abonnement Unibet Coolblue
pi_45063917
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 01:44 schreef sk888er het volgende:
Wel grappig dat zo'n oud spel een steeds grotere userbase krijgt
Ja, daar verbaas ik me ook altijd al over. Misschien is het wel omdat het spel steeds weer opnieuw interessant wordt door de extra functionaliteiten die er steeds komen. Ik heb wel eens momenten dat ik absoluut geen zin heb om te spelen, maar dan lees ik over een nieuwe feature en zit ik er weer dagen aan
pi_45064058
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 01:47 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Ja, daar verbaas ik me ook altijd al over. Misschien is het wel omdat het spel steeds weer opnieuw interessant wordt door de extra functionaliteiten die er steeds komen. Ik heb wel eens momenten dat ik absoluut geen zin heb om te spelen, maar dan lees ik over een nieuwe feature en zit ik er weer dagen aan
En een evenbeeld in 3D is niet echt te vinden. Met hetzelfde evenbeeld, dezelfde mogelijkheden of de zelfde grote aantallen voertuigen etc. Lijkt me dat de huidige PC's dat nu niet eens aankunnen... Als je nu met 1000 voer/vaartuigen etc. al een slome PC krijgt...
bye
pi_45065759
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 01:53 schreef Petre het volgende:

[..]

En een evenbeeld in 3D is niet echt te vinden. Met hetzelfde evenbeeld, dezelfde mogelijkheden of de zelfde grote aantallen voertuigen etc. Lijkt me dat de huidige PC's dat nu niet eens aankunnen... Als je nu met 1000 voer/vaartuigen etc. al een slome PC krijgt...
Klopt ja, ik merk ook dat ik eigenlijk helemaal geen behoefte heb aan 3d bij een spel als dit. Ik denk niet dat het er mooier op zou worden, of handiger ofzo. Een draaioptie zou wel handig zijn om af en toe net achter dat hoge gebouw o.i.d. te kijken(maar daar hebben we x voor).

Speel OTTD denk ik een jaartje of 2 nu, en lang daarvoor een tijd de originele tt gespeeld. Dus ik dacht, post ook eens in dit topic .

-- AllTransport (Jahaa lampje , geen dank )

Edit:
Late post omdat ik niet kan slapen
  zaterdag 6 januari 2007 @ 10:35:50 #29
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_45067796
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 01:17 schreef Nevermind het volgende:
"Miertjes" schieten niet echt op. Hoe langer hoe beter eigenlijk, maar soms is dat niet praktisch. Ik maak meestal 1/2 locomotieven (afhankelijk van het PK) met 14/15 wagons.

Denk dat Merovingian hier meer over weet, maar volgens mij is het zo dat hoe langer, hoe meer winst (relatief). En ook hoe verder, hoe sneller, etc. Een totale lengte van 16 wagons is bij mij meestal een goede middenweg tussen aankoopprijs en winst. Later in het spel hoef je je daar natuurlijk veel minder druk over te maken omdat je dan bijna altijd wel rijk bent
Langere treinen maken meer winst, maar in verhouding toch minder. Hoe langer de trein is, des te langer het duurt voor ie vol is. En de reistijd wordt ook meegerekend in de opbrengsten (zie de opbrengsten grafiek). De reistijd van langere treinen wordt ook nog eens langer omdat ze vaak langzaam op gang komen en hun topsnelheid niet halen.

Zelf vind ik een nadeel van grote treinen dat je stations ook zo ontzettend groot worden maar dat is persoonlijk. Je moet maar net ruimte voor zulke stations hebben.

Als je langere treinen hebt, heb je er minder rijden. Echter, hoe vaker er een trein op een station aan komt, hoe hoger de rating wordt. En kortere treinen komen vaker op een station aangezien je er meer van hebt rijden. Een hogere rating houdt in dat een industrie een hoger percentage van zijn productie op jouw station dropt. Hieruit kun je dus concluderen dat kortere treinen beter zijn.

Maar zo simpel is het natuurlijk niet. Er kan maar 1 trein tussen 2 seinen rijden en als je dus meer treinen hebt, is je netwerk sneller overbelast. Je stations moeten breder worden (meer sporen) omdat korte treinen dichter op elkaar rijden (over een lengte van 20 vakjes spoor kunnen 7 treinen van 2 vakjes en 2 treinen van 9 vakjes, als die achter elkaar een station binnen komen rijden heb je dus meer sporen nodig).

Ook kost iedere locomotief onderhoudskosten, hoe meer korte treinen, hoe meer onderhoudskosten. Zeker voor MagLev treinen kan dat aardig oplopen.

Je zult dus een afweging moeten maken. Niet te lang, maar ook zeker niet te kort. Wat ik meestal doe is een trein maximaal 6 vakjes lang maken. In het begin met enkelvoudige locomotieven bouw ik dus 10 wagons en 1 locomotief. Later als de TGV er is en de Eurostar (TIM en Asiastar) dan autoreplace ik die dus. En dan heb je 10 wagons en 2 locomotieven. Je stations blijven ook lekker handelbaar met een lengte van 6 vakjes.

wat een verhaal

[ Bericht 5% gewijzigd door Bart op 06-01-2007 10:46:36 ]
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_45077933
Hulp nodig

Als eerste... het is heel dom gemaakt ik weet het maar let daar maar niet op



Hoe zorg ik er voor dat alle mijnen meer produceren, want er staan elke keer 3/4 treinen stil

(Zoals ik al zei... het is dom gemaakt maarjah )
FOK! Fukt Whatpulse... Help jij mee?
pi_45078083
Dat wil niet, moet vanzelf gaan of niet.. Of nog een mijn stichten
Je kan ook met 1 lange trein wel af, verkoop je de rest, kun je ergens anders een betere lijn opzetten.
bye
pi_45078703
Of je gebruikt die ene handige optie in het cheatmenu
pi_45078908
Dman... Dit is zo vet gemaakt
Van iemand in de zelfde server als mij

Klik voor plaatje !

En hij heeft totaal 22 van de lange treinen
En van wat je hier boven ziet... verdient ie 1,500.000 per trein per rit

FOK! Fukt Whatpulse... Help jij mee?
pi_45078934
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 17:09 schreef MaxMark het volgende:
Of je gebruikt die ene handige optie in het cheatmenu
Multiplayer
FOK! Fukt Whatpulse... Help jij mee?
  zaterdag 6 januari 2007 @ 17:17:02 #35
39338 poehej
Tukker in hart en nieren.
pi_45078987
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 17:15 schreef Lampje_NL het volgende:
Dman... Dit is zo vet gemaakt
Van iemand in de zelfde server als mij

Klik voor plaatje !

En hij heeft totaal 22 van de lange treinen
En van wat je hier boven ziet... verdient ie 1,500.000 per trein per rit

dat valt nog wel mee hoor.. op een grote map kun je met een trein van 10 wagons (passagiers) hetzelfde bedrag halen
pi_45079088
Cool
Maar wat die gast heeft gemaakt (in die screen) vindt ik toch vet
Idee voor de volgende keer
FOK! Fukt Whatpulse... Help jij mee?
pi_45082606
Jeuj, de RC2 lijkt te werken.
Nu doen ook eindelijk de bovenleidingen het. .
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_45082993
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 17:15 schreef Lampje_NL het volgende:

[..]

Multiplayer
Zeg, we gaan toch niet arrogant doen he, met die smileys?
pi_45088434
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 19:06 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Zeg, we gaan toch niet arrogant doen he, met die smileys?
sorry
FOK! Fukt Whatpulse... Help jij mee?
  zaterdag 6 januari 2007 @ 22:17:50 #40
19325 bosgorilla
Deze strook niet meezenden
pi_45091168
Grappig om te zien dat dit spel nog zo leeft idd, ik speel het ook al jaren met vlagen en gebruik zelf ttdpatch. Openttd ken ik niet; kan iemand mij vertellen hoe openttd 'is' op het gebied van "economische opties"? Ik erger me wel eens aan de slechte invulling van bv. aandelen kopen (die manage functie is dan weer wel leuk ). Volgens mij zou je veel meer kunnen doen met het financieele/economische aspect van het spel.
Deze ruimte niet beschrijven
  zaterdag 6 januari 2007 @ 22:45:04 #41
141482 Q.
JurassiQ
pi_45092162
Dit was nog eens een toffe map van mij.
For great justice!
  zaterdag 6 januari 2007 @ 22:48:48 #42
19325 bosgorilla
Deze strook niet meezenden
pi_45092298
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:45 schreef Q. het volgende:
Dit was nog eens een toffe map van mij.
Deze ruimte niet beschrijven
pi_45092541
Daar wor ik gek (op de manier ik snap er geen fuck van) van
FOK! Fukt Whatpulse... Help jij mee?
  zaterdag 6 januari 2007 @ 23:56:32 #44
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_45094528
Gaaf om te zien dat een spel wat ik letterlijk tot diep in de nacht speelde nog steeds zo ;eeft! Maar eens weer gaan spelen denk ik .
phluphy for president!
pi_45096908
Damn ben nu lekker bezig


Alhoewel ik niet veel zelf heb gedaan (kwa geld) Maarja
Ik ga verder afspelen in single denk ik

Echt verslavend
FOK! Fukt Whatpulse... Help jij mee?
pi_45097283
heb het spel net geinstalleerd... ben een beetje mee aan het spelen... maar mn treinen gaan tot wel 3-4 keer per rit kapot :S iemand tips?
pi_45097659
quote:
Op zondag 7 januari 2007 01:15 schreef _dirkjan_ het volgende:
heb het spel net geinstalleerd... ben een beetje mee aan het spelen... maar mn treinen gaan tot wel 3-4 keer per rit kapot :S iemand tips?
wil ik ook wel, sinds nieuwe openTTD gaan ze bij mij ook vaak kapot..
bye
  zondag 7 januari 2007 @ 01:33:37 #48
19325 bosgorilla
Deze strook niet meezenden
pi_45097802
aarg ik zit met een grote irritatie... ik heb een RoRo station, 7 sporen breed, en tóch willen ze allemaal op hetzelfde spoortje terwijl er 6 anderen vrij zijn?!! iemand een verklaring?
Deze ruimte niet beschrijven
pi_45097869
quote:
Op zondag 7 januari 2007 01:15 schreef _dirkjan_ het volgende:
heb het spel net geinstalleerd... ben een beetje mee aan het spelen... maar mn treinen gaan tot wel 3-4 keer per rit kapot :S iemand tips?
quote:
Op zondag 7 januari 2007 01:28 schreef Petre het volgende:

[..]

wil ik ook wel, sinds nieuwe openTTD gaan ze bij mij ook vaak kapot..
Je kunt bij de instellingen het aantal breakdowns op 'None/Geen' zetten, in singleplayer. In multiplayer is het vaak ook uitgeschakeld, in ieder geval wel op Maarten's Server.

Indien je het realistisch wilt houden en breakdowns niet uit wil zetten, dan moet je zorgen dat je treinen vaak genoeg het depot ingaan. Op deze manier wordt hun reliabilty/betrouwbaarheid weer hersteld naar XX%. De lager dit getal raakt, de meer kans op breakdowns. Je kunt de interval van de bezoekjes aan het depot instellen, maar je kunt ook een 'go to depot' order toevoegen aan de lijst met orders.
pi_45097969
quote:
Op zondag 7 januari 2007 01:33 schreef bosgorilla het volgende:
aarg ik zit met een grote irritatie... ik heb een RoRo station, 7 sporen breed, en tóch willen ze allemaal op hetzelfde spoortje terwijl er 6 anderen vrij zijn?!! iemand een verklaring?
Maak je wel gebruik van signalen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')