Wat super liefffquote:Op maandag 9 april 2007 13:32 schreef HuHu het volgende:
Puppy's zijn:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
OMG, ook al zo'n lieverd!quote:Op vrijdag 6 april 2007 19:18 schreef Shira het volgende:
Boris zegt hallo!![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(meneer zit nu trouwens zijn mand te slopen)
Komt (dicht) in de buurt, net als de educated guess van vronie!quote:Op maandag 9 april 2007 10:58 schreef morgaine21 het volgende:
tatrahond?
Mooi dier!quote:Op maandag 9 april 2007 15:23 schreef morgaine21 het volgende:
En weer wat Anubis-spam:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik denk nu achteraf dat het een Pyreneese Berghond isquote:Op dinsdag 10 april 2007 01:25 schreef WitteWaker het volgende:
[..]
Komt (dicht) in de buurt, net als de educated guess van vronie!
Siberische herder, nada.. ;p
Beertje is raszuiver en rastypisch en valt onder de categorie berghonden, het is een zeer lieve waakse reu.
Z'n voorouders hielpen de boer/herder en bewaakten vee tegen roofdieren (ook 2-benige;) ) in een gebied wat tussen die van de Kuvasz en de Tatra inligt.
Hij is nauw verwant aan deze rassen. Maar nog onbekender!
Ik denk dat jullie toch moeten googelen
Eenmaal, andermaal?
Nee, raar he !quote:Op dinsdag 10 april 2007 16:13 schreef senesta het volgende:
Wat een leuke foto's Mirage, en wat heeft ze ook een vriendelijke uitstraling.
Heeft ze helemaal niets overgehouden aan haar mogelijke vergiftiging?
Niet goed!quote:Op dinsdag 10 april 2007 01:44 schreef vronie het volgende:
[..]
Ik denk nu achteraf dat het een Pyreneese Berghond is![]()
Wat een prachtige hond heb je toch,ik smelt helemaalquote:Op dinsdag 10 april 2007 23:49 schreef WitteWaker het volgende:
[..]
Niet goed!
Dat is vaak de eerste keus van mensen, maar die kennen van witte berghonden meestal alleen de Pyreneese berghond...
Maar zuid frankrijk ligt niet tussen Hongarije (Kuvasz) en Polen (Tatra)..Tevens is een Pyreneer een stuk groter dan mijn hond.
Nah nee ik verklap niks!
Nog maar een fotootje..![]()
[afbeelding]
Zal eens kijken of ik er nog wat kan uploaden.quote:Op woensdag 11 april 2007 23:41 schreef senesta het volgende:
Ik vind hem echt heel mooi hoor WitteWaker, heb je nog meer foto's?
Aanhouder wint hequote:Op woensdag 11 april 2007 23:30 schreef WitteWaker het volgende:
Zou je graag nog wat langer zien smelten maar... Bingo!
De rest heeft het bij voorbaat al opgegeven geloof ik. De dame met de Saarloos deed 1 schot voor de boeg maar daar bleef het bij..:)
De cuvac komt ook in wat verschillende typen voor ("grof" en iets minder grof). Beertje is wat minder grof maar wel stevig en erg snel.
Ik ben met name gecharmeerd van kuddebewakers (www.lgd.org bijv.) vanwege het oeroude werk, de strijd tegen roofdier. Hierdoor kunnen in gebieden waar de schapen goed beschermd worden door berghonden de roofdieren ook relatief rustig leven zonder vergiftigd of afgeschoten te worden.
Omdat ze dan geen schapen pakken laten de boeren ze iig met rust.
Heb je zelf ook nog een hond om me te laten smelten?
Moet het wel een heeel lekker teefje zijn hoor..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |