Vertel eens joh, maak mij / ons wijzer of sleuf er een linkje in svp.quote:Op zondag 21 januari 2007 18:14 schreef richie29 het volgende:
[..]
Nee trek niet overal coax naar toe. Om eerlijk te zeggen heb ik het eigenlijk wel gehad met buizen en sleuven maken.
Ik heb in al m 'n wijsheid besloten dat er GEEN TV in de slaapkamer komt.
M'n vriendin had een artikel gelezen...en sinds ik daarover hoorde weet ik zeker dat er geen TV in de slaapkamer komt![]()
Hing die bus zo boven je plafond nog?quote:Op maandag 5 februari 2007 14:02 schreef richie29 het volgende:
Er is inmiddels een hoop gebeurd, maar eigenlijk ook een beetje te lam geweest om de foto's erop te zetten.![]()
Tja en dan komt er ook niemand meer kijken he![]()
-- Ook het halletje is/wordt aangepakt. Het plafond gaat eruit om te kijken wat er boven zit, ik wilde er een centraaldoosje in om de electra te verzamelen en spotjes inbouwen.
De gipsplaten wilden er niet af zonder ze stuk te maken, dus helaas maar nieuwe plaatsten.
[afbeelding]
-- Kom je ook gelijk het vakmanschap van de bouwers van het huis tegen...of vooral hoe netjes die mensen zijn![]()
[afbeelding]
-- Het halletje in de achtergevel zit er inmiddels qua gipsplaten enzo wel netjes in
[afbeelding]
-- Regelwerk en electra voor de spots is aanwezig
[afbeelding]
-- Licht uit, spot aan![]()
[afbeelding]
Spotje linksachter deed naar de 3de keer schakelen al van *flits*![]()
Nee, het verlies aan sterkte in de muur is verwaarloosbaarquote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:15 schreef Vesalius het volgende:
Vraagje: Verlies je niet een hoop sterkte van je muren door die lange horizontale sleuven vlak langs de vloer? Hoe dik zijn je muren en hoe diep zijn je sleuven?
Ik heb hier totaal geen ervaring mee, maar vroeg het me gewoon af voor de toekomst
Ik heb het gelezen, jij bent hebt een blok aan je been op dit momentquote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:38 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Nee, het verlies aan sterkte in de muur is verwaarloosbaar![]()
Verder ziet het projekt er leuk uit; zou het best wel een keer willen aanschouwen maar mijn rechteronderbeen werkt ook niet echt mee![]()
Heb je nog een bepaalde planning in je hoofd van dingen die nog moeten gebeuren en wanneer wil je het eigenlijk bewoonbaar hebben![]()
Kijk nog een sgoe dnaar je budget. Radiatoren zijn niet zo heel duur hoor. Kijk eens in een bouwmarkt naar de prijzen. Neem die prijs, haal daar de kosten van schuren, gronden en lakken (met speciale verf) vanaf en dat verschil is wat het je kost...quote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:08 schreef richie29 het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen, jij bent hebt een blok aan je been op dit moment![]()
Schakelmateriaal wordt de CD500-serie van Jung, en ik heb tot nu toe alleen draden getrokken op de plekken waar ik niet meer bij kan nadat de stucadoor geweest is.
Over 4 tot 6 weken wil ik heb afhebben, alle muren in orde...geen geknoei met verf meer en de vloer erin.
Ben nu begonnen met de radiatoren schuren en schilderen....maar de proef-radiator is echt heul lelijk geworden.
Weet nog niet zo goed wat ik ermee aanmoet.
Goeie tip Chef.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:27 schreef Gompy58 het volgende:
Nog een tipje, heb ik helaas zelf niet consequent doorgevoerd... Voordat je gaat texxen even de aansluiting van plafond op muren waar gestuct is met kit behandelen. Er komen namelijk droogscheurtjes in. Heb je gekit dan zie je die niet. Heb je het niet gekit dan dus wel... Ik heb beidde gevallen dus ...
Verder allemaal net werk chef!
Mja, je hebt helemaal gelijk met bedraden hoor, maar helaas was gewoon de tijd te kort (voordat de stucadoor kwam) om inderdaad alles te bedraden. Inmiddels zit het stucwerk erop, dus wat dat betreft moet ik me gewoon redden met het denkwerk dat ik vooraf gedaan heb.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:27 schreef Gompy58 het volgende:
Richie29, ik zou, spreek uit ervaring, die draden er echt indoen zolang de boel nog openligt. Had het zelf op 1 kamer ook bedacht dat ik dat later wel zou doen. Toch maar gedaan bleek dat de trekveer erniet door kon. Was toen erg blij dat de boel nog openlag.
Wat de aansluiting van je plafond betreft door het stuccen. Ik kan het niet goed zien, maar das volgens mij best nog een hoop. Die plafonds hebben meestal toch maar een minimaal laagje ???
Oh ja, als je de dozen dicht maakt met dat plastic dekselje zodat eroverhene gestuct kan worden. Kijk dan even of je een metala stripjes erop hebt zitten. Zo ja, dan vindt je je dozen na het stuccen exact terug met en metaal verklikker. Zit die strip erniet op, doe er dan even een stevige bout/moer in. niks is zo irritant alsje straks je doos niet meer goed terugvindt.
Bij de foto voor de tv, waar j eaangeeft een coax en wcd gaten te hebben zie ik geen verschillende aanvoer buizen. Mis ik iets ?
Nog een tipje, heb ik helaas zelf niet consequent doorgevoerd... Voordat je gaat texxen even de aansluiting van plafond op muren waar gestuct is met kit behandelen. Er komen namelijk droogscheurtjes in. Heb je gekit dan zie je die niet. Heb je het niet gekit dan dus wel... Ik heb beidde gevallen dus ...
Verder allemaal net werk chef!
Nja, ook weer mee eens. Kan opzich zo wel bezig blijven, hier iets vervangen, daar wat nieuws...euries vliegen weer om je hoofdquote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:32 schreef Gompy58 het volgende:
[..]
Kijk nog een sgoe dnaar je budget. Radiatoren zijn niet zo heel duur hoor. Kijk eens in een bouwmarkt naar de prijzen. Neem die prijs, haal daar de kosten van schuren, gronden en lakken (met speciale verf) vanaf en dat verschil is wat het je kost...
Ik heb ook een paar lelijke jongens hangen. Ga ze toch echt gewoon vervangen. Die paar tientjes is het me absoluut waard. Gene gedoe, en mooi in de lak met nieuw spul.
Houd er wel rekening mee dat je veel minder warmteafgifte hebt door die radiatorombouw, dus minder snel warm in je kamerquote:Op woensdag 7 februari 2007 10:19 schreef richie29 het volgende:
Of in ieder geval een vlakke paneelradiator. Vooral voor in de slaapkamers zou ik dat wel erg mooi vinden, in de woonkamers zet ik er denk ik toch radiatorbekleding omheen.
Van dat kan en klare spul ben ik eigenlijk alleen Cando tegen gekomen die dat maakt. Heb gewoon stomweg de tijd (en zin) niet om zoiets zelf te maken...maar vind het eigenlijk wel vrij ingewikkeld zoals je dat zou moeten bestellen.
Volgens mij moet ik dan hebben:
- Vensterbank
- Afdekprofiel
- Zijwanden
- Staanders
- Bekleding
- Webbings (of andere versiering in het raamwerk)
Haha..als ik deze lijst zie begin ik me toch af te vragen of het niet handiger is om uit een volle plaat MDF en een beetje tekenwerk zelf zoiets in elkaar te knutselen met de bovenfrees van pa. Heb ik het wel gelijk ook op maat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volg mijn verbouwing: Richie's eerste huis. Deel 2 - schilderen en inrichten
En de geweldige hulp: FOK!klussers helpen FOK!klussers: Vonkenboer @ Richie29
En de return favour: FOK!klussers helpen FOK!klussers: Gurb & richie @ Marsepein
quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:29 schreef richie29 het volgende:
Haha,
Nee, nee en nog eens nee![]()
- Geen goudkleurig randje (is denk ik het licht van de bouwlamp die aan de rechterkant stond) Aiai, moet er nog aan denken!
- Geen Gira
- Geen Berker polar wit
Hehe, volgens mij had ik al gezegd wat er wel op de muur komt voor schakelmateriaal.Grmbl... *materiaalkennis raam uit gooit*SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
komt door je verwonding!quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:55 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Grmbl... *materiaalkennis raam uit gooit*![]()
![]()
25 minuten per doos???? Met zo'n machine??? damn. Ik ben met een slijptol en hakken sneller!quote:Op maandag 5 februari 2007 16:17 schreef richie29 het volgende:
Wat een machine...draait knetterhard, heel erg zwaar, 7 diamantkoppen en NOG duurt het boren van 1 doos gemiddeld 25 minuten. (Recordtijd 8 min)
Hele huis zeiknat van die waterkoeling![]()
Niks mee mee! Als je er het geld voor hebt is dat ook helemaal prima...en ben je eerder ingetrokken dan ikquote:Op vrijdag 9 februari 2007 20:13 schreef sanni het volgende:
Hulde voor al dat werk. Heb zelf 2 linkerhanden en de kennissenkring
is ook verre van technisch dus mijn huisje werd indertijd door zo een bureau
helemaal opgeleverd.![]()
Geen idee waarom het zo lang duurde, maar ik ben voor 35 dozen in beton dus 3 dagen full-time bezig geweest. En zo'n mietje ben ik nou ook weer nietquote:Op zondag 11 februari 2007 12:07 schreef gateway het volgende:
[..]
25 minuten per doos???? Met zo'n machine??? damn. Ik ben met een slijptol en hakken sneller!
Maar neem aan dat het wel ietsje sneller ging.... anders doe je wel iets verkeerd!
Verder mooi projektje! en ik had WEL pijpen voor Coax or whatever getrokken (brandmelders, telefoon, alarm etc etc)
ja, maar ik denk maar zo: als eje toh rotzooi maakt (en slijpen en breken geeft rotzooi) waarom dan niet een paar meter pijp meer, altijd handig! Kost nu bijna niks, en later o zo makkelijk voor alarm, brandmeld, data, video weet ik veel!quote:Op zondag 11 februari 2007 14:16 schreef richie29 het volgende:
[..]
Geen idee waarom het zo lang duurde, maar ik ben voor 35 dozen in beton dus 3 dagen full-time bezig geweest. En zo'n mietje ben ik nou ook weer niet![]()
Hoe langer ik ermee bezig was hoe meer handigheid ik erin kreeg....de laatste 10-15 gingen wel wat sneller. Maar hoe dan ook, ja het duurde ECHT lang.
En de slijptol gaat niet ruim 50mm de muur in he![]()
Verder zitten er pijpen voor coax en telefoon en UTP, dat zeker wel....ik heb alleen geen lege leidingen meer over.
Coax zit op 2 plekken in de woonkamer mocht ik willen wisselen van plek qua TV.
Ziet er goed uitquote:Op woensdag 14 februari 2007 09:39 schreef richie29 het volgende:
Oh trouwens....dit wordt de nieuwe meterkast:
[afbeelding]
idd, ik zou ook de groepen verdelen over de aardlekschakelaars. Zo sta je nooit in het donker bij een aardlek! (wat wij hier thuis weleens staan, knap lastig! )quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:08 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ziet er goed uit![]()
Alleen waarom doe alle huishoudapparaten op 1 aardlek en alle lichtgroepen van de woning achter 1 aardlek.
Zou je nu op wat voor manier dan ook sluiting maken in je woning dan zit je helemaal in het donker en kun je bijna nergens meer stroom vandaan halen; in de praktijk lijd dit tot potentieel gevaarlijke situaties en worden de huishoudelije apparaten en de lichtgroepen ook onderling verdeeld over de aardlekschakelaars
Inderdaad door twee verschillende groepen mogen nooit door dezelfde leiding lopen (ook niet in centraaldozen / lasdozen maar dat is een ander verhaal).quote:Op maandag 19 februari 2007 13:14 schreef Marsepein het volgende:
2 groepen op 2 automaten mogen niet door 1 buis. En ik zou die waterleiding repareren, alleen al omdat je er dan nieuwe beschermbuis omheen kunt doen.
Verder begint het er strak uit te zien hoor!
als je je droogrek er kwijt kan mischien niet..quote:Op maandag 19 februari 2007 13:55 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Inderdaad door twee verschillende groepen mogen nooit door dezelfde leiding lopen (ook niet in centraaldozen / lasdozen maar dat is een ander verhaal).
Is het niet mogelijk twee YMVK kabels te nemen en die via de kruipruimte door de wc door de koof naar zolder te brengen ?
Of wellicht is het een idee de wasmachine en droger aansluiting te verplaatsen naar beneden ? (Ik snap dat nooit echt mensen met een wasmachine en droger boven op zolder; lijkt mij alleen maar lastig)
zal officieel wel niet mogen..quote:Op maandag 19 februari 2007 14:21 schreef Marsepein het volgende:
Ik weet niet of het is toegestaan een kookgroep ervoor te gebruiken. Dan gebeurt er feitelijk hetzelfde. 2 groepen door 1 buis, maar bij een kortsluiting slaan beide groepen af.
Anders een kleinere groepenkast op zolder ophangen, zoals ook met keukens wel wordt gedaan. Dat kun je door de 19mm buis heen trekken en dan op de bestaande kast in de meterkast aansluiten. Zo heb je op zolder ineens de beschikking over meer dan 2 groepen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |