abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45121628
Mn vriendje had laatst zn kamer een beetje heringericht en daarbij ook de 'slaaprichting' van het bed veranderd. We liggen nu met ons hoofd waar normaliter onze voeten lagen (en ook precies onder het dakraam -dus das ook al vreemde gewaarwording).

Ik kwam de eerste nacht toch een stuk minder snel in slaap, omdat ik er toch aan moest wennen dat ik nu met mn hoofd lag waar normaal mn voeten lagen (dan heb je ook meteen het idee alsof je hoofd omlaag ligt ofzo herkent iemand dat? hehe). Lag ineens heel onnatuurlijk. Ik zat ook de hele tijd te denken dat ik nu ook anders lag dan thuis maar eigenlijk is dat miss helemaal niet waar want thuis lig ik ook met mn hoofd die kant op, maar miss ook weer niet want het is maar net hoe je het bekijkt (ik weet ook niet in welke richting mn bed thuis staat en in welke richting het bed bij mn vriendje nu).
Ik kwam dus slechter in slaap in deze nieuwe houding maar wel had ik het idee dat ik meer droomde en er meer herinneringen bovenkwamen in deze houding, ik meer in beelden dacht.

Nou is het logisch dat je ff moet wennen als je ineens andersom ligt en zal het feit dat ik meer beeldend dacht/ terug moest denken aan dingen waars. totaal niks met mn slaaprichting te maken (hoeven) hebben, maar ik moest toch denken aan dat ik ooit van iemand heb gehoord dat het geloof ik het beste is om met je hoofd naar het noorden te liggen/ slapen (of juist niet, dat weet ik niet meer. Iig was een bepaalde richting het beste). Dan zou je het snelst in slaap komen/ het diepst slapen/ het meest dromen of miss wel het beste kunnen mediteren of uittreden (ik weet nl niet meer in welke context ik dat nou ooit gehoord heb )

Hebben hier meer mensen van gehoord? Welke richting is nu zogenaamd het beste en waarom dan? Hoe staat jullie bed en merk je echt verschil als je andersom ligt?
En kan het ook zo zijn dat je in een bepaalde richting meer droomt ofzo en in een andere richting meer dieper slaapt? ( ja ok)
En ik zit me net te bedenken, heeft Feng Shui ook bepaalde slaaprichtingsvoorkeuren?

Ok dit is miss niet echt een truth-onderwerp....maar ik wist niet zo goed waar ik het anders neer moest gooien. Kick het anders maar naar lifestyle of psychologie oid als het daar beter op zn plaats is.
pi_45122747
Google even op "slaaprichting" en "slaaprichting noorden". Ik vond meer dan genoeg informatie......
pi_45124739
http://www.openbaringen.nl/slaaprichting.html

Op deze site kun je je ideale slaaprichting uitrekenen . Is afhankelijk van je geboortejaar en als er uit je geboortejaar komt dat je een oostelijk type bent ben je spiritueler dan het materialistische westelijke type en dan moet je naar ergens tussen het zuiden en het oosten slapen. Ben je westelijk dan moet je naar het westen slapen.
Nouuuuu ik ben een westelijk type, ik wil een oostenlijk type zijn Wel kut want mn vriendje moet dan in een andere richting slapen dan ik volgens die test Dat wordt nog lastig als we gaan samenwonen

Oja er staat dat je NOOIT met je hoofd naar het noorden mag slapen.
pi_45125418
quote:
Op zondag 7 januari 2007 21:57 schreef tulpje6 het volgende:
http://www.openbaringen.nl/slaaprichting.html

Op deze site kun je je ideale slaaprichting uitrekenen . Is afhankelijk van je geboortejaar en als er uit je geboortejaar komt dat je een oostelijk type bent ben je spiritueler dan het materialistische westelijke type en dan moet je naar ergens tussen het zuiden en het oosten slapen. Ben je westelijk dan moet je naar het westen slapen.
Nouuuuu ik ben een westelijk type, ik wil een oostenlijk type zijn Wel kut want mn vriendje moet dan in een andere richting slapen dan ik volgens die test Dat wordt nog lastig als we gaan samenwonen

Oja er staat dat je NOOIT met je hoofd naar het noorden mag slapen.
Ik slaap zo'n beetje zo fout als het maar kan als ik die site mag geloven

Ga ik nu naar de hel?
pi_45125589
quote:
Er mag nooit een spiegel in de slaapkamer hangen ! Liefde kan je dan wel op je buik schrijven. Het zelfde geld voor een tv, immers een tv-scherm heeft dezelfde werking als een spiegel.Een spiegel is de toegang tot de vierde dimensie. Nee inderdaad horrorfilms zijn niet helemaal flauwekul.
Is die site door een 14 jarige gothic gemaakt?
pi_45125592
Je mag bijna niks!
pi_45125677
quote:
Op zondag 7 januari 2007 20:53 schreef tulpje6 het volgende:

Ik kwam de eerste nacht toch een stuk minder snel in slaap, omdat ik er toch aan moest wennen dat ik nu met mn hoofd lag waar normaal mn voeten lagen (dan heb je ook meteen het idee alsof je hoofd omlaag ligt ofzo herkent iemand dat? hehe). Lag ineens heel onnatuurlijk.
[/sub]
Is het niet zo dat de meeste bedden een beetje schuin staan? Je voeten horen aan de lage kant te liggen.
When Alexander saw the breadth of his domain, he wept for there were no more worlds to conquer.
pi_45125881
quote:
Op zondag 7 januari 2007 22:12 schreef dialMforMonkey het volgende:

[..]

Is die site door een 14 jarige gothic gemaakt?
Dat weet ik niet; maar waarschijnlijk gewoon door iemand die er op een andere manier mee bezig is dan de doorsnee mens.
Helemaal niks mis mee
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_45126181
En elders op het net staat weer dat het noorden de beste, natuurlijke slaaprichting is:

(op een site over oorzaken van nachtmerries:)

met je hoofd in de verkeerde windrichting liggen. De natuurlijke slaaprichting is: het noorden. In het noorden is geen energie, die is er bijv. wel in het oosten, daarom: het oosten is de richting van de ochtendenergie. In de ochtend staat de zon in het oosten. Ook het zuiden heeft veel energie, daarom: het zuiden is de richting van de middagenergie. Omdat de zon ’’s middags in het zuiden staat. In de avond staat hij in het westen, daar is dan de avondenergie zou je zeggen, maar ’s avonds is er weinig energie, er is dan wel veel rust. Daarom: het westen is de streek van de avondrust. En niet zozeer van de avondenergie.
In het noorden is dus geen energie, de zon is dan onder de aarde, het noorden is de windrichting van de nachtrust.

Daarom vind je nachtrust als je met je gezicht naar het noorden slaapt (en je voeten naar het zuiden). Zo slapen dieren in het wild ook, heb ik gelezen. Zelfs sommige huisdieren slapen met hun kop naar het noorden, hebben mensen me geschreven. Wanneer je onmogelijk het hoofdeinde van je bed naar het noorden kunt richten, dan kun je ook nog naar het westen gaan liggen met je hoofd. Het noorden is beter, maar het westen is weer beter dan het oosten en zuiden. Je kunt als je je bed niet kunt verplaatsen vaak wel het matras of het bed omdraaien. Als je dus normaal met je hoofd naar het zuiden ligt, dan komt je hoofd nu naar het noorden, zonder het bed te hoeven verplaatsen. En als je hoofd nu naar het oosten ligt, komt het zo naar het westen te liggen.
  † In Memoriam † zondag 7 januari 2007 @ 22:27:30 #10
25682 2cv
Niet subtiel
pi_45126351
Het nadeel van je bed in de verkeerde positie plaatsen is dat als je nog slapend je bed uit stapt om naar de wc te gaan ofzo, je overal tegenaan loopt.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_45126399
quote:
Op zondag 7 januari 2007 22:14 schreef Pendri het volgende:

[..]

Is het niet zo dat de meeste bedden een beetje schuin staan? Je voeten horen aan de lage kant te liggen.
Denk het niet bij de meeste bedden. Alleen van die dure ergonomische verstelbare bedden denk ik, van die Hastens ofzo.
En dan nog alleen bij bedden met een duidelijk onderscheidbaar hoofd-en voeteneind (En dan nog heft een matras dat verschil ook weer een klein btje op denk ik als het een dik matras zou zijn.).
Mn vriendje heeft een bed-bank dus dat heeft geen duidelijke hoofd-of voetenkant. T kan hooguit zijn dat je hoofd zwaarder is dan je voeten en als je jarenlang op een bed/ matras slaapt de ene kant miss meer ingedeukt is dan de andere kant maar dan moet je wel erg je best doen.

pi_45127869
Zo, ik heb m'n bed even omgegooid. Vannacht ligt mijn hoofd naar het noorden. Eens kijken hoe dat gaat.
When Alexander saw the breadth of his domain, he wept for there were no more worlds to conquer.
pi_45127980
quote:
Op zondag 7 januari 2007 23:02 schreef Pendri het volgende:
Zo, ik heb m'n bed even omgegooid. Vannacht ligt mijn hoofd naar het noorden. Eens kijken hoe dat gaat.
misschien is het makkelijker om je kussen gewoon op je voeteneind te leggen?

ik slaap sowieso altijd prima! hoe en waar ik ook lig
Extremistisch gematigd.
pi_45128313
quote:
Op zondag 7 januari 2007 23:05 schreef P8 het volgende:

[..]

Ja, dat bedoel ik met m'n bed omgooien.
Als ik echt zo dom geweest was om het hele bed om te draaien had ik nu waarschijnlijk mezelf al in het trappengat gehangen

Ik slaap ook altijd goed. Maar wie weet is er toch verschil merkbaar. Ik kan het op z'n minst proberen.
pi_45128468
quote:
Op zondag 7 januari 2007 23:05 schreef P8 het volgende:

[..]

Ik opzich ook vaak wel (ik moet alleen niet op een luchtbed liggen dat is kut :-p), t heeft er nu miss vooral ook mee te maken dat ik in 1 en hetzelfde bed anders ga liggen. Je bent dan gewoon gewend om in dat bed en in die kamer op een bepaalde manier te slapen, en nu slaap je dan ineens met je hoofd waar normaliter je voeten liggen en zie je boven je het schuine dakraam wat je normaal vanuit de verte zag. Das gewoon het rare eraan. Dat zal het voornamelijk zijn.

Ik slaap opzich ook overal wel prima. Zo'n btje.
  zondag 7 januari 2007 @ 23:25:41 #16
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_45128811
quote:
Er mag nooit een spiegel in de slaapkamer hangen ! Liefde kan je dan wel op je buik schrijven. Het zelfde geld voor een tv, immers een tv-scherm heeft dezelfde werking als een spiegel.Een spiegel is de toegang tot de vierde dimensie. Nee inderdaad horrorfilms zijn niet helemaal flauwekul.
De slaapkamer mag nooit gesitueerd zijn boven een keuken, douche of toilet.
Er mag nooit een hoek van bv een hoek of een kast gericht zijn op het bed.
Je voeten mogen niet naar de deur wijzen als je in bed ligt. Ook mag je bed niet tegenover de deur geplaatst zijn.
Je mag niet slapen onder balken of onder een schuin dak.
In je slaapkamer mag geen elektronica zoals een mobieltje aanwezig zijn, en je mag nooit een tv in de slaapkamer plaatsen.
Ook mag er in de slaapkamer geen water of wasbak aanwezig zijn.
Een bed mag niet bestaan uit 2 matrassen.
Niet voor iedereen is een waterbed goed ! Eigenlijk is een waterbed alleen goed als je bent geboren in een houtjaar.
Ga mij ff allemaal vertellen wat ik niet mag. Hoezo domme site.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  † In Memoriam † zondag 7 januari 2007 @ 23:32:28 #17
25682 2cv
Niet subtiel
pi_45129079
Ook zo lekker wetenschappelijk onderbouwd enzo ...
pi_45131186
quote:
Op zondag 7 januari 2007 23:25 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Ga mij ff allemaal vertellen wat ik niet mag. Hoezo domme site.
whehe ik heb alleen geen waterbed of dubbel matras, verder zou ik aan zware insomnia moeten lijden volgens je stukje

edit: ik heb ook geen schuin dak trouwens, en mn bed ligt niet tegenover de deur.

nouja, nog steeds ben ik verkeerd bezig
Extremistisch gematigd.
pi_45135504
Dat van het naar het noorden slapen, is dat het geografisch noorden, of het magnetisch noorden. Hier in Nederland zal dat niet zoveel uitmaken, maar er zijn plekken op de wereld waar dat wel degelijk een flink aantal graden afwijkt...

En wat is de reden nu eigenlijk? (afgezien van het feit dat je hoofd je Noordpool is, en je dus neit met je hoofd naar het noorden mag liggen i.v.m. afstoting van de polen)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_45164634
Ik slaap altijd slecht in en wordt nauwelijks wakker...
moet ik nu ook mijn bed omdraaien en ik heb geen kompas
waar zit het noorden ook alweer
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  † In Memoriam † maandag 8 januari 2007 @ 23:40:42 #21
25682 2cv
Niet subtiel
pi_45164933
quote:
Op maandag 8 januari 2007 23:31 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik slaap altijd slecht in en wordt nauwelijks wakker...
moet ik nu ook mijn bed omdraaien en ik heb geen kompas
waar zit het noorden ook alweer
Tegenover het zuiden.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 05:16:25 #22
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45168505
Ik wissel niet te snel van slaaprichting, uit ervaring weet ik dat ik wel eens uit bed kan vallen of me pijnlijk kan stoten tegen een balk of muur als ik ga wisselen.

Ontwenning van de slaaprichting van voorheen. Ooit een keer vol met mijn voet tegen een balk getrapt omdat ik gewisseld was van richting, in de dromen was ik bezig met karakte en toen trapte ik mijn voet blauw tegen de balk aan de muur.

Ik slaap nu richting het Westen omdat ik gelezen had dat richting het westen slapen het beste is. Maar volgens mij kan ik maar beter een andere richting aanmeten want zo goed slaap ik ook alweer niet.

Over die spiegel in je slaapkamer, in hoeverre je dat serieus moet nemen Kan ook bijgeloof zijn natuurlijk of iemand heeft iets persoonlijks met spiegels. Zeker niets op tegen zoals L-W zegt maar in hoeverre het serieus te nemen is dat is maar de vraag. Zo houdt ieder mens zich ergens mee bezig. Voor de een is een spiegel een belangrijk iets in de slaapkamer wegens een reden, bijvoorbeeld omdat ze het gelezen hebben of een gevoelige kwestie en voor de ander staat een spiegel slechts voor een spiegelbeeld.

Voor mij staat een spiegel voor een spiegelbeeld, en via een spiegelbeeld de 4e dimensie instappen? Alsof je door spiegels kunt stappen

Maar goed, offtopic dus. Hoewel Nostredamus zijn visioenen ook kreeg via spiegels

Wie weet verplaats ik het bed komende week als ik de zolder eens onder handen ga nemen, Noorden en Zuiden heb ik nog nooit gelegen met mijn hoofd, wel het Westen en Oosten. Dus ik ga eens proberen om het Noorden en Zuiden erbij te betrekken. Wie weet is dat beter Of niet? Of maakt het niet uit?
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_45175149
Wat een zooi aan musts and don'ts zeg.
Zwaar overdreven

Maar een ding weet ik wel. Sinds ik mijn bed gedraaid heb zoals het nu staat slaap ik slechter in. Heel veel slechter. Dromen doe ik hoe dan ook veel, in welke richting ik ook lig.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  dinsdag 9 januari 2007 @ 13:49:28 #24
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_45175904
Draai apparatuur die Trafo's bevat eens 90 graden !
pi_45176207
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 13:49 schreef merlin693 het volgende:
Draai apparatuur die Trafo's bevat eens 90 graden !
Trafo's?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')