Wat super liefffquote:Op maandag 9 april 2007 13:32 schreef HuHu het volgende:
Puppy's zijn:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
OMG, ook al zo'n lieverd!quote:Op vrijdag 6 april 2007 19:18 schreef Shira het volgende:
Boris zegt hallo!![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(meneer zit nu trouwens zijn mand te slopen)
Komt (dicht) in de buurt, net als de educated guess van vronie!quote:Op maandag 9 april 2007 10:58 schreef morgaine21 het volgende:
tatrahond?
Mooi dier!quote:Op maandag 9 april 2007 15:23 schreef morgaine21 het volgende:
En weer wat Anubis-spam:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik denk nu achteraf dat het een Pyreneese Berghond isquote:Op dinsdag 10 april 2007 01:25 schreef WitteWaker het volgende:
[..]
Komt (dicht) in de buurt, net als de educated guess van vronie!
Siberische herder, nada.. ;p
Beertje is raszuiver en rastypisch en valt onder de categorie berghonden, het is een zeer lieve waakse reu.
Z'n voorouders hielpen de boer/herder en bewaakten vee tegen roofdieren (ook 2-benige;) ) in een gebied wat tussen die van de Kuvasz en de Tatra inligt.
Hij is nauw verwant aan deze rassen. Maar nog onbekender!
Ik denk dat jullie toch moeten googelen
Eenmaal, andermaal?
Nee, raar he !quote:Op dinsdag 10 april 2007 16:13 schreef senesta het volgende:
Wat een leuke foto's Mirage, en wat heeft ze ook een vriendelijke uitstraling.
Heeft ze helemaal niets overgehouden aan haar mogelijke vergiftiging?
Niet goed!quote:Op dinsdag 10 april 2007 01:44 schreef vronie het volgende:
[..]
Ik denk nu achteraf dat het een Pyreneese Berghond is![]()
Wat een prachtige hond heb je toch,ik smelt helemaalquote:Op dinsdag 10 april 2007 23:49 schreef WitteWaker het volgende:
[..]
Niet goed!
Dat is vaak de eerste keus van mensen, maar die kennen van witte berghonden meestal alleen de Pyreneese berghond...
Maar zuid frankrijk ligt niet tussen Hongarije (Kuvasz) en Polen (Tatra)..Tevens is een Pyreneer een stuk groter dan mijn hond.
Nah nee ik verklap niks!
Nog maar een fotootje..![]()
[afbeelding]
Zal eens kijken of ik er nog wat kan uploaden.quote:Op woensdag 11 april 2007 23:41 schreef senesta het volgende:
Ik vind hem echt heel mooi hoor WitteWaker, heb je nog meer foto's?
Aanhouder wint hequote:Op woensdag 11 april 2007 23:30 schreef WitteWaker het volgende:
Zou je graag nog wat langer zien smelten maar... Bingo!
De rest heeft het bij voorbaat al opgegeven geloof ik. De dame met de Saarloos deed 1 schot voor de boeg maar daar bleef het bij..:)
De cuvac komt ook in wat verschillende typen voor ("grof" en iets minder grof). Beertje is wat minder grof maar wel stevig en erg snel.
Ik ben met name gecharmeerd van kuddebewakers (www.lgd.org bijv.) vanwege het oeroude werk, de strijd tegen roofdier. Hierdoor kunnen in gebieden waar de schapen goed beschermd worden door berghonden de roofdieren ook relatief rustig leven zonder vergiftigd of afgeschoten te worden.
Omdat ze dan geen schapen pakken laten de boeren ze iig met rust.
Heb je zelf ook nog een hond om me te laten smelten?
Moet het wel een heeel lekker teefje zijn hoor..
NF-landers zijn ook leuk net als de landseer!quote:Op donderdag 12 april 2007 13:33 schreef Klingon het volgende:
Mooie hond WitteWaker!![]()
Wij hebben hier twee labradors... maar heb ook al jaren een voorliefde voor Newfoundlanders. De labradors komen trouwens oorspronkelijk ook uit New Foundland, misschien dat het daar iets mee te maken heeft
Hier foto's van zo'n 4,5 jaar geleden, onze zwarte labrador Bo:
[afbeelding]
En eentje van de jongere blonde Jenna van drie maanden geleden:
[afbeelding]
Onze duitse herder was in huis (ook daarbuiten trouwens) de rust zelve. Het zijn iig. geen adhd-jack russels, en ook dat opgefokte dat mechelaars al een beetje kunnen hebben, hebben duitsers niet.quote:Op vrijdag 13 april 2007 15:34 schreef WitteWaker het volgende:
[..]
NF-landers zijn ook leuk net als de landseer!
Labrador is helaas teveel moderas geworden de afgelopen decennia, op zich erg mooie en lieve honden. Al zie je met al dat gefok dat er ook wat leiperds tussen lopen.
Net als bij de Golden.
Ik wilde een mooie hond maar wel een met ballen, zonder de agressive uitsraling van een mechelaar rottweiler cane corso of noem maar op.
Bijna was het nog een witte herder geworden maar ik val toch echt op de oeroude berghonden, ze zijn ook een stuk rustiger in huis dan een herder.......
Denk dat Beertje wel zal smelten voor de blonde Jenna!![]()
Duitse herder vind ik lelijk, aflopende achterhand is buitengewoon niet mooi. Cane corso's en allerlei doggen vind ik op zich leuke honden om te zien maar ze zijn in keaad daglicht gekomen door de sjonnies me tde pittbulls.quote:Op vrijdag 13 april 2007 15:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Onze duitse herder was in huis (ook daarbuiten trouwens) de rust zelve. Het zijn iig. geen adhd-jack russels, en ook dat opgefokte dat mechelaars al een beetje kunnen hebben, hebben duitsers niet.
En ik heb nog nooit een cane corso met agresieve uitstraling gezien![]()
Ik denk dat bepaalde honden aanleg hebben voor de 1 of de andere eigenschap, maar dat uiteindelijk opvoeding en omgang met voornamelijk bepalend is.quote:Op vrijdag 13 april 2007 15:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Onze duitse herder was in huis (ook daarbuiten trouwens) de rust zelve.
Geweldig !quote:
Precies, de meeste v(an oudsher drijvende) herders hebben er meer aanleg voor dan bijvoorbeeld molossers of berghonden.quote:Op zondag 15 april 2007 16:57 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ik denk dat bepaalde honden aanleg hebben voor de 1 of de andere eigenschap, maar dat uiteindelijk opvoeding en omgang met voornamelijk bepalend is.
Van de hond die ik heb, Groenendealer, kan je bijvoorbeeld heel snel een zenuwlijer maken.
Daar dien je naar mijn mening rekening mee te houden in je keuze en de opvoeding.
Ow wat erg zo liefquote:Op maandag 16 april 2007 11:52 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Nina
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat een lieverdquote:Op dinsdag 17 april 2007 22:52 schreef DrMarten het volgende:
Zit net even m'n photobucketmap door te kijken en kom de foto's van onze hond weer tegen, helaas al bijna 2 jaar niet meer onder ons
[afbeelding]
[afbeelding]
Ohh, das toch ook zo'n hond die je wel plat kan knuffelenquote:
Dat is een ras afwijking. Gezondere lijnen ("oude lijn" duitse herder) hebben dit nietquote:Op zondag 15 april 2007 15:43 schreef WitteWaker het volgende:
[..]
Duitse herder vind ik lelijk, aflopende achterhand is buitengewoon niet mooi.
Gelukkig mogen ze in Nederland niet meer gecoupeerd wordenquote:Een rottweiler is op zich ook een mooi hond, zeker als ie niet gecoupeerd is.
Met de meeste rassen ook teveel doorgefokt enzo.
Schoen VS teckel?quote:Op woensdag 25 april 2007 22:09 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik was trouwns laatst met Max uit, op de fiets. En ik fietste over een paadje, en daar verderop stonden 3 mensen met hond te kleppen. Pas toen ik 30cm voor ze was gingen ze aan de kant terwijl ze me de hele tijd al aankeken
Afijn, niet iedereen is even sociaal. Ik fietste langs deze mensen en ik hoor ineens gegrom en vervolgens hangt er een tekkel aan mn enkel!!
Ik dacht echt wtf
't Beest liet toen weer los en ik fietste nog wat wtferig door.
De eigenaar heeft er niets over gezegd of wat dan ookEN DAAR KOTS IK ECHT HARD OP
![]()
![]()
Als je je beest niet kan opvoeden lijn je m lekker aan![]()
![]()
Zo
[afbeelding]
Max vond de tekkel ook niet leuk
quote:Op woensdag 25 april 2007 22:25 schreef Auticia het volgende:
[..]
Ohh, das toch ook zo'n hond die je wel plat kan knuffelen! Gaat het goed met hem?
Nee, hij hing echt in mn enkel, met zn tanden ja. Vandaar ook. Max had dat niet bij iemand moeten proberenquote:Op woensdag 25 april 2007 23:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Schoen VS teckel?
S'nachts laatste rondje voor't slapen met onze vorige hond, had iemand zn "niet tot de nederlandse flora en fauna behorende beest" kat los buiten lopen. Springt dat klere beest (dat waarsch schrok van onze hond) naar beneden van een schutting en *TSJAK* houd zich vast aan mijn been, om niet meer los te laten. Heb mijn been toen maar tegen de schutting aangeduwd. 3x. Toen liet hij wel los en rende hij weg.
Maar das best wel erg schrikken, zo rond een uur of één in zo'n donker paadje![]()
Die blik ookquote:Op zaterdag 28 april 2007 02:00 schreef jadelovespat het volgende:
[afbeelding]
Joey, klaar voor een avondje uit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |