Jij hebt het Koln Concert nog nooit gehoord he?quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:52 schreef JAM het volgende:
Dat iedereen zo wegloopt met Keith Jarret...Ik heb dat zelf altijd een vrij vlakke pianist gevonden... Hij heeft iets ingetogens in z'n spel. Ik vind dat frustrerend om naar te luisteren. Ik ervaar dat altijd als; 'Ja? JA?! JAAAA?! Nee, toch maar niet...'-muziek.
Nee, dat klopt. Ik heb ooit Tokyo '96 van 'm gekocht en daar ben ik toen zo enorm op afgeknapt, dat ik nooit meer aandacht aan 'm hebt besteed...Maar die Köln Concert is wel OK, dus?quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:18 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Jij hebt het Koln Concert nog nooit gehoord he?
Een waanzinnige solo pianoimprovisatie van ruim een uur waar je regelmatig het ecstatische gekreun van de pianist doorheen hoort. En hij kreunt niet voor niets! Luisteren!!quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:30 schreef JAM het volgende:
[..]
Nee, dat klopt. Ik heb ooit Tokyo '96 van 'm gekocht en daar ben ik toen zo enorm op afgeknapt, dat ik nooit meer aandacht aan 'm hebt besteed...Maar die Köln Concert is wel OK, dus?
OK, OK. Ik geef 'm nog een kans.quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:35 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Een waanzinnige solo pianoimprovisatie van ruim een uur waar je regelmatig het ecstatische gekreun van de pianist doorheen hoort. En hij kreunt niet voor niets! Luisteren!!
Nee, maar die is ook niet de moeite waard begrijp ik?quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:38 schreef JAM het volgende:
[..]
OK, OK. Ik geef 'm nog een kans.
Ken je Tokyo '96, trouwens?
Ik had m'n geld beter in de sloot kunnen gooien, dan had ik misschien nog een kikker blij gemaakt.quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:46 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Nee, maar die is ook niet de moeite waard begrijp ik?
Van zijn Piano werken is eigenlijk alleen the Köln Concert echt geweldig. Dat is echt Keith op zijn hoogtepunt...Die andere pianoconcerten van hem kan ik ook niet echt optimaal waarderen...Vooral te vlak inderdaad...In Koln zit gewoon zo'n ongelooflijke emotie en spanningsboog...Het verveelt me ook gewoon nooit...En die kreuntjes...normaalgesproken irritant, maar in dit concert maken ze het des te beterquote:Op woensdag 3 januari 2007 19:52 schreef JAM het volgende:
Dat iedereen zo wegloopt met Keith Jarret...Ik heb dat zelf altijd een vrij vlakke pianist gevonden... Hij heeft iets ingetogens in z'n spel. Ik vind dat frustrerend om naar te luisteren. Ik ervaar dat altijd als; 'Ja? JA?! JAAAA?! Nee, toch maar niet...'-muziek.
quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:09 schreef OllieA het volgende:
5 Parker / Gillespie - The Greatest Jazz Concert Ever
quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:09 schreef fripper het volgende:
45 The Quintet - Jazz at Massey Hall (1956)
Uitstekende no1quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:09 schreef OllieA het volgende:
1 Frank Zappa - Jazz From Hell
2 Keith Jarret - The Köln Concert
3 Miles Davis - L'ascenseur sur l'echafaud
4 Billie Holiday - Billie Holiday Sings
5 Parker / Gillespie - The Greatest Jazz Concert Ever
6 Chet Baker - Chet Baker Sings
7 Philippe Sarde / Stan Getz - Mort d'un Pourri
8 John Coltrane - Blue Train
9 Miles Davis - Porgy & Bess
10 Joni Mitchell - Hejira
Dank u.quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:27 schreef fripper het volgende:
Voor de totaal-lijst ; deze twee zijn het zelfde album , maar dan onder een andere naam :
Mijn lijstje komt denk ik dit weekendquote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:44 schreef Norrage het volgende:
We willen meer lijstjes!!!
En nog een keertje Keith hoog...dat wordt een top 5 notering hoor
Haha, het lijkt wel een voetbalcompetitie, zo...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:44 schreef Norrage het volgende:
En nog een keertje Keith hoog...dat wordt een top 5 notering hoor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |