abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 9 januari 2007 @ 13:29:26 #151
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_45175339
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 09:48 schreef poemojn het volgende:
Wat jammer Macka, dat 't zo is afgelopen. Als je het erg vervelend vindt kun je misschien nog proberen of een lactatiekundige kan helpen?
Ik heb zelfs al langer kunnen voeden dan m'n lactatiekundige verwachtte.
Lucie pakt behalve de borst helaas ook (al eerder) de hulpset niet, en dan is er niet zoveel meer te doen.
(Domperidon slikken hielp ook al niet.)

Wat nog zou kunnen is gebruik gaan maken van het moedermelknetwerk en dan donor-bv per fles geven. Maar het ging mij er om dat Lucie mijn eigen bv zou krijgen, met mijn eigen anti-stoffen. En dat we dat intieme contact van live voeden zouden hebben.

Het is een natuurlijk proces dat kinderen van bv over gaan naar vaste voeding. Meestal gaat dat geleidelijk, maar ik kijk er eigenlijk niet van op dat nu Lucie zo met smaak aan het Rapleyen is mijn krakkemikkige bv mechanisme er meteen mee stopt. Ik probeer me er bij neer te leggen, en richt mijn energie nu op zo goed mogelijk opbouwen van de vaste voeding. Dat kan ook heel leuk en voldoening gevend zijn
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 9 januari 2007 @ 13:41:18 #152
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45175623
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 07:52 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Dit lijkt me nu eigenlijk nefast voor je productie...
nefast als in slecht neem ik aan. Dan klopt het met mijn gevoel. Het is alleen zo raar dat de rest van de dag wel lekker gaat.
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 08:08 schreef YPPY het volgende:
Dat probleem, dat het 's avonds 'op' is, heb ik eens in de zoveel tijd chacama. Vervelend is dat. Ik kolf dan de hele dag, zodat er 's avonds iig wel genoeg is. Door dat extra kolven wordt de productie weer beter en kan ik de hoeveelheid die ze met de fles erbij krijgt gaan minderen. Eerst dacht ik dat het samenging met de menstruatie, maar dat blijkt toch niet zo te zijn.
Ga ik nu ook doen. Want ik wil wel dat ze bv blijft krijgen. Ze spuugt trouwens nu ook weer meer.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 16:12:39 #153
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45180268
'Rapleyen'
Ik ben het woord nu al minstens tien keer tegengekomen... wat betekent het?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 16:28:28 #154
108648 cattie
lieve moeder
pi_45180837
Rapley is een methode om groente en fruit aan te bieden. In het kort is het dat je het in stukjes geeft en niet gepureerd. Er is hier ook ergens een topic over.

Ive is nu 70cm en 8405 gram, hij groeit dus nog steeds super op mijn bv!
  dinsdag 9 januari 2007 @ 16:40:23 #155
62233 Jelief
ikke lief!
pi_45181322
Jeumig! Ivewat groei jij goed! Emma is 8470 gram bij 75cm!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 16:45:30 #156
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45181519
Bedankt voor het medeleven en sorry dat ik pas zo laat reageer ook...
Ik maak me niet zoveel zorgen meer. Vanochtend was het wel 1 groot drama met hem en de BV maar vanmiddag ging er zonder pardon bij de oppas (oefenen) een fles in met 230ml afgekolfde melk. Na vannacht ben ik er iets anders tegenaan gaan kijken. Ik zal schrijven waarom:

[quote van "Oei, ik groei!"]Rond 8 (7-9 weken) kondigt het volgende sprongetje zich aan. Op deze leeftijd krijgt je baby een nieuw vermogen[/quote]

[quote van "Oei, ik groei!"]Maar dat nieuwe vermogen brengt niet alleen fijne dingen. Het zet ook de vertrouwde belevingswereld van je baby op zijn kop. Hij ziet, hoort, ruikt, proeft en voelt dingen die totaal nieuw voor hem zijn. Zijn oude wereld is niet meer wat die geweest is. Hij is verbaasd, verward, perplex. Hij moet alles rustig tot zich laten doordringen.Hij moet alles verwerken en dat doet hij het liefst vanuit een vertrouwde, veilige plek. Hij wil terug naar mama. Deze hangerige periode duurt een paar dagen tot 2 weken.[/quote]

[quote van "Oei, ik groei!"]Baby van slag: hoe toont hij dat:
- Huilt vaker
- Wil vaker bezig gehouden worden
- Eet slechter
- Is (vaker) eenkennig
- Klampt zich wat steviger aan je vast
- Slaapt slechter
- Zuigt (vaker) op zijn duim[/quote]

Ik herken hier dus heel veel in. Van het onderstaande lijstje kan ik 1 dingetje niet aankruisen. Hij is niet eenkennig. Wil gewoon bij iemand zitten en dan valt hij heel snel in slaap. Ik denk echt dat Brent een sprongetje heeft. Misschien wel icm spruw maar dat horen we morgen dan wel weer op het CB.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 16:53:22 #157
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45181786
*gaat Oei, ik groei aanschaffen*

Maud is vanmiddag heel lang wakker geweest. Lekker bij papa op schoot naar buiten kijken. En net na het drinken bij mij tevreden in slaap gevallen.
  † In Memoriam † dinsdag 9 januari 2007 @ 17:00:20 #158
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_45182091
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:28 schreef cattie het volgende:
Rapley is een methode om groente en fruit aan te bieden. In het kort is het dat je het in stukjes geeft en niet gepureerd. Er is hier ook ergens een topic over.
Theorie en praktijk van de Rapley-methode
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:21:08 #159
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45182791
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:53 schreef chacama het volgende:
*gaat Oei, ik groei aanschaffen*

Maud is vanmiddag heel lang wakker geweest. Lekker bij papa op schoot naar buiten kijken. En net na het drinken bij mij tevreden in slaap gevallen.
Is ook een aanrader En het werkboek is ook erg leerzaam en leuk
Iedere golf van de zee,
pi_45202760
Het idee dat de melk kleiner wordt door bevriezen had ik ook, maar dat vond ik zo dom van mezelf dat ik dacht dat ik het me verbeeldde.

Bij mij lost het zichzelf overigens elke keer weer op chacama, dus het hoeft niet het einde van je productie te zijn.

Ive gaat echt hard. Stiekem vind ik het wel mooi cattie dat ie weigert. Net of hij weet wat het beste is.

Oei, ik groei is echt super. Het geeft net dat stukje extra energie om lastige dagen aan te kunnen. Wij gooien haast elke lastige dag op een sprongetje, dan kan ik makkelijker geduld hebben.

Ik vries melk in in een plastic ijsblokjes vorm, van silliconen. Daar kun je ze makkelijk uitdrukken. Als hij vol is, doe ik de blokjes in een diepvrieszakje. Verder heb ik potjes van avent. Ik ben wel heel blij met de voorraad nu. Deze week moet ik twee lange dagen werken met avond erbij (=3 of 4 voedingen) en morgen dan een crematie dat Anna naar de opvang gaat, dat zijn er ook 2. In die tijd krijg ik dat niet gekolfd en nu is er tenminste zeker genoeg.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 10 januari 2007 @ 10:17:17 #161
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45204386
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 08:38 schreef YPPY het volgende:
Oei, ik groei is echt super. Het geeft net dat stukje extra energie om lastige dagen aan te kunnen. Wij gooien haast elke lastige dag op een sprongetje, dan kan ik makkelijker geduld hebben.
Zo kun je het ook bekijken! Wat krijg ik dan een overontwikkeld kind!
Brent heeft trouwens vannacht doorgeslapen! (wel 8 uurtjes!) Nou moet ik er wel bij zeggen dat ie een fles met 200ml afgekolfde voeding achteroversloeg.
Het kolven gaat perfect. brent drinkt goed uit de fles, ik vind het ook wel prettig eigenlijk. Alleen mijn boobies doen wel pijn. Misschien door het kolven wat ik nu dus een aantal keren per dag doe. En als het tegenzit komt het door spruw.

Om 11 uur heb ik de afsrpaak bij het CB en als de arts daar zegt dat het spruw is dan hoef ik alleen de HA maar te bellen en hoef ik niet langs te komen voor consult.
Iedere golf van de zee,
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:15:49 #162
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_45207245
Neuk, lekker zo'n nachtje doortrekken he! En ben benieuwd wat het CB gezegd heeft.

Yppy, misschien is het echt zo dan, van de krimpende melk! Ik vraag wat dat betreft alles hoor, dom of niet! En zo blijkt maar weer, dat het wrs. niet eens een domme vraag was (voor zover die al bestaan!)
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:30:56 #163
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45207744
Yeps. Spruw. Grrrrr, ik ga nooit meer geloven wat andere mama's zeggen. 'Nee, da's geen spruw da's gewoon melk' Ik had het al wel verwacht dus... vanmiddag mag ik het receptje afhalen. Hopelijk is het snel over.
Samen met Brent heb ik nog effe een traantje gelaten om de prikken die hij kreeg. Wat is dat zielig!!! En waarom geven ze hem een prikkende vloeistof? Tis toch 2007? Kunnen ze daar niets aan veranderen? Gelukkig was ie hartstikke bikkel. Hij schreeuwde een paar keer en toen was het over.
Iedere golf van de zee,
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:35:35 #164
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45207904
Oh, wat naar Neuk....
De mama's híer kun je wél geloven hoor...
En die prikken, yuk. Ik moest ook huilen samen met Thies.

Trouwens, je hoopt dat het snel over is zeg je. Je weet dat je nog 10 dagen moet doorsmeren nadat de symptomen verdwenen zijn?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:40:04 #165
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_45208038
He gets Neuk, dat is niet tof. Verder sluit ik me aan bij Moonah.
Die prikken, zielig he! BV werkt dan wel als ultieme troost hier, Simon is nu al twee keer de dag ná de prikken zielig en dan werkt het goed!
Maar hier ook traantjes hoor de eerste keer! (tweede keer niet!)
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_45208081
Sterkte Neuk, spruw is niet leuk!
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:42:18 #167
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45208122
Moonah, je hoort mij nooit zeggen dat hier kulverhalen afgestoken worden, hoor!
Trouwens, vanochtend zag het er ook heel anders uit dan de voorgaande dagen: een meer dikke plak zeg maar... En ook meer van die blaasjes op de lipjes. En opeens doen mijn boobies ook vreemd pijn (alsof er spierpijn in zit ofzo). Vervelend om hem tegenaan te houden als ik hem draag. Ik blijf hem ook lekker even de fles geven, tenzij iemand me een goeie reden kan geven dat juist niet te doen. Vanochtend heeft hij wel goed aan de borst gedronken, hoor. Maar ik vind dat zelf niet zo 'n prettig gevoel nu, dus kolf ik liever. Dan weet ik iig dat hij voldoende binnenkrijgt.
Iedere golf van de zee,
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:47:36 #168
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45208275
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:41 schreef owlet het volgende:
Sterkte Neuk, spruw is niet leuk!
't mannetje lacht nog steeds veel, dus ik denk dat ie er niet ontzettend veel last van heeft.
Niets aan te doen dat je het krijgt. Ik probeer gewwon te zorgen dat het zsm over is.
Iedere golf van de zee,
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:50:07 #169
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45208353
neuk, als de spruw al ín je borsten zit (pijnlijke borsten, steken) ipv alleen erop (witte plekken op de tepels) dan kun je de HA een recept voor Diflucan vragen. Die moet je innemen en mag eenmalig als je BV geeft. want alleen smeren behandelt de spruw alleen aan de oppervlakte.
Ik bedoel dit allemaal niet betuttelend, maar Thies en ik hebben echt maanden geklooid met die kutspruw omdat we er te laat bij waren. En dat is te voorkomen door een adequate behandeling. Het is nu zo heerlijk dat we er eindelijk van af zijn.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:52:17 #170
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45208433
Yup ik heb auwa boobies. Steken en een soort van spierpijngevol? Morgenochtend bel ik de HA wel weer. Na 12 uur zijn ze dicht...
Iedere golf van de zee,
pi_45216672
jeejtje neuk. leuk is anders. sterkte ermee.
mama van 3 kids!
pi_45222456
Sterkte Neuk, het klinkt akelig.

Hier is de kogel door de kerk, ik ga ook de laatste twee (ochtend en avond) voedingen afbouwen. Ik vind het erg knus en Finn volgens mij ook, maar hij wordt wel steeds ontevredener over de hoeveelheid voeding en dat vind ik zielig. Afbouwen dus maar, het is mooi geweest zo.
  woensdag 10 januari 2007 @ 20:11:34 #173
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45224265
Sterkte met de spruw Neuk!

Ik bouw af op gevoel en dat lukt aardig. De nachtvoeding ligt eruit en overdag kolf ik ongeveer om de 4/5 uur.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 10 januari 2007 @ 23:37:05 #174
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45233431
Tnx allemaal
Hoe vaak kun je mm opnieuw verwarmen eigenlijk? Ik vind het zo zonde om weg te gooien...
Iedere golf van de zee,
pi_45233493
Het staat ook in een link in de OP, maar mm mag je niet opnieuw opwarmen of in de koelkast zetten nadat het al eens verwarmd is geweest.
Variety is the spice of life
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')