abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44997451
En is bij jullie in bed slapen geen optie? Fons slaapt hier pas echt door vanaf het moment dat we samen in bed liggen.
  donderdag 4 januari 2007 @ 09:10:36 #27
108648 cattie
lieve moeder
pi_44997468
Dank jullie wel voor jullie reacties!
Mijn man bedoelt het goed, hij ziet dat ik er steeds verrotter uit ga zien en wil daarom dat er iets gaat gebeuren. En Ive is natuurlijk al bijna 6 mnd (morgen al! ).
We gaan het volgende week (want ik wil wel graag de 6 mnd bv volmaken) een weekje proberen. Lukt het niet, dan stoppen we er mee en misschien helpt het wel.
Slapen op de borst is niet echt een optie, aangeizen Ive nu ruim 8 kg is en dat toch wel zwaar is! En hij gaat dan over mijn borst heen tijgeren. Heel schattig, maar niet echt bevordelijk voor mijn slaap!
Bij ons slapen is helaas geen optie, want dan slapen wij niet meer. Ive slaapt eigenlijk nooit langer dan 3 uur achter elkaar. Aan het kolven heb ik ook al zitten denken, maar dat is toch nog wel lastig, want het gaat nu wel, maar ik kan niet in 1x een hele voeding kolven.

En Popples, Ive was de eerste dagen te zwak om bij mij te drinken. Ik heb toen gekolfd en gevingervoed en na een paar dagen lukte het wel en sindsdien loopt de bv goed. Ik zit nu op mijn werk, maar zal vanavond of morgen er nog even uitgebreid over vertellen.
pi_44997535
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 09:10 schreef cattie het volgende:

Bij ons slapen is helaas geen optie, want dan slapen wij niet meer. Ive slaapt eigenlijk nooit langer dan 3 uur achter elkaar.
Heb je dat al eens geprobeerd?
Fons slaapt ook geen drie uur achter mekaar alleen. Niet bij ons in de zetel, niet alleen in bed, maar vanaf we samen in bed kruipen slaapt hij een uur of zeven,acht achter mekaar door. kVind het ook gek, maar het is zo.
  donderdag 4 januari 2007 @ 09:24:00 #29
108648 cattie
lieve moeder
pi_44997588
Ja, de eerste 3 maanden heeft hij regelmatig bij ons in bed geslapen, maar dan sliepen wij niet goed meer en hij werd ook gewoon weer elke 3 uur wakker. Wel grappig dat Fons dan wel doorslaapt!
pi_44997739
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 09:24 schreef cattie het volgende:
Ja, de eerste 3 maanden heeft hij regelmatig bij ons in bed geslapen, maar dan sliepen wij niet goed meer en hij werd ook gewoon weer elke 3 uur wakker. Wel grappig dat Fons dan wel doorslaapt!
Hm, spijtig, dan zal het idd niet werken bij jullie.
pi_44997824
Ineens een hele voeding hoeft ook niet cattie. Ik zat te denken als je een nacht kv geeft, dan zou je in theorie 's ochtends bijv een halve voeding kunnen kolven. Na twee nachten heb je een hele voeding en zou je man op kunnen staan. Ik weet niet of het zo kan. Anna heeft een paar keer een tijdje 's avonds een flesje had. Was vaak ruim 100 cc. Ik kolfde dan 's ochtends en een keer overdag en dat was genoeg voor een flesje 's avonds.
Ik ben benieuwd hoe het gaat als jullie een week proberen. En inderdaad, Ive is al bijna een half jaar. Dus dan is het niet meer zo erg. Het lijkt me zwaar om zo lang de nachten op te moeten staan.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 4 januari 2007 @ 11:38:14 #32
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44999940
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 12:39 schreef owlet het volgende:
Neuk, ik herken je gevoel. Wat bij mij hielp was om even de knop om te zetten en me te beseffen dat niet mijn hele dag uit BV geven hoefde te bestaan, net zomin als Ronja's dag alleen maar uit BV krijgen hoeft te bestaan.
Ik ben een klein beetje meer gaan letten op de regelmaat en ik ben voeden niet als oplossing voor alles gaan beschouwen. En dat werkte erg goed. Ik voed nog steeds op verzoek en ik bied ook nog vaak de borst aan als 'slokje troost', maar als er nog niet een uur of vier tussen de voedingen heeft gezeten dan ga ik eerst kijken of ze misschien genoegen neemt met een speentje, een verandering van omgeving of liedjes zingen en een beetje dansen.
Ik vraag me ook af of dat gevoel niet eigenlijk hoort bij het hebben van een kind en niet zo heel erg bij het geven van borstvoeding.
Ik geloof dat ik dat knopje ook gevonden heb. Ben weer druk aan het kolven gegaan ook omdat ik effekes alleen de deur uit wil kunnen met een goed gevoel.
Ook heb ik gisteren maar 6/7 voedingen gedaan terwijl dat er normaal minimaal 3 meer zijn (zullen vast en zeker troostvoedingen tussen zitten). Vanochtend merk ik wel dat hij meer wil ik denk ook omdat hij meer gewend is.

Ik denk zelf dat dat gevoel grotendeels te maken heeft met de BV. Tuurlijk moet je met een kindje overal mee rekening houden maar als je BV geeft is dat dubbel zo veel. En uit laksheid en omdat ik een hekel heb aan dingen regelen doe ik sommige dingen nu niet die ik eerder wel deed.
Tja ik durf het iig in te zien en toe te geven
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_45003881
Hi Allemaal.

Nog de beste wensen voor het nieuwe jaar.
Door mijn werk en ziekte ben ik amper nog in staat om af en toe langs te komen, maar nu heb ik weer even de tijd.
Ik ben ondertussen aan het afbouwen met kolven. Het werkt gewoon niet. Myrddin drinkt zeker 600 cc op het kdv (ze slaapt snachts door en anders zou ze dus te kort gaan komen, vandaar de 3 voedingen daar)
Het kolven werkt gewoon echt niet, niet met neusspray, massage, foto, electrische kolf, handkolf etc etc etc.
Ik heb dus besloten om te stoppen met kolven en zo meer rust in te bouwen in mijn leven en mijn werk. Het is dus niet zo dat ik te weinig melk heb, ik krijg het er alleen niet uit met kolven. Verder ga ik ook van baan veranderen omdat we hier allemaal ontslagen gaan worden.

Aan de rest, vertrouw gewoon in jezelf, ieder kindje is anders, maar ze zijn allemaal wondertjes
mama van Myrddin
  donderdag 4 januari 2007 @ 18:50:18 #34
108648 cattie
lieve moeder
pi_45013535
ML: 600 ml ! Geen wonder dat je dat niet bij kunt benen met kolven! Maar wel vervelend dat het kolven echt niet wil zeg.
Hopelijk is het ziekzijn nu over.
pi_45024063
Wat jammer dat het kolven niet (meer?) lukt ML. Veel sterkte met afbouwen.
En ik heb even gespiekt in het babietjestopic, je hebt 4,5 maand BV gegeven. Dan heb je je dochter een heel goede start gegeven hoor!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_45030825
Ff weer jullie mening gevraagd.....

Jenna spuugt de laatste paar dagen best veel. Nu lijkt een golfje al snel heel veel, maar op zich valt het aantal voedingen erg mee. Gisteren had ze voeding om 22.00 uur, 3.00 uur en toen pas weer om 7.00 uur. Vannacht was laatste voeding om een uur of 23.00 uur (1 borst) en eigenlijk vannochtend pas weer om 7.15 uur! Daartussen een heel klein beetje, niet echt noemenswaardig.
Zou ze nou wel echt genoeg krijgen? Ze heeft wel gewoon plasluiers. Ze slaapt best veel, maar als ze wakker is wel allert. Pff vind zo moeilijk allemaal en word beetje onzeker van. Inloopspreekuur van CB is maandag pas en heb geen idee hoeveel ze aangekomen is.... Ben nu de kolf aan het uitkoken en dan wat Johannes Broodpitmeel erbij doen, dan zie ik wat ze precies neemt.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 09:51:50 #37
62233 Jelief
ikke lief!
pi_45031173
Lieve Stiekemurd,jegeeft zelf al het antwoord, Jenna is alert en ze heeft gewoon plasluiers (doen ze plof als je ze op de grond laat vallen?) Het gaat dus goed met je meisje! Dat spugen zou zelfs kunnen komen door teveel (voor)melk. Ik zou geen flesje gaan geven om tezienhoeveel ze drinkt,uit een flesje drinken is zo anders dan uit de borst. Als je echt wilt weten hoeveel zedrinkt kun je beter gaan wegen. Al geeft dat alleen maar een indicatie van hoeveel melk ze binnenkrijgt niet hoeveel voedingsstoffen.
* Jelief trekt een blik bv-vertrouwen open en schenkt wat in voor Stiekemurd.

Vertrouw alsjeblieft op je meisje en op jezelf, jullie kunnen dit echt!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_45031491
Als ze genoeg poept (2-3 luiers per dag) en plast en alert is, zal 't waarschijnlijk gewoon goed gaan Stiekemurd!
Er wordt aangeraden met flesjes te wachten tot 4-6 weken he, ivm tepelspeenverwarring. Zou jammer zijn als dat voor Jenna op zou gaan terwijl het eigenlijk gewoon goed gaat.
Verschoon je haar 's nachts ook (omdat je vindt dat ze dan weinig drinkt)?
Succes.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 10:20:17 #39
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45031666
Oh, Stiekemurd. Het is net alsof ik terug in de tijd ga. En dat is niet eens zo heel lang geleden. Hooguit een week of 3. Onzekerheid bij mij ook. Maud spuugt...komt ze wel genoeg aan? Drinkt ze wel genoeg? Al jouw vragen, waren toen ook mijn vragen. En als ik je kan geruststellen. Maud is nu 6 weken. Was in een maand tijd 400 gram aangekomen (verschil laagste gewicht en maandgewicht) En nu met 6 weken spuugt ze niet meer. Bij Maud was het gewoon teveel melk. En de overloopklep werkte dus perfect.
En ook toen werd mij door deze fijne bv-dames verteld....het gaat goed. Want, ze heeft wel voldoende plasluiers en ze is alert. Dus ik kan alleen maar zeggen hou vol. Het komt goed. Je gaat je meisje steeds beter begrijpen en dan krijg je ook meer vertrouwen. En als je echt nog twijfelt. Bel het CB als de wijkverpleegkundige tijd heeft kan die bij jou komen wegen en anders kun je misschien tussendoor wel even langskomen om te wegen. Dan weet je gewoon dat ze het goed doet. En maak je geen zorgen, het komt goed. Dikke kus en ook ik stuur je even een beetje bv-zelfvertrouwen....
pi_45031916
Ok gerustgesteld!!
Poemojn ik verschoon haar 's nachts niet meer, omdat ze eigenlijk niet meer poept dan. Dus ze heeft 's morgens een goede plasluier. Maar ik vind zo frapant dat ze nu al doorslaapt. Zul je zien dat ze vanaf nu niet meer doet
Weet je, met Benthe had ik gewoon dik 10 a 12 voedingen per dag en bij haar is gewoon de helft!
Maar ja ieder kind is anders, weet ik ook wel. Maar wou ff jullie mening weten
Ik ga maandag wel ff wegen, dan weet ik het gewoon zeker.
Bedankt voor jullie aanmoedigingen
  vrijdag 5 januari 2007 @ 11:05:51 #41
108648 cattie
lieve moeder
pi_45032619
Stiekemurd, fijn dat je gerustgesteld bent!

Ik geef vandaag een half jaar bv!
En ik ben trots op mezelf, dat het na een moeilijk begin* toch goed gegaan is en dat ik het al zolang volhou!

*Ive was na de bevalling heel suf en zwak, het lukte hem niet om bij mij te drinken. Na 1,5 dag had hij nog niet geplast, in overleg met een kinderarts heeft hij toen een nacht kv gehad. De volgende ochtend stonden de kraamverzorgster en verloskundige aan mijn bed met de vraag: hoe graag wil je bv geven, want het gaat heel moeilijk worden. Nou, dat wilde ik heel graag, dus ze hebben alles uit de kast gehaald. Eerst aanleggen, dan kolven, vingervoeden en bijvoeden en dat was dan 1 voeding. En na 1,5 dag ging Ive opeens goed bij mij drinken! Oh, ik was zo blij!
  vrijdag 5 januari 2007 @ 11:59:14 #42
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45034151
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 10:20 schreef chacama het volgende:
deze fijne bv-dames
Dat zeg je mooi Chaca!
Ik vind dit ook zó'n waardevol topic....

Cattie en Ive... gefeliciteeeeerd!

Wij hadden ook zo'n streng opstartregime. 3 dagen en 2 nachten precies wat jij vertelt. 2 uur bezig, 1 uurtje rust, ik was kapot! Maar oh zo blij dat we (dankzij de kraamhulp) hebben doorgezet!
  vrijdag 5 januari 2007 @ 12:15:27 #43
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45034707
Ik ben trots op iedereen hier
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_45036349
Stiekemurd, het is allemaal al gezegd dus ik wil je alleen maar even heel veel zelfvertrouwen wensen. Jullie doen het goed

Ik Cattie en Moonah en Chacama, wat zullen jullie trots zijn!

The Militant Breastfeeding Cult
pi_45036868
http://www.borstvoeding.com/columns/luisteren.html

Ik vind dit altijd een mooie column. Elke nieuwe, met borstvoeding beginnende moeder zou een 'boezemvriendin' moeten hebben. (tegenwoordig kom je er met fora en bepaalde topics ook )

Cattie en Ive, gefeliciteerd met jullie halfjaardag! (ik weet het begin nog) Goed gedaan

Stiekemerd, gaat goed joh!
Variety is the spice of life
pi_45037716
Ik heb nu net het boek "de tevreden baby" binnen. Dit nav het schema van Sjak. Ik las in recensies dat de schrijfster een standbeeld verdient. Misschien raak ik zo gemotiveerd dat ik zelfs wel gewoon doorga en niet eens ga afbouwen volgende week
  vrijdag 5 januari 2007 @ 14:40:33 #47
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45039807
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 13:38 schreef Stiekemurd het volgende:
Ik heb nu net het boek "de tevreden baby" binnen. Dit nav het schema van Sjak. Ik las in recensies dat de schrijfster een standbeeld verdient. Misschien raak ik zo gemotiveerd dat ik zelfs wel gewoon doorga en niet eens ga afbouwen volgende week
Als je het allemaal geregeld krijgt met Benthe zou dat natuurlijk heerlijk zijn!
  vrijdag 5 januari 2007 @ 15:27:25 #48
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_45041426
ML, jammer dat het niet verdergaat, maar wat Moonah zegt, je hebt Myrrdin zo toch een hele goede start gegeven!

Jelief , ik dacht even dat je schreef: doet Jenna plof als je ze op de grond laat vallen, (als in een metafoor dan wel), maar je bedoelt de luiers! Goede tip trouwens, die kende ik nog niet!

Stiekemurd, het alert zijn en plasluiers zijn gewoon het belangrijkste, dat vraagt de arts/CB/lactatiekundige als eerste en als dat zo is, zijn er niet direct zorgen hoor!

Cattie,een half jaar ! Goed van je, wat een mijlpaal! En ook jij hebt er voor gevochten, blijkt maar weer uit je verhaal.

Simon spuugt nog steeds, maar is ook nog ietsjes verkouden, kan ook daar mee te maken hebben.
Verder kijkt hij me steeds vaker aan na het drinken met zo'n big smile alsof hij iets heel stiekems gedaan heeft vol pret en laat dan lekker wat melk uit zijn mondje druipen
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 5 januari 2007 @ 15:44:42 #49
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_45042069
quote:
Wat een nare, hatelijke dames posten er op dat forum zeg
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_45042227
cattie je hebt weer een mijlpaal bereikt hoor goed zo.^O^
pm girl wat een boefie

nou dames even een klein updateje.
we hebben een strenge kraamverzorgster dus mag nog niet veel uit bed. maar nu is ze toch lekker naar huis
sinds gisterochtend heeft ons renske telkens aan de borst gedronken. wel met tepelhoedje maar dat gaan we nu ook nog zonder proberen. dacht laat het even snel weten want jullie hebben me zo goed geholpen. (ook van renske)
mama van 3 kids!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')