De deur intrappen zou ik zou ik zelf ook best eng vinden. Wie weet met wat voor een figuur je te maken krijgt. Hij zal er na alle meldingen ongetwijfeld achter komen dat jij het gedaan hebt. Ik zou het wel erg dapper van je vinden als je het zou durven.quote:Op donderdag 11 januari 2007 12:07 schreef Phedre77 het volgende:
Nou, ben bij meneer aan de deur geweest, maar die was er weer niet. Ik probeer het 's avonds nog eens. Ik heb ook de Inspectiedienst gebeld (Oost-Twente) en bij hun is dit geval bekend. Er is al drie keer inspectie langs geweest met politie, maar wettelijk gezien is dit geen dierenmishandeling, zeggen ze. De kat krijgt eten, water, heeft een dak boven zijn hoofd, etc. Hij ligt daar in een mandje met deken en komt vrolijk naar je toe als je binnenkomt, dus de kat wordt 'goed' verzorgd, kreeg ik te horen. De kat is van de broer van de buurman en die broer is voor redelijke tijd uit the picture (klonkt als 'achter de tralies'...:-) ). Het enige wat we wel kunnen doen, is zo veel mogelijk de inspectie bellen, hoe meer buren er klagen, des te beter. En zelf die man vragen of hij niet van de kat af wil. Zodra hij van de kat af wil, komt die mevrouw van de inspectie hem meteen halen. Ik mag ook bellen in zijn naam als hij tegen mij zegt dat de kat opgehaald mag worden, etc.
Maar goed, hier was ik al bang voor, de kat wordt wettelijk gezien goed behandeld en is dus niet officieel weg te halen daar. Ik ben niet van plan om een deur in te trappen, dus ik ga maar eens proberen om met die man te praten. Als Syd dat dan ook af en toe doet, krijgen we hem misschien wel moe.
Edit: heb ook de woningbouwvereniging gemaild, wie weet helpt dat.
Inspectiedienst Oost-Twente is speciaal voor dieren inderdaad. Onderdeel van de Dierenbescherming, geloof ik. Maar niet hetzelfde als de LID (Landelijke InspectieDienst). Ik werd door de dierenambulance doorverwezen naar de Inspectie. Ik zal vanavond het nummer even doorgeven (en als jullie allemaal dan bellen alsof jullie buren zijn? :-) )quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:35 schreef Syd het volgende:Thanks Phedre, maar wat is precies de inspectiedienst? is dat iemand die speciaal over dieren gaat of moet ik daar iets anders bij voorstellen.
En vanavond moet ik als het goed is nog even mijn collega helpen.
Welk nummer is trouwens de inspectiedienst? dan ga ik die vanavond ook even bellen.
En ik ga tegen me collega zeggen als ze deze man tegen komt dat ze hem MOET aanspreken
Ik snap dat mensen dit een naar verhaal vinden maar adressen posten op FOK! mag nietquote:Op zaterdag 13 januari 2007 22:39 schreef Laton het volgende:
jezus zet gewoon dat adres hier neer dan gaan wij er wel langs
Goed gedaan!quote:Op zondag 14 januari 2007 12:54 schreef Phedre77 het volgende:
Ik ben langs geweest, maar hij is er weer niet. Ik heb een briefje onder zijn deur doorgeschoven met het aanbod om de kat over te nemen.
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:04 schreef Droopie het volgende:
zeg dat het katje er zit om de hennepkwekerij in de kelder te bewaken
misschien komen ze dan wat sneller...
goed dat je actie onderneemt
quote:Op zondag 14 januari 2007 12:54 schreef Phedre77 het volgende:
Ik ben langs geweest, maar hij is er weer niet. Ik heb een briefje onder zijn deur doorgeschoven met het aanbod om de kat over te nemen.
Ik denk dat dat beest al een flinke trauma heeft en dat dat al in de 1ste plaat voorkomen had moeten worden!quote:Op zondag 14 januari 2007 19:14 schreef Phedre77 het volgende:
Leuk dat ze daar zo om lachen, maar die kat op het filmpje staat doodsangsten uit, vind ik zelf niet zo grappig, om met een camera dan dichtbij te komen en dat beest nog meer angst aan te jagen.
ongelooflijk inderdaad.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 21:16 schreef SheDevelish het volgende:
wat sneu, een poezepoes hoort lekker te kunnen spelen, en aandacht te krijgen ...
![]()
sommige mensen snap je toch niet ??
goed gezien inderdaad.quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:06 schreef mystery1980 het volgende:
wat ik mis in dit verhaal, is hoe die broer (die ws in de bak zit) voor dit katje is.
als hij gewoon goed voor het katje is en zijn broer opdracht heeft gegeven ervoor te zorgen, kan het dan een oplossing zijn dat het katje tijdelijk opgevangen word door iemand anders, totdat de eigenaar terug is?
Op deze manier zal die man misschien eerder het katje willen afgeven, als hij weet dat het naar zijn broer terugkomt, zo zal hij misschien zijn belofte niet breken en is het katje in betere handen. Is dit al geprobeerd?
Vind het echt vreselijk dat mensen dieren zo kunnen behandelen, maar probeer mee te denken aan een voor iedereen betere oplossing.
Ja, dat is wat deze meneer aan de huismeester vertelde. En dat klinkt niet hetzelfde als het verhaal dat hij de inspectiedienst heeft verteld. De PvdD mailde terug:quote:Op woensdag 17 januari 2007 15:27 schreef Natha- het volgende:
Wan wat ik van de huismeester begreep is dat de "eigenaar" op dit moment geen woonruimte heeft. Hij verwacht dit wel zeer spoedig te krijgen en wil dan de kat weer in huis....
Heb ik ook niet zo veel aan dus. Als ik wist dat het echt nog maar een paar dagen of hooguit een weekje zou duren, maar het duurt nu al 1,5 maand en wat nou als het nog maanden gaat duren.quote:Hartelijk dank voor uw e-mail.
Als ik uw mail zo lees is het enige wat u nog (binnen de grenzen van de wet) zou kunnen doen is bij de huismeester er op blijven hameren dat de kat daar niet goed zit en dat het dus wel stinkt. En bij de eigenaar er op blijven aandringen dat de kat ergens anders ondergebracht dient te worden. Zoals u de positie van de kat omschrijft; daar wordt ik ook niet vrolijk van, maar helaas is er dus wettelijk geen manier om de eigenaar aan te pakken (lees; kat in beslag te laten nemen door de Landelijke Inspectie Dienst). Als u van mening bent dat de situatie van de kat slechter wordt dan lijkt het me raadzaam dat u opnieuw contact opneemt met LID, misschien kunnen zij dan wel actie ondernemen en tot inbeslagname over gaan.
Sterkte hiermee!
Met vriendelijke groet,
Partij voor de Dieren
Kat gewoon aannemen rond vragen in je vrienden kring of er iemand een kat wil en dan tegen die gasten zegen de kat is weg gelopen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:37 schreef Phedre77 het volgende:
Nou, wat een verrassing. Huismeester heeft beide broers gesproken en huismeester heeft mij gevraagd of ik een maand op de kat wil passen (in mijn huis). Dus de kat komt over een half uurtje hier. Als het goed is, heeft die gozer over een maand een flatje. Ben benieuwd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |