Weer een nieuw jaar voor de Davis Cup, zonder Nederland in de wereldgroep. Gelukkig spelen we in de Davis Cup zonal groep wel tegen een topland, namelijk Engeland (rara waarom ook zij niet in de wereldgroep zitten
![]()
)
Chili vs. Rusland - De titelverdedigers nemen het op tegen het land van Gonzales en Massu. Kan wel een leuke confrontatie worden.
Frankrijk vs. Roemenië - Het Franse allround team met Gasquet, Clement, Monfils, Santoro en nog vele anderen zijn elk jaar wel weer kanshebbers op de titel. Tegen Roemenië moeten ze toch wel kunnen winnen, zeker nu Pavel gestopt is met tennis.
Duitsland vs. Kroatië - Zeker een leuk affiche met de winnaars van 2005. Kroatië is mijn favoriete DC land, met hun geweldige DC speler Ljubicic, onze door Goetzke getrainde Ancic en nog een tig aantal andere service kanonnen...Duitsland daarentegen zijn nou niet echt de beste teamspelers. Volgens mij haat dat hele team elkaar, dus dit wordt wel een interessante ontmoeting.
België vs. Australië - Onze benedenburen zitten tenminste wel in de wereldgroep en dat zelfs met 4 top 50 spelers!!! (Alhoewel ze Malisse nog niet willen accepteren) dus met zo'n sterke groep zeker wel kanshebbers om ver te kunnen komen. Ze spelen echter tegen hét DC land bij uitstek Australië, met niemand minder dan Hewitt...Altijd leuke gevechten die die Australiers leveren, alhoewel ik denk dat de Belgen toch wel al de wedstrijden zonder Hewitt moeten kunnen winnen. Zeker als ze voor gravel gaan kiezen.
Tsjechië vs. VS - Het land dat Nederland de kop heeft gekost in de wereldgroep met ster van de toekomst Berdych. Ach, ze hoeven maar gravel te kiezen en ze hebben deze wedstrijd al gewonnen.
Zwitserland vs. Spanje - Federer vs. Nadal. Hét affiche van de 1e ronde.....in potentie. Federer en Nadal vinden allebei namelijk de ATP toernooien belangrijker en zullen beiden niet aantreden. In één klap is dit een gedevalueerd wedstrijd met wat gravelbijters tegen een toch wel verrassend goede Wawrinka. Een gemiste kans voor Zwitserland: Ze hoefden eindelijk een keer niet alleen op Federer te teren......
Wit Rusland vs. Zweden - Zweden de uitgesproken favoriet, maar het verleden heeft doen blijken dat als Wit-Rusland thuisspeelt en zij een soort race-baan laten aanleggen dat ze iedereen aankunnen...Zweden is echter geen gravelland.
Oostenrijk vs. Argentinië - De verliezend finalisten van 2006 tegen het naar mijn mening zwakste land uit de wereldgroep. Oostenrijk zou het de Argentijnen nog wel moeilijk kunnenn maken als ze voor een snelle baan kiezen ook al worden de Argentijnen daar steeds beter in.
Mijn favorieten voor de eindzege zijn toch wel
Rusland, Frankrijk en Argentinie. En de winnaar van Zwitserland tegen Spanje, aangezien Federer en Nadal hebben aangetoond daarna wel te gaan spelen
![]()
(wat een mietjes
![]()
)
En dan hebben we in een kleine poule, ver weg van deze wereld nog de wedstrijd tussen tennisminderheden
Nederland en Engeland, die in een ver verleden nog wel eens ver wisten te komen in DC...Een héél ver verleden.....
Henman heeft net kenbaar gemaakt te gaan spelen, en dat samen met Murray, Rusedski en Murray #2 lijkt mij een onmogelijke opgave worden voor Nederland...Tenzij we ons geheime wapen inzetten: Verkerk
[ Bericht 0% gewijzigd door Norrage op 07-01-2007 12:22:03 ]