In de middeleeuwen heette dit 'geheim "magie"
Tegenwoordig vanuit de wereld op wereld (soort van 'what is the matrix princiepe, time upon time, end upon end, zoals ik eens zei "there is no difference between time and death", en hopelijk begrijpen de meesten hier precies wat ik bedoel), 'noemen we dit "electriciteit"
Wat het is?
Volgens mij is het alles wat is, noem het maar "energie" en energie is "leven"
de 'vuur' string, adem van EA. (zie
De verlichting van Lucifer (SUMER topic met veel info) topic )
Opeens bekruipt mij de naam Frankenstein'
"What is a man,
If his chief good and market of his time
Be but to sleep and feed? A beast, no more.
Sure he that made us with such large discourse,
looking before and after gave us not
that capability and God-like reason
to fust in us unused"…
W. Shakespeare, "Hamlet", Act IV, Sc.IV.
"One of the phenomena which had peculiarly attracted my attention was the structure of the human frame,and, indeed, any animal endued with life. Whence, I often asked myself, did the principle of life proceed?
… After days and nights of incredible labour and fatigue, I succeeded in discovering the cause of generation and life; nay, more I became myself capable of bestowing animation upon lifeless matter.
…I doubted at first whether I should attempt the creation of a being like myself, or one of simpler organization; but my imagination was too much exalted by my first success to permit me to doubt of my ability to give life to an animal as complex and wonderful as man.
… No one can conceive the variety of feelings which bore me onwards, like a hurricane, in the first enthusiasm of success. Life and death appeared to me ideal bounds, which I should first break through, and pour a torrent of light into our dark world. A new species would bless me as its creator and source; many happy and excellent natures would owe their being to me…"
M. Shelley, "Frankenstein", chapter IVWas hij niet net zo goed een magier (oftewel energiekundige/experimenterende) die een lichaam volgens de EA methode (leven door de ingeblazen adem der elohim) wilde opwekken?
Al was het fictie, degene die het heeft bedacht zal vast bekend zijn met deze geschiedenis van Egypte, Babylon, Judea, Sumer etc.
Ik geloof heilig dat deze energie (wat net zo goed in de hersennen aanwezig is en de receptoren aanelkaar linkt of aantikt, ook bepaalde dimensies (van frequentie) linkt en wij daar gebruik van maken door bijvoorbeeld radio en satteliet technologie.)
'De energie is die ons in leven houd, de energie is wie we zijn, wij zijn energie en deze energie is oneindig, electriciteit is oneindig het kan vanuit het 'niets' opgewekt worden, voor eeuwig, het universum zit vol met deze energie en deze energie is een 'anti-biotis-mutant'
het is geen biologisch organisme, en toch muteerd het, PRECIES zoals wij muteren.
Terwijl wij biologisch zijn, maar aangedreven door deze...magie.
Het brengt licht voort, het is licht, het is de non-materie van het leven.
het is het "niets" van het "alles", geweldig.
je kan er alles mee, dat we dit kunnen tiepen op onze pc'tjes is daar het bewijs van.
Ik zal hier wat meer over nadenken binnenkort, laat ik het maar geen vaste naemo geven,
Het is wat het is, en een geschiktere naam dan alles wat is, bestaat niet om het aan te duiden, dus wat het is...is alles.
En dat alles aanschouwt zichzelf door bio mutatie, deze energie is wat in de achterkant van je hesennen nu bezig is te zien wat het zich heeft gemaakt buiten de illusie van het zelf waar deze bio mutatie zich in bevind...
"crosspost ->
(over tarot)
toekomst voorspellen aan de hand van alles wat al aanwezig is, is zo moeilijk niet.
Je zult buiten de tijd moeten kijken en dat is makkelijk let maar op :
zie het als een oneindig damveld, jij bent in het midden, alle vakjes om je heen zijn details van alles waar je je in bevind, en al die details veroorzaken mogelijke nieuwe details van waar je je in zult bevinden, dezen veroorzaken ook weer details, het is ook te zien als een potje schaken waar kasparov een half uur naar zn bord staart en met alle mogelijke bewegingen in zn hoofd al alle mogelijke partijen heeft gespeeld tot hij een zet doet
Zo werkt het beantwoorden van een vraag ook afhangend wat de situatie is en wat de vraag is,
Stel je de vraag of je liefde zult vinden, berekent het wie je bent, en waar je je bevind in alle details van je gehele leven, de tarot doet dat niet, alles wat is doet dat, het is de verborgen code die je nooit zult zien omdat deze aanschouwen je een doodsklap zou geven en je geheid frituurt en je anders wel zou verblinden, wanneer je sterft schiet deze code uit je en zul je het aanschouwen als alle details van je leven, het is de energie die jij ook bent
en alles om je heen, het is de Mono Observant, de remi van het al, alles wat is en daarmee een iets is, en wat iets is, is een "een"
Tarot bestaat enkel in de wereld waar het in bestaat, het is spelen met hetgeen dat niet bestaat, en het schept, of het nu 'is' of niet.
De wereld van alles dat niet bestaat is alles wat ooit zal bestaan, onderdeel van het omni waarin alles bestaat omdat het op een gegeven moment bestaan zal, en dus voorspelbaar, net als het verleden dat niet meer bestaat, onderdeel van het omni waarin alles bestaat omdat het bestond.
en wanneer de toekomst het verleden is, bestaat iets dan of bestaat het niet.
DAT is de vraag.
En waarschijnlijk een van de vragen waar je mee zit.
omdat alles wat is daar mee zit, want dat beslist of het bestaat.
Wat je moet vragen is niet de vraag zelf, maar de vraag of het bestaat.
Dus Tarot is zoals een paar takjes of botjes, of de koffiedik.., een laat ik het voor de sceptici aantrekkelijk maken een "placebo, wat indirect wel werkt maar op een andere manier.
De vraag of het bestaat word altijd door jezelf beantwoord, zoals je tegen jezelf kunt praten en wel eens vragen stelt 'waarom doe ik dit toch' , 'wat kan ik het beste doen', pieker pieker, want jij bent degene die alles kan creeeren omdat je onderdeel bent van alles wat is.
Je hoeft het enkel te DOEN.
"zal ik gelukkig worden?" doe wat je het gelukkig maakt
"zal ik liefde vinden?" draag liefde uit en zoek het op
moeilijke woordjes zijn een verhulling van de waarheid, zoek dus niet naar labels en medailles wanneer je iets wilt vinden, "de grote drie van de hier en daar met de macht van 12" zegt niks, het is niks, al is het leesbaar, hoorbaar, kun je er hele verhalen over vertellen, zou je er een hele ideologie om kunnen bedenken, het te benoemen, het te creeeren.
Maar zoek de kern, het begin, van alles.
en van daaruit zul je alles wat eruit voortgevloeid is vinden.
Ik hoop dat ik wat deuren heb geopend, er is aan deze post door anderen niks toe te voegen, maar speculeer gerust...
Wat dacht je nou, we zijn nog niet klaar!
Als energie ooit 1 is geweest, zal het iig heel klein geweest zijn,
anders zou het zich nooit alles kunnen laten ontvouwen.
Mischien zo klein als de sub dimensie in het engels geschreven als "depth"
Het is een 'niet zijn' , een waarheid van ultieme tegenstellingen.
Voor materie niet te bevatten maar voor de energie waar we uit bestaan de wet van het universum.
Contrastdualiteit zal ik het maar dopen.
Je ziet met de achterkant van de hersennen, een wereld kleiner dan de kleinste materie, een microcosmos zo groot als het heelal..mogelijk
vol eigen werelden, en eigen dimensies alle kanten uit..
Ja, alle kanten uit..Dimensies bestaan als een regen aan mogelijkheden overal om ons heen, in alle directies en wat je maar kunt bedenken, en wat je niet kunt bedenken.
Maar niks van dimensies heeft macht over een andere, tenzij het zich in onze bevind, of jij zich in die dimensie bevind.
Je bevattingswereld en wat je wilt, als receptoren van de microcosmos in je lichaam zich aanpassend aan elke directe evolutie getriggered door wat je maar wilt en dus doet.
Receptoren zijn best interresant, de bio mutatie..
De ghost in the machine, de electriciteit die frankenstein tot leven wekte..
De energie die deze bio mutatie bestuurd, die nu jouw handen doet bewegen, die jouw nu mogelijkmaakt
na te denken over wat hier staat, en ik haal je nu even uit deze texthypnose.
Kijk om je heen en weet dat elk object in de kamer gezien word door de achterkant van je hersennen
maar wat ziet het dan, weet dat alles wat je aanraakt gevoeld word door de hersennen (via zenuwen receptoren)
maar wie voelt het dan?
Ben jij nu een robot, nee want een robot beweegt toch enkel op commandos...wat denk je dat je nu doet.
Je 'leeft' op electriciteit, en die electriciteit lieve schat, zijn wij allemaal.
Daarom is er geen einde, omdat alles wat is bestaat uit 1 (energie), en dat is de oplossing van de vraag hoe dat 1 zijn nou inelkaar zit die je stelde
zowel bewust als onbewust.
En de detail in die energie bestaat in een omni van bestond, bestaat, zal bestaan.
Een oneindige big bang...
dimensies zijn niet perse onderdeel van de big bang van een dimensie, daar dit universum nu in de bacterie
van een korreltje dat rondzweeft in de darm van een totaal ander wezen in een "depth" dimensie die voor onze belevingswereld
"groter" is.
Hebben dezen een big bang meegemaakt? zoja komen wij er wel uit voort maar hebben het niet meegemaakt.
Zo kunnen er constant op voor onze beleving "kleinere" "depth" dimensies ook big bangs voordoen.
Laat staan de "Frequency dimensie" waar ik het nog nieteens over gehad heb
![]()
Oneindigheid is werkerlijk het trefwoord van alles wat is, als we het in een topic zouden kunnen bevatten
had alles wat is gefaald in haar bestaan.
en wij met haar, en het ongedaan maken kan niet... enkel vergeten.
Zullen wij het ons massaal beseffen?
Of begint het dan (weer) overnieuw..
[ Bericht 17% gewijzigd door Daniel.J op 06-01-2007 03:47:03 ]
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.