Steek je er toch kaarsjes mee aan, als je een date hebt? hahahahahaquote:Op maandag 8 januari 2007 16:35 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ja, mijn Zippo is wel redelijk nutteloos geworden. Maar ja, ik bewaar 'm maar gewoon voor het geval ik weer eens begin.
Ik ook, dat er niet meer ladingen kruiden overheen móeten voordat ik het lekker vind smakenquote:Op maandag 8 januari 2007 16:36 schreef Thrackan het volgende:
Ik probeer ook gewoon alles op te sommen wat eventueel zou-kunnen-helpen.
Ik kan me namelijk inbeelden dat roken als gewoonte al moeilijk te stoppen is, dat roken als ingebakken dagelijks ritueel helemaal kut te stoppen is... Niet alleen erg moeilijk, maar ook vervelend, omdat je je levensstijl helemaal moet veranderen. En als je al zo lang je leven gewend bent wordt dat best klote.
Daarnaast kan ik me ook prima voorstellen dat het gewoon moeilijk is er sowieso motivatie voor op te brengen als je MOET stoppen. Ik heb namelijk van mezelf altijd al een teringhekel aan alles wat moet, en dan ben ik nog jong, naief en eigenwijs.
Desalniettedinges, de basisprincipes zijn eigenlijk heel simpel:
Je moet twee dingen stoppen als je stopt met roken, de nicotine én de gewoonte. De gewoonte is veruit het meest moeilijk, dus daar zul je echt vervanging voor moeten vinden.
Heb je trouwens wel eens opgezocht wat voor verbéteringen stoppen allemaal teweeg *kunnen* brengen? Ik als lekkerbek vind het heerlijk om beter te kunnen proeven en ruiken, mjammie!
Daar zijn die dingen nu net weer minder geschikt voor. Maar dat was wel het eerste moment dat ik mijn Zippo miste, toen ik met een vriendin in een café zat en zij in de lach schoot (ik ben zeer grappig, immers) en daarbij de kaars uit blies.quote:Op maandag 8 januari 2007 16:38 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
Steek je er toch kaarsjes mee aan, als je een date hebt? hahahahaha
Die vervanging is mij vandaag ook 1000x verteld.quote:Op maandag 8 januari 2007 16:36 schreef Thrackan het volgende:
Ik kan me namelijk inbeelden dat roken als gewoonte al moeilijk te stoppen is, dat roken als ingebakken dagelijks ritueel helemaal kut te stoppen is... Niet alleen erg moeilijk, maar ook vervelend, omdat je je levensstijl helemaal moet veranderen. En als je al zo lang je leven gewend bent wordt dat best klote.
Daarnaast kan ik me ook prima voorstellen dat het gewoon moeilijk is er sowieso motivatie voor op te brengen als je MOET stoppen. Ik heb namelijk van mezelf altijd al een teringhekel aan alles wat moet, en dan ben ik nog jong, naief en eigenwijs.
Je moet twee dingen stoppen als je stopt met roken, de nicotine én de gewoonte. De gewoonte is veruit het meest moeilijk, dus daar zul je echt vervanging voor moeten vinden.
Heb je trouwens wel eens opgezocht wat voor verbéteringen stoppen allemaal teweeg *kunnen* brengen? Ik als lekkerbek vind het heerlijk om beter te kunnen proeven en ruiken, mjammie!
Tsja, ik denk dat in jouw geval motivatie toch echt het meest moeilijk is... Je kan pas stoppen als je het niet meer zo erg als waardevol beschouwt, of als iets wat bij je past en zo...quote:Op maandag 8 januari 2007 16:42 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
Die vervanging is mij vandaag ook 1000x verteld.
Lekkerbek... Dat ben ik ook mét roken.
Ik ben dus een moeilijk geval...![]()
Je kent het wel....quote:Op maandag 8 januari 2007 16:42 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Daar zijn die dingen nu net weer minder geschikt voor. Maar dat was wel het eerste moment dat ik mijn Zippo miste, toen ik met een vriendin in een café zat en zij in de lach schoot (ik ben zeer grappig, immers) en daarbij de kaars uit blies.
Wat dat betreft ben ik blij dat ik alles gewoon met een normale aansteker deed, hechtte daar ook totaal geen waarde aan.quote:Op maandag 8 januari 2007 16:45 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
Je kent het wel....
Asbakken weg... Alles weg wat met roken te maken heeft.....
Maar mijn Zippo gaat eggggggggggggggggggggggggggg nieeeeeeeeeeeeeeeeee weggggggg
Ik heb een goed doel.quote:Op maandag 8 januari 2007 16:44 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Tsja, ik denk dat in jouw geval motivatie toch echt het meest moeilijk is... Je kan pas stoppen als je het niet meer zo erg als waardevol beschouwt, of als iets wat bij je past en zo...
Maar als je iedere sigaret aansteekt met iets waar je wél waarde aan hecht?quote:Op maandag 8 januari 2007 16:47 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Wat dat betreft ben ik blij dat ik alles gewoon met een normale aansteker deed, hechtte daar ook totaal geen waarde aan.
Meestal van die dingen, 20 voor 2,50
Dat is een goed plan inderdaadquote:Op maandag 8 januari 2007 16:47 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
Ik heb een goed doel.
Geld wat ik uitspaar met NIET roken. In een speciaal potje te doen, voor vliegticket voor mijn zoontje die ik 2,5 jaar niet heb gezien.
Ja, dat bedoel ik zeg maar..quote:Op maandag 8 januari 2007 16:49 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
Maar als je iedere sigaret aansteekt met iets waar je wél waarde aan hecht?
quote:Op maandag 8 januari 2007 16:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ach ja, ik heb mijn Zippo gekregen op mijn 18e verjaardag van mijn zus, dus om 'm nou weg te smijten/geven...
Jaren terug ook een vriend eens een Zippo gegeven, met zijn bijnaam erin gegraveerd. Hij rookt al jaren niet meer, maar zijn Zippo ligt nog gewoon in de la.
Ik moet wel zeggen, dat ik het heel erg a-relaxed vond toen m'n allerliefste (quote:Op maandag 8 januari 2007 16:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ach ja, ik heb mijn Zippo gekregen op mijn 18e verjaardag van mijn zus, dus om 'm nou weg te smijten/geven...
Jaren terug ook een vriend eens een Zippo gegeven, met zijn bijnaam erin gegraveerd. Hij rookt al jaren niet meer, maar zijn Zippo ligt nog gewoon in de la.
vervanging = neukenquote:Op maandag 8 januari 2007 16:36 schreef Thrackan het volgende:
Dan zou ik elke dag 20 keer moeten neukenquote:
Vertel!!!!!quote:Op maandag 8 januari 2007 16:54 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen, dat ik het heel erg a-relaxed vond toen m'n allerliefste () asbak naar de klote ging omdat moeders 'm op de grond liet donderen...
Ik had zo'n grote matglazen asbak, met een diameter van 20 cm ofzo, misschien iets groter.quote:Op maandag 8 januari 2007 16:58 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
Vertel!!!!!
Ik kreeg ook advies om zondagavond alle asbakken weg te doen enzo.....
Dat snacken en snoepen had ik dus ook.quote:Op maandag 8 januari 2007 17:08 schreef Jumparound het volgende:
asbakken gebruikte ik niet, dus die hoefde niet weg...
aansteker heb ik ook weggegooid
En omdat ik toch aan het eind van het pakkie bestloot te stoppen hoefde ik ook geen peuken weg te gooien
kortom, het stoppen zelf was zo moeilijk nog niet
Wat ik wel lastig vodn is dat ik opeens veeeeel meer ging snacken en snoepen!
Ik niet, want ik mocht binnen roken (eigen 'huis', studentenkamer dus)quote:Op maandag 8 januari 2007 17:09 schreef welkominspace het volgende:
een favo asbak?
ik haat asbakken ik rookte altijd buiten!
heel af en toe binnen in een cafe ofzo of als het koud was.
vandaag dus jointje aftikken en alles ging er naast
ik mag thuis ook wel binnen roken alleen deed ik bewust niet.quote:Op maandag 8 januari 2007 17:11 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik niet, want ik mocht binnen roken (eigen 'huis', studentenkamer dus)
Dus ik rookte ook altijd binnen, en had daarbij wel een asbak nodig.
Ohja, de rede dat die asbak bij m'n ouders thuis kapotviel, is omdat ik weer thuiswoon.
quote:Op maandag 8 januari 2007 17:12 schreef welkominspace het volgende:
[..]
ik mag thuis ook wel binnen roken alleen deed ik bewust niet.
Anders rookte ik zeker weten 2 pakjes shag per dag!
yupquote:Op maandag 8 januari 2007 17:13 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Dan deed ik het nog zunig aan met 1 pakje sigaretten per dag
Dat snacken heb ik ook al. Maar ik snack vissticks. Voor de rest heb ik nergens behoefte aan.quote:Op maandag 8 januari 2007 17:08 schreef Jumparound het volgende:
asbakken gebruikte ik niet, dus die hoefde niet weg...
aansteker heb ik ook weggegooid
En omdat ik toch aan het eind van het pakkie bestloot te stoppen hoefde ik ook geen peuken weg te gooien
kortom, het stoppen zelf was zo moeilijk nog niet
Wat ik wel lastig vodn is dat ik opeens veeeeel meer ging snacken en snoepen!
Prima, je ervaringen hier neerplempen is toch goedquote:Op maandag 8 januari 2007 17:44 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
Dat snacken heb ik ook al. Maar ik snack vissticks. Voor de rest heb ik nergens behoefte aan.
Ik was al van 104 naar 84 gegaan. En met het minderen (volgens planning) Ben ik maar 3 kilo aangekomen.
Maar in de winter is dat zeer acceptabel.
Ok, 15 januari 100% stoppen. Dan zullen we wel zien.
Ik ben vandaag met het medicijn/placebo begonnen. Dus we zien het allemaal wel.
Voor mensen in de omgeving:
Gerda Lenderink van het Spittaal in Zutphen.
Ook in Amsterdam doen ze dit onderzoek.
Ik mag van haar ook adressen en telefoonnummers geven, want ze moedigt me aan om op dit forum te zitten.
En daarbij, zowel, om met jullie te kletsen, en om advies als jullie het moeilijk hebben.
Stoppen met roken is niet gemakkelijk en alle hulp is welkom.
Ik zal ook zeker mijn bevindingen hier posten.quote:Op maandag 8 januari 2007 17:51 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Prima, je ervaringen hier neerplempen is toch goed![]()
Ik vind het zelf heel relaxed om gewoon een beetje over de ervaring van het stoppen te praten, met medestoppers. Tuurlijk praat ik ook wel met niet-stoppers en mensen die nooit gerookt hebben, over het stoppen, maar dat is toch anders
Ik zou zeggen: kom hier zo vaak als je wilt
Dan wilde je niet echt, simpel.quote:Op maandag 8 januari 2007 19:06 schreef Elwood1802 het volgende:
Ik snap niet dat jullie het volhouden. 1 x toen ik het echt wilde ben ik 20 uur gestopt
Daar sluit ik me volledig bij aan.quote:
ik kende het maar nu heb ik al bijna 3 weken achter de rug met 1 keer een zonderingquote:Op maandag 8 januari 2007 19:06 schreef Elwood1802 het volgende:
Ik snap niet dat jullie het volhouden. 1 x toen ik het echt wilde ben ik 20 uur gestopt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |