Als ik me niet vergis hebben we er ooit wel een gebouwd, maar vervolgens weer verkocht aan een buitenlandse mogendheid. Het kost een kapitaal om zo'n gevaarte drijvende te houden, en de oerHollandse krentekakkerigheid kennende was dat weer te veel van het goede.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:07 schreef Droopie het volgende:
Lachen zeg dit verhaal, tot echt de pleuris uitbreekt.
Die belgen kunnen al helemaal niets, hebben ze mooi afgelopen jaar bewezen.
Heeft Nederland eigenlijk wel een vliegdekschip???
ja nu wel maar wacht maar tot er ook kruisraketten opmoeten dan wordt de SP wakker en begint Krista haar hamer weer af te stoffenquote:
die raketten kunnen toch heel nauwkeurig bij krista op bezoek komen...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja nu wel maar wacht maar tot er ook kruisraketten opmoeten dan wordt de SP wakker en begint Krista haar hamer weer af te stoffen
Net als vroeger.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:19 schreef BobRooney het volgende:
The Dutch have a better navy than us...
whehehe![]()
Nogal gechargeerd, begrijp je hoop ik.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:27 schreef sp3c het volgende:
dat is op zich nog wel een interessante stelling, ik ga vanavond is kijken of die ook aan feiten gestaafd worden (hoeveel Britten waren er 10 jaar geleden bv uitgezonden?
ja ik begrijp het goed maar ik vond/vind het echt een interessante stelling dus ben ik wat gaan zoeken maar voorlopig vind ik weinig concrete cijfers wat de operaties op de Balkan nu eigenlijk gekost hebben, zal er om spannen denk ikquote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:31 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Nogal gechargeerd, begrijp je hoop ik.
probleem met de Britten is dat ze dat zowieso al jaren (decennia doen?) net als Nederland eigenlijk, beiden willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, dat breekt zich op een gegeven moment op. Dit is niet iets wat zich in een periode van 4 jaar presenteert het kruipt erin en op een gegeven moment is het opquote:Niettemin is het een kostbaar gebeuren. Ik heb berichten gelezen dat het voor het Britse leger zowel qua manschappen als budget tot het randje ging.
Ook in Britannie moet geld apart gezet worden voor het subsidieren van moskeeen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:44 schreef sp3c het volgende:
ik kreeg op een ander forum zowaar een aantal links gepresenteerd
budget
http://www.dasa.mod.uk/natstats/ukds/2005/c1/table11.html
verliezen
http://www.dasa.mod.uk/natstats/ukds/2005/ukds.html
het antwoord is dus duidelijk, nee ... dit heeft weinig met de oorlog in Irak te maken maar meer met te zuinige politici
Was de Doorman niet een oud Engels vliegkampschip, welke is verkocht aan NL? We hebben er zelf bij mijn weten nooit zelf een gebouwd.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis hebben we er ooit wel een gebouwd, maar vervolgens weer verkocht aan een buitenlandse mogendheid. Het kost een kapitaal om zo'n gevaarte drijvende te houden, en de oerHollandse krentekakkerigheid kennende was dat weer te veel van het goede.
Ik heb het effe snel opgezocht, het betreft de Karel Doorman, en die is verkocht aan Argentinie.
Kloptquote:Op vrijdag 5 januari 2007 23:47 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Was de Doorman niet een oud Engels vliegkampschip, welke is verkocht aan NL? We hebben er zelf bij mijn weten nooit zelf een gebouwd.
zelfde argument wordt in Nederland aangehaald over de aanschaf van de JSF ... hier is het al even belachelijkquote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:09 schreef StefanP het volgende:
Overigens hebben ze groot gelijk met het aanhalen van die Eurofighter. Zelden zag ik zo'n nationalistisch, zinloos, op-de-borst-sla project dat niets doet dan geld verslinden. Behalve natuurlijk de al eerder aangehaalde verzorgingsstaat die overigens niet bijzonder nationalistisch is.
zijn daar renders van van dat schipquote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan heb je de plannen (en vooral de vereisten) voor dat nieuwe megalomane Joint Logistics Support ship nog niet gezien!!!!
volgens mij kan dat ding strax de hele landmacht vervoeren (maar niet door het suez kanaal) samen met wat er nog over is van de MARHELI, humanitaire missies uitvoeren onderweg en de hele oppervlaktevloot bevoorraden (beide schepen) met 2 duikboten in het dok en tegelijkertijd nog passagiers voor een cruise (om de kosten wat te drukken) meenemen ook!
Yet we are fighting them with alliances, systems and matériel designed to defend West Germany from a massed attack by Soviet T72s.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:08 schreef sp3c het volgende:
damn ... die hebben nog steeds 20.000 man in Duitsland zitten
http://www.army.mod.uk/aroundtheworld/ger/index.htm
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |