regelmatig de cd mee, maar ben gewoon benieuwd of Nick er nog dingetjes tussendoor gooit die ik niet hoor
quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:15 schreef Breuls het volgende:
Vrijdag spelen ze tracks van hun album voor het Radio 1 optreden, en daarna zal Radio 1 er delen van uitzenden. Info hier: http://www.bbc.co.uk/radio1/events/kaiserchiefs.shtml
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |