abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45211336
Braziliaan Alcides voor anderhalf jaar naar PSV
10 januari 2007 13:45
PSV heeft zich versterkt met de Braziliaanse verdediger Alcides (21), die voor anderhalf jaar wordt gehuurd van Chelsea. Hij speelde hiervoor bij Benfica, waar hij onder hoofdcoach Ronald Koeman ook veel duels heeft meegedaan. Alcides kwam dinsdag aan in Eindhoven en werd woensdagochtend medisch gekeurd.

Alcides werd woensdagochtend gekeurd in het St. Annaziekenhuis in Geldrop.
Mee naar La Manga
Direct daarna ging hij naar De Herdgang, waar de Braziliaan onder meer een rondleiding kreeg en kennis maakte met zijn nieuwe teamgenoten. Vanmiddag om 14.00 uur traint Alcides voor het eerst mee met PSV, donderdagochtend vliegt hij mee naar Spanje voor het vijfdaagse trainingskamp in La Manga. Alcides (van 13 maart 1985, San José de Rio Preto) beheerst zijn talen goed. Naast Portugees spreekt hij ook Spaans en een beetje Engels en Duits. Hij zat in seizoen 2003-2004 kort bij Schalke 04 en voetbalde in zijn vaderland voor Vitoria en Santos, samen met Alex. Hij liet weten zo snel mogelijk ook een beetje Nederlands te willen leren.

Zesde Braziliaan
“Ik ben blij hier te zijn”, zei Alcides vanochtend in het ziekenhuis. “Dit is een hoog aangeschreven club en een goede stap voor mij.” Naast Gomes, Alex, huurling Tardelli, de verhuurde Robert en de pas aangetrokken jonge aanvaller Jonathan Reis is Alcides de zesde Braziliaan in PSV-dienst. “Met Alex heb ik nog samengespeeld, en de andere jongens ken ik ook.” Zijn volledige naam luidt Alcides Eduardo Mendes de Araujo Alves. Volgens Ronald Koeman, die hem bij Benfica als rechtsback en centraal liet spelen, is de Braziliaan een razendsnelle verdediger. Mogelijk maakt hij komende zondag tegen 1.FC Köln al zijn debuut in het shirt van PSV.
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 10 januari 2007 @ 14:23:44 #102
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_45211345
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_45211347
ik ben te traag...
pi_45211407
- edit: ik ben te traag -
pi_45211434
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:25 schreef Daemician het volgende:
PSV site meld het ook. Dus dan is het bevestigd.
[..]

PSV.NL
Ook al erg traag
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_45211491
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:26 schreef dndiek het volgende:

[..]

Ook al erg traag
Hij was veel te traag, ik postte het tenminste nog in dezelfde minuut...
pi_45211640
Centraal achterin zitten we erg sterk nu met Alex, Da Costa, Alcides en ook Salcido.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_45211748
Ik heb die Alcides nog nooit (bewust) aan het werk gezien, dus kan nog geen oordeel geven of hij daadwerkelijk goed is.
Hoeveel mensen zijn er wel bekend met hem en wat vinden die er van?
pi_45211924
Ik heb hem ook nog nooit zien voetballen. Heb alleen ergens vernomen dat hij erg snel is.

Ik ben benieuwd naar zijn prestaties
We sure are cute for two ugly people.
pi_45213560
Goed nieuws dit . En anderhalf jaar is in elk geval zekerheid beter dan dat vage met Alex .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_45214180
Ik heb hem nog nooit zien spelen en kan dus niet oordelen, maar van wat ik heb gehoord van Alcides:

- Erg snel
- Multifunctioneel (centrumverdediger en rechtsback)
- Niet sterk (dus geen Alex.. )
- Soms een Boumaatje.. (grote fout na aantal wedstrijden goed gespeeld te hebben)

Majah, we zullen zien
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 10 januari 2007 @ 15:58:23 #112
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_45214537
quote:
10/1/2007 - Marcellis naar VVV?
(Gepost door RvN)

Volgens Voetbal International wordt de talentvolle verdediger Dirk Marcellis mogelijk verhuurd aan VVV. De Venlose club is op zoek naar een verdediger en zou daarvoor interesse hebben in de jeugdinternational van PSV.
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 10 januari 2007 @ 16:31:50 #113
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_45215904
omg
quote:
'Het is speculeren, maar denk dat als ik naar Amsterdam was gegaan het heel anders was gelopen. Al vanaf mijn jeugd ligt mijn hart bij Ajax. Ik heb het nooit uitgesproken omdat ik bij psv zat, maar dat maakt nu niet meer uit. Alles van Ajax vind ik gewoon vet. De sfeer, het stadion, het tenue; het straalt allemaal klasse uit. En als het goed wordt uitgevoerd, is er geen mooiere stijl van voetballen dan de Ajax-stijl. Een tikje arrogant, dat spreekt me wel aan. Zeker met Henk ten Cate ademt de hele club het pure voetbal.
Boven krijgen talenten bij Ajax standaard de kans uit te groeien tot belangrijkere spelers. Ten Cate kent me, ik heb een goede periode bij NAC met hem gehad. Wie weet komt het er nog ooit van'
en zo sprak Jurgen Colin

[ Bericht 6% gewijzigd door rubbereend op 10-01-2007 16:40:33 ]
DeLuna vindt me dik ;(
pi_45215988
Hij heeft gelijk hoor, Colin. Als ie naar Ajax was gegaan was ie nu de beste verdediger van de wereld geweest!
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  woensdag 10 januari 2007 @ 16:35:39 #115
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_45216101

[ Bericht 100% gewijzigd door Spees_Eend op 10-01-2007 16:36:10 ]
  woensdag 10 januari 2007 @ 16:36:39 #116
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_45216138
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:31 schreef rubbereend het volgende:
omg
[..]
Wie zegt dat dan? Smit?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 10 januari 2007 @ 16:36:45 #117
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_45216146
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:35 schreef Spees_Eend het volgende:
Jurgen Collin
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 10 januari 2007 @ 16:38:26 #118
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_45216243
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:36 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Jurgen Collin
Ohja, hij was inderdaad vast de beste verdediger van de wereld geweest nu!
pi_45216901
quote:
omg
[..]

en zo sprak Jurgen Colin
Toch zonde dat zo'n supertalent zit te verketteren in the Championship. Dat Henkie hem maar snel haalt en naar de wereldtop helpt!

En als ik op de trainingsfoto's afga krijgt Alcides nummer 13, het mooiste nummer
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_45218172
Nog wat over Luque
quote:
Koeman sluit komst Luque niet uit
10 januari 2007

PSV-trainer Ronald Koeman heeft goede hoop dat hij in de tweede seizoenshelft kan beschikken over Albert Luque. De Spaanse aanvaller van Newcastle United wil volgens Koeman dolgraag naar PSV, de vraag is alleen of de Britten toestemming zullen geven voor een vertrek van de spits.

Luque is bij Newcastle United, die hem twee seizoenen geleden voor 15 miljoen euro overnam van Deportivo la Coruna, op een zijspoor beland. Volgens Koeman wil de aanvaller zelf "heel graag" naar Eindhoven komen.

Het contact met Luque kwam tot stand via assistent-trainer Tonny Bruins-Slot, met wie de voormalige Spaans international warme contacten onderhoudt. Koeman: "We hopen zo snel mogelijk een antwoord te krijgen van zijn club Newcastle. Als zij toestemmen met verhuur dan kan hij wellicht zelfs mee op trainingskamp naar La Manga. Dat sluit ik in ieder geval niet uit."
Mjah.. niet echt nieuws.. maar toch.
pi_45218458
Jurgen
pi_45218848
quote:
omg
[..]

en zo sprak Jurgen Colin
We sure are cute for two ugly people.
pi_45222619
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 17:32 schreef Daemician het volgende:
Nog wat over Luque
[..]

Mjah.. niet echt nieuws.. maar toch.
Zolang die niet teveel gaat kosten

[ Bericht 2% gewijzigd door Leso_Varen op 10-01-2007 19:55:54 ]
pi_45223522
Trouwens:
quote:
Aissati niet naar FC Twente
Door Sjors (Sj0rSz) op woensdag 10 januari 2007 18:58
Bron: FCUpdate

PSV-speler Ismail Aissati zal in de winterstop niet naar FC Twente vertrekken. De ploeg uit Enschede was de laatste tijd nadrukkelijk in de markt om de jonge middenvelder voor anderhalf seizoen te huren, maar de Eindhovenaren vinden de voorgestelde periode te lang.

PSV is namelijk van plan om Aissati maar een half seizoen te verhuren. Op die manier krijgt de middenvelder meer speeltijd, waardoor hij ook meer ervaring in de Eredivisie krijgt. Een aantal clubs hebben inmiddels laten weten dat ze de speler graag willen huren. Ondanks dat beweert Ronald Koeman, trainer van de ploeg uit Eindhoven, dat de ploegen niet in de rij staan.

"De enige club die concrete interesse toonde, is FC Twente. Maar Twente wil hem voor anderhalf jaar huren en daar werken wij niet aan mee. Hij is alleen te huur voor een half jaar. Anders blijft hij gewoon bij PSV", was de toelichting van Koeman.
pi_45223534
Dus concreet heeft PSV Reis en Alcides als nieuwe spelers aangetrokken? Reis krijgt een contract en Alcides wordt gehuurd van Chelsea?

Die Luque, ik weet het niet. 3 Miljoen is wel een hoop geld voor een speler waar je uiteindelijk niks voor terug krijgt en het is maar afwachten of ie sportief op zijn niveau kan komen.

Wat Aisatti betreft, wat mij betreft mag ie wel wat meer kredit krijgen boven Mendez of Culina. Ik denk dat ie het niveau best aan kan, hoewel ie misschien fysiek nog te licht is. Ik zie toch liever een speler uit de eigen jeugd dan een buitenlandse voetballer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')