quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 01:17 schreef Nevermind het volgende:"Miertjes" schieten niet echt op. Hoe langer hoe beter eigenlijk, maar soms is dat niet praktisch. Ik maak meestal 1/2 locomotieven (afhankelijk van het PK) met 14/15 wagons.
Denk dat Merovingian hier meer over weet, maar volgens mij is het zo dat hoe langer, hoe meer winst (relatief). En ook hoe verder, hoe sneller, etc. Een totale lengte van 16 wagons is bij mij meestal een goede middenweg tussen aankoopprijs en winst. Later in het spel hoef je je daar natuurlijk veel minder druk over te maken omdat je dan bijna altijd wel rijk bent
Langere treinen maken meer winst, maar in verhouding toch minder. Hoe langer de trein is, des te langer het duurt voor ie vol is. En de reistijd wordt ook meegerekend in de opbrengsten (zie de opbrengsten grafiek). De reistijd van langere treinen wordt ook nog eens langer omdat ze vaak langzaam op gang komen en hun topsnelheid niet halen.
Zelf vind ik een nadeel van grote treinen dat je stations ook zo ontzettend groot worden maar dat is persoonlijk. Je moet maar net ruimte voor zulke stations hebben.
Als je langere treinen hebt, heb je er minder rijden. Echter, hoe vaker er een trein op een station aan komt, hoe hoger de rating wordt. En kortere treinen komen vaker op een station aangezien je er meer van hebt rijden. Een hogere rating houdt in dat een industrie een hoger percentage van zijn productie op jouw station dropt. Hieruit kun je dus concluderen dat kortere treinen beter zijn.
Maar zo simpel is het natuurlijk niet. Er kan maar 1 trein tussen 2 seinen rijden en als je dus meer treinen hebt, is je netwerk sneller overbelast. Je stations moeten breder worden (meer sporen) omdat korte treinen dichter op elkaar rijden (over een lengte van 20 vakjes spoor kunnen 7 treinen van 2 vakjes en 2 treinen van 9 vakjes, als die achter elkaar een station binnen komen rijden heb je dus meer sporen nodig).
Ook kost iedere locomotief onderhoudskosten, hoe meer korte treinen, hoe meer onderhoudskosten. Zeker voor MagLev treinen kan dat aardig oplopen.
Je zult dus een afweging moeten maken. Niet te lang, maar ook zeker niet te kort. Wat ik meestal doe is een trein maximaal 6 vakjes lang maken. In het begin met enkelvoudige locomotieven bouw ik dus 10 wagons en 1 locomotief. Later als de TGV er is en de Eurostar (TIM en Asiastar) dan autoreplace ik die dus. En dan heb je 10 wagons en 2 locomotieven. Je stations blijven ook lekker handelbaar met een lengte van 6 vakjes.
wat een verhaal [ Bericht 5% gewijzigd door Bart op 06-01-2007 10:46:36 ]
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.