De kat is bijna 1 jaar.
De eigenaar zou vanavond dus langs komen met zijn vriendin om spullen (speeltjes, voer, e.d.) langs te brengen en de kat even te bezoeken. Staat alleen de eigenaar voor de deur met 1,5 blik C-1000 blikvlees en een half pak C-1000 kattebrokken. Hij zei dat hij over 4 dagen pas weer geld had. Oh, voor de castratie,? zei ik. Oh ja, dat ook, antwoordde hij. Hij kan nu niet eens het voer betalen dus.
De poot was bekend. De kat heeft als kitten bij de vorige eigenaar (dus voor deze eigenaar) de poot tussen de deur gehad en daar is gewoon nooit naar gekeken. Het bot zit gewoon niet op de goede plek. Ik zei dat de eigenaar dat meteen na kon laten kijken als hij toch voor castratie ging. Maar als de eigenaar nu geen geld heeft voor brokken, gaat hij straks ook geen geld hebben voor castratie, enting, ontworming (kat heeft best een harde, bolle buik, vast nog nooit ontwormd) en checkup van die poot. Alles bij elkaar, incl. consult, zal hij zo'n 100 euro kwijt zijn aan alleen die dingen, zonder reparaties aan die poot. Ik ben heel erg benieuwd wat dat gaat worden de komende week.
Ik kreeg later een sms van hem dat hij was vergeten te zeggen dat zijn vriendin ziek was en daarom niet mee was. Kweenie, de gozer komt wel aardig en oprecht over, maar het klopt niet allemaal.
Overigens staat het fietshok waar de kat 1,5 maand heeft gewoond nu blank door de storm. Wat een timing he.
Syd, ja, je mag voer komen brengen hoor..:-) Alhoewel ik vind dat die gozer het moet betalen, maar ik heb de indruk dat dat niet goed gaat komen.