abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45050719
mijn laptop is gecrashed.
nu geeft ie bij opstarten bestand beschadigd of mist en dan c:/windows/blabla/config\system.

nu geeft mijn laptop aan dat ik met de windows cd een herstel kan doen. alleen met mijn illegale cd werkt dit niet. komt dat omdat deze illegaal is?

maar nu moet ik toetsenbord kiezen, welke moet ik hebben( 1 poging leek te werken maar verder dan toetsenbord kiezen kwam dat ding niett ) ? heb nederlands gedaan,maar nu zijn de letters anders dan dat ze op het toetsenbord moet staan. moet ik engels amerikaans hebben ofzo?

is het mogelijk dat ik al mijn bestanden behoudt als herstel niet werkt en ik windows alsnog moet herinstalleren?

thanks voor de hulp!
pi_45051118
zet je toetsenbord op engels verenigde staten

kan je dat bestand wat je mist niet van een andere pc kopieren
pi_45051319
Als je illegale cd niet een goede kopie is, dan kan het daar aan liggen dat je geen herstel kunt doen, maar het lijkt me onwaarschijnlijk.

Je kunt het beste de toetsenbord-indeling kiezen die past bij je toetsenbord. Amerikaans-Engels is meestal wel goed.

Opnieuw installeren van Windows verwijdert je bestanden. Probeer ze te redden met b.v Knoppix.
pi_45051478
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:57 schreef Stoomhamer het volgende:
Als je illegale cd niet een goede kopie is, dan kan het daar aan liggen dat je geen herstel kunt doen, maar het lijkt me onwaarschijnlijk.

Je kunt het beste de toetsenbord-indeling kiezen die past bij je toetsenbord. Amerikaans-Engels is meestal wel goed.

Opnieuw installeren van Windows verwijdert je bestanden. Probeer ze te redden met b.v Knoppix.
ik heb windows xp zonder service pack cd. de installie op de laptop is xp met sp 2 en home edition,misschien ligt het daaraan?
maar formatteren verwijdert alles? een windows over windows heen installatie houdt niet alles op mijn harde schiijf?

knoppix staat op een cd? want laptop start niet meer op. alleen met de windows cd zodat ik opnieuw kan installeren.
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:52 schreef wouter37 het volgende:
zet je toetsenbord op engels verenigde staten

kan je dat bestand wat je mist niet van een andere pc kopieren
nee,omdat mijn laptop dus niet meer opstart zonder de windows cd. en ik dus niks kan kopieren of kan toevoegen ofzo.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 20:04:09 #5
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_45051573
Knoppix downloaden (op een adnere pc) dan branden op cd. Daarmee opstarten (evt opstartvolgorde in je bios wijzigen) en dan kan je eerst je bestand redden.

En je windows cd, waarmee je wilt herstellen, moet van dezelfdee windows zijn (dwz. Windows XP home is ook alleen maar te herstellen met een cd van XP home etc)
pi_45051779
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 20:04 schreef gateway het volgende:
Knoppix downloaden (op een adnere pc) dan branden op cd. Daarmee opstarten (evt opstartvolgorde in je bios wijzigen) en dan kan je eerst je bestand redden.

En je windows cd, waarmee je wilt herstellen, moet van dezelfdee windows zijn (dwz. Windows XP home is ook alleen maar te herstellen met een cd van XP home etc)
thanks!

knoppix ga ik straks downloaden met mijn andere laptop. kan deze het bestand redden en hoef ik daardoor niks meer te installeren? laptop draait dan weer.
knoppix is gratis? heb je een link voor mij?

ok,dan snap ik dat die herstel niet werkt. krijg morgen een orginele xp home edite met sp 2 van mijn collega, kan is dan groter dat herstel wel werkt!
  vrijdag 5 januari 2007 @ 20:49:25 #7
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_45055104
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 20:49 schreef gateway het volgende:
Linkje!
thanks!
dit werkt voor windows? downloaden,op cd branden, in laptop doen en hij repareert windows? of moet ik daarna alsnog windows doen?
pi_45056246
hij gaat linux installeren.

klopt dat?
pi_45056343
Knoppix draait helemaal van CD maar je kan wel je bestanden redden die je NIET kwijt wilt

je foto's enzo bijvoorbeeld,

daarna formatteer je lekker je laptop
pi_45056345
Knoppix is een versie van Linux op een cd. D.w.z. Linux volledig van cd opstarten en draaien.
Handig als je b.v. bestanden wil redden van een harde schijf. Repareert dus niet automatisch windows.
...
pi_45063246
ok, linux op cd draait! thanks for that.

ik kan ook bij alle bestanden,dus dat is ook mooi.
alleen hoe kan ik die bestanden nu overzetten??? kan ik die branden op dvd? nee zeker omdat de linux cd erin zit. heb ik dan iets van een usb stick nodig ofzo?
pi_45063539
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 01:25 schreef nelisb het volgende:
ok, linux op cd draait! thanks for that.

ik kan ook bij alle bestanden,dus dat is ook mooi.
alleen hoe kan ik die bestanden nu overzetten??? kan ik die branden op dvd? nee zeker omdat de linux cd erin zit. heb ik dan iets van een usb stick nodig ofzo?
netwerk zou ook kunnen
pi_45064034
heb een oplossing van dubbeldrank.
windows cd erin. r = probleem oplossen.
bij c:/windows een opdracht invoeren en nu is mijn laptop zichzelf aan het repareren.
ben benieuwd zometeen
  zaterdag 6 januari 2007 @ 01:57:49 #15
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_45064191
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 01:51 schreef nelisb het volgende:
heb een oplossing van dubbeldrank.
windows cd erin. r = probleem oplossen.
bij c:/windows een opdracht invoeren en nu is mijn laptop zichzelf aan het repareren.
ben benieuwd zometeen
de bestanden veilig stellen met Knoppix is wel gelukt?
pi_45064416
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 01:57 schreef gateway het volgende:

[..]

de bestanden veilig stellen met Knoppix is wel gelukt?
was niet nodig.

alles draait weer!
  zaterdag 6 januari 2007 @ 02:25:26 #17
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')