abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46145884
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 17:16 schreef GLY het volgende:
Zou dit beter zijn:

Totaalcapaciteit 2048 MB
Aantal modules 2
Bouwvorm DIMM
Type DDR-SDRAM
Standaard DDR 400 (PC 3200)

Timings

CAS Latency (CL) 3
RAS-to-CAS-Delay (tRCD) 3
RAS-Precharge-Time (tRP) 3
nee, je moet ddr2 hebben
pi_46146011
Oke heb nu gekozen voor andere mainboard en geheugen

Mainboard: DFI Infinity 975X/G
Geheugen: Buffalo 2 GB DDR2-533 Kit (2048 MB, 2, PC2-4200 / DDR2-533, CL4 4-4-12)

Zou het systeem zo wel stukken beter zijn?
pi_46190045
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 11:38 schreef Biogarde het volgende:
AMD

Koop je redelijke/goede hardware en dan ga je voor een AMD
En wat is daar mis mee? Hoop inhoudloze reacties hier op fok, en een hoop afzeikerij. Is iedereen die AMD koopt nu opeens noob en een sukkel? Ik ben blij dat er nog mensen zijn die niet meegezogen worden met de "conroe-hype" en verstandig naar prijs/prestatie kijken, en tot de conclusie komen dat je geld in andere dingen steken vaak meer loon dan een nog snellere processor. En dat ook het energieverbruik een reden kan zijn om het bij AMD te houden, en niet in de laatste plaats het moederbord en bijbehorende chipset.

Als chipset kan ik overigens aanbevelen ULi M1697 (Socket AM2 / Socket 939), te vinden op ASRock 939SLI-eSATA2, 939SLI32-eSATA2 en AM2XLI-eSATA2.
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 20:28 schreef MaGNeT het volgende:
En tevens moet je 2 modules hebben om DualChannel te kunnen benutten. Dus zou je beter af kunnen zijn met 2x 512Mb of 2x 1024Mb.
Dat is niet per definitie waar; dual sided kan ook bank interleave gebruiken. In de praktijk is twee modules logischer inderdaad.

Overigens: DDR2 is helaas nog altijd langzamer dan DDR; daarom zou ik zelf geneigd zijn om bij Socket 939 te blijven.
Extend your awareness outward, beyond the self of body, to embrace the self of group and the self of humanity. The goals of the group and the greater race are transcendent, and to embrace them is to achieve enlightenment.
pi_46190405
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 23:47 schreef Enlightenment het volgende:

En wat is daar mis mee? Hoop inhoudloze reacties hier op fok, en een hoop afzeikerij. Is iedereen die AMD koopt nu opeens noob en een sukkel? Ik ben blij dat er nog mensen zijn die niet meegezogen worden met de "conroe-hype" en verstandig naar prijs/prestatie kijken, en tot de conclusie komen dat je geld in andere dingen steken vaak meer loon dan een nog snellere processor. En dat ook het energieverbruik een reden kan zijn om het bij AMD te houden, en niet in de laatste plaats het moederbord en bijbehorende chipset.
Je mag veel zeggen maar Intel is nu tijdelijk beter met de nieuwe processors
Every war is different, every war is the same.
pi_46190819
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 23:59 schreef dekkered het volgende:

[..]

Je mag veel zeggen maar Intel is nu tijdelijk beter met de nieuwe processors
Beter in welke zin? Niet goedkoper, niet zuiniger (iig niet idle), niet qua prijs-prestatie. Althans, niet voor de meeste gebruiksvormen. Als je softwarematig encode, ript of andere CPU-intensieve taken doet, dan kun je idd veel beter een C2D nemen; maar voor het gros van de mensen die ik computers zie kopen geldt dat dus niet. Over de prijs van AMD-chips valt weinig te klagen; en daarbij ook de goedkopere moederborden gerekend (tenzij je bereid bent de asus-belasting te betalen).

In spellen, iets waar voor een gemiddelde computergebruiker wel performance nodig is, heeft de processor een ondergeschikte rol. De benches online waar de Conroe tot in de hemel wordt geprezen zijn wel de 1000 dollar kostende SLI-configuraties; niet een simpel 7600GT kaartje. Als de keuze is, of een C2D of een 7900GT ipv 7600GT dan zal laatstgenoemde een veel betere investering zijn.

Maar dat durft niemand te zeggen omdat iedereen meegezogen wordt in een groot marketing-orgasme, slim opgezet door intel; die mensen nu beweegt om meer geld uit te geven aan de processor-keuze. Ik probeer ook in deze 'moeilijke tijden' tegengas te geven en erop te wijzen dat een objectieve en verstandige afweging vaak tegenovergesteld aan marketing-trends ligt.
Extend your awareness outward, beyond the self of body, to embrace the self of group and the self of humanity. The goals of the group and the greater race are transcendent, and to embrace them is to achieve enlightenment.
pi_46192071
quote:
Op zondag 11 februari 2007 00:16 schreef Enlightenment het volgende:

[..]

Beter in welke zin? Niet goedkoper, niet zuiniger (iig niet idle), niet qua prijs-prestatie. Althans, niet voor de meeste gebruiksvormen. Als je softwarematig encode, ript of andere CPU-intensieve taken doet, dan kun je idd veel beter een C2D nemen; maar voor het gros van de mensen die ik computers zie kopen geldt dat dus niet. Over de prijs van AMD-chips valt weinig te klagen; en daarbij ook de goedkopere moederborden gerekend (tenzij je bereid bent de asus-belasting te betalen).

In spellen, iets waar voor een gemiddelde computergebruiker wel performance nodig is, heeft de processor een ondergeschikte rol. De benches online waar de Conroe tot in de hemel wordt geprezen zijn wel de 1000 dollar kostende SLI-configuraties; niet een simpel 7600GT kaartje. Als de keuze is, of een C2D of een 7900GT ipv 7600GT dan zal laatstgenoemde een veel betere investering zijn.

Maar dat durft niemand te zeggen omdat iedereen meegezogen wordt in een groot marketing-orgasme, slim opgezet door intel; die mensen nu beweegt om meer geld uit te geven aan de processor-keuze. Ik probeer ook in deze 'moeilijke tijden' tegengas te geven en erop te wijzen dat een objectieve en verstandige afweging vaak tegenovergesteld aan marketing-trends ligt.
je lult gewoon bullshit

werk je bij AMD ofzo moet je hem een AMD proscessor aansmeren zeker
pi_46192210
quote:
Op zondag 11 februari 2007 01:08 schreef dekkered het volgende:

je lult gewoon bullshit
Je hebt me overtuigd; mijn argumenten zijn onderschikt.
quote:
werk je bij AMD ofzo moet je hem een AMD proscessor aansmeren zeker
Als ik bij AMD zou werken zou ik mijn tijd niet verdoen om hooguit een handjevol mensen een AMD processor 'aan te smeren' zoals jij dat noemt; er werken alleen slimme mensen bij AMD.
pi_46192785
quote:
Op zondag 11 februari 2007 01:15 schreef Enlightenment het volgende:

Als ik bij AMD zou werken zou ik mijn tijd niet verdoen om hooguit een handjevol mensen een AMD processor 'aan te smeren' zoals jij dat noemt; er werken alleen slimme mensen bij AMD.
lol dus jij bent niet slim?
pi_46196151
quote:
Op zondag 11 februari 2007 01:43 schreef dekkered het volgende:

[..]

lol dus jij bent niet slim?
Alle turken zijn mensen, maar niet alle mensen zijn turken?

Goed ik zou het uitleggen:
als er bij AMD uitsluitend slimme mensen werken, betekent dat niet dat alle slimme mensen bij AMD werken; hooguit dat er geen domme mensen werken.

Fok maakt zijn reputatie weer waar.
pi_46200580
quote:
Op zondag 11 februari 2007 10:44 schreef Enlightenment het volgende:

[..]

Alle turken zijn mensen, maar niet alle mensen zijn turken?

Goed ik zou het uitleggen:
als er bij AMD uitsluitend slimme mensen werken, betekent dat niet dat alle slimme mensen bij AMD werken; hooguit dat er geen domme mensen werken.

Fok maakt zijn reputatie weer waar.
geloof dat jij ook niet het verschil tussen het echte een een grapje snapt dus jij bent zo te zien helemaal niet slim
pi_46201179
quote:
Op zondag 11 februari 2007 00:16 schreef Enlightenment het volgende:

[..]

En ook iedereen heeft een dikke gamers kaart nodig, ook voor de mensen die alleen een pc hebben voor hun e-mail!
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
pi_46202158
quote:
Op zondag 11 februari 2007 13:41 schreef dekkered het volgende:

[..]

geloof dat jij ook niet het verschil tussen het echte een een grapje snapt dus jij bent zo te zien helemaal niet slim
Leg je grap eens uit dan? Misschien dat het hoge niveau me is ontgaan.
quote:
Op zondag 11 februari 2007 13:53 schreef RainofDeath het volgende:

En ook iedereen heeft een dikke gamers kaart nodig, ook voor de mensen die alleen een pc hebben voor hun e-mail!
En daarvoor heb je wel een Core2Duo nodig? Voor een basisPC heb je aan een sempron + mobo met IGP, 512MB en een 20GB schijf ruim voldoende.

Wat echter wel gebeurt is dat gamers veel geld aan een Core2Duo uit gaan geven en daarbij dus bezuinigen op videokaart; en dat is dus gewoon verkeerd. Een processor heeft tegenwoordig maar een heel bescheiden rol te vervullen.
pi_46202398
quote:
Op zondag 11 februari 2007 14:12 schreef Enlightenment het volgende:

[..]

Leg je grap eens uit dan? Misschien dat het hoge niveau me is ontgaan.
[..]

En daarvoor heb je wel een Core2Duo nodig? Voor een basisPC heb je aan een sempron + mobo met IGP, 512MB en een 20GB schijf ruim voldoende.

Wat echter wel gebeurt is dat gamers veel geld aan een Core2Duo uit gaan geven en daarbij dus bezuinigen op videokaart; en dat is dus gewoon verkeerd. Een processor heeft tegenwoordig maar een heel bescheiden rol te vervullen.
Daarom moet je dus een Core2Duo nemen én een goede videokaart.
pi_46202582
quote:
Op zondag 11 februari 2007 14:16 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Daarom moet je dus een Core2Duo nemen én een goede videokaart.
Als je budget het toelaat om een SLI-config te nemen dan is een Core2Duo ook verstandig ja. Maar veel mensen die een 7600GT of 7900GS kopen willen wel een Core2Duo en dat zou een verkeerde afstemming van prioriteit zijn.

Dat alles komt ook door misleidende reviews online waarin de Core2Duo wordt vergelijken met andere processors met een extreem dure videokaart setup; pas dan merk je idd verschil ja. Voor games zijn videokaarten gewoon bottlenecks; niet je CPU, althans pas in veel mindere mate. Dat alles komt omdat hedendaagse CPUs, zelfs budget CPUs, al aardig snel zijn. Terwijl videokaarten een grote inhaalslag aan het maken zijn en ook de eyecandy in games sterk stijgt.
pi_46255736
Oke gaan even niet een discussie houden van wat iedereen zijn mening is over intel en amd.

Ik heb besloten om toch voor de C2D te gaan, zie ook mijn config hiervoor die ik had laten zien.
Gaat mij er alleen nog om als ik hiermee goed doe:

Mainboard: DFI Infinity 975X/G
Geheugen: Buffalo 2 GB DDR2-533 Kit (2048 MB, 2, PC2-4200 / DDR2-533, CL4 4-4-12)

Misschien word de videokaart nog een MSI NX7950GT, dus ook graag hierover jullie mening.
pi_46294946
Is er nog niemand die mij iets kan vertellen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')