abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 januari 2007 @ 15:54:27 #51
62233 Jelief
ikke lief!
pi_45042478
he wat fijn dat het beter gaat popples! terug
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 15:54:42 #52
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_45042490
Fijn Popples, succes verder!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 5 januari 2007 @ 18:07:32 #53
108648 cattie
lieve moeder
pi_45047209
Popples wat fijn dat het beter gaat! Succes en hopelijk gaat het snel helemaal super!
  vrijdag 5 januari 2007 @ 20:09:00 #54
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45051743
Popples lekker meid. Ga zo door. En stiekum internetten ....foei
pi_45073684
Het is voorbij, ik heb het donderdagavond besloten in overleg met de LK: ik stop ermee. Ik ga langzaam afbouwen. *zucht-snif *
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_45074094
Wat goed popples.

Jammer PV, maar je hebt toch de 6 maanden gehaald. Voelt het goed om te stoppen?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 6 januari 2007 @ 15:24:32 #57
108648 cattie
lieve moeder
pi_45074872
Ach, PV, wat jammer dat je om deze reden moet stoppen... Maar je heb idd de 6 mnd (bijna) gehaald!!

Ive heeft vannacht op bv goed geslapen, dus misschien is het niet nodig om de laatste voeding kv te geven.
pi_45074903
Jouw Ive denkt spontaan, ik zal papa het tegendeel bewijzen.
Syllables govern the world
  zaterdag 6 januari 2007 @ 15:32:46 #59
108648 cattie
lieve moeder
pi_45075172
Misschien wel ja, hopen dat Ive het volhoudt!
  zaterdag 6 januari 2007 @ 16:18:00 #60
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_45076767
PV, jammer, want dit was niet wat je wilde. Maar 6 maanden is zonder meer een prestatie en voor jou helemaal, want wat heb je de afgelopen tijd veel te verduren gekregen met de borstvoeding. Je hebt echt doorzettingsvermogen getoond, met het kolven, de pijn, petje af daarvoor!
Probeer het positief te zien, je krijgt je lichaam weer wat meer terug nu, geniet daarvan.

Cattie, hihi die Ive, leest hij stiekem mee hier? Ik hoop dat het geen eenmalige actie was van hem! Heeft hij helemaal doorgeslapen, of 1 nachtvoeding gehad? Wat zei je man ervan?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_45080328
PV, ik vind het ook superknap dat je zo lang hebt volgehouden
Wat een tegenslagen heb jij gehad zeg. Pffff.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_45080394
pv zoals ik lees heb je je best gedaan. meer kun je niet doen.

cattie fijn dat ive goed door slaapt. hopen dat hij dat ook blijft doen.
mama van 3 kids!
  zaterdag 6 januari 2007 @ 18:38:52 #63
108648 cattie
lieve moeder
pi_45082037
Ive heeft afgelopen nacht 1 nachtvoeding gehad (de voedingen waren om 22.15, 1.30 en 6.45), voor zijn doen echt super. Het heeft mijn man niet op andere gedachten mbt een flesje kv gebracht, helaas...
pi_45082121
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 18:38 schreef cattie het volgende:
Ive heeft afgelopen nacht 1 nachtvoeding gehad (de voedingen waren om 22.15, 1.30 en 6.45), voor zijn doen echt super. Het heeft mijn man niet op andere gedachten mbt een flesje kv gebracht, helaas...
Een flesje maken 'snachts is toch een pak vermoeiender denk ik dan?
  zaterdag 6 januari 2007 @ 18:52:46 #65
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45082507
PV bikkeltje wees ongelofelijk maar ook echt ongelofelijk trots op jezelf.
Je hebt zo hard gevochten, ook al verloor je de strijd, je bent wel de winnaar meid!
Respect voor jou
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 6 januari 2007 @ 19:04:04 #66
108648 cattie
lieve moeder
pi_45082888
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 18:41 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

's nachts blijft Ive bv krijgen, het gaat alleen om de laatste voeding. Mijn man denkt dat Ive dan beter slaapt.
pi_45082931
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 18:41 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ik geloof dat Catties man vooral hoopt dat dat flesje Kv er dan voor zorgt dat Ive door gaat slapen. Cattie, ik zou me er niet te druk om maken en je man lekker dat flesje laten maken. Als het helpt is het toch wel fijn en als het niet helpt hebben jullie het wel geprobeerd. Dat ene flesje zal niet veel verschil maken in je productie en Ive is de zes maanden ook al voorbij
pi_45082964
PV, stoere vrouw
Echt goed gedaan joh, je mag heel trots op jezelf zijn!
pi_45082994
Dankjewel allemaal!! Het voelt gek om nu te stoppen, het was maandenlang hetgeen waar ik mee wakker werd. Maar het voelt ook goed, een last valt van mijn schouders. En ik voel me trots,want ik heb zo'n beetje alles wel gehad, op spruw na. Ik heb alles gegeven... Straks is mijn lichaam weer van mij.... ook al ga ik het wel missen. Ik sluit deze fase met Kendahl voorgoed af, snik! Maar ik zie dat Kendahl het prima redt met de fles en hij is zo toe aan die hapjes...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 21:05:12 #70
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_45088031
PV je mag zeker trots zijn op jezelf hoor!

Even vraagje... vanaf welke dag krijg je ook al weer ongeveer een tsr?
Tijn drinkt veel en lang en zuigt krachtig en goed en hij krijgt ook echt wel genoeg binnen gezien zijn luiers, maar ik heb nog geen tsr gehad volgens mij. Het is nog steeds minimaal 2x zuigen voor er een 'slik' komt.
Nou kan ik me herrinneren dat ik dat bij Saskia ook niet direct had, maar ik weet niet meer wanneer wel.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_45088673
ET, ik heb vrij lang moeten wachten voor ik een tsr voelde, wanneer ik er daadwerkelijk een had weet ik niet meer. Ik ga even zoeken of ik iets voor je kan vinden.
pi_45088837
In het begin (soms zelfs de eerste maanden) voel je de tsr vaak helemaal niet, ET. Sommige vrouwen voelen hem echt helemaal nooit.

Als Tijn zuig-slik, zuig-slik gaat doen, dat is de tsr.

Ik denk dat je er wellicht al 1 hebt gehad. Heb je al gehad dat je dat enorm lome gevoel kreeg?
quote:
Door de aanraking van de tepel wordt er een seintje naar de hersens gegeven, die vervolgens het hormoon oxytocine vrijgeven. Dit hormoon zorgt ervoor dat de spiertjes die in de borst rondom de melklklieren liggen, samentrekken. Door dit samentrekken wordt de melk die in de melkklieren ligt opgeslagen, naar voren geduwd en komt ook in de voorraadholtes terecht, waarna het door de baby kan worden opgedronken. Deze reflex die voor dit toeschieten van de melk zorgt wordt de toeschietreflex genoemd. Veel vrouwen, maar niet alle vrouwen, voelen de toeschietreflex als een lichte tinteling in hun tepels.
Ik voelde de tsr voor het eerst toen mijn dochter al 8 maanden was.
Variety is the spice of life
pi_45088882
Nou PV, ik vind dat je behoorlijk trots op jezelf mag zijn.
Variety is the spice of life
pi_45089057
Tijdens de zwangerschap stijgt het prolactinegehalte in het lichaam van de vrouw. Het hoge progesteron- en oestrogeengehalte zorgt ervoor dat de prolactine nog niet leidt tot melkproductie. Na de geboorte van de placenta, daalt het progesteron- en oestrogeengehalte in het lichaam van de moeder heel snel. De borsten reageren daarop door na ongeveer de derde of vierde dag melk te gaan produceren. Het zuigen aan de borst veroorzaakt een nieuwe aanmaak van prolactine, waardoor er weer meer melk wordt aangemaakt. Na verloop van tijd daalt geleidelijk het prolactinegehalte. De melkproductie gebeurt dan niet meer via de tussenkomst van de prolactine, maar vindt ter plekke plaats. Dat wordt de autocriene of hormonale besturing genoemd.

Ik denk dat je hier uit op kan maken dat je op de derde of vierde dag een tsr mag verwachten
bron: http://www.borstvoeding.com
  zaterdag 6 januari 2007 @ 21:30:02 #75
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_45089208
Bij saskia voelde ik 't wel al in de kraamweek of vlak daarna iig. Was er trouwens van uit gegaan dat iedereen dat (ook zo snel) voelde, maar dat blijkt dus niet zo

Zo lang meneertje elke luier flink vol plas heeft en een half uur krachtig aan de borst zuigt steeds, zal 't vast allemaal wel goed komen. Ik maak me ook echt 0,0 zorgen dit keer (hooguit of m'n tepels wel snel genoeg kunnen wennen aan 't geweld dat ze wordt aangedaan, maar ook dat komt wel goed). Ik vroeg 't me gewoon af
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')