quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 21:11 schreef Monidique het volgende:Mensen onthouden van slaap, lange tijd in een positie laten staan,
waterboarden en dat soort dingen, dat wordt al eeuwen gebruikt als martelmiddel om mensen geestelijk te breken (en ze te laten bekennen dat ze heksen, communisten, imperialisten of terroristen zijn). Je ziet uitwendig alleen niets, daarom is het zo perfect. En als je niets tegen hem hebt, maar hem toch niet vrij wilt laten, dan heb je een geestelijk gestoord persoon gecreëerd en kan-ie in een inrichting, zoals de José Padilla.
Ok, goed argument
![]()
Maar daar lijkt op het eerste gezicht dus geen sprake van.
Toch 8 uur slaap, ze word niet verplicht te staan, ze zit etc. Je armen kunnen ook op een manier vastgebonden worden dat het niet knelt, wel goede doorstroming.
En ik kan me prima voorstellen dat de partij die de upper hand heeft in zo'n situatie, er baat bij heeft om de rand op te zoeken.. (!)
Ben er niet over uit dat dit echt martelen is. Wel druk uitoefenen, want denk niet dat het enig nut dient om die dame te knevelen.
Lijkt op iemand geboeid langdurig ondervragen.
Laten we het begrip 'martelen' niet uithollen zoals dat met 'terrorisme' is gebeurt.
(En ik kan er helemaal naast zitten hoor, maar de OP is not much to go on).