Niemand wat bijzonders? Hier zijn wat dingen die ik tijdens het surfen tegenkwam
![]()
;
(Mogelijke) hints op de site:- De "M" van Mol is de dertiende letter van het alfabet en Inge is de enige met precies dertien zinnen in haar profiel. (Het stukje tekst onder het kopje 'Kandidaten'.)
- In zijn/haar eerste dagboekbijdrage schrijft de Mol onder andere: "Ik houd wel van die spanning, die aandacht, dat ambivalente dat ik vanaf nu zal uitstralen." In aflevering 1 gebruikt Alex het woord 'ambivalent' ook, om zichzelf te omschrijven. Is dit een hint?
- Onderstaande afbeelding is te vinden op de pagina 'Hints'. Het lijkt er op dat er (links) een gezicht in verstopt zit. Wiens gezicht is dit?
(Mogelijke) Hints in de aflevering:- Vorig jaar droeg Karel veel roze kleding (sjaal, stropdas, overhemd). Dit was volgens hem geen hint dat de Mol een vrouw was. Dit jaar draagt Karel een blauwe stropdas en een blauw overhemd. Is dit ook geen hint dat de Mol een man is? Of toch wel?
- Nadja leest in het vliegtuig een boek over Adrian Mole, de fictieve hoofdpersoon in een serie dagboeken door schrijfster Sue Townsend. Klik hier voor een plaatje. Heeft Nadja dit boek meegenomen als hint voor de kijkers? Of om zichzelf verdacht te maken en haar medekandidaten op een verkeerd spoor te zetten? Of moeten we er niets achter zoeken? Het boek ligt later ook in een van de vakjes van het sudoku-spel.
- Waarom krijgen Dick (rood) en Nadja (blauw) een andere kleur molboekje dan de rest (groen)? Vorig jaar (zie 'WIDM 1-6', 'Serie 6') was de afwijkende kleur onderdeel van een hint. Is het dat dit jaar weer of is het nu een dwaalspoor?
- In het filmpje van Eva komen allerlei fragmenten uit verschillende Molseries voorbij. Uit de derde Belgische Mol is een fragment te zien van Marc, de Mol, tijdens een zelfde soort opdracht als opdracht 3 van deze aflevering: een speurtocht waarbij steeds keuzes gemaakt moeten worden en bij een fout antwoord een kandidaat moet achterblijven. Waarom wordt juist dit fragment getoond? Om te suggereren dat er ook nu weer een Belgische Mol actief zal zijn in de speurtocht-opdracht (de Vlaamse Eva)?
Schiffers.fm- De eerste aanwijzing is een fragment uit het nummer "Turn, Turn, Turn" van The Byrds. De regels die we te horen krijgen zijn: 'A time of love, A time of hate, A time of war, A time of peace.." Beluister het fragment
hier.
- "WIDM Fan" ziet hier, gelet op de vier regels die we te horen krijgen, een mogelijke hint richting Inge of Liesbeth in via 'Goede Tijden, Slechte Tijden'.
- Het kan ook zijn dat de tegenstellingen in de vier regels verwijzen naar Alex die zichzelf 'ambivalent' noemt: "Ik ben heel ambivalent, ik kan het ene moment zus vinden en het andere moment zo."
AvrobodeHet eerste 'exclusieve beeldmateriaal' is beschikbaar. Het is een interview met afvaller Sander. Klik
hier voor de beelden.
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!