Idd, 't is gewoon een top-topiquequote:Op maandag 8 januari 2007 13:51 schreef Thrackan het volgende:
en ik vind stoppen met roken nog steeds een zodanig onderdeel van de lifestyle change dat ik dat gewoon lekker apart hier blijf bespreken hoor! veels te gezellig topique!
Ooeh, bijna door naar de kwartaalstoppersquote:Op maandag 8 januari 2007 14:18 schreef Jumparound het volgende:
dan zet ik wel lekker gezellig een terug vind peuk
I havent smoked for Two months, four weeks, two days, 1 hour, 17 minutes and 47 seconds. 1821 cigarettes not smoked, saving ¤ 364,38. Life saved: 6 days, 7 hours, 45 minutes.
bijna 3 maanden
quote:Op maandag 8 januari 2007 14:25 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Goed dat je een edit deed, ik dacht al: zin in een peuk?
quote:
quote:Op maandag 8 januari 2007 14:40 schreef LekkerSimpel het volgende:
Stopt iedereen hier op de "Cold-Turky" manier?
Ik heb een heel medisch team om me heen![]()
De eerste twee dagen zijn bij mij juist het gemakkelijkste.quote:Op maandag 8 januari 2007 14:42 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik ben wel 'Cold-Turkey' gestopt ja.
Leek me gewoon de beste manier.
Die nicotineverslaving ben je na ongeveer 48 uur vanaf, dan maar even 2 dagen 'afzien'.
Da's grappig, misschien komt dat dan juist doordat je nog wat nicotine in je lichaam hebt.quote:Op maandag 8 januari 2007 14:43 schreef crossover het volgende:
[..]
De eerste twee dagen zijn bij mij juist het gemakkelijkste.
Ach een echte die-hard rookt dan door een infuusquote:Op maandag 8 januari 2007 14:51 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Da's grappig, misschien komt dat dan juist doordat je nog wat nicotine in je lichaam hebt.
Hoewel, dat blijft er ook niet zo bijster lang inzitten toch...
Op zich vond ik de eerste paar dagen ook wel makkelijk, maar toen was ik ziek, en kón niet roken.
Tenminste, niet lekker roken.
Ja, maar die was net kapot gevallenquote:Op maandag 8 januari 2007 14:53 schreef crossover het volgende:
[..]
Ach een echte die-hard rookt dan door een infuus![]()
Oei ik moet gaan, over 7 minuten hoorcollege![]()
![]()
Toch moet ik zeggen dat ik het maar belachelijk vind, al die negativiteit.quote:Op maandag 8 januari 2007 15:08 schreef Thrackan het volgende:
heh, inderdaad crossover, fris, maar wat ongemakkelijk
alsof je net bij een vreemde uit de douche komt
maar het heeft wel wat vind ik toch, geeft toch wat meer stijl, zeker met de negativiteit tegenover rokers tegenwoordig...
Nee, ik vond (en vind) het ook erg overdreven allemaal. Vooral omdat er absoluut niets aan alternatieven wordt aangeboden. Ook de discriminatie bij sollicitaties is ernstig! Ik liet altijd pas achteraf merken dat ik rookquote:Op maandag 8 januari 2007 15:10 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Toch moet ik zeggen dat ik het maar belachelijk vind, al die negativiteit.
Ik had het op mijn werk ook, nu geen last meer van
Je krijgt van oom agent 3000 euro boete, als je rookt in je wagen...
Dat gaat toch gewoon nergens meer over...
Ohja, ik ben wel blij dat ik niet meer rook
quote:Op maandag 8 januari 2007 15:14 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Nee, ik vond (en vind) het ook erg overdreven allemaal. Vooral omdat er absoluut niets aan alternatieven wordt aangeboden. Ook de discriminatie bij sollicitaties is ernstig! Ik liet altijd pas achteraf merken dat ik rook
Maar goed, je mag nergens meer roken, bijna alleen nog maar buiten, dat is ook lomp, want het leidt tot een partij vervuiling! Ik zie alleen maar meer peuken op de grond de laatste tijden!
Maar goed, daar ga ik allemaal geen last meer van hebben gelukkig! Lekker niet roken!
Hier in mijn woonplaats is er een "Stop Rook Poli" Daar had ik me al voor opgegeven.quote:Op maandag 8 januari 2007 14:42 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik ben wel 'Cold-Turkey' gestopt ja.
Leek me gewoon de beste manier.
Die nicotineverslaving ben je na ongeveer 48 uur vanaf, dan maar even 2 dagen 'afzien'.
Het gebruik van nicotineplijsters etc. zorgt er imo alleen maar voor dat het nóg langer duurt voordat je van díe verslaving af bent.
Leek me niet zo nodig.
Jij doet toch mee aan een of ander onderzoek?
Kan je daar wat meer over vertellen?
Hmm, TIA's, dan kom je toch echt wel in de buurt van dat het eng wordt... En wij maar moeilijk doen met kuchjes en pufjes...quote:Op maandag 8 januari 2007 15:38 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
Hier in mijn woonplaats is er een "Stop Rook Poli" Daar had ik me al voor opgegeven.
De reden is, omdat ik een 2e TIA heb gehad. En het me toch wel beter lijkt om te stoppen met roken.
Eénmaal bij de eerste afspraak, werd mij voorgesteld, dat er een test is, wereldwijd, voor een nieuw medicijn. ( Varenicline) speciaal voor patiënten met hart- en/of vaatziekten.
Hierbij krijg je een medicijn. (heb ik vandaag dus gekregen).
Daarvoor is er al een uitgebreid medisch onderzoek geweest. En je moét gewoon doorroken. Het is natuurlijk aan jezelf om "cold-Turkey" te stoppen. Maar in mijn geval hebben we er voor gekozen om af te bouwen. Ook medisch was dat het beste.
Ik mág nu nog een week een shaggie opsteken, maar de nacht 14-15 januari is het echt afgelopen.
Ik heb mijn roken weten te reduceren van 3 pakjes naar 1 pakje zware shag.
En deze week moet dat dus naar 0.
Het medicijn die ik (misschien) heb is Varenciline. Maar kan net zo goed een placebo zijn. Wekelijks moet ik terug naar het ziekenhuis, waar ze metingen, bloedonderzoeken gaan doen. En het ergste is, dat ik geen nicotinepleisters mag gebruiken of andere nicotine-vervangende middelen. (wel logisch, want anders weten ze nog niet of ze een goed medicijn hebben)
Als ik het echte medicijn heb, dan zou dat een impuls moeten geven aan het hersengedeelte die de lust om te roken opwekt.
En dit alles staat onder superstrenge controle (natuurlijk ook, omdat je al een patiënt bent met hart- en/of vaatziekte)
Vanochtend had mijn arts niet eens toestemming om mij de medicijn/placebo te geven. Foutje in het systeem.
En ze moest er voor naar Amerika bellen en weet ik veel welke bedrijven.
100% op eigen wil gaat het me niet lukken. Daar ben ik bijna zeker van. Ik wil het wel, maar er zijn factoren, waardoor ik het gewoon niet kan. Dus laten we hopen dat ik geen placebo heb, maar het echte medicijn. En dat het me een keer gaat lukken, want anders word ik niet oud, denk ik.
Even gekeken, en je bent toch al bijna een jaar of 20 ouder dan ik.quote:Op maandag 8 januari 2007 15:38 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
Hier in mijn woonplaats is er een "Stop Rook Poli" Daar had ik me al voor opgegeven.
De reden is, omdat ik een 2e TIA heb gehad. En het me toch wel beter lijkt om te stoppen met roken.
Eénmaal bij de eerste afspraak, werd mij voorgesteld, dat er een test is, wereldwijd, voor een nieuw medicijn. ( Varenicline) speciaal voor patiënten met hart- en/of vaatziekten.
Hierbij krijg je een medicijn. (heb ik vandaag dus gekregen).
Daarvoor is er al een uitgebreid medisch onderzoek geweest. En je moét gewoon doorroken. Het is natuurlijk aan jezelf om "cold-Turkey" te stoppen. Maar in mijn geval hebben we er voor gekozen om af te bouwen. Ook medisch was dat het beste.
Ik mág nu nog een week een shaggie opsteken, maar de nacht 14-15 januari is het echt afgelopen.
Ik heb mijn roken weten te reduceren van 3 pakjes naar 1 pakje zware shag.
En deze week moet dat dus naar 0.
Het medicijn die ik (misschien) heb is Varenciline. Maar kan net zo goed een placebo zijn. Wekelijks moet ik terug naar het ziekenhuis, waar ze metingen, bloedonderzoeken gaan doen. En het ergste is, dat ik geen nicotinepleisters mag gebruiken of andere nicotine-vervangende middelen. (wel logisch, want anders weten ze nog niet of ze een goed medicijn hebben)
Als ik het echte medicijn heb, dan zou dat een impuls moeten geven aan het hersengedeelte die de lust om te roken opwekt.
En dit alles staat onder superstrenge controle (natuurlijk ook, omdat je al een patiënt bent met hart- en/of vaatziekte)
Vanochtend had mijn arts niet eens toestemming om mij de medicijn/placebo te geven. Foutje in het systeem.
En ze moest er voor naar Amerika bellen en weet ik veel welke bedrijven.
100% op eigen wil gaat het me niet lukken. Daar ben ik bijna zeker van. Ik wil het wel, maar er zijn factoren, waardoor ik het gewoon niet kan. Dus laten we hopen dat ik geen placebo heb, maar het echte medicijn. En dat het me een keer gaat lukken, want anders word ik niet oud, denk ik.
Hangt er vanaf wat je zelf vindt.quote:Op maandag 8 januari 2007 15:47 schreef welkominspace het volgende:
een half jointje telt niet al roken toch?
zat bijna geen mot in....
Wat mij betreft niet want ik blow echt maar 1 of 2 keer per jaar en nu had ik wat te vierenquote:Op maandag 8 januari 2007 15:48 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wat je zelf vindt.
Vind ik dan
Ik begrijp je ook niet verkeerd.quote:Op maandag 8 januari 2007 15:44 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Even gekeken, en je bent toch al bijna een jaar of 20 ouder dan ik.
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat die factoren zijn, waarvan je denkt dat je niet zomaar kunt stoppen? Ik dacht namelijk aan het begin van je verhaal, dat de reden die je aanhaalt, op zich wel genoeg zou zijn om daadwerkelijk te stoppen, want het is niet niks...
Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat ik het belachelijk vind ofzo hoor, ik vind het alleen maar goed dat je op deze manier stopt.
Begrijp me niet verkeerd dus...
maar ik ben geen vaste blower ofzo hoorquote:Op maandag 8 januari 2007 16:01 schreef Thrackan het volgende:
Ik blow ondertussen 2 jaar niet meer... Was echt verschrikkelijk makkelijk om mee te stoppen!
Ik ben toendertijd gestopt na een soort van bad trip midden in een verschrikkelijk drukke bus, een van de meest creepy ervaringen die ik ooit heb gehad, ik werd compleet para...
Toen ik weer een beetje bij zinnen was dacht ik "Nou, dat nooit meer!" en toen was het klaar...
Nee, was niet van mij. Het had overigens wel van mij kunnen zijn.quote:Op maandag 8 januari 2007 14:39 schreef eer-ik het volgende:
Zeg cheqy, had jij niet ook als ondertitel eerst: 'waarom morgen als het ook overmorgen kan' o.i.d.?
't is dus eigenlijk echt cruciaal dat je stopt...quote:Op maandag 8 januari 2007 16:09 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
Ik begrijp je ook niet verkeerd.
Ik zou in het Guiness-Book of Records komen, als dat medicijn me werkelijk van het roken kan houden.
Want ik wíl niet stoppen. Maar ik zal wel moeten als ik ouder dan 50 wil worden.
Ik heb nog genoeg om voor te leven.
Maar die behoefte zit er bij mij gewoon ingebakken.
En je hebt gelijk. De reden is niet niets. Na mijn eerste TIA ben ik van 104 naar 84 kilo gegaan. (in 4 maanden)
Door sporten en gezonder leven. Maar mijn peukie was er wel altijd.
Als ik wakker word, dan ga doe ik de PC aan. Ga piesen en daarna douchen en dan peukie draaien.
Zelfs mijn avater kent die hele procedure.
En na dat peukie komt er nog één. En een derde.
Ik heb een hond die kan tellen, want na 3e peuk begint hij te kwispelen, want dan weet hij dat hij uit gaat.
Maar toen die 2e TIA kwam.... dacht ik ook ff van... "OOOOPS"
Ik werd met spoed opgenomen en er zat een beschaqdiging ter grootte van een 5 eurocent in m'n hersenen.
Toen schrok ik.
Ik heb mijn shag meteen ingeleverd. Want ze zeiden, dat ik ECHT moest stoppen. Want anders gaat het verkeerd.
Dagje ziekenhuis en weer naar huis. Ik baalde dat ik mijn shag had ingeleverd, want er was nog maar één shaggie uit gemaakt.
Maar ik had thuis nog een nieuw pakje liggen....
Ik weet het.
Als het fout gaat, dan is het boontje komt om zijn loontje, want ik ben een stijfkop.
Ik kan me best voorstellen dat je het gewoon niet wilt missen. Roken is tenslotte een makkelijk vast punt en een gewoonte waar je even tijd voor jezelf mee kunt nemen.quote:Op maandag 8 januari 2007 16:09 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
Ik begrijp je ook niet verkeerd.
Ik zou in het Guiness-Book of Records komen, als dat medicijn me werkelijk van het roken kan houden.
Want ik wíl niet stoppen. Maar ik zal wel moeten als ik ouder dan 50 wil worden.
Ik heb nog genoeg om voor te leven.
Maar die behoefte zit er bij mij gewoon ingebakken.
En je hebt gelijk. De reden is niet niets. Na mijn eerste TIA ben ik van 104 naar 84 kilo gegaan. (in 4 maanden)
Door sporten en gezonder leven. Maar mijn peukie was er wel altijd.
Als ik wakker word, dan ga doe ik de PC aan. Ga piesen en daarna douchen en dan peukie draaien.
Zelfs mijn avater kent die hele procedure.
En na dat peukie komt er nog één. En een derde.
Ik heb een hond die kan tellen, want na 3e peuk begint hij te kwispelen, want dan weet hij dat hij uit gaat.
Maar toen die 2e TIA kwam.... dacht ik ook ff van... "OOOOPS"
Ik werd met spoed opgenomen en er zat een beschaqdiging ter grootte van een 5 eurocent in m'n hersenen.
Toen schrok ik.
Ik heb mijn shag meteen ingeleverd. Want ze zeiden, dat ik ECHT moest stoppen. Want anders gaat het verkeerd.
Dagje ziekenhuis en weer naar huis. Ik baalde dat ik mijn shag had ingeleverd, want er was nog maar één shaggie uit gemaakt.
Maar ik had thuis nog een nieuw pakje liggen....
Ik weet het.
Als het fout gaat, dan is het boontje komt om zijn loontje, want ik ben een stijfkop.
quote:Op maandag 8 januari 2007 16:19 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Ik kan me best voorstellen dat je het gewoon niet wilt missen. Roken is tenslotte een makkelijk vast punt en een gewoonte waar je even tijd voor jezelf mee kunt nemen.
Hoe stom het ook klinkt en hoe vaak je het ook gehoord hebt:
Je MOET iets vinden waarmee je ook die tijd voor jezelf kunt nemen. Al is het maar zoiets stoms als met een elastiekje frommelen, origami, kauwgom kauwen, whatever. Als je die rustpuntjes niet krijgt blijf je als verstokte roker gewoon een gefrustreerd rookloos persoon. En ik neem aan dat je liever óf een tevreden roker óf een tevreden niet-roker bent.
Denk er eens over na, heb je een hobby of iets dergelijks waar je een deel van je behoefte mee kunt opvullen?
Ik doe zelf echt de simpelste dingen, als met een papiertje vouwen en klooien, met mijn aansteker spelen, paperclipjes buigen, het maakt echt niet uit, als je maar even wat om handen hebt. Als je liever iets in je mond hebt zijn zoethoutjes ook wel aan te raden, doe je lekker lang van...
En die hond moet eigenlijk voor de 1ste peuk gaan leren kwispelenWel een mooi beessie trouwens!
Ja, heb cold Turkey ook geprobeerd toen ik in dienst zat. (!986)quote:Op maandag 8 januari 2007 16:19 schreef eer-ik het volgende:
[..]
't is dus eigenlijk echt cruciaal dat je stopt...
Nu begrijp ik ook dat je zegt dat je zonder dit niet kunt stoppen.
Heb je eigenlijk nog andere opties geprobeerd of is dit het eerste?
Ik hoop ook voor je dat je geen placebo krijgt...
Denk dat we dat snel genoeg merken toch
In ieder geval, veel sterkte, hopen dat allemaal goed gaat.
Met je aansteker spelen?quote:Op maandag 8 januari 2007 16:19 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Ik kan me best voorstellen dat je het gewoon niet wilt missen. Roken is tenslotte een makkelijk vast punt en een gewoonte waar je even tijd voor jezelf mee kunt nemen.
Hoe stom het ook klinkt en hoe vaak je het ook gehoord hebt:
Je MOET iets vinden waarmee je ook die tijd voor jezelf kunt nemen. Al is het maar zoiets stoms als met een elastiekje frommelen, origami, kauwgom kauwen, whatever. Als je die rustpuntjes niet krijgt blijf je als verstokte roker gewoon een gefrustreerd rookloos persoon. En ik neem aan dat je liever óf een tevreden roker óf een tevreden niet-roker bent.
Denk er eens over na, heb je een hobby of iets dergelijks waar je een deel van je behoefte mee kunt opvullen?
Ik doe zelf echt de simpelste dingen, als met een papiertje vouwen en klooien, met mijn aansteker spelen, paperclipjes buigen, het maakt echt niet uit, als je maar even wat om handen hebt. Als je liever iets in je mond hebt zijn zoethoutjes ook wel aan te raden, doe je lekker lang van...
En die hond moet eigenlijk voor de 1ste peuk gaan leren kwispelenWel een mooi beessie trouwens!
Toen was ik 2quote:Op maandag 8 januari 2007 16:31 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
Ja, heb cold Turkey ook geprobeerd toen ik in dienst zat. (!986)
Kauwgum en alles.
Ik hoop ook dat ik geen placebo heb. EN natuurlijk dat het medicijn werkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |