Meer impressies van het landje:quote:Het zelfuitgeroepen "Prinsdom Sealand" in de Noordzee is te koop. Het inmiddels 85-jarige 'staatshoofd', vorst Roy van Sealand, vindt dat het land in jongere handen moet overgaan.
Dit meldde de Britse krant The Times maandag. De Engelse radiopiraat Paddy Roy Bates nam het voormalige marineplatform uit de kust van het Oost-Engelse Harwich in 1967 in bezit en riep er de Principality of Sealand uit, met een oppervlakte van 550 vierkante meter.
Ministaatje
Het onafhankelijke ministaatje wordt door geen enkel lid van de Verenigde Naties erkend. De Britse Koninklijke Marine deed in 1968 een poging Sealand te heroveren, maar droop af nadat zij vanaf het platform was beschoten.
Dit was niet de enige oorlogshandeling van Sealand. In 1978 nam vorst Roy een groep Nederlandse en Duitse zakenlieden gevangen die geprobeerd hadden Sealand te veroveren. Pas na moeizame onderhandelingen liet hij zijn 'krijgsgevangenen' weer vrij.
Sealand, het kleinste land ter wereld, heeft zelden meer dan een handvol inwoners. Het land heeft een eigen vlag, volkslied, postzegels, munt en site. Een Amerikaanse bezoeker beschreef het stalen platform op betonnen pilaren uit 1941 ooit als "onbeschrijfelijk lelijk".
Aantrekkelijk aan Sealand is onder meer dat er geen belasting hoeft te worden betaald.
Lol, wat een politiek-correct geblaat van die held!quote:In late June of 2006, the island suffered a devastating fire which destroyed much of the country's administrative centre and the main power generation facility which serves its population and industries. Fortunately, back-up systems exist which permit its activities to continue but the disaster has compromised significantly the quality of life of its inhabitants and the continued development of the island's economic and social growth.
De helft van de inwoners heeft anders altijd een gun op zakquote:Op maandag 8 januari 2007 11:18 schreef MikeyMo het volgende:
wel briljant, zo'n veredeld boorplatform uitroepen tot een nieuw eiland
Hoe is het met de criminalteit aldaar, vast lager dan in amsterdam
Ik vraag me ook af wat het zou kosten. Ik denk iets in de buurt van een astronomisch bedrag. Een groot aantal miljoenen kan hij daar wel voor krijgen...quote:Op maandag 8 januari 2007 11:29 schreef groggy het volgende:
wat moet het kosten?
Officieel ligt het nog in de engelse wateren en is het nog steeds van Engelandquote:Op maandag 8 januari 2007 11:30 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af wat het zou kosten. Ik denk iets in de buurt van een astronomisch bedrag. Een groot aantal miljoenen kan hij daar wel voor krijgen...
quote:Op maandag 8 januari 2007 11:32 schreef optifree het volgende:
[..]
Officieel ligt het nog in de engelse wateren en is het nog steeds van Engeland![]()
quote:Gradually, over the years, Sealand has become increasingly secure and internationally accepted. More and more, the international Lawyers and other Jurists stated that Sealand fulfilled all the legal requirements of a State and that the Sovereignty of Sealand was absolute and unquestionable. The major states of Europe have now accepted this as a fact.
Officieel net buiten de wateren van Engelandquote:Op maandag 8 januari 2007 11:32 schreef optifree het volgende:
[..]
Officieel ligt het nog in de engelse wateren en is het nog steeds van Engeland![]()
wel een mafketel die zometeen stinkend rijk kan worden,quote:Op maandag 8 januari 2007 11:46 schreef jpg97 het volgende:
wat een mafketel zeg, zeker een neef van die Johan Vlemminx ofzoiets
Daar zal hij nog flink van kunnen genieten op z'n 85equote:Op maandag 8 januari 2007 11:48 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
wel een mafketel die zometeen stinkend rijk kan worden,
Oke, mijn fout dusquote:Op maandag 8 januari 2007 11:43 schreef Europees het volgende:
[..]
Officieel net buiten de wateren van Engeland
Voor dat bedrag kan ik een twee keer zo groot booreiland neer flikkerenquote:Op maandag 8 januari 2007 12:06 schreef Roellie80 het volgende:
Sealand Wiki
Kopen?? de vraagprijs is 750.000.000€
LOLquote:The Sealand national football team is the national football team of Sealand, represented by the Danish team Vestbjerg Vintage Idrætsforening.
En dat team heeft zelfs een WIKIquote:Op maandag 8 januari 2007 12:43 schreef Europees het volgende:
Ze hebben wel zelf een Nationaal Team !!!
[..]
LOL
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |