PHP is daar niet de handigste taal voor, aangezien PHP server-side wordt uitgevoerd, terwijl je iets wil weten wat alleen op de client aanwezig is. Misschien kun je beter een JavaScriptje zoeken ofzo die het lokale IP achterhaalt.quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:22 schreef zovty het volgende:
Ik bedoel juist het lokale adres van de gebruiker/browser computer, niet van de server.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 | $sql = "SELECT * FROM prijsav_catering WHERE status = 'Aanvraag'"; $result = mysql_query($sql); if (mysql_num_rows($result) == 0) { echo "Geen aanvragen gevonden."; exit; } while ($row = mysql_fetch_assoc($result)) { //Datum maken $dd = substr($row[date],6,2); $mm = substr($row[date],4,2); $yyy = substr($row[date],0,4); $HH = substr($row[date],8,2); $MM = substr($row[date],10,2); $SS = substr($row[date],12,2); $date = "$mm/$dd/$yyy $HH:$MM:$SS"; $sql = "SELECT * FROM prijsav_klant WHERE date = $date"; $result2 = mysql_query($sql); while ($row2 = mysql_fetch_assoc($result2)) { } } ?> |
Dat laatste werkt inderdaad niet in mijn situatie. (forwarded for is meer iets dat proxy servers toevoegen.)quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:33 schreef Tijn het volgende:
Misschien kun je beter een JavaScriptje zoeken ofzo die het lokale IP achterhaalt.
Wat je zou kunnen proberen is getenv('HTTP_X_FORWARDED_FOR'). Maar dat is niet erg betrouwbaar.
Welke data-type gebruik je voor de datum in de tabellen?quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:35 schreef dnzl het volgende:
Ik probeer met een het ene mysql celwaarde een andere mysql rij te laden maar dit lukt niet.
[ code verwijderd ]
Waarom werkt dit zo niet?
persoonlijk heb ik nooit problemen gehad hiermee. Zolang het maar tussen quotes staat gaat het goed, het kan natuurlijk voor jezelf onoverzichtelijk worden. Ik denk dat het qua functionaliteit verder niet uitmaakt.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:19 schreef beerten het volgende:
En nog iets: je hebt de kolom "date" genoemd. NIET DOEN!!! PHP kent ook een functie date(). Dit gaat je absoluut problemen opleveren. Kies voor je variabelen altijd namen welke NIET voorkomen in PHP of MySQL commando's/functies.
Misschien dat dat ook de fout is in jou stukje code. $row[date] Naast de reeds genoemde enkele quotes zou ik zeker ook de kolomnaam veranderen. row['datum'] is prima.
1 2 3 | exec("g:/windows/system32/notepad.exe"); ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | header("Content-type: image/png"); $avatars[] = "avatars/1.png"; $avatars[] = "avatars/2.png"; $avatars[] = "avatars/3.png"; $avatars[] = "avatars/4.png"; $avatars[] = "avatars/5.png"; $avatars[] = "avatars/6.png"; $avatars[] = "avatars/7.png"; $avatars[] = "avatars/8.png"; $avatars[] = "avatars/9.png"; $avatars[] = "avatars/10.png"; $avatar = $avatars[mt_rand(0, count($avatars)-1)]; $string = $_GET['text']; $im = imagecreatefrompng("$avatar"); $black = imagecolorallocate($im, 255, 25, 25); $px = (imagesx($im) - 7 * strlen($string)) / 2; imagestring($im, 4, $px, 44, $string, $black); $newavatar = imagecreatefrompng($avatar); imagepng($im); imagedestroy($im); ?> |
1 |
Dit klopt in grote lijnen, maar je moet geen functie date willen definieren. Dan kom je in problemen met PHP (als je de datefunctie van PHP wilt aanspreken). Een variable $date of $bla['date'] zal echt geen impact op de functie date hebben.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:19 schreef beerten het volgende:
En nog iets: je hebt de kolom "date" genoemd. NIET DOEN!!! PHP kent ook een functie date(). Dit gaat je absoluut problemen opleveren. Kies voor je variabelen altijd namen welke NIET voorkomen in PHP of MySQL commando's/functies.
Misschien dat dat ook de fout is in jou stukje code. $row[date] Naast de reeds genoemde enkele quotes zou ik zeker ook de kolomnaam veranderen. row['datum'] is prima.
direct path opgeven van het font?quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:17 schreef IkWasHier het volgende:
Dat heb ik al geprobeerd dan krijg ik een witte pagina. (Ja de font staat op m'n server)
[ code verwijderd ]
Heb ik dan als code. Is hier iets mis mee?
Door de MySQL query GRANT uit te voeren.quote:Op donderdag 4 januari 2007 09:29 schreef Theamerican het volgende:
weet iemand hoe ik een user rechten kan geven aan een database door middel van een script?
oke zal eens proberenquote:Op donderdag 4 januari 2007 09:34 schreef HuHu het volgende:
[..]
Door de MySQL query GRANT uit te voeren.
google 1ste hit:quote:Op donderdag 4 januari 2007 10:22 schreef Theamerican het volgende:
iemand zei dat ik dit moest gebruiken MySQL query GRANT
maar ik ben helemaal niet thuis in dit gebeuren maar hoe moet ik dat typen? dat gaat er eigenlijk om
Ik heb nu gewoon die laatste parameter weggehaald met HTTP_HOST erin en nu werkt het wel goedquote:Op donderdag 4 januari 2007 10:18 schreef Desdinova het volgende:
ah ok. dan zou alleen cookie stelen een liability zijn. maar persoonlijk weet ik daar het fijne niet van.
als het goed is kan je de HTTP_HOST ook weglaten.. probeer dat eerst maar even
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |