abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 januari 2007 @ 13:59:39 #161
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_45141451
quote:
Op maandag 8 januari 2007 13:51 schreef Thrackan het volgende:

en ik vind stoppen met roken nog steeds een zodanig onderdeel van de lifestyle change dat ik dat gewoon lekker apart hier blijf bespreken hoor! veels te gezellig topique!
Idd, 't is gewoon een top-topique
Signature.
  maandag 8 januari 2007 @ 14:18:03 #162
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_45142040
dan zet ik wel lekker gezellig een terug vind peuk

I havent smoked for Two months, four weeks, two days, 1 hour, 17 minutes and 47 seconds. 1821 cigarettes not smoked, saving ¤ 364,38. Life saved: 6 days, 7 hours, 45 minutes.

bijna 3 maanden
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  maandag 8 januari 2007 @ 14:19:50 #163
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_45142101
quote:
Op maandag 8 januari 2007 14:18 schreef Jumparound het volgende:
dan zet ik wel lekker gezellig een terug vind peuk

I havent smoked for Two months, four weeks, two days, 1 hour, 17 minutes and 47 seconds. 1821 cigarettes not smoked, saving ¤ 364,38. Life saved: 6 days, 7 hours, 45 minutes.

bijna 3 maanden
Ooeh, bijna door naar de kwartaalstoppers
Signature.
  maandag 8 januari 2007 @ 14:21:58 #164
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_45142174
Ik heb opeens zo een trek een sigaret.
Ik heb het al heel lang niet gehad maar een uur geleden kwam het opeens vanuit het niets weer op zetten.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  maandag 8 januari 2007 @ 14:22:41 #165
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_45142202
@ eer-ik inderdaad, heb er zin in
Ecosia
  maandag 8 januari 2007 @ 14:25:41 #166
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_45142295
quote:
Op maandag 8 januari 2007 14:22 schreef Jumparound het volgende:
@ eer-ik inderdaad, heb er zin in
Goed dat je een edit deed, ik dacht al: zin in een peuk?
Signature.
  maandag 8 januari 2007 @ 14:27:33 #167
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_45142369
quote:
Op maandag 8 januari 2007 14:25 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Goed dat je een edit deed, ik dacht al: zin in een peuk?
het stond idd grappig.
  maandag 8 januari 2007 @ 14:35:11 #168
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_45142621
komt door sjekie

Ecosia
  maandag 8 januari 2007 @ 14:39:45 #169
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_45142781
quote:
Op maandag 8 januari 2007 14:35 schreef Jumparound het volgende:
komt door sjekie

Wat ook wel een handige naam is inderdaad, in een stoppen met roken topique

Zeg cheqy, had jij niet ook als ondertitel eerst: 'waarom morgen als het ook overmorgen kan' o.i.d.?

TT voor volgend topic: LIF - STOPPEN MET ROKEN SC #41 - [insert een of andere subtitel]
Signature.
pi_45142825
Stopt iedereen hier op de "Cold-Turky" manier?
Ik heb een heel medisch team om me heen
  maandag 8 januari 2007 @ 14:42:58 #171
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_45142901
quote:
Op maandag 8 januari 2007 14:40 schreef LekkerSimpel het volgende:
Stopt iedereen hier op de "Cold-Turky" manier?
Ik heb een heel medisch team om me heen

Ik ben wel 'Cold-Turkey' gestopt ja.
Leek me gewoon de beste manier.
Die nicotineverslaving ben je na ongeveer 48 uur vanaf, dan maar even 2 dagen 'afzien'.
Het gebruik van nicotineplijsters etc. zorgt er imo alleen maar voor dat het nóg langer duurt voordat je van díe verslaving af bent.
Leek me niet zo nodig.
Jij doet toch mee aan een of ander onderzoek?
Kan je daar wat meer over vertellen?
Signature.
pi_45142915
Ik voel me momenteel gemengd, zo zonder sigaretten. Best wel lekker fris eigenlijk, maar van de andere kant een klein beetje nerveus.
Na die 2 peuken van zaterdagavond denk ik dat het nu ook beter gaat, en ik denk niet dat dat (alleen) door de ingenomen nicotine komt, maar meer omdat ik een leuk feestje heb gehad en best brak was de volgende dag
Dus misschien associeer ik roken nu wel met een kater, heb ik wel vaker. Als ik dan kei veel had gerookt en brak was zondags had ik echt geen zin in sigaretten
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_45142936
quote:
Op maandag 8 januari 2007 14:42 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Die nicotineverslaving ben je na ongeveer 48 uur vanaf, dan maar even 2 dagen 'afzien'.
De eerste twee dagen zijn bij mij juist het gemakkelijkste.
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  maandag 8 januari 2007 @ 14:51:48 #174
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_45143205
quote:
Op maandag 8 januari 2007 14:43 schreef crossover het volgende:

[..]

De eerste twee dagen zijn bij mij juist het gemakkelijkste.
Da's grappig, misschien komt dat dan juist doordat je nog wat nicotine in je lichaam hebt.
Hoewel, dat blijft er ook niet zo bijster lang inzitten toch...
Op zich vond ik de eerste paar dagen ook wel makkelijk, maar toen was ik ziek, en kón niet roken.
Tenminste, niet lekker roken.
Signature.
pi_45143257
quote:
Op maandag 8 januari 2007 14:51 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Da's grappig, misschien komt dat dan juist doordat je nog wat nicotine in je lichaam hebt.
Hoewel, dat blijft er ook niet zo bijster lang inzitten toch...
Op zich vond ik de eerste paar dagen ook wel makkelijk, maar toen was ik ziek, en kón niet roken.
Tenminste, niet lekker roken.
Ach een echte die-hard rookt dan door een infuus
Oei ik moet gaan, over 7 minuten hoorcollege
  maandag 8 januari 2007 @ 14:54:17 #176
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_45143276
quote:
Op maandag 8 januari 2007 14:53 schreef crossover het volgende:

[..]

Ach een echte die-hard rookt dan door een infuus
Oei ik moet gaan, over 7 minuten hoorcollege
Ja, maar die was net kapot gevallen
Succes @ college.
Signature.
  maandag 8 januari 2007 @ 15:08:55 #177
104367 Thrackan
new and improved
pi_45143750
heh, inderdaad crossover, fris, maar wat ongemakkelijk
alsof je net bij een vreemde uit de douche komt

maar het heeft wel wat vind ik toch, geeft toch wat meer stijl, zeker met de negativiteit tegenover rokers tegenwoordig...
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  maandag 8 januari 2007 @ 15:10:34 #178
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_45143813
quote:
Op maandag 8 januari 2007 15:08 schreef Thrackan het volgende:
heh, inderdaad crossover, fris, maar wat ongemakkelijk
alsof je net bij een vreemde uit de douche komt

maar het heeft wel wat vind ik toch, geeft toch wat meer stijl, zeker met de negativiteit tegenover rokers tegenwoordig...
Toch moet ik zeggen dat ik het maar belachelijk vind, al die negativiteit.
Ik had het op mijn werk ook, nu geen last meer van
Je krijgt van oom agent 3000 euro boete, als je rookt in je wagen...
Dat gaat toch gewoon nergens meer over...

Ohja, ik ben wel blij dat ik niet meer rook

edit: he Thrackan, jij hebt het ook niet bijster druk op je stage zeker?
Signature.
  maandag 8 januari 2007 @ 15:14:28 #179
104367 Thrackan
new and improved
pi_45143942
quote:
Op maandag 8 januari 2007 15:10 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Toch moet ik zeggen dat ik het maar belachelijk vind, al die negativiteit.
Ik had het op mijn werk ook, nu geen last meer van
Je krijgt van oom agent 3000 euro boete, als je rookt in je wagen...
Dat gaat toch gewoon nergens meer over...

Ohja, ik ben wel blij dat ik niet meer rook
Nee, ik vond (en vind) het ook erg overdreven allemaal. Vooral omdat er absoluut niets aan alternatieven wordt aangeboden. Ook de discriminatie bij sollicitaties is ernstig! Ik liet altijd pas achteraf merken dat ik rook
Maar goed, je mag nergens meer roken, bijna alleen nog maar buiten, dat is ook lomp, want het leidt tot een partij vervuiling! Ik zie alleen maar meer peuken op de grond de laatste tijden!

Maar goed, daar ga ik allemaal geen last meer van hebben gelukkig! Lekker niet roken!
  maandag 8 januari 2007 @ 15:16:21 #180
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_45144012
quote:
Op maandag 8 januari 2007 15:14 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Nee, ik vond (en vind) het ook erg overdreven allemaal. Vooral omdat er absoluut niets aan alternatieven wordt aangeboden. Ook de discriminatie bij sollicitaties is ernstig! Ik liet altijd pas achteraf merken dat ik rook
Maar goed, je mag nergens meer roken, bijna alleen nog maar buiten, dat is ook lomp, want het leidt tot een partij vervuiling! Ik zie alleen maar meer peuken op de grond de laatste tijden!

Maar goed, daar ga ik allemaal geen last meer van hebben gelukkig! Lekker niet roken!

Idd, hoe langer ik er zo over nadenk, hoe relaxeter ik het eigenlijk vind om niet te roken
Signature.
pi_45144663
quote:
Op maandag 8 januari 2007 14:42 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Het gebruik van nicotineplijsters etc. zorgt er imo alleen maar voor dat het nóg langer duurt voordat je van díe verslaving af bent.
Leek me niet zo nodig.
Jij doet toch mee aan een of ander onderzoek?
Kan je daar wat meer over vertellen?
Hier in mijn woonplaats is er een "Stop Rook Poli" Daar had ik me al voor opgegeven.
De reden is, omdat ik een 2e TIA heb gehad. En het me toch wel beter lijkt om te stoppen met roken.

Eénmaal bij de eerste afspraak, werd mij voorgesteld, dat er een test is, wereldwijd, voor een nieuw medicijn. ( Varenicline) speciaal voor patiënten met hart- en/of vaatziekten.

Hierbij krijg je een medicijn. (heb ik vandaag dus gekregen).
Daarvoor is er al een uitgebreid medisch onderzoek geweest. En je moét gewoon doorroken. Het is natuurlijk aan jezelf om "cold-Turkey" te stoppen. Maar in mijn geval hebben we er voor gekozen om af te bouwen. Ook medisch was dat het beste.

Ik mág nu nog een week een shaggie opsteken, maar de nacht 14-15 januari is het echt afgelopen.
Ik heb mijn roken weten te reduceren van 3 pakjes naar 1 pakje zware shag.
En deze week moet dat dus naar 0.

Het medicijn die ik (misschien) heb is Varenciline. Maar kan net zo goed een placebo zijn. Wekelijks moet ik terug naar het ziekenhuis, waar ze metingen, bloedonderzoeken gaan doen. En het ergste is, dat ik geen nicotinepleisters mag gebruiken of andere nicotine-vervangende middelen. (wel logisch, want anders weten ze nog niet of ze een goed medicijn hebben)
Als ik het echte medicijn heb, dan zou dat een impuls moeten geven aan het hersengedeelte die de lust om te roken opwekt.

En dit alles staat onder superstrenge controle (natuurlijk ook, omdat je al een patiënt bent met hart- en/of vaatziekte)
Vanochtend had mijn arts niet eens toestemming om mij de medicijn/placebo te geven. Foutje in het systeem.
En ze moest er voor naar Amerika bellen en weet ik veel welke bedrijven.

100% op eigen wil gaat het me niet lukken. Daar ben ik bijna zeker van. Ik wil het wel, maar er zijn factoren, waardoor ik het gewoon niet kan. Dus laten we hopen dat ik geen placebo heb, maar het echte medicijn. En dat het me een keer gaat lukken, want anders word ik niet oud, denk ik.
  maandag 8 januari 2007 @ 15:43:17 #182
104367 Thrackan
new and improved
pi_45144812
quote:
Op maandag 8 januari 2007 15:38 schreef LekkerSimpel het volgende:

[..]

Hier in mijn woonplaats is er een "Stop Rook Poli" Daar had ik me al voor opgegeven.
De reden is, omdat ik een 2e TIA heb gehad. En het me toch wel beter lijkt om te stoppen met roken.

Eénmaal bij de eerste afspraak, werd mij voorgesteld, dat er een test is, wereldwijd, voor een nieuw medicijn. ( Varenicline) speciaal voor patiënten met hart- en/of vaatziekten.

Daarvoor is er al een uitgebreid medisch onderzoek geweest. En je moét gewoon doorroken. Het is natuurlijk aan jezelf om "cold-Turkey" te stoppen. Maar in mijn geval hebben we er voor gekozen om af te bouwen. Ook medisch was dat het beste.

Ik mág nu nog een week een shaggie opsteken, maar de nacht 14-15 januari is het echt afgelopen.

Het medicijn die ik (misschien) heb is Varenciline. Maar kan net zo goed een placebo zijn. Wekelijks moet ik terug naar het ziekenhuis, waar ze metingen, bloedonderzoeken gaan doen. En het ergste is, dat ik geen nicotinepleisters mag gebruiken of andere nicotine-vervangende middelen. (wel logisch, want anders weten ze nog niet of ze een goed medicijn hebben)
Als ik het echte medicijn heb, dan zou dat een impuls moeten geven aan het hersengedeelte die de lust om te roken opwekt.

En dit alles staat onder superstrenge controle (natuurlijk ook, omdat je al een patiënt bent met hart- en/of vaatziekte)
Vanochtend had mijn arts niet eens toestemming om mij de medicijn/placebo te geven. Foutje in het systeem.

100% op eigen wil gaat het me niet lukken. Daar ben ik bijna zeker van. Ik wil het wel, maar er zijn factoren, waardoor ik het gewoon niet kan. Dus laten we hopen dat ik geen placebo heb, maar het echte medicijn. En dat het me een keer gaat lukken, want anders word ik niet oud, denk ik.
Hmm, TIA's, dan kom je toch echt wel in de buurt van dat het eng wordt... En wij maar moeilijk doen met kuchjes en pufjes...
In ieder geval veel sterkte, en spui je bevindingen gerust hier!
  maandag 8 januari 2007 @ 15:44:16 #183
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_45144842
quote:
Op maandag 8 januari 2007 15:38 schreef LekkerSimpel het volgende:

[..]

Even gekeken, en je bent toch al bijna een jaar of 20 ouder dan ik.
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat die factoren zijn, waarvan je denkt dat je niet zomaar kunt stoppen? Ik dacht namelijk aan het begin van je verhaal, dat de reden die je aanhaalt, op zich wel genoeg zou zijn om daadwerkelijk te stoppen, want het is niet niks...
Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat ik het belachelijk vind ofzo hoor, ik vind het alleen maar goed dat je op deze manier stopt.
Begrijp me niet verkeerd dus...
Signature.
pi_45144894
Edit: Ik moet nog even wennen aan de naam, maar het is Varenicline....
pi_45144951
een half jointje telt niet al roken toch?
zat bijna geen mot in....
niet meer
  maandag 8 januari 2007 @ 15:48:13 #186
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_45144982
quote:
Op maandag 8 januari 2007 15:47 schreef welkominspace het volgende:
een half jointje telt niet al roken toch?
zat bijna geen mot in....
Hangt er vanaf wat je zelf vindt.
Vind ik dan
Signature.
pi_45145166
quote:
Op maandag 8 januari 2007 15:48 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Hangt er vanaf wat je zelf vindt.
Vind ik dan
Wat mij betreft niet want ik blow echt maar 1 of 2 keer per jaar en nu had ik wat te vieren
niet meer
  maandag 8 januari 2007 @ 16:01:19 #189
104367 Thrackan
new and improved
pi_45145469
Ik blow ondertussen 2 jaar niet meer... Was echt verschrikkelijk makkelijk om mee te stoppen!
Ik ben toendertijd gestopt na een soort van bad trip midden in een verschrikkelijk drukke bus, een van de meest creepy ervaringen die ik ooit heb gehad, ik werd compleet para...
Toen ik weer een beetje bij zinnen was dacht ik "Nou, dat nooit meer!" en toen was het klaar...
pi_45145787
quote:
Op maandag 8 januari 2007 15:44 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Even gekeken, en je bent toch al bijna een jaar of 20 ouder dan ik.
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat die factoren zijn, waarvan je denkt dat je niet zomaar kunt stoppen? Ik dacht namelijk aan het begin van je verhaal, dat de reden die je aanhaalt, op zich wel genoeg zou zijn om daadwerkelijk te stoppen, want het is niet niks...
Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat ik het belachelijk vind ofzo hoor, ik vind het alleen maar goed dat je op deze manier stopt.
Begrijp me niet verkeerd dus...
Ik begrijp je ook niet verkeerd.
Ik zou in het Guiness-Book of Records komen, als dat medicijn me werkelijk van het roken kan houden.
Want ik wíl niet stoppen. Maar ik zal wel moeten als ik ouder dan 50 wil worden.
Ik heb nog genoeg om voor te leven.
Maar die behoefte zit er bij mij gewoon ingebakken.

En je hebt gelijk. De reden is niet niets. Na mijn eerste TIA ben ik van 104 naar 84 kilo gegaan. (in 4 maanden)
Door sporten en gezonder leven. Maar mijn peukie was er wel altijd.

Als ik wakker word, dan ga doe ik de PC aan. Ga piesen en daarna douchen en dan peukie draaien.
Zelfs mijn avater kent die hele procedure.
En na dat peukie komt er nog één. En een derde.
Ik heb een hond die kan tellen, want na 3e peuk begint hij te kwispelen, want dan weet hij dat hij uit gaat.

Maar toen die 2e TIA kwam.... dacht ik ook ff van... "OOOOPS"
Ik werd met spoed opgenomen en er zat een beschaqdiging ter grootte van een 5 eurocent in m'n hersenen.
Toen schrok ik.
Ik heb mijn shag meteen ingeleverd. Want ze zeiden, dat ik ECHT moest stoppen. Want anders gaat het verkeerd.
Dagje ziekenhuis en weer naar huis. Ik baalde dat ik mijn shag had ingeleverd, want er was nog maar één shaggie uit gemaakt.
Maar ik had thuis nog een nieuw pakje liggen....

Ik weet het.
Als het fout gaat, dan is het boontje komt om zijn loontje, want ik ben een stijfkop.
pi_45145974
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:01 schreef Thrackan het volgende:
Ik blow ondertussen 2 jaar niet meer... Was echt verschrikkelijk makkelijk om mee te stoppen!
Ik ben toendertijd gestopt na een soort van bad trip midden in een verschrikkelijk drukke bus, een van de meest creepy ervaringen die ik ooit heb gehad, ik werd compleet para...
Toen ik weer een beetje bij zinnen was dacht ik "Nou, dat nooit meer!" en toen was het klaar...
maar ik ben geen vaste blower ofzo hoor !
dit was me net overkomen http://moemoe.nl/forum/viewtopic.php?t=1709
en dan moet je toch wel een blowtje opsteken
niet meer
  maandag 8 januari 2007 @ 16:15:11 #192
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_45145995
quote:
Op maandag 8 januari 2007 14:39 schreef eer-ik het volgende:

Zeg cheqy, had jij niet ook als ondertitel eerst: 'waarom morgen als het ook overmorgen kan' o.i.d.?
Nee, was niet van mij. Het had overigens wel van mij kunnen zijn. Goede spreuk.
  maandag 8 januari 2007 @ 16:19:06 #193
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_45146138
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:09 schreef LekkerSimpel het volgende:

[..]

Ik zou in het Guiness-Book of Records komen, als dat medicijn me werkelijk van het roken kan houden.
Want ik wíl niet stoppen. Maar ik zal wel moeten als ik ouder dan 50 wil worden.

En je hebt gelijk. De reden is niet niets. Na mijn eerste TIA ben ik van 104 naar 84 kilo gegaan. (in 4 maanden)

Als ik wakker word, dan ga doe ik de PC aan. Ga piesen en daarna douchen en dan peukie draaien.
Ik heb een hond die kan tellen, want na 3e peuk begint hij te kwispelen, want dan weet hij dat hij uit gaat.

Ik werd met spoed opgenomen en er zat een beschaqdiging ter grootte van een 5 eurocent in m'n hersenen.
Toen schrok ik.
Ik heb mijn shag meteen ingeleverd. Want ze zeiden, dat ik ECHT moest stoppen. Want anders gaat het verkeerd.
Dagje ziekenhuis en weer naar huis. Ik baalde dat ik mijn shag had ingeleverd, want er was nog maar één shaggie uit gemaakt.

Ik weet het.
Als het fout gaat, dan is het boontje komt om zijn loontje, want ik ben een stijfkop.
't is dus eigenlijk echt cruciaal dat je stopt...
Nu begrijp ik ook dat je zegt dat je zonder dit niet kunt stoppen.
Heb je eigenlijk nog andere opties geprobeerd of is dit het eerste?
Ik hoop ook voor je dat je geen placebo krijgt...
Denk dat we dat snel genoeg merken toch

In ieder geval, veel sterkte, hopen dat allemaal goed gaat.
Signature.
  maandag 8 januari 2007 @ 16:19:34 #194
104367 Thrackan
new and improved
pi_45146152
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:09 schreef LekkerSimpel het volgende:

[..]

Toen schrok ik.

Ik weet het.
Ik kan me best voorstellen dat je het gewoon niet wilt missen. Roken is tenslotte een makkelijk vast punt en een gewoonte waar je even tijd voor jezelf mee kunt nemen.
Hoe stom het ook klinkt en hoe vaak je het ook gehoord hebt:
Je MOET iets vinden waarmee je ook die tijd voor jezelf kunt nemen. Al is het maar zoiets stoms als met een elastiekje frommelen, origami, kauwgom kauwen, whatever. Als je die rustpuntjes niet krijgt blijf je als verstokte roker gewoon een gefrustreerd rookloos persoon. En ik neem aan dat je liever óf een tevreden roker óf een tevreden niet-roker bent.
Denk er eens over na, heb je een hobby of iets dergelijks waar je een deel van je behoefte mee kunt opvullen?

Ik doe zelf echt de simpelste dingen, als met een papiertje vouwen en klooien, met mijn aansteker spelen, paperclipjes buigen, het maakt echt niet uit, als je maar even wat om handen hebt. Als je liever iets in je mond hebt zijn zoethoutjes ook wel aan te raden, doe je lekker lang van...

En die hond moet eigenlijk voor de 1ste peuk gaan leren kwispelen Wel een mooi beessie trouwens!
  maandag 8 januari 2007 @ 16:26:12 #195
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_45146408
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:19 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Ik kan me best voorstellen dat je het gewoon niet wilt missen. Roken is tenslotte een makkelijk vast punt en een gewoonte waar je even tijd voor jezelf mee kunt nemen.
Je MOET iets vinden waarmee je ook die tijd voor jezelf kunt nemen. Al is het maar zoiets stoms als met een elastiekje frommelen, origami, kauwgom kauwen, whatever. Als je die rustpuntjes niet krijgt blijf je als verstokte roker gewoon een gefrustreerd rookloos persoon. En ik neem aan dat je liever óf een tevreden roker óf een tevreden niet-roker bent.
Denk er eens over na, heb je een hobby of iets dergelijks waar je een deel van je behoefte mee kunt opvullen?

Ik doe zelf echt de simpelste dingen, als met een papiertje vouwen en klooien, met mijn aansteker spelen, paperclipjes buigen, het maakt echt niet uit, als je maar even wat om handen hebt. Als je liever iets in je mond hebt zijn zoethoutjes ook wel aan te raden, doe je lekker lang van...

En die hond moet eigenlijk voor de 1ste peuk gaan leren kwispelen Wel een mooi beessie trouwens!

Vergeet niet dat hij al langer rookt dan jij en ik oud zijn he...
En aangezien ik het na 6 jaar roken al knap lastig vind om te stoppen, zal het voor iemand die, ik gok 30 jaar gerookt heeft, wel helemaal extreem moeilijk zijn...
Als mijn leven nu al beheersd werd door roken, moet je nagaan hoe erg dat ingebakken is als je 5 keer zo lang rookt

Desalniettemin zijn het denk ik wel dingen die zouden kunnen helpen
Signature.
pi_45146591
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:19 schreef eer-ik het volgende:

[..]

't is dus eigenlijk echt cruciaal dat je stopt...
Nu begrijp ik ook dat je zegt dat je zonder dit niet kunt stoppen.
Heb je eigenlijk nog andere opties geprobeerd of is dit het eerste?
Ik hoop ook voor je dat je geen placebo krijgt...
Denk dat we dat snel genoeg merken toch

In ieder geval, veel sterkte, hopen dat allemaal goed gaat.
Ja, heb cold Turkey ook geprobeerd toen ik in dienst zat. (!986)
Kauwgum en alles.

Ik hoop ook dat ik geen placebo heb. EN natuurlijk dat het medicijn werkt.
pi_45146732
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:19 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Met je aansteker spelen?
Dat zou ik juist het meest missen, mijn klikkende Zippo.
  maandag 8 januari 2007 @ 16:35:10 #198
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_45146758
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:31 schreef LekkerSimpel het volgende:

[..]

Ja, heb cold Turkey ook geprobeerd toen ik in dienst zat. (!986)
Kauwgum en alles.

Ik hoop ook dat ik geen placebo heb. EN natuurlijk dat het medicijn werkt.
Toen was ik 2
Die kauwgum vind ik ook echt bagger...
Echt a-relaxede zooi...

Wat betreft het artikel, wat je een stukje hierboven postte, schijnt het wel te werken
Signature.
  maandag 8 januari 2007 @ 16:35:52 #199
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45146779
Ja, mijn Zippo is wel redelijk nutteloos geworden. Maar ja, ik bewaar 'm maar gewoon voor het geval ik weer eens begin.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  maandag 8 januari 2007 @ 16:36:57 #200
104367 Thrackan
new and improved
pi_45146815
Ik probeer ook gewoon alles op te sommen wat eventueel zou-kunnen-helpen.
Ik kan me namelijk inbeelden dat roken als gewoonte al moeilijk te stoppen is, dat roken als ingebakken dagelijks ritueel helemaal kut te stoppen is... Niet alleen erg moeilijk, maar ook vervelend, omdat je je levensstijl helemaal moet veranderen. En als je al zo lang je leven gewend bent wordt dat best klote.

Daarnaast kan ik me ook prima voorstellen dat het gewoon moeilijk is er sowieso motivatie voor op te brengen als je MOET stoppen. Ik heb namelijk van mezelf altijd al een teringhekel aan alles wat moet, en dan ben ik nog jong, naief en eigenwijs.

Desalniettedinges, de basisprincipes zijn eigenlijk heel simpel:
Je moet twee dingen stoppen als je stopt met roken, de nicotine én de gewoonte. De gewoonte is veruit het meest moeilijk, dus daar zul je echt vervanging voor moeten vinden.

Heb je trouwens wel eens opgezocht wat voor verbéteringen stoppen allemaal teweeg *kunnen* brengen? Ik als lekkerbek vind het heerlijk om beter te kunnen proeven en ruiken, mjammie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')