Ik ga hier tuurlijk even op in. Ik heb het wel in overweging maar goed opzich is het niet zo heel erg om 2 SC te hebben alleen soms moeten jullie hier ook een beetje letten op taalgebruik en andere uitingen. Net zoals overal op het forum.quote:Op zondag 7 januari 2007 18:25 schreef Ferrox het volgende:
[..]
had je nog geen km teller dan?![]()
D_A als je nog meeleest, wil je hier dan ff op ingaan aub?
je vind dit een te hoog SC gehalte hebben?
Ok, af en toe gaat het niet echt over brommers, maar vaak toch wel.
En wat dan nog als er een x geSC-t/gespammed wordt![]()
gebeurd in elk topic wel eens
Dus: AUB, mijn allerliefste modje, merge ons aub niet met de gewone PUBjes, met hun eerste menstruatie, eerste zaadlozing, pukkeltjes, en weet ik veel wat
![]()
AUB, laat ons gewoon onze gang gaan![]()
ok, tofquote:Op zondag 7 januari 2007 20:59 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ik ga hier tuurlijk even op in. Ik heb het wel in overweging maar goed opzich is het niet zo heel erg om 2 SC te hebben alleen soms moeten jullie hier ook een beetje letten op taalgebruik en andere uitingen. Net zoals overal op het forum.
Dat dit een hechte groep is geworden snap ik best, alleen er gelden ook gewoon regels.![]()
Lange afstanden is een schakelbrommer ook comfortabeler, een half uur in schijthouding zitten is geen feest vind ikquote:Op zondag 7 januari 2007 21:13 schreef Ferrox het volgende:
je kunt het zeg maar zo zien:
ga je voor snelheid?---->brommer
ga je voor comfort?----->scooter
Tuurlijk kun je een scooter opvoeren, maar of dat zo verstandig is.....
Ik ben het hier met alle punten eenschquote:Op zondag 7 januari 2007 21:06 schreef Ferrox het volgende:
[..]
ok, tof![]()
De voordelen van een schakelbrommer:
-mooier (mijn mening)
-sneller
-makkelijker op te voeren
-veiliger ( makkelijker sturen/ grotere wielen)
-rijdt leuker, op een scooter is het gas geven, thats it. Op een brommer moet je koppelen schakelen ed, je rijdt vaak veiliger, omdat je je kop er steeds bij moet hebben.
-dames vinden ze ook vaak mooi![]()
Kortom, koop een brommer![]()
![]()
btw, ik vind die scooter ook geen 1200 waard.....
Nee vind ik ook niet. En als je een keer valt met zoeen scooter in de schijthouding is ook geen pretje. Plus alles is gelijk kapot aan je scooter.quote:Op zondag 7 januari 2007 21:14 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Lange afstanden is een schakelbrommer ook comfortabeler, een half uur in schijthouding zitten is geen feest vind ik![]()
quote:Op zondag 7 januari 2007 21:14 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Lange afstanden is een schakelbrommer ook comfortabeler, een half uur in schijthouding zitten is geen feest vind ik![]()
als je met een scooter of brommer onderuit gaat met 80, maakt het weinig meer uit hoorquote:Op zondag 7 januari 2007 21:15 schreef Ipho het volgende:
[..]
Nee vind ik ook niet. En als je een keer valt met zoeen scooter in de schijthouding is ook geen pretje. Plus alles is gelijk kapot aan je scooter.
Bij een brommer heb je gelijk honderen euro aan schade met je kappen, bij een brommer trek je ff het stuur rechtsquote:Op zondag 7 januari 2007 21:19 schreef Ferrox het volgende:
[..]
als je met een scooter of brommer onderuit gaat met 80, maakt het weinig meer uit hoor
er zijn dan 2 dingen zeker:
-je krijgt pijn
-je brommer/scooter is aan gort
Oke thnx, met deze tips kan ik watquote:Op zondag 7 januari 2007 21:03 schreef PallominnoXIII het volgende:
1250 voor een speedfight zonder schade met 8000 km is een goede prijs, op die foto ziet hij er nog goed uit
Even bij de testrit keihard remmen, of hij niet raar beweegt, losse handen, trekt hij niet naar links/rechts.. doet alles het, roest, rammeltjes etc
Je hebt het kentekenpapiertje dat je altijd bij je hebt, dan heb je het (grote) kenteken op de scooter, en nog een los overschrijvingspapiertje. Met de papieren ga je naar het postkantoor, laat je het op jouw naam zetten, en presto. Kost misschien wel een klein bedragje..quote:Op zondag 7 januari 2007 21:20 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Oke thnx, met deze tips kan ik wat
Met het kenteken bedoelen jullie toch het papiertje(kentekenbewijs) wat ik er bij hoor te krijgen?
Maar als ik hem `s avonds haal dan kan ik hem toch niet overzetten op mijn naam?
Ik denk dan toch dat ik voor een scooter ga, ben lui!
Als er geen kenteken op zit dus, zoiets gaat je veel geld kosten. 100euro+quote:Op zondag 7 januari 2007 21:23 schreef Henk-B het volgende:
Wat zou er nou mis aan kunnen zijn wat mij heel veel gaat kosten bv meer als 200 euro?
Zal ik hierdoor veel problemen op mijn hals mee kunnen halen?
Hij vertelde me dat er een kenteken bij zat.quote:Op zondag 7 januari 2007 21:24 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Als er geen kenteken op zit dus, zoiets gaat je veel geld kosten. 100euro+
Ik zou, als ik heel eerlijk ben, zo rond de jaarwisseling geen scooter kopen zonder kenteken
Kijk of de buddy vol schijt zit. Zoja hij is gebruikt.quote:Op zondag 7 januari 2007 21:33 schreef Ferrox het volgende:
ah das mooi dat er een kenteken op zit
nou vraag of je een rondje mag rijden en dan:
-maak een paar noodstop's om de remmen te testen
-check de max snelheid
-ga naar je max snelheid, laat het stuur los, gaat ie niet rechtdoor? -->voorvork/frame krom-->niet kopen
-check de nr's vermeld op het frame en op het kentekenbewijs
en ik denk dat dat het zo ongeveer wel was
En even kijken of de het uitlaatsysteem wel goed doorspoelt.quote:Op zondag 7 januari 2007 21:34 schreef Ipho het volgende:
[..]
Kijk of de buddy vol schijt zit. Zoja hij is gebruikt.
quote:Op zondag 7 januari 2007 21:34 schreef Ipho het volgende:
[..]
Kijk of de buddy vol schijt zit. Zoja hij is gebruikt.
Oke thnxquote:Op zondag 7 januari 2007 21:33 schreef Ferrox het volgende:
ah das mooi dat er een kenteken op zit
nou vraag of je een rondje mag rijden en dan:
-maak een paar noodstop's om de remmen te testen
-check de max snelheid
-ga naar je max snelheid, laat het stuur los, gaat ie niet rechtdoor? -->voorvork/frame krom-->niet kopen
-check de nr's vermeld op het frame en op het kentekenbewijs
en ik denk dat dat het zo ongeveer wel was
Gewoon slap ouwehoeren dat dat heel onveilig is enzoquote:Op zondag 7 januari 2007 21:39 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Oke thnx![]()
Dus max snelheid en het stuur los laten, zodra hij maar "iets" afwijkt niet kopen?
Maar bv de remmen als die niet goed zijn , hoeveel gaat me dat kosten?
Als dat 100 euro is, dan probeer ik dat van de prijs af te lullen.
Pracht aanvullingquote:Op zondag 7 januari 2007 21:36 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En even kijken of de het uitlaatsysteem wel goed doorspoelt.
comfort en scooter.. err jij ziet niet dat een scooter vreselijk link is door die kleine bandjes, geen tank tussen te benen voor stabiliteit en het slechte zwaartepunt?quote:Op zondag 7 januari 2007 21:13 schreef Ferrox het volgende:
je kunt het zeg maar zo zien:
ga je voor snelheid?---->brommer
ga je voor comfort?----->scooter
Tuurlijk kun je een scooter opvoeren, maar of dat zo verstandig is.....
maar bij scooter heb je zoooo veel euros aan schade plsu kappen kapot van paar honderd eurpo per stukquote:Op zondag 7 januari 2007 21:19 schreef Ferrox het volgende:
[..]
als je met een scooter of brommer onderuit gaat met 80, maakt het weinig meer uit hoor
er zijn dan 2 dingen zeker:
-je krijgt pijn
-je brommer/scooter is aan gort
25 euro? Dure remblokjes, had er 4 voor 15.. wel immi maar nog altijd goed zat..quote:Op zondag 7 januari 2007 21:43 schreef PallominnoXIII het volgende:
[..]
Gewoon slap ouwehoeren dat dat heel onveilig is enzo
Kunnen namelijk gewoon remblokjes/ontluchtings problemen zijn..
Dat kost max 25 euro om te repareren als je het zelf doet.
als je zelf doet.. maar iets zegt mij dat ie dat niet zelf gaat oen.. dus slechte remmen bijvoorbeeld kun je zeker wel 100 euro voor uittrekken bij een sco0tahzaakquote:Op zondag 7 januari 2007 21:43 schreef PallominnoXIII het volgende:
[..]
Gewoon slap ouwehoeren dat dat heel onveilig is enzo
Kunnen namelijk gewoon remblokjes/ontluchtings problemen zijn..
Dat kost max 25 euro om te repareren als je het zelf doet.
al gedaan.. denk alleen dat je het ietsjes overschat.. want het is echt een erorm verschilquote:Op zondag 7 januari 2007 21:54 schreef Ferrox het volgende:
[..]
wil je ff naar boven scrollen naar de post met de voordelen van een brommer?![]()
Wil hem niet opvoeren.quote:Op zondag 7 januari 2007 21:53 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
25 euro? Dure remblokjes, had er 4 voor 15.. wel immi maar nog altijd goed zat..
En diegene die die speedfight wil kopen.. Zijn prima scooters, ik heb er idd ook een gehad, speedfight 1 en een Jetforce, zus heeft nu een speedfight 2, ding heeft 25000 gelopen al, bij 22000 gereviseerd, eigenlijk nog niks aan gehad naast het reguliere onderhoud ( v-snaar, en koppeling is ooit kapot gegaan).. Zijn perfecte scooters voor van A naar B te gaan.. Maar als je wil op gaan voeren ofzo kun je hem beter links laten liggen, maar als je ze orgineel laat zijn ze bijna niet kapot te krijgen..
En van de prijs heb ik geen verstand, zou daarvoor even op marktplaats kijken voor dezelfde scooters met vergelijkbare km stand en prijs..
Mja blijft een scooter natuurlijk, tis maar net waar je van houdt natuurlijk he.Scooter is simpeler, minder onderhoud e.d. , maar daarbij heeft een schakel meer charmes vind ik persoonlijk..
Maar het is natuurlijk maar net wat je zelf wil, succes er nog mee in ieder geval!![]()
Hmm ik lees overal dat iedereen het best een probleem vind dat de kymco niet zo hard optrekt.quote:Op zondag 7 januari 2007 22:03 schreef fs180 het volgende:
deze zal niet harder optrekken dan je oude hoor.. aangezien 4takt meer koppel heeft onderin dan een 2 takt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |