Plivicemeren kan met de auto, al is het wel een vermoeiende dag. Reken erop dat je van 7 tot 0 weg bent. Kijk even in het andere topic (link staat een paar reacties omhoog) voor de route die we hadden genomen.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:09 schreef moz het volgende:
Ik zou van de zomer met de auto naar porec willen.
Ik zou ook erg graag de plitvice meren bezoeken. Is het slim daar zelf heen te rijden? Het zal vast wel mogelijk zijn daar excursies te boeken. (bij voorkeur dan van een nederlandse reisorganisatie)/ Weet iemand misschien ook op wat voor prijs ik dan kan rekenen?
Je kunt er genoeg leuke dingen doen (MTBen, snorkelen etc.) maar het uitgaan weet ik niet... ik denk hetzelfde als Rovinj ongeveer.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:00 schreef NoaberLenny het volgende:
Vanavond is het weer zover, de jaarlijke vakantiebesprekingen staan op het programma!
Soms zijn we (7 jongens uit Enschede) er zo uit, maar er kunnen grote mening verschillen zijn wat betreft locatie en data.
Dit jaar zijn er al aantal van ons die Medulin in het zuiden van Istrie (Kroatie) als voorkeur hebben, nu vroeg ik me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met dit plaatsje. Ik zoek vooral informatie over de uitgaansmogelijkheid en de gezelligheid voor jongeren. We willen ook andere leuke dingen doen (bootje huren, stukje fietsen misschien), maar hier weet ik genoeg over omdat ik al een keer of 6 in Rovinj ben geweest. Rovinj is een ander toeristisch plaatsje, en naar mijn mening wat meer gericht op gezinnen, vandaar dus de twijfel.
Dus: Wie helpt me aan wat informatie over Medulin en heeft mogelijk wat foto's?
beachmasters zeker?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:28 schreef enpe het volgende:
Ik ga er ook heen, porec, camping materada. Toevallig iemand op die camping geweest?
Wij gaan 2 juli daar naartoe, met de bus en op een campingquote:Op zondag 14 januari 2007 17:22 schreef keijz het volgende:
Zijn hier ook mensen die in Novalja geweest zijn?
Oeeeh.. als tip.. ga met een taxiboot naar the red island, ligt tegenover Rovinj ongeveer. Zit in de haven, helemaal links (bij een hotelweggetje), kost weinig zo'n taxiboottripje en kan elke dag om het uur geloof ik worden gedaan. Neem er wel een dag voor en neem eten en drinken mee, wij hebben de hele dag op een deel van het eilandje gezeten, lekker gezwommen, het was op dat gedeelte zeer rustig (bij afstap direct rechtsaf). Oh enne, nog een tip.. koop zo'n ligkussen of een fitness matje voor je er heen gaat, het red je kont zeg maarquote:Op maandag 26 maart 2007 10:19 schreef Judah het volgende:
Wij vliegen op dinsdag 31 juli richting Rovinj, om aldaar een vakantie te vieren van twaalf dagen. Heb er zin in![]()
Thanksquote:Op woensdag 28 maart 2007 17:17 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
Oeeeh.. als tip.. ga met een taxiboot naar the red island, ligt tegenover Rovinj ongeveer. Zit in de haven, helemaal links (bij een hotelweggetje), kost weinig zo'n taxiboottripje en kan elke dag om het uur geloof ik worden gedaan. Neem er wel een dag voor en neem eten en drinken mee, wij hebben de hele dag op een deel van het eilandje gezeten, lekker gezwommen, het was op dat gedeelte zeer rustig (bij afstap direct rechtsaf). Oh enne, nog een tip.. koop zo'n ligkussen of een fitness matje voor je er heen gaat, het red je kont zeg maar![]()
[plaatje]
Onregelmatige stenen, harde randen, kiezels.. nee zonder matje lig je niet prettig. Maar ach, daar zijn ook voldoende matjes te koop overal.quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:04 schreef Judah het volgende:
[..]
ThanksDat van die ligmatjes had ik al wel begrepen ja, met die grote stenen
![]()
Nou.. dan zou men eens moeten kijken in Slovenie, bij Bovec of ergens in die buurt. Stikt er van de sporten, bezienswaardigheden, restaurants en natuur. Alleen wat minder discodingen, alhoewel die vast wel in de grotere steden zijn te vinden.quote:Op dinsdag 24 april 2007 00:27 schreef Tomatenboer het volgende:
Ze willen dat er wat te beleven valt in de zin van voldoende restaurants, voldoende bezienswaardigheden, aantal dingen waar je een excursie kan boeken of waar je kan waterskieën of wat dan ook, en een paar discotheken spreekt hen wel aan (mij wat minder, dat laatste dan).
In feite zegt het voldoende dat Spanje hun voorkeur heeft.![]()
Ik weet van vroeger nog wel dat het wel goed zit met die bezienswaardigheden, en met activiteiten die daar voor toeristen worden georganiseerd (ik heb zelf nog op waterskies gestaan toen ik jaren terug daar ben geweest).
Neem Porec en neem daarbij 10 uur extra reizen op en je zit bij de Plitvice meren ongeveer. En Porec is trouwens momenteel een gigantisch toeristisch oord met duizenden nederlanders. Vorig jaar nog eff langs geweest maar vond het me veels te druk, vroegah was het nog leuk. Net als Rovinj, jeeeeemig.. wat een drukte. En met de auto, sja.. Split is wel een stukkie verderweg nog.. tis maar net wat je wil. Ik zelf ga liever met het vliegtuig. Vorig jaar 11 uur file gehad in totaal en dat is niet aan te raden haha.quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:31 schreef Tomatenboer het volgende:
Split, daar had ik nog niet eens aan gedacht, maar goeie tip inderdaad!
Slovenië ligt naast Kroatië toch? (Ik ben topografisch niet zo geweldig onderlegd)![]()
De Adriatische zee ken ik wel, dat is een prachtige zee, daar heb ik heerlijk gesnorkeld in de vakantie van 1994. Wij zaten toen in Porec. Mooie omgeving daar ook trouwens.
Één van de plekken die ik persoonlijk sowieso wil zien is de Plitvice meren, daar heb ik al foto's van gezien en verhalen over gehoord en dat moet echt sprookjes-achtig zijn![]()
We willen overigens met onze eigen auto gaan, dat is prima te doen toch?
Slovenie is prachtig! Maarre wat heb jij met de regio Split? Zijn er niet meer mooie regio's in Kroatie ofzo?quote:Op dinsdag 24 april 2007 22:39 schreef Hrvat het volgende:
Slovenie is heel leuk en mooi, maar als het spanjefreaks zijn, denk ik eerder aan strandjutters.
Slovenie heeft een stuk dat aan de Adriatische zee ligt, maar dat kan je toch moeilijk vergelijken met de regio Split.
Maar ik wil zeker Slovenie niet afraden, vooral de natuur is er adembenemend!
Topografisch gezien ligt slovenie boven Kroatie. Als je met de auto gaat, zal je door Slovenie rijden voordat je in Kroatie komt.quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:31 schreef Tomatenboer het volgende:
Split, daar had ik nog niet eens aan gedacht, maar goeie tip inderdaad!
Slovenië ligt naast Kroatië toch? (Ik ben topografisch niet zo geweldig onderlegd)![]()
De Adriatische zee ken ik wel, dat is een prachtige zee, daar heb ik heerlijk gesnorkeld in de vakantie van 1994. Wij zaten toen in Porec. Mooie omgeving daar ook trouwens.
Één van de plekken die ik persoonlijk sowieso wil zien is de Plitvice meren, daar heb ik al foto's van gezien en verhalen over gehoord en dat moet echt sprookjes-achtig zijn![]()
We willen overigens met onze eigen auto gaan, dat is prima te doen toch?
Online vindt ik geen info over verhuurprijzen van waterscooters.quote:Op woensdag 9 mei 2007 16:51 schreef KellyPelly het volgende:
haha ik zou zeggen reken 't uitHoeveel halve uren zitten er in 2 weken...
Maare, ik denk dat je dat daar moet informeren, als ze zo'n waterscooter zo lang kwijt willen dan valt er vast wel een mooi dealtje te maken...
Achtergebleven landmijnen zijn op afgelegen eilanden en er staat duidelijk aangegeven dat je dat gebied niet moet betreden, slangen zijn in alle warme landen en spinnen ook, witte haaien valt heel veel mee.quote:Op maandag 11 juni 2007 23:49 schreef Tomatenboer het volgende:
Inmiddels al druk aan het voorbereiden en plannen maken wat we willen gaan zien etc.
Ook ben ik er inmiddels uit dat je gelukkig met een Nederlandse identiteitskaart naar en door Kroatië mag reizen, ondanks de vele tegenstrijdige berichten hierover, maar de officiële sites zijn hierover gelukkig wél duidelijk, zelfs voor de zekerheid de Kroatische site van binnenlandse zaken gecheckt.
We zijn er ook al min of meer over uit hoe we willen gaan rijden; via Munchen door Slovenië richting Rijeka, vanuit daar zit je al meteen redelijk centraal tov. Porec en ook de Plitvice meren meen ik (al zal het ook nog honderden kilometers zijn maar het is handiger dan via Oostenrijk te rijden richting Cakovec bijvoorbeeld).
Kortom; ik ben al bezig met mezelf lekker te maken voor de vakantie die over 3 weken begint, ik heb er al erg veel zin in![]()
Heb me alleen wel een beetje bang laten maken door de verhalen over achtergebleven landmijnen in Kroatië, en de enge beesten die daar in overvloed aanwezig zijn zoals giftige slangen en spinnen, en zelfs de witte haai is daar al gesignaleerd![]()
Hier is een mooi overzicht van de mijnen. Die liggen niet enkel op verlaten eilandjes, maar ook in het binnenland op de oude frontlijnen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:05 schreef Drumpie het volgende:
[..]
Achtergebleven landmijnen zijn op afgelegen eilanden en er staat duidelijk aangegeven dat je dat gebied niet moet betreden, slangen zijn in alle warme landen en spinnen ook, witte haaien valt heel veel mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |