abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 januari 2007 @ 19:49:53 #1
149271 Je-Weet-Toch
Of Toch Niet?!?
pi_45051025
Ik wil dit jaar gaan duiken met haaien, mijn vragen aan jullie zijn,

Waar kan ik dit het beste doen?
Heeft iemand hier ervaring mee? hoe is de begeleiding? enz.
Heeft iemand misschien ook foto's?

Alvast bedankt.
Ik Denk Altijd Eerst Goed Na Voordat Ik Iets Stoms Zeg...
pi_45051072
In zo'n kooi he, stond laatst iets over in de spits.

Wil ik ook wel, echt tof.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 19:52:19 #3
149271 Je-Weet-Toch
Of Toch Niet?!?
pi_45051126
Nou dat is het probleem, ik wil dus zonder kooi...
pi_45052020
Alleen bij het duiken met witte haaien wordt gebruik gemaakt van een kooi. De vraag is dus wil je perse met witte haaien duiken of is elke willekeurige haai goed. In dat laatste geval is het een kwestie van goed het net afsneupen om te kijken waar je wil duiken en wanneer je daar de beste haaikans hebt. Er zijn gebieden in bijvoorbeeld Micronesie, Yap bijvoorbeeld, waar sprake is van een haaiseizoen. Dat zijn een aantal weken wanneer het er stikt van de haaien (en van de duikers op zoek naar de beestjes).

Er zij volgens mij wel organisaties die speciale duiktrips met voeren en dergelijke erbij verzorgen maar zou even niet weten wie of wat. Kwestie van een beetje zoeken op het grote boze internet. Veel plezier!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 5 januari 2007 @ 20:22:53 #5
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_45052287

Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  vrijdag 5 januari 2007 @ 20:26:03 #6
124630 Sender_
Rotterdam echt wel !!
pi_45052409
Was vandeweek nog op tv.
Dat er in Zuid Afrika daar een groot gedeelte van het tourisme opgebouwd is.

Het lijkt mij ook echt supergaaf.
Gory Gory what a Hell of a way to Die
pi_45061092
Thanks allemaal. Lijkt me echt super gaaf. nu nog ergens kijken waar je kan duiken met de witte haai maar dan zonder kooi. vind zo'n kooi het net niet... Ze moeten echt langs je zwemmen! Zijn die foto's hierboven van het net geplukt of heb je er zelf ook mee gedoken?
Jammer dat ik dat op tv net gemist heb!
Zijn er nog meer mensen die hier iets over gehoord of gelezen hebben???
Alle info is welkom!
  zaterdag 6 januari 2007 @ 00:18:02 #8
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_45061125
nee ik heb ze gewoon van het net geplukt. ik heb zelf ook mijn brevet alleen nog nooit met haaien gedoken moet toch eens tijd worden
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_45061182
Dus jij duikt ook... Kijk aan!
Ook helemaal weg van haaien?
  zaterdag 6 januari 2007 @ 00:24:10 #10
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45061333
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 00:17 schreef Je-Weet-Toch het volgende:
witte haai maar dan zonder kooi. vind zo'n kooi het net niet... Ze moeten echt langs je zwemmen!
Ben je een beetje levensmoe?!

Ik ga eind dit jaar als het goed is naar Zuid-Afrika en dan zou ik wel een sharkdive willen maken in Gansbaai!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zaterdag 6 januari 2007 @ 00:26:45 #11
149271 Je-Weet-Toch
Of Toch Niet?!?
pi_45061395
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 00:24 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ben je een beetje levensmoe?!

Ik ga eind dit jaar als het goed is naar Zuid-Afrika en dan zou ik wel een sharkdive willen maken in Gansbaai!
Levensmoe, nee

Jaloers, JA!!!!
  zaterdag 6 januari 2007 @ 00:40:06 #12
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_45061842
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 00:20 schreef Je-Weet-Toch het volgende:
Dus jij duikt ook... Kijk aan!
Ook helemaal weg van haaien?
mooie beesten! zelfs een spreekbeurt over gehouden
pi_45062212
Staat al jaren op mijn 2-do lijstje Gaat ook zeker een x gebeuren.
Geef mij maar Amsterdam
  zaterdag 6 januari 2007 @ 19:53:19 #14
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_45084816
Ik heb het in Zuid-Afrika gedaan; vanuit elk hostel In Kaapstad kun je boeken. Je betaalt ong. ¤70,- en gaat een aantal uren varen op zee, met een beetje geluk kom je wat haaien tegen.
Wij zijn er 4-5 tegengekomen en vanuit een kooi onder water zien ze er nog machtiger uit !!

Wereldervaring !!!
pi_45084968
Gisteren bij Discovery Channel gezien. Zo'n vent ging eerst in Frans Polinesië duiken met wat haaien, maar wilde ook met de grote witte haai duiken. Ging dus idd naar Zuid Afrika.

Of het zonder kooi kan weet ik niet, maar met kooi lijkt me het al mooi genoeg (*duikt zelf ook)
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  zondag 7 januari 2007 @ 11:21:37 #16
98322 Pirm
duiken is mijn leven.....
pi_45102927
Ze doen het tegenwoordig ook zonder kooi maar dat laten ze niet zomaar iedereen doen. De mens is er pas sinds kort achter dat de witte haai helemaal niet zo gevaarlijk is als dat wij altijd dachten. Zonder kooi blijken ze nog beter op mensen te reageren en zien ons helemaal niet als prooi. Maar om zonder kooi met een witte haai te duiken moet je denk toch wel stalen zenuwen hebben. En als je onrustig wordt in het water voelt de haai dat aan en zal hij ook onrustiger worden. Maar waarom per se met een witte haai? Ik begrijp dat het een super ervaring zou zijn, ik zou het zelf ook wel eens willen maar als je nog nooit met haaien hebt gedoken zijn er zoveel ander soorten die ook erg interessant zijn en makkelijker te spotten dan een witte haai. In de Rode zee komen diverse haaien soorten (hamerhaai, walvishaai, oceanic whitetips, witpunt, zwartpunt enz.) voor die ook ontzettend veel indruk maken.
pi_45107418
Ik heb gesnorkeld tussen de haaien, Blacktipreef haaien ofzo waren het van max 2 meter! was wel heel gaaf moet ik zeggen! dat was in frans polynesie, echt een ervaring om nooit te vergeten!
  zondag 7 januari 2007 @ 14:38:17 #18
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_45108294
Ik heb in Maleisië tussen de haaien gedoken, het was alleen ongeplanned. We zouden een grotduik gaan maken toen er opeens 3 of 4 blacktip haaien kwamen aandobberen. Toen hebben we de grotduik opgeschort tot de volgende dag en zijn een beetje gaan "spelen" met de haaien (voeren e.d.)
Ik dacht altijd dat ik het enger zou vinden om met haaien te duiken.. Maar het voelde helemaal niet gevaarlijk. gewoon een soort van visje voeren..
Maargoed, als je alles goed wilt duiken met haaien dan zal je wat warmer water op moeten zoeken. En als er koraalriffen in de buurt zit dan zit je helemaal goed..

Edit: owww. het gaat over witte haaien... Zuid Afrika inderdaad dan...
-Een echte vriend weet al je geheimen en is dan nog steeds je vriend-
"In the quiet words of the Virgin Mary... come again?"
pi_45126628
Ja!doen dus!

Ik heb het geluk gehad dit ook te kunnen doen. in Zuid Afrika, in de buurt van hermanus,gansbaai. Daar zitbij dyersisland een van de grootste kolonies met robben en dus ook een grote populatie met "The Great White"!
Gewoon geboekt vanuit Kaapstad (in elke backpacker aldaar stikt het van de folders die adverteren met deze activiteit). Je moet echter wel het geluk hebben dat het weer een beetje meezit. Met slecht weer varen ze niet uit, omdat dan het zicht onder water heel slecht is...en je wilt wel wat zien natuurlijk!
Kortom: erg aan te raden, doen!

Voor meer informatie kijk ook eens op deze sites

http://www.sharkcagediving.co.za/

http://www.apexpredators.com/cagediving.asp

http://www.zuid-afrika.nl(...)_in_zuid-afrika.html
Good morning! And in case I don't see you anymore: good afternoon, good evening and good night!
pi_45128176
hehe, die meeuw komt ook maar net aan weg

heb je in een kooi gedoken, of zonder?
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_45134062
ja lucky bastard he :-)
in een kooi, vonk wel zo veilig.en zelfs dan he,als die joekels op je af komen zwemmen ga je instictief naar achteren in de kooi.een zo'n joekel zwom een paar keer tegen de zijkant van de kooi...damnz!
maar echt, experience of a lifetime, en zoveel geld kost het allemaal niet (als je eenmaal in ZA bent, volgens mij is dat de enige plek waar het nu nog mag, australië meen ik dat het verboden is tegenwoordig).
o trouwens, de begeleiding is goed hoor!je krijgt een inleidend praatje en tijdens de tocht zelf wordt er vanalles uitgelegd over hoe en wat...
Good morning! And in case I don't see you anymore: good afternoon, good evening and good night!
pi_45138975
Met die kooi zou ik ook nog wel eens willen doen, maar gewoon los lijkt me veel gaver. Dan maakt het soort haaien volgens mij ook niet heel veel uit. Het liefst zou ik met een walvishaai duiken, zulke enorme beesten lijkt me echt gaaf.

Ben net terug uit Mexico (Playa del Carmen) en heb daar wel mooi m'n eerste haai gezien. Welliswaar een zusterhaai en nog een jonkie ook maar een haai is een haai . Er waren ons ook nog Bullsharks beloofd maar die bleven helaas weg. Als je van schildpadden houdt is dit wel een ideale plek, het stikt er werkelijk van die beesten.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 8 januari 2007 @ 12:30:07 #23
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45139057
Ik durfde niet eens meer in bad nadat ik "Jaws"had gezien
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:48:49 #24
149271 Je-Weet-Toch
Of Toch Niet?!?
pi_45188289
quote:
Op zondag 7 januari 2007 22:34 schreef T_r_u_m_a_n het volgende:
Ja!doen dus!

[afbeelding]

Ik heb het geluk gehad dit ook te kunnen doen. in Zuid Afrika, in de buurt van hermanus,gansbaai. Daar zitbij dyersisland een van de grootste kolonies met robben en dus ook een grote populatie met "The Great White"!
Gewoon geboekt vanuit Kaapstad (in elke backpacker aldaar stikt het van de folders die adverteren met deze activiteit). Je moet echter wel het geluk hebben dat het weer een beetje meezit. Met slecht weer varen ze niet uit, omdat dan het zicht onder water heel slecht is...en je wilt wel wat zien natuurlijk!
Kortom: erg aan te raden, doen!

Voor meer informatie kijk ook eens op deze sites

http://www.sharkcagediving.co.za/

http://www.apexpredators.com/cagediving.asp

http://www.zuid-afrika.nl(...)_in_zuid-afrika.html
Hey Thanks voor de links, ga even heel het internet af maar kon je daar ook duiken zonder kooi? of is die kooi verplicht?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 21:58:08 #25
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_45193803
bij ons kwam er een dode zeehond op 2 meter voorbij, die de great white in stukken scheurde !!!

uit de kooi stappen, terwijl deze schuin in het water hangt met een witte haai op enkele meters afstand en een schreeuwende gids, dat je het water weer in moet, zorgde wel voor wat extra spanning
pi_45213315
Graag gedaan.
Die kooi was wel part of the deal ja.maar de gids die dook zelf wel zonder kooi. Daar waren hele mooie foto's van. Maar dat zijn wel pakketten op maat als je dat wilt. Ik zou zeggen mail gewoon zo'n organisatie eens, dan hoor je het vanzelf.
Succes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')