abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 januari 2007 @ 13:20:57 #1
134538 chansadres
Black & White
pi_45105749

Zoals de titel zegt, wie kon de lijst der lijsten het beste naar zijn/haar hand brengen en hoog in de persoonlijke lijstjes knallen? Graag met commentaar erbij!

Mijn top 9:
1. Sharon: Kippenvel!
2. Dorine: Geniaal hoe ze een popsong zo kan veranderen dat het bijna jazz is.
3. Christian: Zwak begin, sterk einde. Zo moet het Christian
4. Anja: Ik heb het er niet zo mee. Zingt mooi, dat wel maar het totaalpakketje is niet in orde
5. X6: Ze gingen voor de logische keuze maar vergaten dat het koortje van Joe een totaalpakket is. X6 heeft maar 1 stem en dat bracht te weinig variatie. Stiekem had ik verwacht dat Ryanne de basstem zou nemen.
6. Richy: Dappere keuze, viel echter door de mand op sommige stukken.
7. Ruben: Je bent geen Christian Ruben. Je verliest jezelf uit het oog. Volgende keer gewoon lekker terugknallen met een simpel liedje.
8. Melanie: Soms vals, soms niet mooi, dapper maar faalde in de afronding. Henk heeft gegokt en verloren.
9. Hearts: Nee, sorry dames en heer maar dit is ook niet de weg die je moet varen. Doe vooral mee aan het songfestival! Daar zoeken ze met smacht naar jullie!
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_45105816
1.Anja
2.Christian
3.Richy
4.Sharon
5.Dorine
6.Ruben
7.X6
8.Melanie

9.Hearts, op eenzame diepte.
pi_45106045
Mijn lijstje komt na het terugluisteren van alle optredens!
pi_45106583
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:31 schreef SpecialGuest het volgende:
Mijn lijstje komt na het terugluisteren van alle optredens!
Heb ik ook gedaan, kwam heel wat anders uit!
1. Anja --> Gewoon perfect gezongen, helemaal goed.
2. X6 --> De solo's waren niet vals, koortjes misschien niet altijd helemaal goed, maar wel lef hebben om het zo te doen, en het was zeker niet slecht.
2/3. Ruben --> Goed gezongen, lekker geluid.
4. Sharon --> Gewoon goed gezongen, maar ik vind dat ze veel beter kan, vond het nu soms zelfs saai.
5. Christian --> Was wel een verrassing, hij kan best zingen!
6. Melanie --> Het was niet slecht, maar ook niet geweldig goed!
7. Richy --> Het was wel goed, maar soms ook vals in de hoogte!
8. Hearts --> Goed gezongen, maar niet geweldig!
9. Dorine --> Saai, deels vals!
pi_45106826
1. Christian, hij maakte er echt een show van, goed gezongen, goed nummer.
2. Sharon, goed gedaan, maar ik heb wel beter van haar gezien
3. Anja, ondanks dat ze teveel in het nummer deed wat er naar mijn mening niet inhoorde, was ze beter dan de rest.
4. X6, knap gedaan, maar volgende keer graag weer met muziekband
5. Dorine, mooi stemgeluid, leuk gezongen na een moeilijk begin
6. Richy, jammer van de valse uithalen, maar toch goed gedaan
7. Ruben, netjes gedaan. Geen leuk nummer.
8. Hearts, vreselijk en vals.
9. Melanie, ze heeft zich nog niet 1 x bewezen, zo ook gisteravond niet.
  zondag 7 januari 2007 @ 13:56:57 #6
13973 ranja
image means nothing
pi_45106829
1. Sharon - liedje paste goed bij haar stem, goed gedaan
2. Christian - geen twijfels meer, hij is wél goed. had misschien ook voor de orginele versie van The Zombies kunnen gaa,n, daar leidt de gitaar minder af.
3. X6 - mislukt experiment
4. Melanie - volslagen belachelijke keus, wat moet ze volgende week doen van Henk, Pavarotti ofzo? mag Henk haar niet zo?
5. Anja - jammere liedjes keus. doe dan gewoon het orgineel.
6. Richy - minst slechte van de rest
7. Ruben - nee, hij is dus echt geen rocker.
8. Hearts - triest, zonder show elemement vallen ze dik door de mand
9. Dorine - geen commentaar.

[ Bericht 67% gewijzigd door ranja op 07-01-2007 14:13:51 ]
pi_45107151
1. Anja. Wat een heerlijke stem heeft ze toch, en kwalitatief stak ze ver boven iedereen uit
2. X6. Wat ik eerder zei; a capella is zeer moeilijk, en of wat oneffenheden na wisten ze het nummer goed te dragen
3. Sharon. Uitstekende zangeres, die erg ver moet gaan komen. Maar haar laatste optreden boeide me iets minder, hoewel het wel prima gezongen was. Het miste iets.
4. Christian. Zijn irritatie-factor daalt bij mij. Nog ff en ik ga 'm gewoon echt goed vinden . Deed een leuk nummer, en deed het leuke nummer leuk
5. Melanie. Ze heeft een pracht van een stem, en ze was niet zeker niet vals. Alleen door haar gebrek aan volume en zelfvertrouwen komt ze bij mij op 5.
6. Dorine. Ondanks dat ze er regelmatig naast zat vind ik haar een enorm prettige stem hebben.
7. Richy. Hij weet me niet te boeien, en gisteren was ie op sommige momenten gewoon vierkant vals.
8. Ruben. Hij deed het op zich niet eens zo heel slecht, maar daarnaast mist hij w.m.b. gewoon álles. Niks geen X-factor.
9. Hearts. De karikatuur van X-factor. Begin ze steeds meer als een grap van de show zien. Het is niks en het wordt niks.
pi_45107580
Nog f teruggeluisterd, en ik heb toch wat moeten veranderen in mijn lijstje van gisteravond

1: Anja gewoon een geweldige stem, ver boven het niveau van de rest gisteravond
2: X6 ze hebben lef getoond, en het klonk eigenlijk best wel goed, al was het koor soms irritant (had het idee dat vaak de solo's overstemde)
3: Melanie klonk goed. hoewel de onzekerheid duidelijk in haar stem te horen was, was dit gewoon een van de betere optredens van de avond
4: Sharon ik denk niet dat nummer haar echt lag. het klonk gewoon beduidend minder dan vorige week
5: Christian persoonlijk zie ik hem het liefst zo snel mogelijk vertrekken, maar hij was gewoon niet slecht deze keer. heb nog steeds het idee dat hij niet helemaal zichzelf is op het podium, maar het word minder.
6: Dorine het was veel te breekbaar, en het klonk ook niet echt lekker.
7: Richy: Dit klonk gewoon op heel veel momenten vals
8: Ruben: vreselijke nepvertoning. hij moet gewoon proberen zichzelf te zijn, dan kan hij best wel ver komen denk ik, maar dit was gewoon niks
9: Hearts Vorige week waren ze vreselijk actief, de week was er geen beweging in te krijgen. het gaat van uiterste naar uiterste. de stemmen vielen me ook tegen. tijd voor een exit.
-I don't wanna wake up one day and find that I let all these years go by...wasted-
-The hardest thing in this world, is to live in it-
pi_45107856
Liveshow 2

1. Christian -->Lekkere sound en hij deed het uitstekend.
2. Anja --> Uitstekende zang ook vanavond weer, maar veel te veel met zichzelf bezig en niet met de kijker en het publiek.
3. Sharon --> Goede zang, maar imponeerde dit keer niet optimaal.
4. X6 --> Knap gedaan wel, goede keuze om Sanne veel in te zetten als leadzangeres. Ze is gewoon de beste zangeres. Het oe was wel erg hoog en irriteerde op den duur. Leuk, maar niet voor herhaling vatbaar.
5. Ruben -->Goed gedaan op enkele kleine stukjes in het nummer na waar ie ze net niet raakt. Wordt steeds beter op het podium, moet wel waken voor overacting.
6. Richy --> Stelde me met zijn valse stukjes best wel teleur, verder te dramatisch gezongen, mocht meer ingetogen.
7. Dorine --> Dat vertederende omdat het een dame op leeftijd is zie ik totaal niet. Je kunt het als charme zien, dat achter de muziek aan gehol en dan weer even aanzetten om weer bij te lopen. Het is gewoon te hoog gegrepen allemaal.
8. Melanie --> Ik vond het ook écht niks. Hoe ze dit mooie nummer verknalde. (ik herkende het amper) Ze kan praktisch niks met haar stem en hangt telkens tegen de goede noten aan maar raakt ze niet.
9. Hearts --> Dramatisch. Die jongen zong slecht en de rol van de dames eromheen was verwaarloosbaar. Buurthuisniveau, het klonk nergens naar.
That's all folks!
pi_45108054
1. Melanie. Haar optreden wist me het meest te boeien. Mooi ingetogen gezongen, het deed me gewoon wat. Dat ze soms niet voluit durfde te gaan wordt volledig gecompenseerd door haar uiterlijk en uitstraling en het feit dat ik in haar zie dat ze het wél kan.
2. X6. Hoewel acapella in de auditieruimte beter overkwam dan in de studio hebben ze zich er met vlag en wimpel doorheen geslagen en laten zien dat ze over enorm veel muzikaliteit beschikken.
3. Sharon. Deed het de vorige keer beter, maar blijft een geweldige zangeres. Daarnaast maakt ze gewoon een schattig plaatje.
4. Dorine. Prachtige oude dame, wist zoals altijd enorm veel gevoel over te brengen tijdens het zingen.
5. Anja. Uitstekende zangeres, dat werd gisteravond weer eens overduidelijk. Maar ze mist iets om van de X-Factor te kunnen spreken.
6. Christian. Zijn beste optreden tot nu toe, maar een fan zal ik nooit worden.
7. Richy. Viel door de mand. Jammer, want het blijft een leuke kerel.
8. Hearts. Wat doen deze dwazen in een talentenjacht als X-Factor? Terug naar de kermis jullie!
9. Ruben. Geen extreem slechte zanger, maar wat een walgelijke vertoning. Komt op mij over als een zeer onprettig persoon.
  zondag 7 januari 2007 @ 14:33:52 #11
109180 Woelli
you make the girls go wild
pi_45108158
mijn lijstje komt later als ik op de andere pc ben zodat ik even alles nog kan terug luisteren
pi_45109228
Mijn top 9 deze show:

1. Christian (zijn optreden was verrassend goed, alleen moet hij zijn mond houden bij jurycommentaar )
2. Dorine (de meningen zijn verdeeld, maar zij heeft iets speciaals en dat werkt!!)
3. Sharon (nummer iets minder, wel goede zangeres)
4. Anja (had wel ietsje meer van haar verwacht, het pakte me niet echt maar wel relatief goed)
5. Ritchy (neutraal: volgens mij toen zitten kletsen...)
6. X6 (viel tegen, omdat je nu hoorde dat er maar eentje écht kan zingen)
7. Hearts (tja... ik twijfel of er nog een volgende keer voor ze komt..)
8. Ruben (it's not 'ruben time'. wat een kwal zeg!! Kijkt altijd net als of hij moet poepen..)
9. Melanie (laat haar gewoon onder de douche zingen)

Hopelijk Melanie exit, maar ben bang voor Hearts of Dorine...
  zondag 7 januari 2007 @ 17:15:08 #13
124789 superhero87
Playin my game
pi_45113663
1. Ruben: Die jongen krijgt echt te weinig credit. Al 2 weken achter elkaar zingt hij ontzettend goed. Hij heeft wel irritante trekjes, zoals het schreeuwen naar het publiek, maar zingen doet ie geweldig.
2. X6: Ik was het totaal oneens met Henk en HenkJan die X6 deze week maar matig vonden. Ze zongen echt hartstikke mooi en ik kreeg kippenvel!
3. Anja: Gewoon een goede performance, maar ik blijf haar een saai mens vinden.
4. Sharon: Heeft een ontzettend leuke uitstraling, maar ik begin steeds meer aan haar stem te twijfelen.
5. Christian: Heeft me wel positief verrast deze week, ondanks het onzettende geslijm van HenkJan waar ik me aan dood ergerde
6. Hearts: Ik blijf ze sympathiek vinden, maar nu deze niet zichzelf konden zijn op het podium vond ik het te gemaakt overkomen.
7. Dorine: Ben ik nou de enige die vindt dat Dorine echt niet kan zingen?
8. Richy: Oeee, Richy ging wel heel slecht deze week, echt een verassing. Hij zong echt meerdere keren de verkeerde toonhoogte en er zaten meerdere valse noten in zijn performance. Je kon ook aan zn blik zien dat hij niet tevreden was.
9. Melanie: WTF? wat heeft ze toch weer een kutnummer uitgekozen. En ik heb geen fantastische stem gehoord wat meerdere mensen beweren dat Melanie heeft

[ Bericht 1% gewijzigd door superhero87 op 07-01-2007 18:03:41 ]
  zondag 7 januari 2007 @ 17:16:38 #14
124789 superhero87
Playin my game
pi_45113707
quote:
Op zondag 7 januari 2007 17:15 schreef superhero87 het volgende:
Oh, mijn lijstje wijkt toch wel heel erg af van de rest, hahaha
pi_45114676
1. Christian. Overtuigende en boeiende performance, goed uitgekozen lied, hij deed het echt super. En z'n stem is echt .
2. Richy. Had zeker op 1 gestaan zonder die paar valse nootjes, beetje jammer. Maar Richy raakt me echt als hij zingt, beetje emo word ik er van . Hij zingt echt met veel bezieling en z'n stem klinkt superlekker.
3. Dorine. Zingt ook met veel gevoel en ik houd onwijs van haar sound, zo'n lekkere jazzstem. Ze boeit me als ze op het podium staat en straalt ontzettend veel charisma uit.
4. Sharon. Ze zong het erg goed, maar ze fronste nog erg veel, dat zou ze juist niet meer doen. Ik vond het in z'n geheel best saai overkomen, een perfecte stem is helaas niet altijd alles...
5. Ruben. Zingt toch beter dan ik dacht. Hij hield mijn aandacht echt vast toen hij zong, hij mag alleen wel veel meer relaxed op het podium staan, het was mij iets te gespannen allemaal.
6. Anja. Goede stem, maar gebruikte gister naar mijn smaak teveel tierelantijntjes en onnodige stemverhoginkjes en verlaginkjes. Ook jammer dat haar performance niet al te best is, ze kijkt bijvoorbeeld nooit in de camera, contact met je publiek is toch erg belangrijk als artiest. Maar daar kan aan gewerkt worden.
7. X6. A-capella, gedurfd en redelijk geslaagd. Maar ik miste zoals HJ al zei, inderdaad een lagere stem erbij. Die had Sanne goed kunnen doen, maar die deed de meeste solo's al. Het was minder spetterend dan vorige week. Met X6 heb ik niet erg veel, had liever Sanne solo zien meedoen aan X-Factor want zij redt de groep voor mij nog.
8. Hearts. Slecht gezongen en de serieuze(re) performance van Mark sloot niet goed aan op de nog steeds overenthousiaste blikken van zijn zusjes. Toch wisten ze me wel te entertainen.
9. Melanie. Ik ken het nummer en ik vind het erg mooi, waarom herkende ik het gister dan bijna niet . Het was niet altijd even zuiver en ze heeft voor mij absoluut niet de X-Factor. Ze staat er op het podium als een inelkaargedoken muisje bij, ik zie geen ster in haar.

[ Bericht 1% gewijzigd door shiNinG_staR op 07-01-2007 20:13:38 ]
  zondag 7 januari 2007 @ 18:14:36 #16
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_45115172
1. Christian. Geweldige performance, geweldige stem. Heerlijk nummer ook. En toch ben ik bang dat het minder mensen raakt .
2. Richy. Ondanks de paar valse noten ben ik heel erg onder de indruk van zijn bereik. En een leuk optreden.
3. Sharon. Minder dan vorige week, toch weer goed.
4. Melanie. Kutnummer , maar haar stem blijft lekker om naar te luisteren.
5. Ruben. Ook minder dan vorige week, en zijn uitspraak gaat irriteren.
6. X6. Leuk bedacht dat a capella, maar ik vind het niets. Alleen Sanne en Roos hebben een mooie stem, de rest moet maar geen solo's zingen.
7. Anja. Ik dacht dat ik naar Skyradio luisterde. En dat is niet positief .
8. Hearts. Het werd zeer duidelijk dat ze niet goed genoeg kunnen zingen.
9. Dorine. Zij hoort niet op dat podium. Verschrikkelijke stem, afschuwelijk 'optreden'. Met afstand de slechtste X-factor/Idols liveshow kandidaat ooit.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_45119112
1. Richy Hij zong niet geheel zuiver, maar toch wist hij me te raken. Hij zong het nummer heel puur en vanuit zijn hart. Hij heeft ook de allure van een ster, vind ik.
2. Hearts Lieverds van mensen; ik word vrolijk als ik ze zie optreden. Ook hier was niet alles zuiver, maar naarmate het nummer vorderde kregen ze steeds meer lol. Ik vind ze spontaan, sprankelend en puur.
3. Sharon Ze keek kwaad en moet geen roze lipstick meer dragen. Maar haar zang was weer erg goed.
4. Christian Ik vind hem niks, maar gisteren deed hij het best aardig. Misschien komt het doordat ik het nummer ook wel erg leuk vond.
5. Anja Ja, ze kan goed zingen. Maar ik hou gewoon niet van haar stem.. ze raakt me niet.
6. Dorine Nee, deze keer was het niks. Het was té sloom, té saai, té slapjes allemaal. Het nummer werd volledig uit zijn verband gerukt.
7. X6 Ik was al geen fan van ze, maar gisteren waren ze gewoon verschrikkelijk. Met hun kijk-ons-eens-gewaagd-doen a capella.. Het kwam er totaal niet uit. Er kan er maar eentje zingen ook.
8. Melanie Ja, wat moet ik erover zeggen? Waar-de-loos.. Volgens mij is het een vreselijk leuke meid, maar ze haalt geen enkel niveau en zingt vals bij de vleet.
9. ehm.. oja Ruben Ik dacht: wie heb ik nu nog niet?? Maar ik was Ruben weer eens vergeten. Ja, hij blijft dus gewoon niet bij. Maar áls ik aan hem denk, denk ik aan een macho-wannabe die zichzelf te erg ziet zitten. Zijn frons, zijn gedans met de heupen, zijn uitgestreken hand.. het zijn de dingen waarom ik hem liever vergeet.
  zondag 7 januari 2007 @ 20:11:21 #18
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_45119768
1. Anja Mark, slim dat je haar op het eind heb gezet. Zo maakte zij deze beroerde avond in One time goed.
2. Sharon Niet zo overtuigend als anders, maarook dan nog een stuk beter dan de meeste anderen gisteravond.
3. Christian Zong sterk, goede performance, overtuigend.
4. Ruben Niet erg overtuigend, maar best of the rest.
5. X6 Mislukt expriment wat mij betreft, al bleek die leadzangeres wederom sterk. Dat stom gepiep op de achtergrond vond ik wel wat flauw.
6. Dorine Soms leek ze volkomen naast de melodie te zingen. Achteraf gezien toch niet zo slecht.
7. Richy Sommige delen erg lekker, maar maakte een paar van zúlke missers dat ik hem toch echt niet veel hoger kan zetten. Jammer, wil hem dit nummer graag eens goed horen zingen, op sommige momenten klonk het erg goed.
8. Hearts Tja Hearts...... het was al wat beter, de vrouwen maken een hoop goed met hun hilarische verschijning.
9. Melanie Tja........ durf eens . Vergelijk haar versie met het origineel en constateer dat ze een heel levendig, energiek, verrassend nummer dodelijk saai gezongen heeft. Okay, het was grotendeels zuiver, maar who cares? Als je er 0.0 mee raakt, hoor je op plek 9.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  zondag 7 januari 2007 @ 23:20:12 #19
109180 Woelli
pi_45128589
1. X6. Acapella is best moeilijk en zeker in zo liveshow. Door hun vocals (Roos, Sanne en Loïs) blijven ze erg goed en lekker om naar te luisteren.
2. Sharon. Ik vond haar vorig week beter maar was deze week ook weer erg goed.
3. Ruben. Leuke jongen om naar te horen en naar te kijken. Hij kiest ook nog eens leuke liedjes uit. En hij
4. Christian. Zijn beste optreden tot nu toe en meer kan ik er niet over zeggen.
5. Hearts. De jury zei het al vorig week was te druk deze week was te rustig. Ergens zie ik een leuk groepje dat muziek wil maken.
6. Richy. Was iets minder en moet minder arrogant doen.
7. Anja. Goede zangeres, maar ik mis wat bij haar en ik denk zelf dat het aan de keuze van haar liedjes ligt dus als ze ooit een goed liedje kiest komt zeker hoger in mijn lijstje
8. Dorine. Prachtige oude dame, wist zoals altijd enorm veel gevoel over te brengen tijdens het zingen.
9. Melanie. Ze is erg mooi, maar daar blijft het ook bij. Ze heeft geen mooie stem en als ze nog gaat zingen…

[ Bericht 0% gewijzigd door Woelli op 08-01-2007 12:02:04 ]
pi_45129004
quote:
Op zondag 7 januari 2007 23:20 schreef Woelli het volgende:
in zoon liveshow.
Zeg dat je een grapje maakt.
quote:
8. Dorine. Prachtige oude dame, wist zoals altijd enorm veel gevoel over te brengen tijdens het zingen.
Origineel!
  maandag 8 januari 2007 @ 12:01:49 #21
109180 Woelli
pi_45138418
quote:
Op zondag 7 januari 2007 23:30 schreef SpecialGuest het volgende:

[..]

Origineel!
Kon niks anders positiefs over haar zeggen
pi_45138546
Geweldige edit ook.