Vanaf maandag aanstaande.quote:Wat doet geld met mensen? Hoe groot zijn de tegenstellingen tussen rijk en arm? Het nieuwe RTL 5-realityprogramma ‘Survival Of The Richest’ brengt vanaf maandag 8 januari deze vragen in beeld. Zeven steenrijke jongeren, met een gezamenlijk kapitaal van 3 miljard dollar, worden gekoppeld aan zeven armlastige leeftijdsgenoten met een gezamenlijke schuld van 150.000 dollar. Zes weken lang leven ze samen en moeten ‘arm en rijk’ als duo’s opdrachten vervullen in een afvalrace, met als hoofdprijs het mega/luttele-bedrag van 200.000 dollar.
De rijke kids zijn erfgenamen van de families achter o.a. de Yellow Pages (met een familiekapitaal van 1 miljard dollar), een autobedrijf (20 miljoen) en hotelimperium (300 miljoen) en een nazaat van Afghaanse royalty (1 miljard). Ook Hunter Maats zit erbij, afkomstig uit een Nederlandse aristocratische familie, goed voor 20 miljoen dollar. Zij vormen teams met o.a. een werkloze receptioniste (25.000 dollar in het rood), een bouwvakker (35.000 dollar rood) en een alleenstaande moeder (30.000 dollar rood).De duo’s gaan de strijd aan en storten zich op opdrachten, zoals het doen van boodschappen (een geheel nieuwe ervaring voor de rijke deelnemers!), het bedienen in een restaurant, het schoonmaken voor het wettelijk minimum loon, het helpen in de visserij en het uitvoeren van militaire commando’s.In de eerste aflevering wordt de arbeidsethos van alle deelnemers getest. Als verrassing gaan ze terug naar de tijd van de middeleeuwen om klanten ‘ouderwets’ te bedienen en te vermaken. Wie redt dat zonder gemopper?
En een sappige peer ook!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 22:43 schreef GlazenKaak het volgende:
Die Hunter Maats lijkt me wel een toffe peer (zie www.huntermaats.com)
nou.... hij sprak net een zinnetje Nederlands. Het was te verstaan; maar daar is alles mee gezegdquote:Op maandag 8 januari 2007 22:53 schreef static het volgende:
Zag ik nou dat er iemand van Nederlandse afkomst meedoet?
Hunter Maats, Dutch Aristocracy, Family Worth: $20 Millionquote:Op maandag 8 januari 2007 22:53 schreef static het volgende:
Zag ik nou dat er iemand van Nederlandse afkomst meedoet?
Gezien zijn uitspraak van het Nederlands zal het wel niet zo zijn. Of zou het een Paul Verhoeven reactie zijn?quote:Op maandag 8 januari 2007 23:25 schreef LoveProfusion het volgende:
Hunter Maas is Nederlands..
Ik zat net op Kat haar myspace te kijken en Esmeralda en zij hebben nog steeds contact met elkaar.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 00:28 schreef octopussy het volgende:
Leuk programma![]()
en inderdaad jammer dat Kat wegmoest maar nog jammerder dat die latino griet ook weg moest. DIe vond ik nu juist wel leuk![]()
En ik had gelijkquote:Op dinsdag 2 januari 2007 22:12 schreef Fir3fly het volgende:
Het gaat er dus vooral om de rich kids zoveel mogelijk zwart te maken, om vervolgens te concluderen dat geld niet gelukkig maakt.
Dat denk ik tenminste, ik hoop dat ze maandag mijn vooroordeel niet bevestigen.
Ja klopt, ze doen er zelf ook aan meequote:Op dinsdag 9 januari 2007 01:02 schreef static het volgende:
Ze maken zichzelf belachelijk, dat is wat anders.
Maar de walkin' & talkin' uitgave van Hollandse Hunter is toch stukken minder.quote:
Vandaar ook dat arm en rijk niet tegenover elkaar staan, maar onderlinge teams vormen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 01:26 schreef arneaux het volgende:. Ik weet niet wat ik ga zien, maar volgens mij is t weer lekker kansloos. Wat maakt mij t nou uit wie er t best in een restaurant kan bedienen?
. Natuurlijk winnen die arme kids t op sociale skills en die rijke kids op ehh, andere dingen. Ze zullen écht niet 1 doelgroep als 'slecht' gaan wegzetten.
Dual citizenship, hij heeft een Nederlandse en een Amerikaanse paspoort staat op zijn site. En hij is geboren in Riyadh, Saudi Arabie. Ik vraag me af hoe 'goed' hij daadwerkelijk Nederlands kan. Stiekem hoop ik dat hij het toch wel redelijk kan spreken, en dat Amerikaanse accent nemen we op de koop toe.quote:Op maandag 8 januari 2007 23:46 schreef LoveProfusion het volgende:
Nou hij is van geboorte Nederlands maar woont heel zijn leven al in het buitenland.
inderdaad, helemaal geweldigquote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:39 schreef AudreyHepburn het volgende:. Heerlijk potje ergertelevisie.
.
quote:Op donderdag 11 januari 2007 08:07 schreef arneaux het volgende:
Ik snap trouwens niet helemaal waarom die rijke mensen daaraan mee doen? Als je prima kersen kan eten dan is dat toch goed genoeg?!
Zei Hunter dat echt?quote:Op maandag 15 januari 2007 23:24 schreef seeya_40 het volgende:
Ohw, Hunter, wat een heeerlijk figuur: Ik heb op Nick gestemd omdat ik verraad leuker vind dan een verbond. Geweldig.
Btw; Love the rich kids. Wat een verwend, arrogante, onaangename personen.
Maar het tranentrekken tussen Nick en Michael vind ik dan echt weer 'over the toppppp'.
Ja, dat vond ik ook vreselijk naief. Hopelijk beseft ze dat dat nooit zal gebeuren.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 07:59 schreef egeltje1985 het volgende:
Trouwens, één zo'n rijkeluis-meisje merkte op "dat de overheid hier (=aan de daklozen) toch iets moest doen."
Waarom? Dan heeft het voor die armen ook weinig zin om te winnen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 13:18 schreef Ace1 het volgende:
Ik vind wel dat de ri jken de schuld van de armen af kunnen lossen... zoveel stelt dat niet voor...
Of ze stemt voortaan niet meer Republikeins, mocht ze dat eerst gedaan hebben. De verdeling tussen rijk en arm was al slecht in de VS, maar na Bush is het helemaal uitbuiting geworden van de armen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 09:44 schreef seeya_40 het volgende:
Ja, dat vond ik ook vreselijk naief. Hopelijk beseft ze dat dat nooit zal gebeuren.
Idd, sommigen van die rijken heb een familievermogen van een miljard, wat boeit het dan die schuld van enkele (tien)duizenden euro's af te betalen? Als je dat doet laat je tenminste zien dat je het erg vindt voor de armeren, dat je ze wilt helpen. Lijkt me nog wel een mooiere daad dan het spel winnen door leren te werken.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:58 schreef egeltje1985 het volgende:
Ja, ik snap eigenlijk niet dat nog niemand van die rijken heeft aangeboden om de schuld van de arme af te lossen. aan het eind zeggen de afvallers alleen 'dat ze er iets van geleerd hebben'. ja lekker dan, daar koop je niets voor...
Die 2 meisjes..quote:Op woensdag 24 januari 2007 20:49 schreef Michellee het volgende:
Ik heb het laatste kwartier niet gezien, wie zijn eruit??
Dat kunnen de armen dan toch ook doenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 10:14 schreef Kidney_Bean het volgende:
En ik vond de manier van wegstemmen/afvallen ook niet goed.. Als je gaat wegstemmen naar populariteit, gaat eerst dat rijkeluisgroepje iedereen wegstemmen die niet bij hun groepje hoort..
Vond Hunter wel meevallen. Liz en Marcus zijn eruit gestemd. Alleen omdat Liz en Jim de hele tijd liepen de kleffen en dat vond Hunter niet zo leuk. Vond ik op zich wel begrijpelijk. Maar Jim moest zelf ook op Liz stemmen, omdat hij en TR er anders uitlagen. Ben nu heeeeel benieuwd wat er volgende week gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:35 schreef Elvi het volgende:
Wie zijn er nu uit gegaan? Ik heb het gister niet gezien... Ik kon die Hunter echt ff niet hebben gister![]()
Betekend ook dat zij er vanuit gaat dat ze wint.quote:[b]
Vind het wel jammer dat Johanna niet mee doet met het 5000 dollar pact. Ze zou nog 85.000 overhouden als ze wint, terwijl ze de andere 'arme' kinderen wel helpt. Snap dat niet helemaal...
Logisch dat ze het voor haar kindje vast wil zetten, maar ik zou wat socialer zijn denk ik.
Ja, beetje dom. Zeker als je bedenkt dat de jongens eerst met zijn drieen het verbond hadden en pas na haar overwinning Johanna erbij wilden hebben. Dus, dat zou betekenen dat zij er sowieso was uitgestemd als ze niet gewonnen had.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 11:03 schreef pietje008 het volgende:
Betekend ook dat zij er vanuit gaat dat ze wint.
Als een van de anderen wint krijgt zij ook geen 5000 uiteraard. Volgens mij denkt ze daar niet bij na
Of Rich Man, Poor Man. Mooie link naar de 70-ies serie over de Jordaches, met een heul jonge Nick Nolte.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 11:50 schreef cikolata het volgende:
De titel van het programma is wel misleidend. Toen het eerst aangekondigd werd dacht ik dat die verwende rijken als armen moesten gaan leven, hard werken voor weinig geld en in een klein huisje wonen enzo.![]()
Nu is het voor de rijken meer een vakantie, ze weten toch wel dat ze straks weer verder kunnen gaan met hun luxe leventje. Voor de armen is het een kans op een betere toekomst, dus het had beter Survival of the Poorest kunnen heten
Inderdaad nooit van gehoordquote:Op dinsdag 30 januari 2007 12:02 schreef Copycat het volgende:
[..]
Of Rich Man, Poor Man. Mooie link naar de 70-ies serie over de Jordaches, met een heul jonge Nick Nolte.
[afbeelding]
Maar dat is ws voor bijna ieders tijd.
Dan is het wel een beroerde vakantie voor die rijken. Die klusjes vinden ze niet bepaald leuk.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 11:50 schreef cikolata het volgende:
De titel van het programma is wel misleidend. Toen het eerst aangekondigd werd dacht ik dat die verwende rijken als armen moesten gaan leven, hard werken voor weinig geld en in een klein huisje wonen enzo.![]()
Nu is het voor de rijken meer een vakantie, ze weten toch wel dat ze straks weer verder kunnen gaan met hun luxe leventje. Voor de armen is het een kans op een betere toekomst, dus het had beter Survival of the Poorest kunnen heten
Spoiler alert...quote:
Had al verwacht dat ze zo'n soort constructie zouden verzinnen als finale. Jammer voor Johanna, maar eigen schuld, dikke bult. Als ze strategisch had gespeeld had ze veel meer kans in de finale. Dat heeft ook te maken met samen werken en dat is waar het hele programma om draait.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:20 schreef Eveli het volgende:
Ja en ze moeten onderling + de 10 afvallers beslissen wie er wint.Dat wordt leuk omdat Johanna niks wou delen.
Lijkt me dus al duidelijk wie er gaan winnen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:20 schreef Eveli het volgende:
Ja en ze moeten onderling + de 10 afvallers beslissen wie er wint.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |