abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 januari 2007 @ 19:28:41 #1
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45050140
Tali Fahima, een filmmaakster en activiste uit Kiryat Gat die pleitte voor vrede tussen Israel en Palestina, weigerde samen te werken met de Shin Bet. Ze is vernederd en gemarteld (elke dag zestien uur lang op een stoel zitten met de polsen aan de stoelpoten geboeid, dat werk). Ze had contacten met de Al-Aqsavoorman Zubeidi, waarmee ze een toneelstuk en een film heeft geschreven over mensenrechten. Shin Bet verspreidde het gerucht dat de twee een relatie hadden om haar in diskrediet te brengen. Ze heeft anderhalf jaar vastgezeten.

De mensenrechtensituatie in Israel baart me ernstig zorgen. Is Israel niet meer een dictatuur dan een democratie? Als de situatie nog verder verslechtert is er geen verschil meer tussen israel en de omringende dictaturen.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 19:29:54 #2
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_45050194
Dat is nou eenmaal de werkwijze van de Shin Bet tov niet Israliërs
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  vrijdag 5 januari 2007 @ 19:41:41 #3
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45050663
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:28 schreef Floripas het volgende:
De mensenrechtensituatie in Israel baart me ernstig zorgen. Is Israel niet meer een dictatuur dan een democratie? Als de situatie nog verder verslechtert is er geen verschil meer tussen israel en de omringende dictaturen.
Zeer regelmatige, vrije verkiezingen, coalitievorming, vrije pers, economische vrijheid. Nee, Israel is geen dictatuur.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  vrijdag 5 januari 2007 @ 19:48:54 #4
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45050983
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:29 schreef -skippybal- het volgende:
Fahima is anders wel een Israelische.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 19:49:33 #5
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45051015
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:41 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Zeer regelmatige, vrije verkiezingen, coalitievorming, vrije pers, economische vrijheid. Nee, Israel is geen dictatuur.
Maar voor een goede democratie heb je ook een stabiele rechtsstaat nodig met bescherming van het individu tegen lichaamsschendingen door de staat.
pi_45051908
Toch een raar land dat Israel... en volgens mij worden niet-joden er als tweederangsburgers behandeld.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 21:04:51 #7
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_45053855
Ok, ik ga niet zeggen dat de Israeli's lief waren voor die dame, maar als ik de OP lees, lijkt het erop dat het begrip 'martelen' net zo aan het eroderen is als 'terrorisme'.

Bedenk ff dat een gemiddelde martel-partij zoals we die in menselijke geschiedenis gezien hebben, doorgaans niet werden overleeft, of dat je er uitkwam met een handicap.

En again; de Israeli's zullen niet lief geweest zijn nee, maar is dat dan meteen martelen?
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 21:08:25 #8
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_45053969
En iets meer OT:

Ja, Israel is behoorlijk aan het afglijden.

De enige die ze nog enigzins in toom konden houden waren de states, en dat we daar anno nu niks meer aan hebben, lijkt me zonneklaar.

Die hele maffe libanon oorlog had ook nooit plaats kunnen vinden, als de US Prez niet comfy de andere kant op had gekeken, danwel z'n semi-zegen erover uit had gesproken.
&lt;signature here&gt;.
pi_45054058
Mensen onthouden van slaap, lange tijd in een positie laten staan, waterboarden en dat soort dingen, dat wordt al eeuwen gebruikt als martelmiddel om mensen geestelijk te breken (en ze te laten bekennen dat ze heksen, communisten, imperialisten of terroristen zijn). Je ziet uitwendig alleen niets, daarom is het zo perfect. En als je niets tegen hem hebt, maar hem toch niet vrij wilt laten, dan heb je een geestelijk gestoord persoon gecreëerd en kan-ie in een inrichting, zoals de José Padilla.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 21:29:57 #10
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_45054768
Tali Fahima is een terroriste en een aanzetster tot haat tegen Israël. Dat haar verhaal onder andere wordt verteld door die agressieve communisten van the Guardian zegt al genoeg op zichzelf.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 21:30:51 #11
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_45054801
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 21:11 schreef Monidique het volgende:
Mensen onthouden van slaap, lange tijd in een positie laten staan, waterboarden en dat soort dingen, dat wordt al eeuwen gebruikt als martelmiddel om mensen geestelijk te breken (en ze te laten bekennen dat ze heksen, communisten, imperialisten of terroristen zijn). Je ziet uitwendig alleen niets, daarom is het zo perfect. En als je niets tegen hem hebt, maar hem toch niet vrij wilt laten, dan heb je een geestelijk gestoord persoon gecreëerd en kan-ie in een inrichting, zoals de José Padilla.
Ok, goed argument

Maar daar lijkt op het eerste gezicht dus geen sprake van.

Toch 8 uur slaap, ze word niet verplicht te staan, ze zit etc. Je armen kunnen ook op een manier vastgebonden worden dat het niet knelt, wel goede doorstroming.

En ik kan me prima voorstellen dat de partij die de upper hand heeft in zo'n situatie, er baat bij heeft om de rand op te zoeken.. (!)

Ben er niet over uit dat dit echt martelen is. Wel druk uitoefenen, want denk niet dat het enig nut dient om die dame te knevelen.

Lijkt op iemand geboeid langdurig ondervragen.

Laten we het begrip 'martelen' niet uithollen zoals dat met 'terrorisme' is gebeurt.

(En ik kan er helemaal naast zitten hoor, maar de OP is not much to go on).
&lt;signature here&gt;.
pi_45056537
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:29 schreef -skippybal- het volgende:
Bah, dat cultuurrelativisme toch altijd.
pi_45066293
Weg d'r mee. Terrorist ten top, dat kan geen artikel -hoe links dan ook- met de mantel der liefde bedekken.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 6 januari 2007 @ 09:01:50 #14
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_45067082
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:28 schreef Floripas het volgende:
De mensenrechtensituatie in Israel baart me ernstig zorgen. Is Israel niet meer een dictatuur dan een democratie?
Democratie, de dictatuur van de meerderheid.
quote:
Als de situatie nog verder verslechtert is er geen verschil meer tussen israel en de omringende dictaturen.
Dat verschil is er allang niet meer. Of dacht je soms dat die muur voor de vrede is gebouwd?
  zaterdag 6 januari 2007 @ 11:45:26 #15
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45068747
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:41 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Vrije pers in Israel? Oeh, what a joke. Tenzij je denkt dan Noord-Korea ook een vrij land is, ja, dan.

En OT, waar gaat het over, wat heeft ze gedaan, een docu / film gemaakt, en daardoor anderhalf jaar in de bak gezeten? Een FILM? Is dát het?

Het is ook wel Saddam logica ook hoor, 'om aan te tonen dat er niets mis is met de mensenrechtensituatie, gaan we jou nu, met je film over mensenrechten, martelen'. Vrij apart, je zou zeggen dat die mensen daar wel weten hoe het is om gemarteld te worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Yildiz op 06-01-2007 12:01:59 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')