Nadat ik het boek Werken is niet leuk, over arbeidsethiek en oorlog van Stan van Houcke had gelezen was het mij ook duidelijk.quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:56 schreef JAM het volgende:
Mijn moeder heeft een keer een verhaaltje gemaakt over een lui kuiken dat liever uit de WW trok dan ging werken. Dat is altijd een grote inspiratie geweest.
Eh, dankjewel. Overigens niet ten koste van een uitkering, dat is zulk gezeik, dan ga ik nog liever werken. Of op een houtje bijten.quote:
Kom op, dat kun je niet menen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:56 schreef sigme het volgende:
Hoe minder iemand werkt voor geld, hoe meer achting ik ervoor heb.
Futloos ben ik niet, maar ik besteed toch ook gemakkelijk 15-20 uur per week aan sociale contacten, wat meestal neerkomt op het maken van praatjes, in de gang, op mijn kantoor of waar dan ook. Ik kan van minstens 80 collega's precies vertellen waar ze wonen, hoe hun huwelijkse status is, welke namen hun kinderen hebben, wat ze onlangs hebben aangeschaft, ga zo maar door. En van honderden meer weer ik dan net iets minder. Ik vind dat leuk. Bovendien komt het altijd van pas wanneer je iets geregeld wil hebben.quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb me altijd verbaasd om collega's die futloos op hun werk op komen dagen en niets liever doen dan praatjes met elkaar maken op de gang. Ze proberen er niet eens het beste van te maken. Wat een leven heb je dan.
Jazeker wel! Ik verwacht overigens dat men in TTK wel goed kan lezen - en dat ook doet. Er staat niet dat ik meer achting heb naarmate iemand minder werkt, als je dat soms dacht.quote:
Er is niks mis met consumeren, maar je leven wijden aan het verdienen van centjes en het weer uitgeven daarvan aan -in mijn ogen, akkoord- nutteloze prullaria is wat me tegenstaat. Als dát dan alles is.quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:04 schreef Claudia_x het volgende:
En dat gezeik op consumeren begrijp ik ook niet. Ik ben heel blij met de spullen die ik heb.
Nee, het is nog erger: je vindt het een deugd om je geld zo weinig mogelijk te verdienen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Jazeker wel! Ik verwacht overigens dat men in TTK wel goed kan lezen - en dat ook doet. Er staat niet dat ik meer achting heb naarmate iemand minder werkt, als je dat soms dacht.
Wat is nutteloos? Ik vind je inkomen spenderen aan pampers weer verspilling.quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:08 schreef LXIV het volgende:
Er is niks mis met consumeren, maar je leven wijden aan het verdienen van centjes en het weer uitgeven daarvan aan -in mijn ogen, akkoord- nutteloze prullaria is wat me tegenstaat. Als dát dan alles is.
Wanneer consumeren de kern van je bestaan wordt, het je identiteit verleent.
Natuurlijk is bijna alle reclame hierop gebaseerd, want nodig hebben we het allang niet meer.
Je kan niet lezenquote:Op woensdag 3 januari 2007 22:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, het is nog erger: je vindt het een deugd om je geld zo weinig mogelijk te verdienen.
Het scheelt wel een hoop troep in huis hoor, die pampers!quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat is nutteloos? Ik vind je inkomen spenderen aan pampers weer verspilling.
Je had een lidwoord moeten gebruiken.quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Je kan niet lezen.
Hoe minder iemand werkt voor geld, hoe meer achting ik ervoor heb.
Iemand die keihard werkt, maar dat niet doet vanwege het geld, acht ik hoog. Ook als diegene daarmee een topsalaris verdient.
Jij kunt niet ondubbelzinnig formuleren.quote:
Geld lijkt me een vrij essentieel onderdeel. Dat is de manier bij uitstek waarop anderen hun waardering voor je werk uitdrukken.quote:Iemand die keihard werkt, maar dat niet doet vanwege het geld, acht ik hoog. Ook als diegene daarmee een topsalaris verdient.
Om maar een managementsterm er tegenaan te gooien: de extrinsieke en de intrinsieke motivatie. De materiële beloning die je voor je werkt krijgt of de voldoening die je er uit haalt.quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:20 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, op die manier heb ik werk ook nodig, LXIV. Ik werk nu freelance en dat is wel erg handig, maar eigenlijk niks voor mij. Maar werk is natuurlijk veel meer dan dat: iets voor jezelf hebben buiten je gezin, waardering krijgen, jezelf ontwikkelen én geld verdienen om dingen van te kopen die je graag wil hebben...prullaria, pampers of pretreisjes.
Daar hoor ik (nog) niet bij.quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:23 schreef LXIV het volgende:
Nu is het voor ons, de hoger opgeleiden en uiteindelijk de wat meer verdienenden, natuurlijk wel veel makkelijker om te zeggen dat het vooral om de intrinsieke motivatie gaat. Als je nu leuk werk hebt, en je iedere maand meer dan genoeg overhoud kan iedereen dat wel roepen.
Uiteindelijk toch wel!quote:
Het gaat dan ook om de mensen die nooit tevreden zijn met de spullen die ze hebben.quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:04 schreef Claudia_x het volgende:
En dat gezeik op consumeren begrijp ik ook niet. Ik ben heel blij met de spullen die ik heb.
Ik ben zķ benieuwd wat je vriendin daarvan vindt.quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:33 schreef LXIV het volgende:
Ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn vriendin meer dan 20 uur per week zou moeten werken opdat we anders niet rond zouden komen.
Iemand die zoveel om geld geeft begint wel erg veel op een drugsverslaafde te lijken....quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:21 schreef Claudia_x het volgende:
Geld lijkt me een vrij essentieel onderdeel. Dat is de manier bij uitstek waarop anderen hun waardering voor je werk uitdrukken.
Ghe. Nee, het is de bedoeling om iets lastig te formuleren. Alles voorkauwen (ondubbelzinnig formuleren) is niet altijd de bedoeling. Wat iemand erin leest zegt veel over diegenequote:Op woensdag 3 januari 2007 22:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je had een lidwoord moeten gebruiken.
Hoe minder iemand werkt voor zijn geld: Zoals Claudia het bedoelt.
Hoe minder iemand werkt voor het geld: Zoals jij bedoelt.
Ik dacht ook in de richting van Claudia.
![]()
Ze werkt nog wel, maar als je allebei fulltime moet werken is dat zo'n gestress met een kind erbij. Nu is het af en toe al een hoop gedoe om alles rond te krijgen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 01:33 schreef broer het volgende:
[..]
Ik ben zķ benieuwd wat je vriendin daarvan vindt.
Want je zult het vast anders bedoelen, maar dit klinkt alsof je een van die 'mannetjes' bent die uitspraken bezigt als: "Mijn vrouwtje hoeft niet te werken. Dat doe ik wel."
En vooral over hoe diegene dan weer over jou denkt.quote:Op donderdag 4 januari 2007 07:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Ghe. Nee, het is de bedoeling om iets lastig te formuleren. Alles voorkauwen (ondubbelzinnig formuleren) is niet altijd de bedoeling. Wat iemand erin leest zegt veel over diegene.
Ook. Goedemorgenquote:Op donderdag 4 januari 2007 08:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
En vooral over hoe diegene dan weer over jou denkt.
Morgen!quote:Op donderdag 4 januari 2007 08:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Ook. Goedemorgen.
Opzettelijke vrijheid laten voor verschillende interpretatie is vaak héél nuttig. Niet altijd eenvoudig, maar vaak veelzeggender dan een rechtstreeks antwoord op een rechtstreekse vraag, waarbij je dezelfde opties voorlegt.
Ik poog een tekst eenduidig te maken als ik iets toelicht. Niet altijd als ik iets stel, juist stellingen zijn leuk om eenduidig te laten lijken terwijl ze het niet zijn. Voor een discussie(forum).quote:Op donderdag 4 januari 2007 08:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Morgen!![]()
Toch probeer ik het altijd zo éénduidig als mogelijk te maken, zeker op een forum waar de mensen je verder niet kennen. Maar met meervoudig te intepreteren teksten kun je inderdaad ook van alles bereiken.
quote:Op donderdag 4 januari 2007 09:29 schreef Lienekien het volgende:
Krijg ik weer de babyverhalen. Ik straal zeker iets moederlijks uit.
Nou, als je vaker hier komt niet hoor! Maar ja, om daar nu in POL over te beginnen....quote:Op donderdag 4 januari 2007 09:35 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
Om een of andere reden blijft het mij meestal bespaard.
Als ik het wel heb, heb je me wel eens midden in een NWS discussie een linkje naar een filmpje van je aanbiddelijke spruit gegevenquote:Op donderdag 4 januari 2007 09:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, als je vaker hier komt niet hoor! Maar ja, om daar nu in POL over te beginnen....
![]()
"Druk op de noten Do, Re, Mi,quote:Op donderdag 4 januari 2007 09:41 schreef Lienekien het volgende:
Hij barst hier twee keer per dag spontaan uit in kinderliedjes.
Daar valt met mij nog wel over te praten. Als het niet steeds hetzelfde Do Re Mi Groene vogelliedje is.quote:Op donderdag 4 januari 2007 09:41 schreef Lienekien het volgende:
Hij barst hier twee keer per dag spontaan uit in kinderliedjes.
Poeh, wat zijn jullie in het Noorden hard voor de kinderen zeg!quote:Op donderdag 4 januari 2007 09:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Daar valt met mij nog wel over te praten. Als het niet steeds hetzelfde Do Re Mi Groene vogelliedje is.
Dat Prul is naar mijn smaak nog gewoon te klein om wat aan te vinden. Zelfs de liedjes zijn nog niet leuk.
(Tenzij:
Zoete nanje ik waige doe
Warst stoe wat groter dan slaig ik doe
maor doe bist mie
nog al te klain
'k zal doe maor wat deur de vingers zain
Zoete nanje dou)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |