abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 juni 2008 @ 01:03:44 #101
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_59422163
post je nou in 2 verschillende topics exact t zelfde?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:29:44 #102
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94169024
Tof boek, ik ga op zoek.
  PR/Manusje van alles dinsdag 15 maart 2011 @ 22:33:49 #103
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_94169396
ik heb hem dus gekocht vorige week. En ik maar denken, ik heb ergens over dit boekje gelezen.... hier dus :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:49:03 #104
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_94170692
Was toch altijd leuk de grootst mogelijke onzin in tentamens te ventileren. Op de middelbare school maakte ik deel uit van een stel nerds die er lol in hadden zo zinloos mogelijke antwoorden op sommige vragen te geven. Was een tijd lang zeer vermakelijk; vooral als iemand zijn marge verkeerd had ingeschat en onverwacht toch een onvoldoende scoorde. :P

Totaal zinloze economische modellen in elkaar draaien en daar dan steeds op voortborduren en in latere tentamens naar verwijzen. Ik ben nog uit het mondeling examen gezet destijds; omdat ik er weer over begon. :')

NB. heb nooit op de HAVO gezeten. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:52:22 #105
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94170961
Dat zijn wel heel andere dingen dan wat hier gedaan werd :P
pi_94171119
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:49 schreef Hyperdude het volgende:
Was toch altijd leuk de grootst mogelijke onzin in tentamens te ventileren. Op de middelbare school maakte ik deel uit van een stel nerds die er lol in hadden zo zinloos mogelijke antwoorden op sommige vragen te geven. Was een tijd lang zeer vermakelijk; vooral als iemand zijn marge verkeerd had ingeschat en onverwacht toch een onvoldoende scoorde. :P

Totaal zinloze economische modellen in elkaar draaien en daar dan steeds op voortborduren en in latere tentamens naar verwijzen. Ik ben nog uit het mondeling examen gezet destijds; omdat ik er weer over begon. :')

NB. heb nooit op de HAVO gezeten. :)
Hier ook op een Duitse overhoring overal bloemkool op antwoorden :')
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 22:58:41 #107
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_94171529
ik heb een keer vragen die ik niet wist gebruikt voor een soort liefdesbrief aan de lerares Nederlands O+

ze zei nog ja ook daara gaf ze me de tijd en locate voor het herkansen -O-
volgen mij was dat MBO maar ik weet het niet helemaal zeker
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 16 maart 2011 @ 11:43:48 #108
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_94185556
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2007 14:11 schreef Nr.G het volgende:
Dr hebben echt Duitsers gevochten in Vietnam. Nogal wat SS-ers gingen na wo2 in het Franse vreemdelingenlegioen en hebben in Indo-China voor de Fransen gevochten :p
Dat klopt helemaal, ik heb ook redelijk wat interesse in dit aspect, heeft iemand hier mischien meer info (of links daarheen) voor?
  woensdag 16 maart 2011 @ 19:42:17 #109
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_94206409
Weet verder niet zoveel over de SS, maar denk niet dat ze te koop liepen met hun SS CV. ;)

Jaren geleden ging ik wel eens op een boerderij logeren in de omgeving van Pinneberg bij Hamburg. De oude baas was met de Wehrmacht naar de Kaukasus geweest en toen ie als 23-jarige eind 1945 terugkwam in zijn geboortedorp werd ie door de Engelsen tot burgemeester gebombardeerd,
De rest van de mannelijke bevolking was namelijk bejaard, dood, MIA of door de Engelsen/Canadezen tegen de muur gezet omdat ze zich niet snel genoeg hadden overgegeven (niet zo slim, volgens mij :@ ).

In 1947 was de oude baas naar Aubagne vertrokken en uiteindelijk kwam hij tijdens de Korea oorlog in Singapore mijn opa tegen die officier was op de HMS Jamaica. Mijn opa is in 1932 geboren in de omgeving van Hamburg-Blankenese als zoon van een Engelse reder, en spreekt goed Duits.

Goede Verhalen Voor Bij Den Open Haerd krijg je op deze manier wel. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:35:03 #110
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_94209883
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:58 schreef sp3c het volgende:
ik heb een keer vragen die ik niet wist gebruikt voor een soort liefdesbrief aan de lerares Nederlands O+

ze zei nog ja ook daara gaf ze me de tijd en locate voor het herkansen -O-

Klinkt als een interessant verhaal. Vertel eens? LOL
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Moderator woensdag 16 maart 2011 @ 22:18:27 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_94216445
vraag: "Noem twee redenen waarom de eerste textielfabrieken van Nederland juist in Twente en Noord Brabant stonden."
antwoord: ik vind u mooi, kunnen we ergens afspreken buiten de les (ipv weet ik veel ik heb die meuk toch niet geleerd verrekte mongol)

resultaat met rode pen: ja hoor, je kunt dan en dan herkansen, ik ben er ook ... succes!

maar je had erbij moeten zijn denk ik :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_94230922
Is wel een leuk boekje.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 17 maart 2011 @ 13:51:16 #113
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_94236759
Maar goed, waarom stonden die textielfabrieken in Twente en Brabant? De goedkope arbeidskrachten in het onvruchtbare landelijke gebied? De spoorlijnen? Omdat de Familie Stork uit Hengelo kwam en die de machines ervoor maakten, en R.W.H. Hofstede-Crull die elektriciteit begreep? Traditie van Wevende boeren en landarbeiders die zo wat bijverdienden?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_94237142
Lage lonen en hoge werkloosleid lijkt mij het geval. Pin me er niet op vast!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_120227577
Noem twee redenen waarom de eerste textielfabrieken van Nederland juist in Twente en Noord Brabant stonden.

SPOILER
De plekken lagen gunstig in het midden van Nederland, dus in het westen, handig met de scheepvaart.

Wat een antwoord :')
History became legend, legend became myth.
pi_120273944
Ja, maar het is toch geschiedenis, geen aardrijkskunde? :?
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  donderdag 13 december 2012 @ 17:49:42 #117
45206 Pietverdriet
pi_120274861
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 17:19 schreef Alecks het volgende:
Ja, maar het is toch geschiedenis, geen aardrijkskunde? :?
Hoe bedoel je?
pi_120275276
Dit was grappig bedoeld, als mogelijk excuus wat een leerling kan geven voor de bedroevende kennis van de Nederlandse topografie.

Overigens meen ik me te herinneren dat juist deze vraag een keer naar voren kwam bij Aardrijkskundeles op de lagere school of in de brugklas. Lang geleden, toen men nog nuttige dingen op school leerde zoals de naam van elk stroompje en kanaaltje in Nederland of waar welk soort industrie staat.. Ach, ja, de Bosatlas stond toch vol met allerlei thematische kaartjes waar wel iets mee gedaan moest worden. Al had ik toen al het idee dat de kaart met waar welk type industrie staat al verouderd was op het moment dat het gedrukt werd.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  donderdag 13 december 2012 @ 18:03:09 #119
45206 Pietverdriet
pi_120275372
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 18:00 schreef Alecks het volgende:
Dit was grappig bedoeld, als mogelijk excuus wat een leerling kan geven voor de bedroevende kennis van de Nederlandse topografie.

Overigens meen ik me te herinneren dat juist deze vraag een keer naar voren kwam bij Aardrijkskundeles op de lagere school of in de brugklas. Lang geleden, toen men nog nuttige dingen op school leerde zoals de naam van elk stroompje en kanaaltje in Nederland of waar welk soort industrie staat.. Ach, ja, de Bosatlas stond toch vol met allerlei thematische kaartjes waar wel iets mee gedaan moest worden. Al had ik toen al het idee dat de kaart met waar welk type industrie staat al verouderd was op het moment dat het gedrukt werd.
Strokarton! Strokarton!
Ik leerde op de lagere school dat met in het noorden strokarton maakte. Heb geloof ik maar 1 keer in mijn leven strokarton in handen gehad.
  donderdag 13 december 2012 @ 18:34:58 #120
45206 Pietverdriet
pi_120276384
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed, waarom stonden die textielfabrieken in Twente en Brabant? De goedkope arbeidskrachten in het onvruchtbare landelijke gebied? De spoorlijnen? Omdat de Familie Stork uit Hengelo kwam en die de machines ervoor maakten, en R.W.H. Hofstede-Crull die elektriciteit begreep? Traditie van Wevende boeren en landarbeiders die zo wat bijverdienden?
Maar goed, anderhalf jaar nadat we in een deuk lagen over de domme antwoorden weet ik nog steeds niet wat nu wel het juiste antwoord was.
  donderdag 13 december 2012 @ 20:30:51 #121
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_120281298
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Betere urine vanwege de iets of wat hogere alcohol consumptie (in die streek).

Urine in de textiel

Over het toenmalige gebruik van urine (de zeik) in de textiel bestaat geen twijfel. Er zijn diverse vermeldingen dat urine gebruikt werd voor het wassen, het verven en het vollen van de wol.
Normale mensenurine bestaat voor 93.3 % uit water en voor 6.7 % uit vaste stoffen. Van die vaste bestanddelen is ongeveer een derde deel ureum en daar gaat het om. Het proces is complex, maar het zorgt ervoor dat ammoniak ontstaat.
Rottende urine krijgt in bepaalde verbindingen de werking van zeep. Op die manier is vuil op te lossen. Voor het wassen gebruikte men verouderde urine. In een verhouding van één deel urine op twee delen water liet men het 's nachts in kuipen staan. Vervolgens werd het mengsel tot ongeveer 50 graden verwarmd en werd de wol daarin gewassen. Ten slotte moest de wol met veel water worden uitgespoeld.
  donderdag 13 december 2012 @ 20:53:28 #122
45206 Pietverdriet
pi_120282383
quote:
6s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:30 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Betere urine vanwege de iets of wat hogere alcohol consumptie (in die streek).

Urine in de textiel

Over het toenmalige gebruik van urine (de zeik) in de textiel bestaat geen twijfel. Er zijn diverse vermeldingen dat urine gebruikt werd voor het wassen, het verven en het vollen van de wol.
Normale mensenurine bestaat voor 93.3 % uit water en voor 6.7 % uit vaste stoffen. Van die vaste bestanddelen is ongeveer een derde deel ureum en daar gaat het om. Het proces is complex, maar het zorgt ervoor dat ammoniak ontstaat.
Rottende urine krijgt in bepaalde verbindingen de werking van zeep. Op die manier is vuil op te lossen. Voor het wassen gebruikte men verouderde urine. In een verhouding van één deel urine op twee delen water liet men het 's nachts in kuipen staan. Vervolgens werd het mengsel tot ongeveer 50 graden verwarmd en werd de wol daarin gewassen. Ten slotte moest de wol met veel water worden uitgespoeld.
Daar zeg je zowat, je zou nog gelijk kunnen hebben ook.
  vrijdag 14 december 2012 @ 15:19:37 #124
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_120305336
Die vraag over die 4 belangrijkste geallieerden vind ik nog voor meerdere antwoorden vatbaar.

De belangrijkste 3
VS
GB
SU

maar wie is de 4e?
Canada? Groot land, ligt dicht bij de VS, Canadezen hebben Nederland bevrijd?
China? Vocht tegen Japan, dat deel uitmaakte van het Anti Kominternpact, veel doden, groot land
Polen? Was het eerste officiële slachtoffer van WO2, veel doden, Polen hebben ook NL bevrijd
Frankrijk? Onder de voet gelopen en gecollaboreerd. Niet dus

Er zijn wel meer vragen waarop geen éénduidig antwoord is gegeven en het antwoord op de vermeende oorzaken van de pest is ietwat ongelukkig geformuleerd, maar komt wel dicht in de buurt van het goede antwoord.
Non possumus non loqui
  vrijdag 14 december 2012 @ 15:37:19 #125
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_120306023
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:19 schreef Knip het volgende:
Er zijn wel meer vragen waarop geen éénduidig antwoord is gegeven en het antwoord op de vermeende oorzaken van de pest is ietwat ongelukkig geformuleerd, maar komt wel dicht in de buurt van het goede antwoord.
Inderdaad, zo had ik het nog niet eens gelezen. "Ze vonden een zondebok. Ze dachten dat ie (=de pest) afkomstig was van de joden."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')