Jazeker, AVI2DVD.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:26 schreef Autoreply het volgende:
Ik ben het spuugzat. Meer dan 10 progs geinstalleerd, guides gevolgd en vroeg of laat krijg je na lang aankloten uit een standaard avi (divx/xvid) filmpje wel een dvd. Je moet er echter continu bij zijn en het is allemaal shareware...
Is er niet één simpel programma wat hetzelfde doet als Auto Gordian Knot, maar dan de andere kant op? Het invoegen van subtitels (al dan niet permanent) zou wel verrekte handig zijn.
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:03 schreef mazaru het volgende:
Easy.AVI.DIVX.XVID.To.DVD.Burner
Gaarne.quote:
Je was net op tijdquote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:15 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Gaarne.
Jarno punt Nieuwenhuize at googlemail punt com
Die andere twee ga ik zo ook 's ff proberen, alvast bedankt voor de tips![]()
Leuk, maar hij loopt vast (dos-venstertje) na de video. Dan heb je dus gesplitste files voor audio, video en subsquote:
Die pakt geen subtitlesquote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:03 schreef mazaru het volgende:
Easy.AVI.DIVX.XVID.To.DVD.Burner
Geheel in de Open Source traditie. Ziet er goed uit en is nu aan 't rippen... straks meerquote:Op vrijdag 5 januari 2007 23:52 schreef Schaduwtje het volgende:
DVD Flick is geweldig, geheel freeware, net zo goed of beter als veel betaalde alternatieven en enorm eenvoudig. En ook nog eens gemaakt en onderhouden door een nederlander.
Ok. Mocht je problemen tegenkomen post dan een berichtje op het sourceforge forum van DVD Flick of stuur de auteur van het programma een mailtje met de logs. Helpt voor het verbeteren van de software en daar heeft iedereen wat aan.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:46 schreef Autoreply het volgende:
Geheel in de Open Source traditie. Ziet er goed uit en is nu aan 't rippen... straks meer![]()
Yuk. Nero 7. Duur stuk software dat na versie 6 ernstig is verslechterd en ook slechte kwaliteit output genereert. Brrrr.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 15:15 schreef Sander-B het volgende:
Ik gebruik er Nero 7 Premium voor. Paar instellingen goed zetten, next next next next, TV kijken en in de volgende reclame kan je hem aanzetten. 8) Hoef je ook geen extra programma meer om Audio CD's etc. te branden.
Duur hoeft het niet te zijn.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 15:16 schreef Schaduwtje het volgende:
[..]
Yuk. Nero 7. Duur stuk software dat na versie 6 ernstig is verslechterd en ook slechte kwaliteit output genereert. Brrrr.
En volgens mij kun je daar ook geen ondertitling bij toevoegen.
En voor audio cd's gebruik ik het geweldige Burrrrn.
En voor gewone data DVDs, video DVDs en images het even geweldige ImgBurn (van de maker van het geweldige DVDdecrypter).
Beide topsoftware en freeware![]()
Bij mij niet hoor. Probeer nog eens met een andere video als input en controleer de instellingen of gebruik een andere encoder (aanrader: CCE, maar die moet je zelf toevoegen).quote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:46 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Leuk, maar hij loopt vast (dos-venstertje) na de video. Dan heb je dus gesplitste files voor audio, video en subs![]()
[..]
Het is duurder dan voor niks. 60 euro vind ik trouwens niet echt goedkoop.quote:
Geloof me, het kan veel en veeeeel beter. Let eens op artifacts, blurring. Vooral in zwarte beeldstukken. Probeer eens een encoder als CCE, je zult worden weggeblazen door het verschil in kwaliteit.quote:Kwaliteit is hetzelfde als het was op de computer.
Was mij anders niet gelukt en bij Nero zelf zeggen ze ook dat het niet kan.quote:En je kan er wel ondertiteling bij toevoegen.
CCE is inderdaad helemaal super. Maar wel behoorlijjk aan de prijs. Dat kan oplopen tot zo'n 10000 euro.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:19 schreef Riparius het volgende:
[..]
Bij mij niet hoor. Probeer nog eens met een andere video als input en controleer de instellingen of gebruik een andere encoder (aanrader: CCE, maar die moet je zelf toevoegen).
Bittorrentquote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:17 schreef Schaduwtje het volgende:
[..]
CCE is inderdaad helemaal super. Maar wel behoorlijjk aan de prijs. Dat kan oplopen tot zo'n 10000 euro.
Nou ja, de goedkoopste consumten versie kostte me een euro of 50.
Zit ik hiermee gewoon op géén zichtbaar kwaliteitsverschil tov het origineel? (HD-tv, 700 mb voor 45 minuten, Into the westquote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:25 schreef Schaduwtje het volgende:
DVD Flick en convertxtodvd zouden in ieder geval dezelfde videokwaliteit moeten opleveren, omdat ze allebei ffmpeg als videoconverter gebruiken.
Verder is dubble pass op beste kwaliteit de enige setting die je zou moeten gebruiken idd.
Bedankt voor het testenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:17 schreef Autoreply het volgende:
Ik heb uiteindelijk DVD flick gekozen. Werkt prima en iets sneller als de concurrentie. Open source heeft zowieso mijn voorkeur. De kwaliteit was wat tegenvallend, maar een dubbele pass gaat dat waarschijnlijk verhelpen.
Iedereen hartelijk bedankt voor de tips![]()
PAL denk ik? aangezien we dat hier gebruiken?quote:Op donderdag 11 januari 2007 00:02 schreef LennyKravitz het volgende:
Als je meerdere movies op een DVD wilt zetten (ik gebruik DVD LAB PRO)...
En de ene is NTSC en anderen in PAL ... en je moet in het begin een standaard kiezen... was kun je dan het beste kiezen?
DVD Lab Pro is een authoring programma, daarmee kun je niet .AVI bestanden naar DVD formaat omzetten, dit programma verwacht DVD compliante MPEG2 bestanden als input. En ook conversie van NTSC naar PAL of vice versa is niet mogelijk met DVD Lab Pro. Verder kun je geen gemixte DVD maken waarop zowel PAL als NTSC materiaal staat, dat is iets waar de DVD standaard niet in voorziet.quote:Op donderdag 11 januari 2007 00:02 schreef LennyKravitz het volgende:
Als je meerdere movies op een DVD wilt zetten (ik gebruik DVD LAB PRO)...
En de ene is NTSC en anderen in PAL ... en je moet in het begin een standaard kiezen... was kun je dan het beste kiezen?
Meer is ook niet te doen. DIVX is veel efficienter in coderen dan MPEG2 (DVD). Als je meer dan 4 uur aan film materiaal hebt duikt de bitrate onder een acceptabel niveau en zou je echt crap-kwaliteit krijgen. De programma's zouden het misschien wel kunnen, maar behoeden je daarvoor om je tegen jezelf te beschermen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 15:15 schreef Onnib het volgende:
<knip>
Kan niet heel grote films op 4.7GB zetten helaas (ong. max. 3x 700MB DiVX films)
</knip>
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |