nee, je moet ddr2 hebbenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:16 schreef GLY het volgende:
Zou dit beter zijn:
Totaalcapaciteit 2048 MB
Aantal modules 2
Bouwvorm DIMM
Type DDR-SDRAM
Standaard DDR 400 (PC 3200)
Timings
CAS Latency (CL) 3
RAS-to-CAS-Delay (tRCD) 3
RAS-Precharge-Time (tRP) 3
En wat is daar mis mee? Hoop inhoudloze reacties hier op fok, en een hoop afzeikerij. Is iedereen die AMD koopt nu opeens noob en een sukkel? Ik ben blij dat er nog mensen zijn die niet meegezogen worden met de "conroe-hype" en verstandig naar prijs/prestatie kijken, en tot de conclusie komen dat je geld in andere dingen steken vaak meer loon dan een nog snellere processor. En dat ook het energieverbruik een reden kan zijn om het bij AMD te houden, en niet in de laatste plaats het moederbord en bijbehorende chipset.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:38 schreef Biogarde het volgende:
AMD
Koop je redelijke/goede hardware en dan ga je voor een AMD
Dat is niet per definitie waar; dual sided kan ook bank interleave gebruiken. In de praktijk is twee modules logischer inderdaad.quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:28 schreef MaGNeT het volgende:
En tevens moet je 2 modules hebben om DualChannel te kunnen benutten. Dus zou je beter af kunnen zijn met 2x 512Mb of 2x 1024Mb.
Je mag veel zeggen maar Intel is nu tijdelijk beter met de nieuwe processorsquote:Op zaterdag 10 februari 2007 23:47 schreef Enlightenment het volgende:
En wat is daar mis mee? Hoop inhoudloze reacties hier op fok, en een hoop afzeikerij. Is iedereen die AMD koopt nu opeens noob en een sukkel? Ik ben blij dat er nog mensen zijn die niet meegezogen worden met de "conroe-hype" en verstandig naar prijs/prestatie kijken, en tot de conclusie komen dat je geld in andere dingen steken vaak meer loon dan een nog snellere processor. En dat ook het energieverbruik een reden kan zijn om het bij AMD te houden, en niet in de laatste plaats het moederbord en bijbehorende chipset.
Beter in welke zin? Niet goedkoper, niet zuiniger (iig niet idle), niet qua prijs-prestatie. Althans, niet voor de meeste gebruiksvormen. Als je softwarematig encode, ript of andere CPU-intensieve taken doet, dan kun je idd veel beter een C2D nemen; maar voor het gros van de mensen die ik computers zie kopen geldt dat dus niet. Over de prijs van AMD-chips valt weinig te klagen; en daarbij ook de goedkopere moederborden gerekend (tenzij je bereid bent de asus-belasting te betalen).quote:Op zaterdag 10 februari 2007 23:59 schreef dekkered het volgende:
[..]
Je mag veel zeggen maar Intel is nu tijdelijk beter met de nieuwe processors
je lult gewoon bullshitquote:Op zondag 11 februari 2007 00:16 schreef Enlightenment het volgende:
[..]
Beter in welke zin? Niet goedkoper, niet zuiniger (iig niet idle), niet qua prijs-prestatie. Althans, niet voor de meeste gebruiksvormen. Als je softwarematig encode, ript of andere CPU-intensieve taken doet, dan kun je idd veel beter een C2D nemen; maar voor het gros van de mensen die ik computers zie kopen geldt dat dus niet. Over de prijs van AMD-chips valt weinig te klagen; en daarbij ook de goedkopere moederborden gerekend (tenzij je bereid bent de asus-belasting te betalen).
In spellen, iets waar voor een gemiddelde computergebruiker wel performance nodig is, heeft de processor een ondergeschikte rol. De benches online waar de Conroe tot in de hemel wordt geprezen zijn wel de 1000 dollar kostende SLI-configuraties; niet een simpel 7600GT kaartje. Als de keuze is, of een C2D of een 7900GT ipv 7600GT dan zal laatstgenoemde een veel betere investering zijn.
Maar dat durft niemand te zeggen omdat iedereen meegezogen wordt in een groot marketing-orgasme, slim opgezet door intel; die mensen nu beweegt om meer geld uit te geven aan de processor-keuze. Ik probeer ook in deze 'moeilijke tijden' tegengas te geven en erop te wijzen dat een objectieve en verstandige afweging vaak tegenovergesteld aan marketing-trends ligt.
Je hebt me overtuigd; mijn argumenten zijn onderschikt.quote:
Als ik bij AMD zou werken zou ik mijn tijd niet verdoen om hooguit een handjevol mensen een AMD processor 'aan te smeren' zoals jij dat noemt; er werken alleen slimme mensen bij AMD.quote:werk je bij AMD ofzo moet je hem een AMD proscessor aansmeren zeker
lol dus jij bent niet slim?quote:Op zondag 11 februari 2007 01:15 schreef Enlightenment het volgende:
Als ik bij AMD zou werken zou ik mijn tijd niet verdoen om hooguit een handjevol mensen een AMD processor 'aan te smeren' zoals jij dat noemt; er werken alleen slimme mensen bij AMD.
Alle turken zijn mensen, maar niet alle mensen zijn turken?quote:
geloof dat jij ook niet het verschil tussen het echte een een grapje snapt dus jij bent zo te zien helemaal niet slimquote:Op zondag 11 februari 2007 10:44 schreef Enlightenment het volgende:
[..]
Alle turken zijn mensen, maar niet alle mensen zijn turken?
Goed ik zou het uitleggen:
als er bij AMD uitsluitend slimme mensen werken, betekent dat niet dat alle slimme mensen bij AMD werken; hooguit dat er geen domme mensen werken.
Fok maakt zijn reputatie weer waar.![]()
En ook iedereen heeft een dikke gamers kaart nodig, ook voor de mensen die alleen een pc hebben voor hun e-mail!quote:Op zondag 11 februari 2007 00:16 schreef Enlightenment het volgende:
[..]
In spellen, iets waar voor een gemiddelde computergebruiker wel performance nodig is, heeft de processor een ondergeschikte rol. De benches online waar de Conroe tot in de hemel wordt geprezen zijn wel de 1000 dollar kostende SLI-configuraties; niet een simpel 7600GT kaartje. Als de keuze is, of een C2D of een 7900GT ipv 7600GT dan zal laatstgenoemde een veel betere investering zijn.
Leg je grap eens uit dan? Misschien dat het hoge niveau me is ontgaan.quote:Op zondag 11 februari 2007 13:41 schreef dekkered het volgende:
[..]
geloof dat jij ook niet het verschil tussen het echte een een grapje snapt dus jij bent zo te zien helemaal niet slim![]()
![]()
![]()
En daarvoor heb je wel een Core2Duo nodig? Voor een basisPC heb je aan een sempron + mobo met IGP, 512MB en een 20GB schijf ruim voldoende.quote:Op zondag 11 februari 2007 13:53 schreef RainofDeath het volgende:
En ook iedereen heeft een dikke gamers kaart nodig, ook voor de mensen die alleen een pc hebben voor hun e-mail!![]()
![]()
Daarom moet je dus een Core2Duo nemen én een goede videokaart.quote:Op zondag 11 februari 2007 14:12 schreef Enlightenment het volgende:
[..]
Leg je grap eens uit dan? Misschien dat het hoge niveau me is ontgaan.![]()
[..]
En daarvoor heb je wel een Core2Duo nodig? Voor een basisPC heb je aan een sempron + mobo met IGP, 512MB en een 20GB schijf ruim voldoende.
Wat echter wel gebeurt is dat gamers veel geld aan een Core2Duo uit gaan geven en daarbij dus bezuinigen op videokaart; en dat is dus gewoon verkeerd. Een processor heeft tegenwoordig maar een heel bescheiden rol te vervullen.
Als je budget het toelaat om een SLI-config te nemen dan is een Core2Duo ook verstandig ja. Maar veel mensen die een 7600GT of 7900GS kopen willen wel een Core2Duo en dat zou een verkeerde afstemming van prioriteit zijn.quote:Op zondag 11 februari 2007 14:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Daarom moet je dus een Core2Duo nemen én een goede videokaart.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |