Ik weet zeker van wel. Het leven van iemand van 120 kilo is ook heel anders dan iemand van 80 kilo. Ik ben voor de rest niet lelijk ofzo, ik ben spontaan en maak makkelijk vrienden en weet hoe ik met meiden om moet gaan.quote:Op zondag 7 januari 2007 00:35 schreef Biancavia het volgende:
Je moet natuurlijk niet denken dat heel je leven anders was geweest als je 15 cm langer zou zijn geweest.
Die onzekerheid kwam pas later, in al die jaren daarvoor was ik zoals ik zei tevreden met mezelf en dat straalde ik uit. Desondanks kreeg ik van elk meisje te horen dat ik niet haar type was.quote:Op zondag 7 januari 2007 00:36 schreef Seneca het volgende:
De hele manier hoe je op dit probleem reageert, is meteen ook de oorzaak van je probleem. Je kunt geen meisje krijgen, dus wat doe je? Je gaat bij dat pakken neerzitten. Dat duidt erop dat je geen sterk karakter hebt. En meisjes vallen niet op jongens met een zwakke persoonlijkheid.
Wat moet er volgens jou dan gebeuren?quote:Op zondag 7 januari 2007 00:39 schreef dlebrok het volgende:
[..]
Ik weet zeker van wel. Het leven van iemand van 120 kilo is ook heel anders dan iemand van 80 kilo. Ik ben voor de rest niet lelijk ofzo, ik ben spontaan en maak makkelijk vrienden en weet hoe ik met meiden om moet gaan.
Ben ik het mee eens!quote:Op zondag 7 januari 2007 00:43 schreef MOD het volgende:
lol
oke, euhm
Je bent niet naar een psych geweest dus waarom kan je daar over nu al oordelen.
Ga naar die kerel en heb het er over. Zo'n kerel brengt je alleen maar bij je positieven ipv dat je er zelf al die tijd mee in je kop rond blijft lopen, en kan je denkbeeld aanzienlijk veranderen.
Zoals ik jou nu iets zie tikken, ben je nogal onzeker over je lengte.
So what dat je zo klein bent man, dat is gewoon zo, veder kan je er niks anders van maken.
Ga gewoon stappen en maak vrienden, en vooral vriendinnen.
Als je zeker van je zelf bent, boeit het de vrouwen minder snel dat je klein bent.
En het schijnt zo te wezen dat alles in je lichaam met elkaar in verhouding staat qua formaat.
Maar je weet wat ze zeggen, size doesn't matter
Mijn probleem is dat ik op een leeftijd kom waarop m'n vrienden zich een beetje gaan nestelen en bovendien dat ik mezelf steeds minderwaardiger ga voelen. Ik hoef niet eens per se een serieuze relatie maar ik begin mezelf een monster te voelen omdat zelfs m'n lelijkste/onzekerste vrienden een vriendin beginnen te krijgen en ik niet.quote:Op zondag 7 januari 2007 00:40 schreef miss_sly het volgende:
Wat is nu eigenlijk je werkelijke probleem, in jouw ogen? Je lengte? Het feit dat je geen meisje hebt? Het feit dat je je vrienden te weinig ziet? Het feit dat je nog thuis woont?
Je hebt een probleem, maar je wilt niets. Je wilt jezelf niet accepteren, je wilt niet gewoon plezier maken, je wilt geen mdeicatie (zul je ook niet snel krijgen, denk ik) en je wilt geen psych. Je wilt eigenlijk gewoon niets, alleen verder niets doen en wachten tot je gaat worden als die man terwijl je zo niet wilt worden.
Wat doe je, behalve wegkwijnen? School, werk?
Mee eens, maar als geen meisje je ziet staan dan begin je toch te twijfelen over jezelf. En je wordt steeds banger dat je alleen achterblijft.quote:Op zondag 7 januari 2007 00:44 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Wat moet er volgens jou dan gebeuren?
Oprekoperaties?
Ik denk echt niet dat dat de oplossing voor het probleem is.
Er zijn zoveel mensen die soms jarenlang geen relatie hebben. Een relatie is trouwens óók geen oplossing voor je problemen.
Een relatie is een toevoeging aan je leven. Geen doel.
Als je vrienden een relatie krijgen en daardoor wat minder tijd hebben, is dat op zich niet onligisch, maar mag je ze natuurijk best vertellen dat dat niet echt tof is. En als hun eerste verliefdheid weg is hebben ze ook weer wat meer oog voor de rest van de wereld.quote:Op zondag 7 januari 2007 00:45 schreef dlebrok het volgende:
[..]
Mijn probleem is dat ik op een leeftijd kom waarop m'n vrienden zich een beetje gaan nestelen en bovendien dat ik mezelf steeds minderwaardiger ga voelen. Ik hoef niet eens per se een serieuze relatie maar ik begin mezelf een monster te voelen omdat zelfs m'n lelijkste/onzekerste vrienden een vriendin beginnen te krijgen en ik niet.
Het feit dat steeds meer vrienden minder tijd voor me hebben verergeren dit.
Hij is hun type nietquote:Op zondag 7 januari 2007 00:34 schreef paarse_paashaas het volgende:
het komt vanzelf wel of waarom begin je niet iets met 1 van die 2?
ik wil weten wat hij voor mij kan doen, ik weet bijna zeker dat ie niet veel kan doen.quote:Op zondag 7 januari 2007 00:43 schreef MOD het volgende:
lol
oke, euhm
Je bent niet naar een psych geweest dus waarom kan je daar over nu al oordelen.
Hoe kan hij dat veranderen? Oorsprongelijk dacht ik goed over mezelf maar dat is nu natuurlijk minder geworden.quote:Ga naar die kerel en heb het er over. Zo'n kerel brengt je alleen maar bij je positieven ipv dat je er zelf al die tijd mee in je kop rond blijft lopen, en kan je denkbeeld aanzienlijk veranderen.
Geworden ja...quote:Zoals ik jou nu iets zie tikken, ben je nogal onzeker over je lengte.
Pff je bedoeld het heel goed hoor, maar je snapt er niets van...quote:So what dat je zo klein bent man, dat is gewoon zo, veder kan je er niks anders van maken.
Ga gewoon stappen en maak vrienden, en vooral vriendinnen.
Als je zeker van je zelf bent, boeit het de vrouwen minder snel dat je klein bent.
En het schijnt zo te wezen dat alles in je lichaam met elkaar in verhouding staat qua formaat.
Maar je weet wat ze zeggen, size doesn't matter
Alleen achterblijven. Dat klinkt wel heel dramatisch.quote:Op zondag 7 januari 2007 00:46 schreef dlebrok het volgende:
[..]
Mee eens, maar als geen meisje je ziet staan dan begin je toch te twijfelen over jezelf. En je wordt steeds banger dat je alleen achterblijft.
Dan voel ik me weer schuldig, zo van : hij is zielig dus breng tijd met hem door.quote:Op zondag 7 januari 2007 00:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je vrienden een relatie krijgen en daardoor wat minder tijd hebben, is dat op zich niet onligisch, maar mag je ze natuurijk best vertellen dat dat niet echt tof is. En als hun eerste verliefdheid weg is hebben ze ook weer wat meer oog voor de rest van de wereld.
Nou ja, het is 1 tegen 100(00000), hoe eigenwijs moet je dan zijn om jezelf nog aantrekkelijk te vinden?quote:Heeft jou wminderwaardigheidsgevoel echt te maken met het settelen van je vrienden? Een en ander zou geen samenhang moeten hebben, lijkt me. Jouw gevoel van eigenwaarde moet uit jouzelf komen en niet afhankelijk zijn van externe factoren.
Net een studie afgerondquote:Maar wat doe je verder? Studie? Werk?
Grappig dat je je eigen 'lelijkheid' blijkbaar wel als obstakel ziet voor het krijgen van een vriendin, en ondertussen klaagt dat vrienden die jij lelijk vind een vriendin krijgen. Dat spreekt elkaar een beetje tegen, is het niet?quote:Op zondag 7 januari 2007 00:45 schreef dlebrok het volgende:
[..]
Mijn probleem is dat ik op een leeftijd kom waarop m'n vrienden zich een beetje gaan nestelen en bovendien dat ik mezelf steeds minderwaardiger ga voelen. Ik hoef niet eens per se een serieuze relatie maar ik begin mezelf een monster te voelen omdat zelfs m'n lelijkste/onzekerste vrienden een vriendin beginnen te krijgen en ik niet.
Het feit dat steeds meer vrienden minder tijd voor me hebben verergeren dit.
Hij kan je een spiegel voorhouden.quote:Op zondag 7 januari 2007 00:49 schreef dlebrok het volgende:
[..]
ik wil weten wat hij voor mij kan doen, ik weet bijna zeker dat ie niet veel kan doen.
Erg leuk, maar dit is in mijn ogen nu precies het soort nietszeggend advies waar de TS niets aan heeft.quote:Op zondag 7 januari 2007 00:46 schreef biancie3ks het volgende:
Stel je eigen meer open voor andere mensen, wees spontaan en oprecht dan komt het helemaal goed! Wees blij met je zelf, ieder persoon is uniek, ook jij!
Nou ja, om m'n 18e dacht ik nog : het komt wel. Toen was ik 23 en schrok ik wakker. Ik ben bang dat ik straks op m'n 30e weer wakkerschrik als ik nu vrolijk doorga. En je wordt er steeds mee geconfronteerd. Als je bij een familie-etentje komt opdagen en je bent de enige die alleen is, dan voel je dat echt wel hoor.quote:Op zondag 7 januari 2007 00:51 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Alleen achterblijven. Dat klinkt wel heel dramatisch.
Pfff hoe kun je zoiets zo makkelijk zeggen?quote:Je komt heus wel een keer iemand tegen hoor.
Nee dat sowieso niet.quote:Als je maar niet tot je 35e bij je ouders blijft wonen!
Kijk, daar gaan we al.quote:Op zondag 7 januari 2007 00:51 schreef dlebrok het volgende:
[..]
Dan voel ik me weer schuldig, zo van : hij is zielig dus breng tijd met hem door.
Wat bedoel je met 1 tegen 100(00000)?quote:Nou ja, het is 1 tegen 100(00000), hoe eigenwijs moet je dan zijn om jezelf nog aantrekkelijk te vinden?
[..]
Als je naar een groeimiddel zoekt, nee dan is dat niet de goede weg,quote:Op zondag 7 januari 2007 00:49 schreef dlebrok het volgende:
[..]
ik wil weten wat hij voor mij kan doen, ik weet bijna zeker dat ie niet veel kan doen.
Hoe ik zoiets makkelijk kan zeggen?quote:Op zondag 7 januari 2007 00:54 schreef dlebrok het volgende:
[..]
Nou ja, om m'n 18e dacht ik nog : het komt wel. Toen was ik 23 en schrok ik wakker. Ik ben bang dat ik straks op m'n 30e weer wakkerschrik als ik nu vrolijk doorga. En je wordt er steeds mee geconfronteerd. Als je bij een familie-etentje komt opdagen en je bent de enige die alleen is, dan voel je dat echt wel hoor.
[..]
Pfff hoe kun je zoiets zo makkelijk zeggen?
[..]
ben ik t ook mee eens!quote:Op zondag 7 januari 2007 00:59 schreef maaike1987 het volgende:
ik denk dat je het het beste toch kan proberen..sommige mensen weten je net zo te prikkelen dat je wel "het licht" weer ziet. .
Ik bedoel wie niet waagt wie niet wint... toch?
Dat spreekt elkaar niet tegen, daardoor krijg ik het gevoel dat ik nóg minder ben dan die 'lelijke' mensen en dat je uiterlijk niet uitmaakt maar vrouwen wel een grote kerel willen.quote:Op zondag 7 januari 2007 00:52 schreef Seneca het volgende:
[..]
Grappig dat je je eigen 'lelijkheid' blijkbaar wel als obstakel ziet voor het krijgen van een vriendin, en ondertussen klaagt dat vrienden die jij lelijk vind een vriendin krijgen. Dat spreekt elkaar een beetje tegen, is het niet?
Ze willen geen kabouter, ze vallen nou eenmaal op grote (liefst sterke) kerels over het algemeen.quote:Waar het op neerkomt, is dat vrouwen niet alleen vallen op uiterlijk.
quote:Tuurlijk speelt dat in eerste instantie een rol. Maar uiteindelijk is het iemands karakter dat een meisje doet beslissen of ze je ziet als potentieel relatiemateriaal.
Je kunt onzeker gemaakt worden door externe factoren hoor.quote:Ik geloof trouwens ook niet dat je vroeger wel tevreden met jezelf was. Misschien dat je het zelf zo ziet. Maar hoe kan het dan dat je zelfverzekerdheid afhankelijk is van externe factoren, zoals je vrienden? Ook dat spreekt elkaar tegen.
Veel van de wereld zien (op vakanties), een baan hebben waar ik plezier in heb, en op den duur een vrouw en kinderen (maar pas na m'n 32e ofzoquote:Vertel eens, heb je eigenlijk een droom/ideaal dat je nastreeft in je leven?
Vervelend voor je. Ik ben 27 en alweer een ruime tijd vrijgezel. Ik deel je opvattingen totaal niet.quote:Op zondag 7 januari 2007 00:54 schreef dlebrok het volgende:
Nou ja, om m'n 18e dacht ik nog : het komt wel. Toen was ik 23 en schrok ik wakker. Ik ben bang dat ik straks op m'n 30e weer wakkerschrik als ik nu vrolijk doorga. En je wordt er steeds mee geconfronteerd. Als je bij een familie-etentje komt opdagen en je bent de enige die alleen is, dan voel je dat echt wel hoor.
En hoe denk je dat dat komt? Heb je wel eens een langere relatie gehad? Zo ja : dan zijn er dus vrouwen die echt iets in je zien. Als ik er daar nu 1 van had, dan wist ik dat in ieder geval.quote:Op zondag 7 januari 2007 01:00 schreef nozem het volgende:
[..]
Vervelend voor je. Ik ben 27 en alweer een ruime tijd vrijgezel. Ik deel je opvattingen totaal niet.
Hoezo?quote:Maak je het niet een beetje te moeilijk voor jezelf?
Dat was niet de bedoeling. Kijk, als je aan een oplossing aan het werken bent, maar daar is tijd voor nodig dan is medicatie echt wel goed om die tijd een beetje door te komen. In mijn geval is er voor mij nog geen oplossing in zicht, en ik wil niet m'n gevoelens onderdrukken en als een 'zombie' door het leven gaan voordat ik echt een doel heb wat voor m'n gevoel bereikbaar is.quote:Verder vond ik je post enigszins oneerbiedig tegenover mensen die medicatie gebruiken omdat ze dat nodig hebben.
Tsja ik weet het niet.quote:Ik geloof niet dat zij liever dood zouden zijn. Medicijnen lijken me echter sowieso compleet overbodig in jouw geval. Een psycholoog lijkt me ook niet echt aan je besteed.
Weten dat er meisjes zijn die in mij iemand zien waar ze een relatie mee zouden willen, en niet 'die lieve schattige jongen die zo'n goede vriend is'.quote:Op zondag 7 januari 2007 01:08 schreef Biancavia het volgende:
Maar dlebrok, wat zou er volgens jou dan moeten veranderen zodat jij je weer goed voelt over jezelf?
Zoals ik al schreef, een psycholoog kan je een spiegel voorhouden.quote:Op zondag 7 januari 2007 01:08 schreef dlebrok het volgende:
Maar iedereen gaat vooral in op wat ik zou moeten doen.
Mijn hoofdvraag was : WAT zou een psycholoog voor mij kunnen doen? Ik denk niet veel.
Weet je dat er dus écht heel veel jongens zijn die met dat probleem rondlopen?quote:Op zondag 7 januari 2007 01:10 schreef dlebrok het volgende:
[..]
Weten dat er meisjes zijn die in mij iemand zien waar ze een relatie mee zouden willen, en niet 'die lieve schattige jongen die zo'n goede vriend is'.
Ik weet het, het 'broer-syndroom'. Geen last van, zo'n lieve begripvolle jongen ben ik nou ook niet altijd.quote:Op zondag 7 januari 2007 01:12 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Weet je dat er dus écht heel veel jongens zijn die met dat probleem rondlopen?
En dat heeft dus niets met je lengte, gewicht, haarkleur, de grootte van je oren of de vorm van je neus te maken.
Ik heb wel eens een langere relatie gehad, zij het niet heel erg lang. Als ik zo eens terugkijk op de afgelopen tien jaar ben ik het overgrote deel van de tijd in feite vrijgezel geweest.quote:Op zondag 7 januari 2007 01:05 schreef dlebrok het volgende:
[..]
En hoe denk je dat dat komt? Heb je wel eens een langere relatie gehad?
[..]
[..]
Dat was niet de bedoeling. Kijk, als je aan een oplossing aan het werken bent, maar daar is tijd voor nodig dan is medicatie echt wel goed om die tijd een beetje door te komen. In mijn geval is er voor mij nog geen oplossing in zicht, en ik wil niet m'n gevoelens onderdrukken en als een 'zombie' door het leven gaan voordat ik echt een doel heb wat voor m'n gevoel bereikbaar is.
[..]
Tsja ik weet het niet.
Wat wil je nou horen? Dat je de enige bent en niemand je kan helpen, hoe dan ookquote:Op zondag 7 januari 2007 01:20 schreef dlebrok het volgende:
Dat vind ik ook niets. Ten eerste is dat vluchtgedrag : "ze willen mij niet dus dan maar niet" en ten tweede ben ik dan bang dat de jaren voorbij gaan vliegen.
Dat is geen vluchtgedrag man. Ik ben ook alweer een tijdje single, en het interesseert me echt NIETS of ik over 5 jaar wel of geen vriendin heb. Ik heb simpelweg geen relatie nodig om me gelukkig te voelen.quote:Op zondag 7 januari 2007 01:20 schreef dlebrok het volgende:
Dat vind ik ook niets. Ten eerste is dat vluchtgedrag : "ze willen mij niet dus dan maar niet" en ten tweede ben ik dan bang dat de jaren voorbij gaan vliegen.
In beide gevallen heb je hetzelfde probleem. Of je nou onverschillig doet, of juist heel enthousiast: je wil te graag.quote:Op zondag 7 januari 2007 01:23 schreef dlebrok het volgende:
Nee, maar ik zou me zelf ook een beetje ergeren aan iemand die maar een beetje onverschillig gaat lopen doen omdat ie niemand kan krijgen.
Juist!quote:Op zondag 7 januari 2007 01:22 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat is geen vluchtgedrag man. Ik ben ook alweer een tijdje single, en het interesseert me echt NIETS of ik over 5 jaar wel of geen vriendin heb. Ik heb simpelweg geen relatie nodig om me gelukkig te voelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |