Goed, ik zal wel te dom zijnquote:Op dinsdag 2 januari 2007 15:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, je geeft geen antwoord.
[..]
Ho ho, nou niet sneaky de vraag omdraaien, vertel eerst maar eens waarom het 'nml wel' objectief gezien schade is.
Er worden dingen vernietigd ja, maar waarom is dat slecht?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 15:59 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Goed, ik zal wel te dom zijn![]()
Ik heb al verteld waarom het schade is. Er worden bossen met hun bijbehorende folra&fauna vernietigd door toedoen van de mens, onherstelbaar, daar is weinig subjectiefs aan lijkt me.
onherstelbaar? neuh hoor. Duurt alleen even. Maar wat is pakweg 1000 jaar op de leeftijd van de aarde...quote:Op dinsdag 2 januari 2007 15:59 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Goed, ik zal wel te dom zijn![]()
Ik heb al verteld waarom het schade is. Er worden bossen met hun bijbehorende folra&fauna vernietigd door toedoen van de mens, onherstelbaar, daar is weinig subjectiefs aan lijkt me.
In dit geval: vernietiging van regenwouden heeft nadelige invloeden op het klimaat, want het draagt bij aan de opwarming van de aarde. Er worden leefgebieden van planten, dieren en uiteindelijk ook de mens vernietigd.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Er worden dingen vernietigd ja, maar waarom is dat slecht?
Ja, dat weet ik nu welquote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:05 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
In dit geval: vernietiging van regenwouden heeft nadelige invloeden op het klimaat, want het draagt bij aan de opwarming van de aarde. Er worden leefgebieden van planten, dieren en uiteindelijk ook de mens vernietigd.
daar verschillen de meningen dan over, vooralsnog lijkt het wel degelijk onherstelbaar te zijn.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:04 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
onherstelbaar? neuh hoor. Duurt alleen even. Maar wat is pakweg 1000 jaar op de leeftijd van de aarde...
Beetje kinderachtig, wat wil je nou van me horen?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik nu wel. Maar wáárom is dat slecht?
Volgens mij begrijp je niet waar ik heen wil. Je kunt simpelweg op geen enkele maniet bewijzen dat de mens een plaag voor de aarde is. Je kunt hoogstens zeggen dat de mens een plaag voor zichzelf is.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:08 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Beetje kinderachtig, wat wil je nou van me horen?
dat zie je goedquote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je niet waar ik heen wil.
'bewijzen' als in?quote:Je kunt simpelweg op geen enkele maniet bewijzen dat de mens een plaag voor de aarde is. Je kunt hoogstens zeggen dat de mens een plaag voor zichzelf is.
Zo zou je het kunnen zeggen jaquote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:19 schreef jogy het volgende:
Ok, de aardbol op zich zal het jeuken wat er gebeurt maar de populatie aan de oppervlakte is niet geheel en onverdeeld blij met de mensheid, zo iets?.
Dat is dus subjectiefquote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:18 schreef Fir3fly het volgende:
Je maakt een denkfout. Nog nooit van een insectenplaag gehoord? Die brengen ook ernstige schade toe aan het millieu, vanuit het oogpunt van de mens gezien dan.
Weet ik, maar de mens is toe nu toe de enige diersoort die er in zo'n korte tijd in is geslaagd om zoveel om zeep te helpen hier. Vind ik wel een unicum eigenlijk.quote:Je moet er maar bij bedenken dat de mens er nog maar een hele korte tijd is, en in die tijd daarvoor is de aarde al zo vaak veranderd dat je niet kunt spreken van een unicum.
dan doe je wel ingewikkeld hoorquote:
Juist, en daarom is jouw argument dus ongeldigquote:
Om zeep helpen is dus weer een subjectieve benaming, maar omwille van het gemak zullen we dat in dit geval even negerenquote:Weet ik, maar de mens is toe nu toe de enige diersoort die er in zo'n korte tijd in is geslaagd om zoveel om zeep te helpen hier. Vind ik wel een unicum eigenlijk.
quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Juist, en daarom is jouw argument dus ongeldig.
aardig van jequote:Om zeep helpen is dus weer een subjectieve benaming, maar omwille van het gemak zullen we dat in dit geval even negeren.
precies, technologie die tot nu toe voornamelijk 'olie aangedreven' is geweest, met alle gevolgen van dien.quote:In zo'n korte tijd dingen veranderen komt inderdaad waarschijnlijk niet vaak voor, maar dat komt ook vooral omdat wij meer middelen hebben, in de vorm van technologie.
Ik had het over je zin dat de mens de enige is die 'schade' aan het millieu kan toebrengenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:35 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ik had het niet over insectenplagen, maar over aantoonbare schade aangebracht door de mens.
We komen er welquote:Maar goed, ik geloof niet dat we het helemaal eens gaan worden, maar dat hoeft ook niet.
Ja, zo zou je het kunnen zeggen. En aangezien de aarde zelf geen mening heeft, kun je eigenlijk onmogelijk objectief stellen dat de mens een plaag is voor deze aarde. Simpel tochquote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:38 schreef David Letterman het volgende:
Fir3fly:
dus ff voor een buitenstaander in deze discussie, we moeten het bekijken vanuit de aarde zelf ipv vanuit de mensheid?
Dat is dan weer een dooddoenerquote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:39 schreef DizzyDizzer het volgende:
Volgens mij weet jij een hoop dingen nog niet, hoe oud ben je?
Volgens mij moet jij iets beter lezen. En mijn leeftijd is te berekenen via de geboortedatum in mijn profiel, of moet ik die voor je uitrekenenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:39 schreef DizzyDizzer het volgende:
Dat de mens schade toericht lijkt me niet een punt van discussie. Wat er alleen al onder de bodem, dus in de planeet zelf, verdwijnt wat zeer schadelijk is, wat ook ooit weer naar boven zal komen. Lekkere mentaliteit. Wat te denken van Verarmd Uranium. Enig Idee hoe lang het duurt voor de schadelijkheid daarvan verdwijnt, vuurvlieg? Volgens mij weet jij een hoop dingen nog niet, hoe oud ben je?
Daar zijn er veel van te vinden in dit topic, maar je reageert alleen op die van mij? Beetje vreemd. Klopt trouwens dat het een dooddoener is. Maar wel een oprecht geïnteresseerde vraag, want dat zou verklaren dat hij een hoop relevante kennis mist. Is m.b.t. 90 % van de topics hier niet van toepassing, maar wel als het gaat om dit soort dingen. Dan zou ik het een 14 of 15 jarige bijvoorbeeld niet kwalijk nemen dat hij zo praat. Maar een 20 +'er wel.quote:
Volgens mij kun jij me niet helemaal volgen. Ik ontken helemaal niks, ik reageerde alleen op de bewering dat de mens een plaag voor de aarde zou zijn. Misschien een klein beetje offtopic, maar goedquote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:44 schreef DizzyDizzer het volgende:
[..]
Daar zijn er veel van te vinden in dit topic, maar je reageert alleen op die van mij? Beetje vreemd. Klopt trouwens dat het een dooddoener is. Maar wel een oprecht geïnteresseerde vraag, want dat zou verklaren dat hij een hoop relevante kennis mist. Is m.b.t. 90 % van de topics hier niet van toepassing, maar wel als het gaat om dit soort dingen. Dan zou ik het een 14 of 15 jarige bijvoorbeeld niet kwalijk nemen dat hij zo praat. Maar een 20 +'er wel.
Geef je iedereen van die kinderachtige reacties? Ik vond je reacties op die van Marietje ook al vreselijk kinderachtig. Ik ga niet eens meer kijken naar je profiel want ik heb al een goed beeld.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Volgens mij moet jij iets beter lezen. En mijn leeftijd is te berekenen via de geboortedatum in mijn profiel, of moet ik die voor je uitrekenen?
Of je komt zelf met een onderbouwing waarom jij het er niet mee eens ben, dan heb je tenminste wat om over te lullen.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Volgens mij kun jij me niet helemaal volgen. Ik ontken helemaal niks, ik reageerde alleen op de bewering dat de mens een plaag voor de aarde zou zijn. Misschien een klein beetje offtopic, maar goed.
Die heb ik al gegeven.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:46 schreef DizzyDizzer het volgende:
[..]
Of je komt zelf met een onderbouwing waarom jij het er niet mee eens ben, dan heb je tenminste wat om over te lullen.
Laten we dit maar ergens anders uitvechten, dan kunnen de mensen hier verder praten over dat verhaal van je.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:45 schreef DizzyDizzer het volgende:
[..]
Geef je iedereen van die kinderachtige reacties? Ik vond je reacties op die van Marietje ook al vreselijk kinderachtig. Ik ga niet eens meer kijken naar je profiel want ik heb al een goed beeld.
dank voor je nadere uitleg...interessante gedachtengang...quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja, zo zou je het kunnen zeggen. En aangezien de aarde zelf geen mening heeft, kun je eigenlijk onmogelijk objectief stellen dat de mens een plaag is voor deze aarde. Simpel toch?
Het zijn van een scepticus hangt niet echt aan een leeftijd en hij heeft geen ongelijk wanneer hij stelt dat de aarde toch wel door blijft draaien, wat wij ook verzinnen. Het spul wat op de aardkorst leeft is alleen niet zo blij met ons. En die van jou viel me gewoon opquote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:44 schreef DizzyDizzer het volgende:
[..]
Daar zijn er veel van te vinden in dit topic, maar je reageert alleen op die van mij? Beetje vreemd. Klopt trouwens dat het een dooddoener is. Maar wel een oprecht geïnteresseerde vraag, want dat zou verklaren dat hij een hoop relevante kennis mist. Is m.b.t. 90 % van de topics hier niet van toepassing, maar wel als het gaat om dit soort dingen. Dan zou ik het een 14 of 15 jarige bijvoorbeeld niet kwalijk nemen dat hij zo praat. Maar een 20 +'er wel.
Vond ik ookquote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:48 schreef David Letterman het volgende:
[..]
dank voor je nadere uitleg...interessante gedachtengang...
quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:49 schreef jogy het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er genoeg dooddoeners maar dat komt ook weer omdat je in TRU toch nog veel mensen hebt die enkel via de kaders van 'het komt wel goed' kijken en niet met volledig open ogen in de wereld ( willen ) staan om dan tot de ontdekking te komen dat we aardig hard in de kont geneukt worden door verschillende partijen.
Ik vergeet bijna, lees vooral de links in de teksten ff goed door, dan zie je dat het allemaal een HOAX is.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:44 schreef awesomedude het volgende:
Laat je niet in de maling nemen, het hele verhaal is van April 2006, en inmiddels in de VS al lang uit de media omdat
het verhaal door ene Forrest Mims verdraait is weergegeven tijdens een lezing.
Het probleem was dat er een stel mensen in de zaal zat die Pianka's woorden---namelijk, retestandaard ecologie dat het ecosysteem van de Aarde niet is berekend op 10 miljard mensen---grof uit hun verband trokken en er van maakten dat Pianka actief genocide stond te prediken. Dat verhaal is blijkbaar een eigen leven gaan leiden, wat natuurlijk via internet vaak gebeurd, waarbij iedereen er de nodige extraatjes aan toevoegde tot dit gedrocht begon te circuleren.
Let vooral op de naam van de persoon die Pianka, zwart probeerde te maken: Forrest Mims. Ik laat het aan de weldenkende lezer over om zijn eigen conclusies te trekken, dit verhaal is aangedikt door neocreationistische mensen bij wie het woord 'ecologie' nog niet helemaal is doorgedrongen en die absoluut niet vies zijn van bewuste verdraaiing van citaten.
zie hier deze link met uitleg over de hele zaak,
http://www.pandasthumb.org/archives/2006/04/forrest_mims_cr.html
en een gesprek met Pianka,
http://www.kxan.com/Global/story.asp?S=4720390
Zoals gewoonlijk zijn er personen die het leuk vinden om sensatie
en onzin via internet te verspreiden zonder dit eerst te controleren op juistheid.
Volgens mij heeft ie het over mensen die hier alleen maar komen om dit soort topics belachelijk te maken...quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:54 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
![]()
dat komt op mij over als het bekende vooroordeel over FOK!kers in TRU, waar ik het niet mee eens ben.
Dit klopt niet helemaal. Wij kunnen de hele planeet opblazen zodat er niks van overblijft. Beetje extreem, maar het zou zomaar kunnen, ook door bepaalde 'foutjes'.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:49 schreef jogy het volgende:
[..]
Het zijn van een scepticus hangt niet echt aan een leeftijd en hij heeft geen ongelijk wanneer hij stelt dat de aarde toch wel door blijft draaien, wat wij ook verzinnen.
Ook onder de aardkorst maar dat heb ik al uitgelegd. Verdwijnt ook genoeg rotzooi. Als de planeet een levende entiteit was geweest (wat sommige geloven), dan zou 'ze' doodziek zijn ondertussen.quote:Het spul wat op de aardkorst leeft is alleen niet zo blij met ons.
Juist. En dan is er helemaal niemand meer over om te zeggen dat het zo'n ramp is dat de aarde weg is.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:56 schreef DizzyDizzer het volgende:
[..]
Dit klopt niet helemaal. Wij kunnen de hele planeet opblazen zodat er niks van overblijft. Beetje extreem, maar het zou zomaar kunnen, ook door bepaalde 'foutjes'.
Die dus jaquote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ie het over mensen die hier alleen maar komen om dit soort topics belachelijk te maken....
Ik kan mij niet voorstellen dat alles een hoax is. Bedoel je dat het hele verhaal is verzonnen, of dat het verhaal zoals het oorspronkelijk op internet verscheen niet 100 % klopt?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:55 schreef awesomedude het volgende:
[..]
Ik vergeet bijna, lees vooral de links in de teksten ff goed door, dan we je dat het allemaal een HOAX is.
Volgens die linkjes is het hele verhaal flink opgeblazen. Ik zou dat best kunnen geloven, maar ik weet niet zeker hoe betrouwbaar het allemaal is.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:58 schreef DizzyDizzer het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat alles een hoax is. Bedoel je dat het hele verhaal is verzonnen, of dat het verhaal zoals het oorspronkelijk op internet verscheen niet 100 % klopt?
Dat kunnen we nog niet maar dat neemt niet weg dat we het misschien binnen een x-aantal jaar wel kunnen hoorquote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:56 schreef DizzyDizzer het volgende:
[..]
Dit klopt niet helemaal. Wij kunnen de hele planeet opblazen zodat er niks van overblijft. Beetje extreem, maar het zou zomaar kunnen, ook door bepaalde 'foutjes'.
Als de aarde een levende entiteit is met een bewustzijn en alles erbij dan ligt het nu op de intensive care ja, maar de bol op zich zal wel blijven draaien. Nu hoop ik van harte dat de aarde niet een bewuste entiteit is trouwens.quote:[..]
Ook onder de aardkorst maar dat heb ik al uitgelegd. Verdwijnt ook genoeg rotzooi. Als de planeet een levende entiteit was geweest (wat sommige geloven), dan zou 'ze' doodziek zijn ondertussen.
Dat is het probleem, iemand plaatst een tekst zonder te controleren of het klopt, lees het allemaal maar eens door dan begrijp je wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Volgens die linkjes is het hele verhaal flink opgeblazen. Ik zou dat best kunnen geloven, maar ik weet niet zeker hoe betrouwbaar het allemaal is.
Heb ik gedaan incl. een hoop reacties, maar daar wordt ik niet veel wijzer van of het om een hoax zou gaan of niet. Maar dat de top al lang met depopulatieplannen loopt is geen hoax. Dat staat zwart op wit.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:02 schreef awesomedude het volgende:
[..]
Dat is het probleem, iemand plaatst een tekst zonder te controleren of het klopt, lees het allemaal maar eens door dan begrijp je wat ik bedoel.
Dat is juist hetgeen waar ik het meest aan twijfel. Waarom ben jij daar zo heilig van overtuigd?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:03 schreef DizzyDizzer het volgende:
[..]
Heb ik gedaan incl. een hoop reacties, maar daar wordt ik niet veel wijzer van of het om een hoax zou gaan of niet. Maar dat de top al lang met depopulatieplannen loopt is geen hoax. Dat staat zwart op wit.
Zijn toespraak is misschien wel uit zijn verband gerukt maar dat neemt niet weg dat het hele populatie-decimatie verhaal geen hoax is. er is genoeg over te vinden op het internet en nee ik zeg niet dat je alles moet geloven maar ik geloof dat het een reëele mogelijkheid is dat er plannen op stapel staan om de mensheid als geheel te doen overleven door een groot deel af te laten sterven. Op zich al erg genoeg natuurlijk maar dan wordt het ook nog gedaan op een manier waar ik het niet mee eens kan zijn en met een doel die niet zo goed is voor de overblijvende bevolking. Dit is dus gewoon wat ik als beeld heb van de situatie door in de jaren on and off linkjes te lezen en een paar boeken te kopen zoals 'crossing the rubicon' van micheal ruppert waar ook het één en ander in staat over de dode wetenschappers en het uiteindelijke plan om een etnisch gericht virus te maken om bepaalde bevolkingsgroepen uit te roeien.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:55 schreef awesomedude het volgende:
[..]
Ik vergeet bijna, lees vooral de links in de teksten ff goed door, dan we je dat het allemaal een HOAX is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |