en die heet zeker Mijn Netwerk lokaties, en wat je moet instellen is zeker alles in een netwerk groep en zo? En hij is zeker vooral onstabiel?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:57 schreef Lucille het volgende:
Windows is wel een cool programma.
Daar zit een heel kek progje bij dat Windows Verkenner heet.
quote:
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:07 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
en die heet zeker Mijn Netwerk lokaties, en wat je moet instellen is zeker alles in een netwerk groep en zo? En hij is zeker vooral onstabiel?En ik ben een n00b die ICT doet, maar Mijn Netwerk lokaties niet kent
![]()
Idd, het begon net interessant te worden.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:31 schreef Louterman het volgende:
tvp
Wat is er onstabiel aan een Windows netwerk verbinding? Omgeveer een half miljard mensen werken op die manier zonder enige problemen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:07 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
en die heet zeker Mijn Netwerk lokaties, en wat je moet instellen is zeker alles in een netwerk groep en zo? En hij is zeker vooral onstabiel?En ik ben een n00b die ICT doet, maar Mijn Netwerk lokaties niet kent
![]()
Je hebt precies de plaats vet gedrukt wat ik sarcastisch bedoelde.quote:
en jha, oMgeveer bij mij gaat het kk langzaamquote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:38 schreef Lucille het volgende:
[..]
Wat is er onstabiel aan een Windows netwerk verbinding? Omgeveer een half miljard mensen werken op die manier zonder enige problemen.
Misschien kan je je nog laten omscholen tot pijpfitter.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:40 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
en jha, oMgeveer bij mij gaat het kk langzaamdat komt omdat ik misschien via WLAN werk.
En misschien kan jij je nog laten omscholen tot Proffesionele lelijkerdquote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Misschien kan je je nog laten omscholen tot pijpfitter.
Maar mijn netwerk doet het...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:44 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
En misschien kan jij je nog laten omscholen tot Proffesionele lelijkerd![]()
Ach, hij heeft anders al wel minimaal twee keer een meid weten te palen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:44 schreef Turquaz52 het volgende:
En misschien kan jij je nog laten omscholen tot Proffesionele lelijkerd![]()
Jha, de mijne ookquote:
Jij denkt dat het versturen van meerdere bestanden sneller werkt als je WLAN verbinding zelf de bottleneck is?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:39 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Je hebt precies de plaats vet gedrukt wat ik sarcastisch bedoelde.
Natuurlijk kan ik omgaan met Windows Verkenner, ik heb alles in 1 netwerk groep, maar dat gaat zo langzaam (159 min. voor 5GB!!)
Ik vroeg om een programma, ik heb em al gevonden: LAN Messenger. Hiermee kun je meerder bestanden tegelijkertijd versturen...![]()
Ja en dat ligt dus aan je netwerk ow gij ict'er. Verkenner is een geintegreerd onderdeel van windows en dus sneller dan elke andere app kan zijn.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:48 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Jha, de mijne ook, maar als je had gelezen dan zou jij weten dat ik het langzaam vond via verkenner, als jij ook had GELEZEN dan zou jij ook weten dat ik nu LAN Messenger gebruik, wat veel (echt heel veel) sneller is dan verkenner.
![]()
Mijn laptop is al fockt op langzaam, virussen enzo.. Bij verkenner telt ie af vanaf 150Min. en bij Lan Messenger is ie zo klaar...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja en dat ligt dus aan je netwerk ow gij ict'er. Verkenner is een geintegreerd onderdeel van windows en dus sneller dan elke andere app kan zijn.
En dan klagen die vmbo'ertjes dat ze overal uitgetieft worden. Nog geen crossed cable kunnen ze knijpen.
Een factor 8-10 keer zo hoog is normaler.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:52 schreef twi het volgende:
149 minuten is overigens lang niet slecht voor een draadloze verbinding hoor. Da's 5000mb in 9000 seconden, een ruime halve mb per seconde. Ik haal ook maar 600-800kb/s en Windows zit er nogal eens naast met de tijdsduur inschatten.
Ja, maar nu gebruikt hij LAN Messenger, waardoor zijn WLAN bandbreedte met een factor 5 is toegenomen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:52 schreef twi het volgende:
149 minuten is overigens lang niet slecht voor een draadloze verbinding hoor. Da's 5000mb in 9000 seconden, een ruime halve mb per seconde. Ik haal ook maar 600-800kb/s en Windows zit er nogal eens naast met de tijdsduur inschatten.
Ik snap het wel, maar snap jou niet. Snap je mij?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:53 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Mijn laptop is al fockt op langzaam, virussen enzo.. Bij verkenner telt ie af vanaf 150Min. en bij Lan Messenger is ie zo klaar...![]()
En tja, als ik een crossed kabel had, waarom zou ik dan zo moeilijk doen? ik heb er maar 2 en de een is aan de Dreambox aangesloten, en de andere aan de PC. [/b]Snapt u mij[/b]?![]()
en vriend nog iets, ik heb net met 1000 KB zitten ontvangen, als ik alle bestandjes een voor een verstuur dan stuurt ie met 250kb/s / 350kb/s. dus als ik 3 bestanden verstuur staat er bij elk venster 250kb/s (x 4 = 1000mb)quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:52 schreef twi het volgende:
Nu moet je wel toegeven dat er een verschil is tussen 1 grote iso kopieren, of (tientalle) duizenden bestanden die gekopieerd moeten worden.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:56 schreef Lucille het volgende:
[..]
Ja, maar nu gebruikt hij LAN Messenger, waardoor zijn WLAN bandbreedte met een factor 5 is toegenomen.
Zeg Swets, waarom hebben ze nooit bij jouw vorige bedrijf van die Wireless netwerk kaarten gemaakt met ingebouwde LAN Messenger, waardoor automagisch de bandbreedte tig keer groter werd, terwijl je toch maar de standaard bandbreedte had?
Wowawiwo, dat is wel 200kb/s meer. Dat zal vast komen omdat je 4 bestanden tegelijk verstuurt.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:59 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
en vriend nog iets, ik heb net met 1000 KB zitten ontvangen, als ik alle bestandjes een voor een verstuur dan stuurt ie met 250kb/s / 350kb/s. dus als ik 3 bestanden verstuur staat er bij elk venster 250kb/s (x 4 = 1000mb)
Zo te zien wel, kheb er geen problemen mee heur.. ik ben degene die denkt dat ze hier achterlijk zijn, of niks begrijpenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:02 schreef Eric_Cantona het volgende:
Is dit 't VMBO ICT bash topic?
Maarruh, mooi dat ik dat weet. LAN-messenger voor 't versturen van data naar 2 pc's binnen m'n eigen netwerk![]()
LAN Messenger schijnt heel goed te werken!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:11 schreef Damzkieee het volgende:
Gaat iemand nog vertellen hoe het moet, want ik snap er namelijk ook geen hol vanIk wil spul van mijn laptop naar mijn vaste pc sturen, met een Tele2 router/modem ertussen. Gaarne in stappen
Het is wawawiwAquote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:06 schreef twi het volgende:
[..]
Wowawiwo, dat is wel 200kb/s meer. Dat zal vast komen omdat je 4 bestanden tegelijk verstuurt.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat een 54mbit netwerk met 6mb per seconde verstuurt, tenzij je beide PC's vrijwel naast de router hebt staan. Of is mijn netwerk zo slecht? 't Moet weliswaar door beton heen (twee keer), maar dacht dat 600-800kb/s toch best redelijk was
En dat is?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:12 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
LAN Messenger schijnt heel goed te werken!
Whehe ik moet eerst effe de loodgieter die hier staat uitleggen dat wij de warme kraan links hebben zitten.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:15 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Vraag dat aan die TS-floeperT, die weet er alles van![]()
Jha, is wel leuk maar ik heb maar 1 laptop en maar 1 PC en een Dreambox. dus een FTP serverke heb ik niet echt nodig.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:12 schreef Devrim_ het volgende:
Wat je ook kan doen is Serv-U FTP server op je pc installeren
Account ervoor maken en je kan er via elke pc met IE of een FTP-client erop!
Het feit dat 5 dagen na ontkoppeling van een ander netwerk, zelfs na een refresh er nog "oude" computernamen tussenstaan (ik heb het over mijn netwerklocaties), doet mij heel die zooi verafschuwen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:38 schreef Lucille het volgende:
[..]
Wat is er onstabiel aan een Windows netwerk verbinding? Omgeveer een half miljard mensen werken op die manier zonder enige problemen.
Het is een FTP server programma..Dus geen aparte bak héquote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:17 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Jha, is wel leuk maar ik heb maar 1 laptop en maar 1 PC en een Dreambox. dus een FTP serverke heb ik niet echt nodig.![]()
Jonge, kenker es op uit mijn topic.. echt levenloos ben je man...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:15 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Vraag dat aan die TS-floeperT, die weet er alles van![]()
Je ziet links dan een linkje: Zoeken Naar Computers In Mijn Netwerkgroepen, of iets dergelijks...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:18 schreef Chiwakka het volgende:
[..]
Het feit dat 5 dagen na ontkoppeling van een ander netwerk, zelfs na een refresh er nog "oude" computernamen tussenstaan (ik heb het over mijn netwerklocaties), doet mij heel die zooi verafschuwen.
Laat jij dit topic eens aan je klas/docent zienquote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:18 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Jonge, kenker es op uit mijn topic.. echt levenloos ben je man...![]()
Als ICT'er ben je altijd in in iets nieuws, dat zou jij niet weten,, toch?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:17 schreef dikkedorus het volgende:
De tijd die je stopt in het opzoeken/installeren en instellen van je 3rd-party programma zou al genoeg zijn geweest om alle zooi over verkenner te schoppen. Zoiezo het versturen is sneller "omdat het meerdere bestanden tegelijk verstuurt?". Als ICT-er moet je toch weten dat dat juist trager is.
Dat dus ja.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:57 schreef Lucille het volgende:
Windows is wel een cool programma.
Daar zit een heel kek progje bij dat Windows Verkenner heet.
Hoe probeer je WIndows aan de praat te krijgen? Via Wine? Via een Virtual Machine?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:30 schreef wimmel_1 het volgende:
* wimmel_1 probeert dat Windows hier onder Kubuntu aan de gang te hobbiën, maar werkt niet echt geloof ik.
Kan Lucille ff helpen ?
Da's toch standaardquote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:16 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Whehe ik moet eerst effe de loodgieter die hier staat uitleggen dat wij de warme kraan links hebben zitten.
Scherp.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:40 schreef Turquaz52 het volgende:
en jha, oMgeveer bij mij gaat het kk langzaamdat komt omdat ik misschien via WLAN werk.
Er is nog tijd om van studie te veranderen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:53 schreef Turquaz52 het volgende:
Mijn laptop is al fockt op langzaam, virussen enzo..
VMWare opnieuw installeren.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:30 schreef wimmel_1 het volgende:
* wimmel_1 probeert dat Windows hier onder Kubuntu aan de gang te hobbiën, maar werkt niet echt geloof ik.
Kan Lucille ff helpen ?
Ik probeerde tevergeefs de TS belachelijk te maken, waarvoor mijn excusesquote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:42 schreef DaMook het volgende:
[..]
Da's toch standaard![]()
Ow en ontopic: TS![]()
Die maakt zichzelf al belachelijk.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 23:13 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Ik probeerde tevergeefs de TS belachelijk te maken, waarvoor mijn excuses
Ohw jha? Wat was er dan zo belachelijk aan mijn vraag? Als die achterlijke Admin nou eens een fatsoenelijk antwoord had gegeven, dan was dit niet eens zo ver offtopic geweest...quote:
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 23:13 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Ik probeerde tevergeefs de TS belachelijk te maken, waarvoor mijn excuses
Wat hij zegtquote:
Ja ik doe mbo ict enzo, maar mijn CD brander wil mijn DVDtje niet brandenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 23:31 schreef gateway het volgende:
Je had in plaats van jezelf hier belachelijk te maken ook een dvd-tje kunnen branden of hadden we dan een topic over het branden van een cd/dvd gehad???
dat kan ook best lastig zijn. heb ik ook gehad. toen zat er ook een cd in en die wilde niet branden. ik een andere cd erin sttoppen. werkt weer niet! toen heb ik een andere spindol gekocht bij de computerzaak. en deze werkte wel!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 23:33 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ja ik doe mbo ict enzo, maar ik krijg geen dvdtje gebrandt in mijn cd brander![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |