abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45104034
Weer een nieuw jaar voor de Davis Cup, zonder Nederland in de wereldgroep. Gelukkig spelen we in de Davis Cup zonal groep wel tegen een topland, namelijk Engeland (rara waarom ook zij niet in de wereldgroep zitten )

Chili vs. Rusland - De titelverdedigers nemen het op tegen het land van Gonzales en Massu. Kan wel een leuke confrontatie worden.

Frankrijk vs. Roemenië
- Het Franse allround team met Gasquet, Clement, Monfils, Santoro en nog vele anderen zijn elk jaar wel weer kanshebbers op de titel. Tegen Roemenië moeten ze toch wel kunnen winnen, zeker nu Pavel gestopt is met tennis.

Duitsland vs. Kroatië
- Zeker een leuk affiche met de winnaars van 2005. Kroatië is mijn favoriete DC land, met hun geweldige DC speler Ljubicic, onze door Goetzke getrainde Ancic en nog een tig aantal andere service kanonnen...Duitsland daarentegen zijn nou niet echt de beste teamspelers. Volgens mij haat dat hele team elkaar, dus dit wordt wel een interessante ontmoeting.

België vs. Australië - Onze benedenburen zitten tenminste wel in de wereldgroep en dat zelfs met 4 top 50 spelers!!! (Alhoewel ze Malisse nog niet willen accepteren) dus met zo'n sterke groep zeker wel kanshebbers om ver te kunnen komen. Ze spelen echter tegen hét DC land bij uitstek Australië, met niemand minder dan Hewitt...Altijd leuke gevechten die die Australiers leveren, alhoewel ik denk dat de Belgen toch wel al de wedstrijden zonder Hewitt moeten kunnen winnen. Zeker als ze voor gravel gaan kiezen.

Tsjechië vs. VS - Het land dat Nederland de kop heeft gekost in de wereldgroep met ster van de toekomst Berdych. Ach, ze hoeven maar gravel te kiezen en ze hebben deze wedstrijd al gewonnen.

Zwitserland vs. Spanje - Federer vs. Nadal. Hét affiche van de 1e ronde.....in potentie. Federer en Nadal vinden allebei namelijk de ATP toernooien belangrijker en zullen beiden niet aantreden. In één klap is dit een gedevalueerd wedstrijd met wat gravelbijters tegen een toch wel verrassend goede Wawrinka. Een gemiste kans voor Zwitserland: Ze hoefden eindelijk een keer niet alleen op Federer te teren......

Wit Rusland vs. Zweden - Zweden de uitgesproken favoriet, maar het verleden heeft doen blijken dat als Wit-Rusland thuisspeelt en zij een soort race-baan laten aanleggen dat ze iedereen aankunnen...Zweden is echter geen gravelland.

Oostenrijk vs. Argentinië - De verliezend finalisten van 2006 tegen het naar mijn mening zwakste land uit de wereldgroep. Oostenrijk zou het de Argentijnen nog wel moeilijk kunnenn maken als ze voor een snelle baan kiezen ook al worden de Argentijnen daar steeds beter in.

Mijn favorieten voor de eindzege zijn toch wel Rusland, Frankrijk en Argentinie. En de winnaar van Zwitserland tegen Spanje, aangezien Federer en Nadal hebben aangetoond daarna wel te gaan spelen (wat een mietjes )

En dan hebben we in een kleine poule, ver weg van deze wereld nog de wedstrijd tussen tennisminderheden Nederland en Engeland, die in een ver verleden nog wel eens ver wisten te komen in DC...Een héél ver verleden.....

Henman heeft net kenbaar gemaakt te gaan spelen, en dat samen met Murray, Rusedski en Murray #2 lijkt mij een onmogelijke opgave worden voor Nederland...Tenzij we ons geheime wapen inzetten: Verkerk

[ Bericht 0% gewijzigd door Norrage op 07-01-2007 12:22:03 ]
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 7 januari 2007 @ 12:19:43 #2
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_45104146
quote:
Op zondag 7 januari 2007 12:15 schreef Norrage het volgende:

Henman heeft net kenbaar gemaakt te gaan spelen, en dat samen met Murray, Rusedski en Murray #2 lijkt mij een onmogelijke opgave worden voor Nederland...Tenzij we ons geheime wapen inzetten: Verkerk
en Schalken
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_45104334
Ik snap dus echt serieus niet wat Federer nou denkt over de Davis Cup hoor
Die jongen heeft geen enkele uitdaging en wil toch alles winnen wat er te winnen valt...En nu met Wawrinka volgens mij echt wel grote kanshebbers hoor...Maar goed...#1 blijven is natuurlijk zo ontzettend als je 2x zoveel punten hebt als de #2 moeilijk dat ik begrijp dat je dan niet even DC gaat spelen.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_45104652
Hmm, Rusland zou er zomaar eens uit kunnen vliegen tegen de Chilenen.

Ik hoop eigenlijk dat de Zweden het weer eens goed gaan doen. Dat is toch ook wel een uitgesproken DC - land.
pi_45104697
Zweden heeft een wat te groot probleem met gravel ben ik bang. Anders zijn ze echt wel kanshebbers...Ook al Thomas Johansson niet echt in vorm is en JoJohansson pas op de weg terug is. Ik denk dat we even moeten wachten tot ze weer gaan presteren.

Alhoewe, ze hebben natuurlijk ook nog Soderling. Die doet het wel waardig
pi_45104784
quote:
Op zondag 7 januari 2007 12:39 schreef Norrage het volgende:
Zweden heeft een wat te groot probleem met gravel ben ik bang. Anders zijn ze echt wel kanshebbers...Ook al Thomas Johansson niet echt in vorm is en JoJohansson pas op de weg terug is. Ik denk dat we even moeten wachten tot ze weer gaan presteren.

Alhoewe, ze hebben natuurlijk ook nog Soderling. Die doet het wel waardig
Njah, de tijden van Borg en daarna Edberg en Wilander zijn natuurlijk lastig te evenaren.

Loting is tegenwoordig natuurlijk ook een belangrijke factor. Daarnaast is de top gewoon veel breder geworden. Waar in het verleden slechts een handvol landen domineerden, zijn er de laatste jaren heel wat landen bijgekomen die een Davis Cup wonnen en om de eindzege kunnen meestrijden.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 18:00:53 #7
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_46146606
quote:
Op zondag 7 januari 2007 12:15 schreef Norrage het volgende:
België vs. Australië - Onze benedenburen zitten tenminste wel in de wereldgroep en dat zelfs met 4 top 50 spelers!!! (Alhoewel ze Malisse nog niet willen accepteren) dus met zo'n sterke groep zeker wel kanshebbers om ver te kunnen komen. Ze spelen echter tegen hét DC land bij uitstek Australië, met niemand minder dan Hewitt...Altijd leuke gevechten die die Australiers leveren, alhoewel ik denk dat de Belgen toch wel al de wedstrijden zonder Hewitt moeten kunnen winnen. Zeker als ze voor gravel gaan kiezen.
Vliegen heeft iig. net Hewitt geklopt na een wedstrijd van meer dan 4 uur .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_46146621
En Vliegen wint gewoon.
pi_46155713
Rochus klopt Chris Guccione in vier sets en België staat gewoon 2-0 voor tegen grootmacht Australië.
pi_46157834
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 18:00 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Vliegen heeft iig. net Hewitt geklopt na een wedstrijd van meer dan 4 uur .
Hewitt
Maar ik gun het die Belgen wel hoor.

Australie is toch niet echt die grootmacht meer natuurlijk...1 speler in de top 100 en niet meer dat geweldige dubbel van weleer...en Hewitt valt gewoon tegen
pi_46158864
Als ik teruglees heb ik het tot nu toe allemaal aardig voorspeld
pi_46159035
Hewitt
  zaterdag 10 februari 2007 @ 09:57:49 #13
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_46165595
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 23:12 schreef Jasza het volgende:
Hewitt
Hewitt deze maand in Tennis Magazine "Ik ben een van de weinige spelers die Federer kunnen bedreigen."

En dan in de eerste ronde van de Davis Cup verliezen van Vliegen.

Priceless.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_46165672
Ik dacht eigenlijk dat al die wedstrijden in de Davis Cup tegelijkertijd werden gespeeld... wanneer speelt Oranje dan tegen de Britten
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 10 februari 2007 @ 10:07:14 #15
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_46165690
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 10:05 schreef TheVulture het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat al die wedstrijden in de Davis Cup tegelijkertijd werden gespeeld... wanneer speelt Oranje dan tegen de Britten
we hebben de eerste ronde een bye
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_46165702
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 10:07 schreef XL het volgende:

[..]

we hebben de eerste ronde een bye
ah ok, dat verklaart veel inderdaad
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_46168497
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 10:05 schreef TheVulture het volgende:
Wij mogen in het weekend van 9 april ongeveer tegen de Britten...
pi_46169495
Wat een irritant ventje is die Vliegen zeg. Nog erger dan Hewitt gister.
pi_46173156
Ik blijf het knap vinden dat Rochus kan serveren met zo'n lengte .
sig verwijderd door FA
pi_46177844
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 13:03 schreef rockin_the_lowland het volgende:
Wat een irritant ventje is die Vliegen zeg. Nog erger dan Hewitt gister.
Vliegen komt zo enorm armoedig over en heeft van die vervelende gelaatsuitdrukkingen...maar dat is mijn persoonlijke mening want ik moet natuurlijk wel op mijn tellen passen aangezien ik Hewitt wel geweldig vind

Maar wordt nog spannend morgen. Hewitt was erg sterk in de dubbel en dicht ik toch een goede kans toe om Rochus met de vloer gelijk te maken (als ik een belg haat is het Rochus trouwens hoor, arrogant mannetje...VLiegen kan ik qua persoonlijkheid buiten de baan en qua spel absoluut nog wel waarderen)...en in een 5e rubber kan natuurlijk alles gebeuren en VLiegen staat niet bekend om zijn stalen zenuwen...

En Ljubicic/Ancic er verrassend hard af...Dat lijkt weer op exit voor de winnaars van weleer...
  zaterdag 10 februari 2007 @ 18:14:18 #21
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_46178117
Het dubbel bij spanje-zwitserland

6-7, 7-6, 7-6, 1-6 en nu staat het 5-4*

Spannend!
  zaterdag 10 februari 2007 @ 18:17:25 #22
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_46178186
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 18:14 schreef XL het volgende:

Spannend!
Is het ergens te volgen?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_46178553
Jammer, dubbel verloren. Wordt morgen flink spannend.

Vijfde duel zal beslissend worden, want Hewitt zie ik niet opnieuw verliezen...
pi_46178736
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 18:17 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Is het ergens te volgen?
http://www.daviscup.com/

live scores rechts
pi_46178890
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 18:14 schreef XL het volgende: