abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45100400
quote:
Op zondag 7 januari 2007 03:15 schreef dlebrok het volgende:

[..]

Er zijn heus wel ergens enkele mensen die mij leuk zouden vinden ja, maar tot nu toe ben ik ze nog niet tegengekomen.
Nou, dan zijn we daar over uit! Gelukkig heb je daar heb je geen psycholoog bij nodig, maar gewoon wat geduld.

Misschien is het verstandig om in de tussentijd wat nuttigs te gaan doen met je tijd, zodat als je droomvrouw jou dan eindelijk tegen het lijf loopt, dat ze dan niet een of andere sukkel die tot twee uur smiddags in zn bed ligt te meuren tegen komt, maar een gedreven man met een goede opleiding, een carriere, veel vrienden, etc.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_45100426
quote:
Op zondag 7 januari 2007 03:17 schreef Seneca het volgende:

[..]

Nou, dan zijn we daar over uit! Gelukkig heb je daar heb je geen psycholoog bij nodig, maar gewoon wat geduld.
Ja maar dat raakt nu wel een beetje op.
quote:
Misschien is het verstandig om in de tussentijd wat nuttigs te gaan doen met je tijd, zodat als je droomvrouw jou dan eindelijk tegen het lijf loopt, dat ze dan niet een of andere sukkel die tot twee uur smiddags in zn bed ligt te meuren tegen komt, maar een gedreven man met een goede opleiding, een carriere, veel vrienden, etc.
Dat heb ik al uitgelegd : ik ben bang dat de tijd te snel voorbij gaat en ik zo 30 ben.
pi_45100466
Zelfs Wee-Man heeft een prachtige vriendin!

Ja, die met de ballen in de bek.
pi_45100470
Maar goed, dit is nu al vier pagina's lang een herhaling van zelfbevestiging en zelfmedelijden. Wentel er maar flink in, ik garandeer dat je daar wel het meeste succes mee zult krijgen...
Ik kap met de adviezen want je wilt ze toch niet inzien.

Dus om even je toekomst op te sommen: Je treft in het rondreizend circus de vrouw met de baard die 1,48mtr is en 190 kilo weegt. Samen zullen jullie enorm ongelukkig zijn. Uiteindelijk sterven jullie allebei door overmatig alcoholgebruik omdat jullie nooit in konden zien dat je er van moet maken wat je hebt. En alleen Bert de schizofrene clown komt met z'n eenwieler op jullie begravenis.
Heb nog een kutleven want je bent immers 1,60. Stel je voor dat je in Ethiopie was geboren of Irak! Dan was je nu waarschijnlijk gemarteld, uitgehongerd of dood. Maar hey... Je zou wel sterven als iemand die zeker 1 meter 80 was .
pi_45100483
quote:
Op zondag 7 januari 2007 03:20 schreef Biancavia het volgende:
Zelfs Wee-Man heeft een prachtige vriendin!

[afbeelding]
Die heeft 10 miljoen op z'n bankrekening.
pi_45100487
quote:
Op zondag 7 januari 2007 03:18 schreef dlebrok het volgende:

[..]

[..]

Dat heb ik al uitgelegd : ik ben bang dat de tijd te snel voorbij gaat en ik zo 30 ben.
Maar dan ben je wel een aantrekkelijke dertiger!
pi_45100504
quote:
Op zondag 7 januari 2007 03:18 schreef dlebrok het volgende:

[..]

[..]

Dat staat los van je probleem met je lengte, en is terug te voeren op een ander probleem. Je geduld raakt op -> je wil te graag. Volgens mij is dat dan ook de echte reden dat meisjes niet op je vallen, en niet je lengte.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_45100513
quote:
Op zondag 7 januari 2007 03:21 schreef dlebrok het volgende:

[..]

Die heeft 10 miljoen op z'n bankrekening.
Ja, potverdoriesnorieglorie!

*zucht*
pi_45100516
quote:
Op zondag 7 januari 2007 03:22 schreef Seneca het volgende:

[..]

Dat staat los van je probleem met je lengte, en is terug te voeren op een ander probleem. Je geduld raakt op -> je wil te graag. Volgens mij is dat dan ook de echte reden dat meisjes niet op je vallen, en niet je lengte.
Zucht...
pi_45100531
quote:
Op zondag 7 januari 2007 03:22 schreef dlebrok het volgende:

[..]

Zucht...
  zondag 7 januari 2007 @ 03:23:51 #161
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_45100532
whaha gast je bent echt zielig bezig.

Flikker nou eens op met zielig doen en werk aan je zelfvertrouwen. Heb je volgens mij 0,0.. anders zeur je niets steeds over je lengte.

Lees mij bericht eens, ben ook niet lang maar heb daar echt nooit last van gehad. Blijkbaar een bepaalde uitstraling dat dames aantrekkelijk vinden maar wil nu zelf ff geen vriendin

Vind het wel lache eigenlijk, je valt wel wat meer op
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
pi_45100556
Kom op zeg, als Weeman niet steenrijk was en bekend van TV, en hij liep de discotheek rond dan zou ie in geen jaren een meid vinden...

Dan zouden jullie hem ook zeggen dat ie meer zelfvertrouwen moest hebben en dat het daaraan lag
pi_45100603
quote:
Op zondag 7 januari 2007 03:25 schreef dlebrok het volgende:
Kom op zeg, als Weeman niet steenrijk was en bekend van TV, en hij liep de discotheek rond dan zou ie in geen jaren een meid vinden...

Dan zouden jullie hem ook zeggen dat ie meer zelfvertrouwen moest hebben en dat het daaraan lag
Ik vind het een leuke man. Hij heeft humor en een leuk koppie.
En hij heeft zelfvertrouwen. Dat alles maakt hem aantrekkelijk ja.
pi_45100613
quote:
Op zondag 7 januari 2007 03:27 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ik vind het een leuke man. Hij heeft humor en een leuk koppie.
En hij heeft zelfvertrouwen. Dat alles maakt hem aantrekkelijk ja.
Hij is misvormd, ondanks dat het idd een geweldige kerel is.
pi_45100624
Die vriendin is ook niet echt groot trouwens
pi_45100667
quote:
Op zondag 7 januari 2007 03:29 schreef dlebrok het volgende:
Die vriendin is ook niet echt groot trouwens
Nee, ze komt net tot aan zijn navel.
pi_45100680
quote:
Op zondag 7 januari 2007 03:31 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Nee, ze komt net tot aan zijn navel.
Dat ook weer niet Maar hij zal 1.20 ofzo zijn? Dan is zij ook niet boven de 1.50.
pi_45100688
Maar goed, psycholoog : nee dus?
  zondag 7 januari 2007 @ 03:34:39 #169
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_45100709
quote:
Op zondag 7 januari 2007 03:32 schreef dlebrok het volgende:
Maar goed, psycholoog : nee dus?
Dat je daar nog over moet nadenken

Hoe jij je verhalen post... een en al negatieve zooi.. zou ik je, als je een kameraad was, met geweld zo'n psycholoog op de lip hebben gezet.

Gozer..
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
pi_45100770
quote:
Op zondag 7 januari 2007 03:28 schreef dlebrok het volgende:

[..]

Hij is misvormd, ondanks dat het idd een geweldige kerel is.
Ja, zijn lichaam heeft geen normale verhoudingen.
Maar hij is wel succesvol. Met humor, zelfvertrouwen en een vriendin.

Balkenende is "lelijk".
Maar hij is wel succesvol. Hij heeft dan wel geen humor, maar gelooft wel in zichzelf en hij is getrouwd.

En jij bent wat korter dan normaal.
Maar je kunt wel succesvol zijn. Met een leuke baan, humor, interessante hobbies, vrienden. En dan komt opeens (over een paar weken, maanden, jaren) dat meisje voorbij dat jou leuk vindt! Juist omdát je gewoon verder bent gegaan met jezelf verder te ontwikkelen in je leven.

Je kunt er ook voor kiezen om inderdaad dat allemaal maar niet te doen en er bij voorbaat van uit te gaan dat een ander jou niet leuk zal vinden. En dan komt dat meisje voorbij dat jou leuk had kunnen vinden, maar jou dan niet aantrekkelijk vindt, omdat je gekozen hebt om op deze manier zoals het nu is door te blijven gaan.
pi_45100785
quote:
Op zondag 7 januari 2007 03:32 schreef dlebrok het volgende:

[..]

Dat ook weer niet Maar hij zal 1.20 ofzo zijn? Dan is zij ook niet boven de 1.50.
Hij is 1.37m.
  zondag 7 januari 2007 @ 03:43:55 #172
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45100865
Zelden zo'n leuke kloon gezien.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_45100931
quote:
Op zondag 7 januari 2007 03:43 schreef golfer het volgende:
pi_45101023
Jezus wat een negatief gedoe
pi_45101085
quote:
Op zondag 7 januari 2007 01:26 schreef Biancavia het volgende:
Ik ben eens verliefd geweest op een jongen die kleiner was dan ik.

Ik ben 1.67 meter.
Ik ben at this very moment verliefd op een jongen die kleiner is dan ik en ik ben 1,65 m.
Maar los daarvan vind ik het vrij droevig om te lezen hoe hier Margriet-wijsheden worden uitgestrooid over iets waar mensen wel degelijk heel veel hinder van kunnen ondervinden. Al die prachtige cliches zijn helemaal waar, maar er mist 1 stap: erkenning. Kom daarna met cliches, prima.
pi_45101100
quote:
Op zondag 7 januari 2007 03:43 schreef golfer het volgende:
pi_45101131
Oh, en Ollie heeft gelijk: op Fok moet je hiermee niet zijn
pi_45101159
quote:
Op zondag 7 januari 2007 03:59 schreef thaleia het volgende:

[..]

Ik ben at this very moment verliefd op een jongen die kleiner is dan ik en ik ben 1,65 m.
Maar los daarvan vind ik het vrij droevig om te lezen hoe hier Margriet-wijsheden worden uitgestrooid over iets waar mensen wel degelijk heel veel hinder van kunnen ondervinden.
Dat is een beetje wat ik duidelijk probeer te maken ja. Al is het goed bedoeld hoor. Met name de reacties van Biancavia en die andere gast (die te goed is voor 90 % van de meisjes ) waardeer ik.
  zondag 7 januari 2007 @ 04:04:53 #179
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45101168
quote:
Op zondag 7 januari 2007 04:00 schreef dlebrok het volgende:

Knap dat je alle smileys, quotes en trucjes van Fok! al kent als net gerigistreerde.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_45101224
Ontken ik ergens dat ik een kloon ben dan? Ik heb inderdaad al zo'n half jaartje een account hier, maar aangezien er op dit forum mensen zitten die triest genoeg zijn om R&P-topics tegen je te gebruiken in andere discussies post ik even onder een andere account.
  zondag 7 januari 2007 @ 04:26:19 #181
93522 Blivox
Run along
pi_45101308
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:32 schreef dlebrok het volgende:
Wat kan zo iemand nou voor mij doen? Meer dan m'n verhaal horen, onzinverhaaltjes als : "je moet jezelf accepteren dan komt het vanzelf" of "maak plezier, dan komt het wel goed" en eventueel medicatie geven (ga nog liever dood dan dat ik zulke rotzooi neem) kan ie niet doen.
Je weet dat psychologen niet bevoegd zijn om medicatie voor te schrijven hè? Dan heb je een psychiater nodig.
Let's go and watch the sun rise,
over London bridge or the Golden Gates, or Puddefjordsbroen.
pi_45101335
Ow? Ik dacht dat een psycholoog ook wel antidepressiva en die rommel voor mocht schrijven?
pi_45101345
quote:
Op zondag 7 januari 2007 04:30 schreef dlebrok het volgende:
Ow? Ik dacht dat een psycholoog ook wel antidepressiva en die rommel voor mocht schrijven?
Een psycholoog niet, een psychiater wel.
pi_45101364
Dan vraag ik me af wat zo'n psycholoog dan wel doet?
  zondag 7 januari 2007 @ 04:38:05 #185
93522 Blivox
Run along
pi_45101377
quote:
Op zondag 7 januari 2007 04:30 schreef dlebrok het volgende:
Dank je wel voor het bewijzen van je eigen fouten.

Jij hebt iets tegen professionele hulp, jij bent dom bezig. Je bent niet zielig, je maakt jezelf zielig. Je bent veel te agressief tegenover mensen die je kunnen helpen, omdat je denkt alles zelf wel goed te weten. Psychologen zouden gehakt van je maken als je met zulke redeneringen aankomt zetten:

Waarom zouden psychologen minstens 4 jaar gestudeerd hebben, en psychiaters minstens het dubbele? Omdat ze niet weten wat ze aan jouw problemen kunnen doen? Denk er eens over na. Wat heb jij geleerd qua psychologie in vergelijking met deze mensen?

"Ik zou aan hun vragen hoe ze zich zouden voelen als ze 20 jaar geen relatie hadden"

Uitlachen in je gezicht, dat is wat ze zouden doen, en eerlijk gezegd kan ik geen medelijden hebben met mensen die zo enorm hun best doen om professionele hulp af te wijzen. Vooral niet als ze het zo dringend nodig hebben. Je bent dom bezig, en waarschijnlijk ga je dat na deze post weer keihard ontkennen met argumenten die volgens jou ongelofelijk goed zijn, en waar ieder ander zijn twijfels bij zal trekken.

Mijn advies; ga als de sodemieter naar een professionele hulpverlener. Begin eens met je huisarts, die verwijst je vanzelf wel door naar de goede persoon. En stop met het bedenken van je eigen oplossingen. Je overlevingsmechaniek (ontkenning/verzinnen van roblemen om je echte probleem te camoufleren) overruled op dit moment je gezonde verstand als het gaat om je eigen psychische gezondheid, dus probeer het ook niet zelf op te lossen.

That's pride fucking with yo' mind!

[ Bericht 4% gewijzigd door Blivox op 07-01-2007 04:44:24 ]
pi_45101425
quote:
Op zondag 7 januari 2007 04:38 schreef Blivox het volgende:

[..]

Dank je wel voor het bewijzen van je eigen fouten.

Jij hebt iets tegen professionele hulp, jij bent dom bezig. Je bent niet zielig, je maakt jezelf zielig.
Ik ben ook niet zielig maar ik voel me gewoon kut en bang.
quote:
Je bent veel te agressief tegenover mensen die je kunnen helpen, omdat je denkt alles zelf wel goed te weten. Psychologen zouden gehakt van je maken als je met zulke redeneringen aankomt zetten:

"Ik zou aan hun vragen hoe ze zich zouden voelen als ze 20 jaar geen relatie hadden"

Uitlachen in je gezicht, dat is wat ze zouden doen,
Daarmee wou ik alleen zeggen dat zo iemand waarschijnlijk niets van eenzaamheid weet. Je gaat als miljonair toch ook niet tegen een zwerver zeggen : "ach joh, zo erg is het niet om geen geld te hebben. Genoeg andere leuke dingen".
quote:
en eerlijk gezegd kan ik geen medelijden hebben met mensen die zo enorm hun best doen om professionele hulp af te wijzen. Vooral niet als ze het zo dringend nodig hebben. Je bent dom bezig, en waarschijnlijk ga je dat na deze post weer keihard ontkennen met argumenten die volgens jou ongelofelijk goed zijn, en waar ieder ander zijn twijfels bij zal trekken.

Mijn advies; ga als de sodemieter naar een professionele hulpverlener. Begin eens met je huisarts, die verwijst je vanzelf wel door naar de goede persoon. En stop met het bedenken van je eigen oplossingen. Je overlevingsmechaniek (ontkenning/verzinnen van roblemen om je echte probleem te camoufleren) overruled op dit moment je g ezonde verstand als het gaat om je eigen psychische gezondheid, dus probeer het ook niet zelf op te lossen.
Ik zit gewoon niet te wachten op vragen als : "waarom wil je per sé een vriendin? heb je dat nodig om gelukkig te zijn?".
Daarmee doet ie niets voor mij, hij maakt me alleen nog maar banger.

Het accepteren van een leven waarin je je altijd minderwaardig voelt is geen optie voor mij.

Of sla ik nou volkomen de plank mis en stelt ie helemaal niet dit soort vragen?

(overigens vind ik je post ondanks de toon wel meer ontopic dan de meeste andere posts hier, goedbedoeld of niet)
  zondag 7 januari 2007 @ 04:50:03 #187
93522 Blivox
Run along
pi_45101441
Je hebt ongelijk, je beeld van pscychiatrie wordt op dit moment blijkbaar gevormd door cliché TV-beelden.

En dan nog, een psycholoog zal nooit van zijn leven iemand beoordelen, of tegenspreken. Hij blijft net zo lang doorpraten (of overschakelen op een ander onderwerp) tot je zelf begint te praten, wat je ook maar kwijt wilt, en hij kan daar veel meer mee dan je denkt.

(En als het aan mij ligt, denk ik dat je een vriendin zoekt omdat je bevestiging zoekt. Bevestiging dat je het waard bent om lief te hebben, en dat is inderdaad een probleem wat dieper ligt dan alleen een vriendin zoeken en opgelost. Daar heb je duidelijk hulp bij nodig. Eerst moet je leren leven zonder vriendin, ook al heb je verdriet, dat maakt niet uit.)
quote:
(overigens vind ik je post ondanks de toon wel meer ontopic dan de meeste andere posts hier, goedbedoeld of niet)
Toon is alleen maar een middel waarmee je mensen kan sturen. Choqueren, wakker schudden, zelfbewust maken, wat dan ook, als het je aandacht maar krijgt.

Updateje

Hij zal het niet uit je hoofd praten dat een vriendin gelukkiger maakt. Dat is een feit. Hij zal alleen proberen aan te leren dat je ook gelukkig zou moeten kunnen zijn zónder vriendin. Ongelukkiger dan mét, maar het is een verbetering.
pi_45101468
quote:
Op zondag 7 januari 2007 04:50 schreef Blivox het volgende:
Je hebt ongelijk, je beeld van pscychiatrie wordt op dit moment blijkbaar gevormd door cliché TV-beelden.
Ok, ik geloof je. Maar welke vraag zou ie wel stellen? Wat zou ie met me kunnen?
quote:
En dan nog, een psycholoog zal nooit van zijn leven iemand beoordelen, of tegenspreken. Hij blijft net zo lang doorpraten (of overschakelen op een ander onderwerp) tot je zelf begint te praten, wat je ook maar kwijt wilt, en hij kan daar veel meer mee dan je denkt.
Dat geloof ik best ja.
quote:
(En als het aan mij ligt, denk ik dat je een vriendin zoekt omdat je bevestiging zoekt. Bevestiging dat je het waard bent om lief te hebben, en dat is inderdaad een probleem wat dieper ligt dan alleen een vriendin zoeken en opgelost. Daar heb je duidelijk hulp bij nodig. Eerst moet je leren leven zonder vriendin, ook al heb je verdriet, dat maakt niet uit.)
Dat laatste is dus makkelijker gezegd dan gedaan, ik ga niet leren leven met het idee dat ik eenzaamheid maar moet leren accepteren. Sommige mensen kunnen niet gelukkig zijn zonder carierre te maken, sommige mensen kunnen niet gelukkig zijn zonder veel mensen om zich heen, sommige mensen kunnen niet gelukkig zijn zonder veel mensen te helpen.
Maar bovenstaande wordt als 'gezond' ervaren en ik ben dan opeens 'ziek'.
pi_45101482
quote:
Op zondag 7 januari 2007 04:50 schreef Blivox het volgende:Hij zal het niet uit je hoofd praten dat een vriendin gelukkiger maakt. Dat is een feit. Hij zal alleen proberen aan te leren dat je ook gelukkig zou moeten kunnen zijn zónder vriendin. Ongelukkiger dan mét, maar het is een verbetering.
Moet ie wel extreem goede argumenten vinden.
  zondag 7 januari 2007 @ 04:59:58 #190
93522 Blivox
Run along
pi_45101489
Niet eenzaamheid accepteren. Eenzaamheid is altijd slecht. Maar op dit moment probeer je vrij duidelijk bevestiging te krijgen van meisjes om je onzekerheid over je uiterlijk op een rare manier weg te kunnen wimpelen, en dat werkt niet. Zodra die chick het uitmaakt ben je weer in de put, omdat je wéér aan jezelf gaat twijfelen. Die twijfels aan jezelf zijn je probleem, niet je eenzaamheid, relatieloosheid of afkeer tegen psychologen .
  zondag 7 januari 2007 @ 05:01:06 #191
93522 Blivox
Run along
pi_45101491
quote:
Op zondag 7 januari 2007 04:58 schreef dlebrok het volgende:

[..]

Moet ie wel extreem goede argumenten vinden.
WROOOOOOOOOOOONG!

Die man is er niet om tegen jou in te gaan. Kijk eens naar wat Biancavia zei. Die man gaat jezelf leren om anders te denken. JIJ gaat argumenten vinden, JIJ gaat inzien wat wel en niet waar is, niet hij. Zolang je het zelf niet leert/ontdekt, maar verteld wordt door een bebrilde aap geloof je het nooit.
pi_45101506
Mwoah als die chick het uberhaupt wou proberen, dan weet ik in ieder geval dat ik de moeite waard was om uberhaupt iets mee te beginnen.
Ok, ik zal het kut vinden als ze het uitmaakt, maar dat heeft elk mens natuurlijk. Dat ze het uitmaakte, lag dan niet aan m'n lengte, want die kende ze vantevoren.

Ik heb trouwens geen afkeer tegen psychologen, maar ik denk dat ze in mijn geval niet echt kunnen helpen. Als ik nou m'n beide ouders verloren was, 10 jaar lang gepest op school, of een moord had gezien dan zou zo'n figuur me wel degelijk kunnen helpen.

[ Bericht 7% gewijzigd door dlebrok op 07-01-2007 05:08:38 ]
  zondag 7 januari 2007 @ 05:04:24 #193
93522 Blivox
Run along
pi_45101514
Je bent heus niet de eerste cliënt bij een shrinkje die problemen met zijn zekerheid heeft. En met dat gezegd, ben ik nu slapen.
pi_45101530
quote:
Op zondag 7 januari 2007 05:01 schreef Blivox het volgende:

[..]

WROOOOOOOOOOOONG!

Die man is er niet om tegen jou in te gaan. Kijk eens naar wat Biancavia zei. Die man gaat jezelf leren om anders te denken. JIJ gaat argumenten vinden, JIJ gaat inzien wat wel en niet waar is, niet hij. Zolang je het zelf niet leert/ontdekt, maar verteld wordt door een bebrilde aap geloof je het nooit.
Voor je gevoel behoor je bijna tot de laagste soort mens, want hoe erg moet je zijn als je jaren geen relatie hebt? Ik heb een hekel aan mensen die iets niet hebben of kunnen krijgen en dan maar roepen (en ook nog menen) dat het ze niets kan schelen.

Je zou van het lelijkste schepsel ter aarde nog kunnen zeggen dat ie zichzelf moet accepteren en blablabla.
pi_45101541
Ok truste
pi_45101574
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:32 schreef dlebrok het volgende:
Ik wil daar gewoon niet heen want hij kan ook niet toveren.
Hij kan je wel helpen denkpatronen te doorbreken en je van dingen bewust maken. Bijvoorbeeld dat je dingen uit je zelfbeeld lijkt te projecteren op anderen en signalen die je terugkrijgt verkeerd interpreteert en je hierdoor bevestigd voelt in een negatief zelfbeeld. Een klassiek patroon. Een psycholoog kan je helpen naar jezelf te kijken vanuit de derde persoon en 'problemen' een plaats te geven. Er gebeuren geen enge dingen. Je gaat praten over jezelf en zelf conclusies trekken, met een beetje hulp. Steuntje in de rug.

Een psycholoog is natuurlijk geen psychiater. Naar een psycholoog hoef je ook niet alleen als je problemen hebt. In de topsport helpen psychologen bijv. sporters met concentratie. Gewoon doen dus.
pi_45101596
katerrrr

[ Bericht 21% gewijzigd door Never-Break op 07-01-2007 12:29:49 ]
pi_45101622
Woody Allen, Yasser Arafat, Ludwig van Beethoven, Silvio Berlusconi, Napoleon Bonaparte, Kurt Cobain, Tom Cruise, Salvador Dali, Danny DeVito, Bo Diddly, Fred Durst, Bob Dylan, Emilio Estevez, Peter Falk (Columbo), Michael J. Fox, Yuri Gagarin, Mahatma Gandhi, Dustin Hoffman, Immanuel Kant, Ghengis Khan, T.E. Lawrence, Wolfgang Amadeus Mozart, Aristotle Onassis, Al Pacino, Joe Pesci, Pablo Picasso, Prince, Lou Reed, John D. Rockefeller, Markies de Sade, Jean-Paul Sartre, Martin Scorsese, Haile Selassie, Paul Simon, J.R.R. Tolkien, Voltaire, Elijah Wood, Angus Young, Dlebrok.
pi_45101741
quote:
Op zondag 7 januari 2007 01:10 schreef dlebrok het volgende:

[..]

Weten dat er meisjes zijn die in mij iemand zien waar ze een relatie mee zouden willen, en niet 'die lieve schattige jongen die zo'n goede vriend is'.
Een psycholoog zou kunnen reageren met...

- Waarop is een vaste relatie volgens jou gebouwd?
- Hoe komen volgens jou vaste relaties tot stand?
- Hoeveel vaste relatievormen zijn er volgens jou?

Anderen hebben al interessante dingen gezegd. Als een relatie een levensdoel of zelfs obsessie wordt en je denkt dat alleen anderen je gelukkig kunnen maken dan blijf je in cirkeltjes rondrennen en wordt je nooit gelukkig.

Wat betreft 'niemand wil me' kan het zomaar zijn dat je signalen verkeerd opvangt of zelfs niet eens ziet, nog even los van een misschien merkwaardig beeld dat je hebt van relaties. Of liever gezegd: wat volgens jou jouw rol zou moeten zijn. Mensen willen je best (als je zoiets uberhaupt al zou kunnen zeggen), maar misschien niet op een bepaalde manier. En daar is niks geks aan.

Ga praten, stap uit je denkpatronen. Je komt er vanzelf achter dat je meer intimiteit met mensen in je omgeving hebt dan je denkt en dat er vele vormen van intimiteit zijn. Ook kom je erachter dat je naar de 'juiste' personen toegroeit, intiemer wordt. Dingen gaan vanzelf. Ook het op een dag wakker worden en beseffen dat je 'eindelijk' een relatie hebt. Nee, je denkt er niet eens over. Hoe dan ook, ga je forceren of dingen doen met een 'doel' of ideaalbeeld voor ogen dan ketsen mensen af. Mensen zijn er niet om jou te behagen of een rolletje te spelen.

Stel je eens voor dat een op zich aardig persoon jou op een bepaalde manier gaat benaderen, bij wijze van spreken is alles al uitgestippeld en mag je voldoen aan een of ander ideaalbeeld. Zou je zelf die boot dan ook niet afhouden? Ik wel.

Ga praten. Dan doe je er concreet iets mee en dat kan al helpen. Mensen willen best een relatie met je, anders zou je geen vrienden en vriendinnen hebben. Hoe een relatie zich verder kan ontwikkelen is vers 2.

Wat betreft die hypothetische vragen van die hypothetische psycholoog

- Waarop is een vaste relatie volgens jou gebouwd?
- Hoe komen volgens jou vaste relaties tot stand?
- Hoeveel vaste relatievormen zijn er volgens jou?

1. intimiteit, vriendschap, kameraadschap, liefde totaan zelfs liefdeloze verstandhoudingen en misverstanden
2. op de meest uiteenlopende manieren met de meest uiteenlopende tempo's
3. zoveel er vaste relaties zijn, iedere vaste relatie is anders. Gemene delers zijn op zich vrij oppervlakkig in beginsel en secundair. Jij richt je vooral op secundaire aspecten en ervaart dat als een gemis. Je zult dit onbewust aangeven in je benaderingen.

Het echte werk komt straks, als je anders tegen dingen aankijkt en bepaalde signalen in je omgeving wél oppikt. Dan kom je erachter dat je keuzes moet maken en dat diepere intimiteit behoorlijk wat verantwoordelijkheid met zich meebrengt. Tenminste, als je echt zo'n lieve schattige jongen bent, een goede vriend etc.
pi_45101942
quote:
Op zondag 7 januari 2007 05:07 schreef dlebrok het volgende:

[..]

Voor je gevoel behoor je bijna tot de laagste soort mens, want hoe erg moet je zijn als je jaren geen relatie hebt? Ik heb een hekel aan mensen die iets niet hebben of kunnen krijgen en dan maar roepen (en ook nog menen) dat het ze niets kan schelen.

Je zou van het lelijkste schepsel ter aarde nog kunnen zeggen dat ie zichzelf moet accepteren en blablabla.
Dus iemand die "lelijk" is (wat dat dan ook zou mogen betekenen), moet zichzelf minderwaardig voelen en heeft geen om recht om gelukkig met zichzelf te zijn?
Jij vindt dat iedereen die "lelijk" is (of niet aan de "normale" standaard voldoet) een leven moet leiden ala quasimodo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')