abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45270947
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 22:30 schreef NoComment het volgende:

[..]

Die sloeg op die Red die niet lekker zat en erg duur is.. die Dainese is goedkoper. Iets

En die foto van Rnej, wat heeft ie nou in z'n handen? Zo ziet ie er natuurlijk niet echt uit als iemand die je serieus moet nemen
haha, het zal je zeker een leuke duit gekost hebben.. was niet de bedoeling, maar blij te horen dat mijn advies tenminste iets heeft opgeleverd.
dat dan weer wel.

maar geniet van je gear en laat me even weten hoe alles bevalt in actie
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  vrijdag 12 januari 2007 @ 00:15:02 #152
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_45271008
Die skullcandy's zijn wel goed vet trouwens, had ze al eens zien staan @ Hot-Zone. Zoek namelijk nog steeds iets om de standaard iPod oordopjes te vervangen voor iets wat wél een fatsoenlijke bass aankan zonder over de nek te gaan..

Maar ten eerste ga ik niet iets bestellen waar ik nog nooit van gehoord heb, en ten tweede is zo'n headphone wel vet maar ook groot... die kleine witte dopjes doe ik op m'n werk zo nu en dan in, maar zo'n giga zwart ding geeft meteen zo'n 'stoor mij niet' signaal af

Hmm zie wel dat ze mooi geprijsde in-ear dopjes hebben, van de meeste merken zijn die dingen meestal een pak duurder

Edit @ shilizous_88: Ik hoop toch dat die actie besluit weg te blijven van mijn rug en hoofd eerlijk gezegd

Kan niet wachten om naar de sneeuw te gaan

[ Bericht 18% gewijzigd door NoComment op 12-01-2007 00:20:47 ]
Life's like music, get the rhythm..
pi_45271992
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 17:08 schreef GenesiZ het volgende:
Vraagje tussen deze discussie door.

Weet iemand waar in Les Arcs het park is? Ik kan hem namelijk niet vinden, maar wil er foto's gaan maken.
http://www.lesarcs.com/IMG/jpg/paradiski_plan_pistes_2000.jpg
Ik ben zelf naar Arc 1800 geweest, dus ik weet ongeveer waar het zich bevind.
Maar eerst dit tussendoor. Er is daar ook weleens een quicksilver contest, en die wordt aan de voet van de pistes bij Arc 1800 gehouden. Alleen de schanzen en halfpipes zijn daar normaal gesproken niet te vinden.

Normaal gesproken ligt het funpark onder CLAIR BLANC 17 en naast de lift ARPETTE, die omhoog gaat naar de gelijknamige col L'ARPETTE 2413m

De border cross is overigens aan de andere kant van de berg te vinden bij Arc 2000 naast de PLAGNETTES 36. Vanuit Arc 1800 te bereiken met de TRANSARC 47

Zelf die vakantie wezen skiën en boorden. Alleen het boorden ging echt van geen meter. Ik weet het niet, het liep gewoon niet. Geen techniek, pijn aan me voeten geen swung... echt niets dus...
En het gebied van Les Arcs vind ik nou niet echt zo heel erg leuk. Zijn vooral parallel gelegen pistes en langzame vlakke tussenpaadjes. Desalniettemin zitten er ook stukken tussen waar je lekker hard door kan rammen

Vorig jaar was er overigens een off-piste wedstrijd ter hoogte van Arc 1950, maar dan net iets dieper het dal in richting de lift PRE ST. ESPRIT.

[ Bericht 12% gewijzigd door Sjobber op 12-01-2007 00:59:39 ]
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 06:17:10 #154
72282 360sjors
King of the Hill
pi_45274584
Check je mail Joost. Bestemming wordt waarschijnlijk Alpe d'huez. Niet een heel mooi gebied, maar de sneeuw is er nu tenminste ok.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 09:23:52 #155
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_45275934
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 06:17 schreef 360sjors het volgende:
Check je mail Joost. Bestemming wordt waarschijnlijk Alpe d'huez. Niet een heel mooi gebied, maar de sneeuw is er nu tenminste ok.
Zozo, jij bent vroeg deze morgen! Ik laat wel even iets weten via de mail 8)
pi_45276190
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 00:52 schreef Sjobber het volgende:

[..]

...

Normaal gesproken ligt het funpark onder CLAIR BLANC 17 en naast de lift ARPETTE, die omhoog gaat naar de gelijknamige col L'ARPETTE 2413m

...
Bedankt voor de info, dan weet ik een beetje waar ik moeten zoeken daar

IK KRIJG EEN T-Shirt VAN BATALEON

Gisteravond zat ik even te kijken op de site van Bataleon en klikte op alle shop-links in Nederland. 4 ervan klopte er niet waarvan o.a. duijvestein doorlinkte naar een groente-groothandel . Dus gelijk even een net mailtje gestuurd met die info, en een vraag of ik misschien stickers kon krijgen voor mijn aankomend boardje. Slijmslijm

En dit kreeg ik terug
quote:
Hello Mark,

Thanks for the infos, i'll send this to our web master.
Your stickers are well deserved and i'll add a teeshirt for that, give me your size please.

Ben

Ben Gavage
TRIPLE BASE TECHNOLOGY
MY BABE'S NOT FLAT ANYMORE!!!!
ben@bataleon.com
http://www.bataleon.com
Zo, nu ga ik strijken, stofzuigen, de was doen, het huis opruimen, schraper koper, boarden schrapen, auto inpakken en eten maken. Ik ben vandaag vrij, mijn vrouwtje niet dus ik ben de lul.

Vanacht om 03:00 rijden we weg
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  vrijdag 12 januari 2007 @ 10:01:14 #157
71115 Rnej
I walk the line
pi_45276723
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 23:45 schreef GenesiZ het volgende:
Slijmbal

Hoe bevalt je headphone? die skullcandy. Heeft ie de week nog overleeft?
yeah

ben nog 1 keer op mn plaat gegaan dat ie afvloog en echt goed hard stuiterde, maar was nog helemaal okay

lag echt een put van 20 cm diep in de piste... reed er zo in... sloeg echt hard over de kop...

enne dat "Stoor mij niet" signaal is heerlijk... je hoort echt NIETS van je buitenwereld als je ze wat harder zet (kijk daar wel mee uit... ze kunnen niet zo megahard, maar wel hard zat om je een gehoorbeschadiging te geven)
pi_45293449
  vrijdag 12 januari 2007 @ 19:28:52 #159
71115 Rnej
I walk the line
pi_45293608
beetje mistig daar.. ofnie?
pi_45294702
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 19:28 schreef Rnej het volgende:
beetje mistig daar.. ofnie?
Een 176 swallowtail was wel van pas gekomen
  vrijdag 12 januari 2007 @ 20:16:58 #161
71115 Rnej
I walk the line
pi_45295059
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 20:06 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Een 176 swallowtail was wel van pas gekomen
boooyaaa
pi_45300579
Ben al weer een tijdje terug uit le corbier, ondanks de wat mindere sneeuw zeker naar m'n zin gehad.

Was dit jaar voor de tweede keer, ook gewoon beide jaren les gehad, en tussendoor een paar aan koelkastboarden gedaan. Volgend jaar zeker weer! Ik vroeg me af hoe lang je eigenlijk les moet nemen om het echt goed te leren, dit jaar al een stuk minder geleerd dan vorig jaar, natuurlijk wel logisch. Het was vooral eigenlijk wat meer durven, meer snelheid e.d. verder wat ollies en 180-ollies gedaan, en veel fakie. Wat is het volgende dat je tijdens lessen leert (gewoon professionele les dus)? En hoe lang is het aan te raden om te blijven lessen, want het breekt vaak wel behoorlijk op.

Ik vind trouwens dat ze piste kleuren eens anders moeten indelen, meer zoiets:
Blauw: makkelijk
Rood: gemiddeld
Zwart: moeilijk
Groen: zwaar irritant

Er was maar één piste terug open, een groene dus, heb daar zo vaak stilgestaan omdat het vlak liep. En als klap op de vuurpijl heb ik m'n arm daar gebroken de laatste dag. Nog fijn 4 dagen frans ziekenhuis achter m'n vakantie aangeplakt gekregen.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 00:03:07 #163
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_45302897
Beterschap!
Age of fruity enlightenment!
  zaterdag 13 januari 2007 @ 07:06:13 #164
71115 Rnej
I walk the line
pi_45307206
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:55 schreef Schuifpui het volgende:
Ben al weer een tijdje terug uit le corbier, ondanks de wat mindere sneeuw zeker naar m'n zin gehad.

Was dit jaar voor de tweede keer, ook gewoon beide jaren les gehad, en tussendoor een paar aan koelkastboarden gedaan. Volgend jaar zeker weer! Ik vroeg me af hoe lang je eigenlijk les moet nemen om het echt goed te leren, dit jaar al een stuk minder geleerd dan vorig jaar, natuurlijk wel logisch. Het was vooral eigenlijk wat meer durven, meer snelheid e.d. verder wat ollies en 180-ollies gedaan, en veel fakie. Wat is het volgende dat je tijdens lessen leert (gewoon professionele les dus)? En hoe lang is het aan te raden om te blijven lessen, want het breekt vaak wel behoorlijk op.

Ik vind trouwens dat ze piste kleuren eens anders moeten indelen, meer zoiets:
Blauw: makkelijk
Rood: gemiddeld
Zwart: moeilijk
Groen: zwaar irritant

Er was maar één piste terug open, een groene dus, heb daar zo vaak stilgestaan omdat het vlak liep. En als klap op de vuurpijl heb ik m'n arm daar gebroken de laatste dag. Nog fijn 4 dagen frans ziekenhuis achter m'n vakantie aangeplakt gekregen.
sucks van je arm man

en hoelang je les moet nemen om echt goed te worden... ?

tsjah.. tis maar wat je echt goed noemt... ik ben op zich redelijk tevreden met het niveau wat ik nu heb, kan elk type piste op een mooie vaart rijden, maar heb nu dus mijn lerarendiploma van het laagste niveau.

Elk type piste kunnnen carven is een uurtje of 20-30 les alles bij mekaar gok ik(afhankelijk van hoe sportief je bent enz), maar daarna kan je elk terrein rijden... ook vrij buckelige pistes

maargoed, ik had ZEER weinig ervaring toen ik die lessen nam, dus kan best dat meer ervaren boarders er minder lang over doen... of juist langer omdat ze niet vanaf het begin les genomen hebben, zoals ik...
pi_45307314
Ei dat ik ben, gisteren niet nog op het rooster gekeken (dat gewoon in de keuken ligt), ik ging er vanuit dat ik van 8 tot 16:30 moest werken vandaag. Niet dus, van 13:30 tot 22:00. Ben ik daarom zo fucking vroeg opgestaan vanmorgen ! !

Enfin, vet van dat shirt GenesiZ, onderaan dat mailtje van Ben. My babe's not flat anymore

Schuifpui: Ik ben dan waarschijnlijk niet de snelste leerling geweest (als ik dit allemaal zo lees hier van alle "nieuwere" mensen in dit topic) aangezien ik na 3 dagen les gewoon kon blijven staan en de berg af kon komen zonder een te vallen. En daarna ging het keer op keer bezig. Ik heb er nu 6 keer snowboarden opzitten en heb al die keren 5 dagen les gehad. Reden hiervoor is dat ik gewoon goed wil kunnen boarden en ook voor later (ben nu 19, dus moet nog ff) een goede basistechniek (die wel redelijk is uitgewerkt op dit moment) waarbij ik zeker ben dat ik mezelf en anderen niet in de weg board.

Ook is het gewoon leuk met een groep. Nou moet ik ook wel zeggen dat ik de afgelopen 3 jaar heel toevallig met een aantal Oostenrijkers in de groep zat (die kwamen uit de buurt, van een vakschool ofzo) en die hadden een steekje los zitten. Zij gingen met ons mee puur ter begeleiding en voor de verzekering . Dus van echte les was er niet veel te spreken. Maar je was met een vertrouwd iemand op de berg die je ook vaak tips gaf !

Ik zou zeggen; je hebt nu 2 weken les gehad, neem nog 1 week les en ga daarna een weekje zelf boarden. Bevalt het je niet/wel dan kan je altijd nog een keer een dag of paar uurtjes les nemen. En heb je een paar weken zelf geboard wees dan zo slim om na een paar weken nog even een keertje les te nemen, foutjes sluipen er altijd in !

Nu ga ik maar verder surfen
Fingerspitzgefühl
pi_45309011
Ik ben zeker van plan de volgende keer weer les te nemen. Het werkt behoorlijk stimulerend en het is ook wel goed om je techniek bij te schaven. Ik heb alleen niet het idee dat ik écht veel er van leer. Dit jaar hebben we veel dezelfde pistes gedaan, veel meer snelheid erin gegooid, maar naar mijn idee vrij weinig aan techniek gewerkt, hooguit een paar opmerkingen hoe ik wat dingen kon verbeteren, houding etc.

Met m'n arm gaat het overigens prima, ze hebben er een metalen plaat ingezet, waardoor ik geen gips hoef en hem vrij goed kan gebruiken, kan er alleen niet al te veel kracht mee zetten.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 13:18:17 #167
72282 360sjors
King of the Hill
pi_45311283
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 09:23 schreef NoComment het volgende:

[..]

Zozo, jij bent vroeg deze morgen!
Het was eerder laat... 36 uur ofzo niet geslapen Nu hopelijk weer een beetje in een fatsoenlijk dag/nachtritme!
  zaterdag 13 januari 2007 @ 17:24:13 #168
71115 Rnej
I walk the line
pi_45317829
snowboarden ist toll!
pi_45330539
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 22:11 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

[afbeelding]

nuff said, nofi
nofi
  zondag 14 januari 2007 @ 17:42:56 #170
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_45348832
Prachtige snowboardbeelden weer met Ed Leigh bij Super Ski Sunday op de BBC.
Dat moeten jullie echt ook gaan volgen. Geweldig leuke wintersport-tv.

Iedere zondag tot halverwege februari.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 14 januari 2007 @ 22:44:38 #171
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_45358301
quote:
Op zondag 14 januari 2007 17:42 schreef XL het volgende:
Prachtige snowboardbeelden weer met Ed Leigh bij Super Ski Sunday op de BBC.
Dat moeten jullie echt ook gaan volgen. Geweldig leuke wintersport-tv.

Iedere zondag tot halverwege februari.
Hee dat heb ik ook nog een stukje gekeken Jammer dat het net voor het eten was, anders had ik het af gekeken. Maar was wel leuk idd, met die gast die in één dag ging surfen boarden en skaten in Nieuw-Zeeland
  maandag 15 januari 2007 @ 10:18:53 #172
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_45365653
gaarheid @ stage
pi_45366445
Eigenlijk best een rampenseizoen tot nu toe. Het wil gewoon niet sneeuwen. Daar waar normaliter 200cm ligt, ligt nu nog maar net 50cm. Tis wat zeg !

Hopelijk wil het in Val Tho nog een beetje gaan dumpen voordat ik zondag de berg op ga ! !
Fingerspitzgefühl
  maandag 15 januari 2007 @ 11:00:20 #174
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_45366710
quote:
Op zondag 14 januari 2007 22:44 schreef NoComment het volgende:

[..]

Hee dat heb ik ook nog een stukje gekeken Jammer dat het net voor het eten was, anders had ik het af gekeken. Maar was wel leuk idd, met die gast die in één dag ging surfen boarden en skaten in Nieuw-Zeeland
Dat is Ed Leigh

Heb je gezien dat hij de afdaling die de skiers in Wengen moeten doen op de het snowboard ging doen? Dat waren ruige beelden. Volgende week is het vroeger in de middag, met beelden van het WK Snowboarden in Arosa.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 15 januari 2007 @ 11:11:25 #175
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_45366984
quote:
Op maandag 15 januari 2007 10:50 schreef ForumGek het volgende:
Eigenlijk best een rampenseizoen tot nu toe. Het wil gewoon niet sneeuwen. Daar waar normaliter 200cm ligt, ligt nu nog maar net 50cm. Tis wat zeg !

Hopelijk wil het in Val Tho nog een beetje gaan dumpen voordat ik zondag de berg op ga ! !
Mss dat er laat/later dan normaal nog veel sneeuw gaat vallen. Ik ga als het goed is met Pasen (6 april) nog een weekendje naar Steinach (Vlakbij de Brennerpas in Tirol) met het werk (OGD) Hopelijk ligt er dan nog sneeuw. Anders moeten we naar de dichtsbijzijnde gletscher.
pi_45368038
heb nu nog last van mijn stuitje
Maar twee dagen kunnen boarden (1 op een helling a la Zoetermeer, zo kort)
Tweede dag was een langere piste (van ongeveer een kwartier), maar dat was een rode en vrij steil. Dus vaak op mijn kont gevallen.

Wil weer en meer boarden
  maandag 15 januari 2007 @ 11:56:09 #177
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_45368141
quote:
Op maandag 15 januari 2007 11:52 schreef linebear het volgende:
heb nu nog last van mijn stuitje
Maar twee dagen kunnen boarden (1 op een helling a la Zoetermeer, zo kort)
Tweede dag was een langere piste (van ongeveer een kwartier), maar dat was een rode en vrij steil. Dus vaak op mijn kont gevallen.

Wil weer en meer boarden
Waar ben je geweest dan?
pi_45368314
Pertisau, Oostenrijk
  maandag 15 januari 2007 @ 12:31:28 #179
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_45369068
Vanavond Jody Koenders bij Holland Sport op NL3
  maandag 15 januari 2007 @ 12:42:16 #180
71115 Rnej
I walk the line
pi_45369403
professor koenders jeeh

enne linebear, als je gewoon streept val je niet op je kont
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')