abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 januari 2007 @ 20:56:37 #209
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_44985478
Mijn moeder heeft een keer een verhaaltje gemaakt over een lui kuiken dat liever uit de WW trok dan ging werken. Dat is altijd een grote inspiratie geweest.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_44985988
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:56 schreef JAM het volgende:
Mijn moeder heeft een keer een verhaaltje gemaakt over een lui kuiken dat liever uit de WW trok dan ging werken. Dat is altijd een grote inspiratie geweest.
Nadat ik het boek Werken is niet leuk, over arbeidsethiek en oorlog van Stan van Houcke had gelezen was het mij ook duidelijk.
Ik ben ook liever werkloos . Helaas werk ik nu. Nog even, nog even, en dan kan ik me een stuk meer werkloosheid permiteren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 3 januari 2007 @ 21:24:52 #211
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44986523
Ik heb hetgeen het beste als een 'betrekking' getypeerd kan worden. Hoewel het formeel werk is, en ook als dusdanig beloond wordt, hoef ik niet echt te 'werken'. Mijn aanwezigheid is welliswaar vereist, er wordt zelfs bij tijd en wijle van me verwacht dat ik iets 'doe', maar om nu te zeggen dat ik in het zweet mijns aanschijns moet ploeteren onder de zon...
Het houdt me bezig, het houdt me van de straat en ik ontmoet zo af en toe interessante mensen. Ook maak ik veel reisjes en kom op allerlei buitenissige plaatsen. Zo woonde ik nog geen jaar geleden nog een kerkdienst bij boven de poolcirkel terwijl ik uitkeek over een fjord.

Als ik ergens geen zin in heb, dan doe ik het gewoon niet. In het begin was ik nog wel eens bang dat het ooit helemaal mis zou lopen, maar er kraait werkelijk helemaal nooit een haan naar.

Is zoiets niet iets voor je, JAM? In DH zit toch overheid genoeg.
The End Times are wild
pi_44987111
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:10 schreef sigme het volgende:

Ik ben ook liever werkloos .
Je bent gek.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 3 januari 2007 @ 21:46:43 #213
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_44987516
Nu ja,
ik sta ook liever te schilderen, moet ik zeggen.
...dass wir fliegen.
pi_44987645
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je bent gek.
Eh, dankjewel. Overigens niet ten koste van een uitkering, dat is zulk gezeik, dan ga ik nog liever werken. Of op een houtje bijten.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 3 januari 2007 @ 21:52:53 #215
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44987768
Je moet gewoon werk vinden dat je leuk vindt. En het niet te dol maken met werken. Dan valt het allemaal best wel mee.
The End Times are wild
pi_44987911
Hoe minder iemand werkt voor geld, hoe meer achting ik ervoor heb.
pi_44988150
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:56 schreef sigme het volgende:
Kom op, dat kun je niet menen.
pi_44988188
Ik heb me altijd verbaasd om collega's die futloos op hun werk op komen dagen en niets liever doen dan praatjes met elkaar maken op de gang. Ze proberen er niet eens het beste van te maken. Wat een leven heb je dan.
  woensdag 3 januari 2007 @ 22:03:28 #219
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44988194
Ik heb helemaal geen bezwaren tegen werken, alleen vind ik dat er tegenwoordig op niets anders de nadruk wordt gelegd, met name door de overheid. Mensen werken zich tegen het plafond aan (diegenen die werken dan) en komen aan helemaal niets anders meer toe. En meestal in een saaie, nietszeggende kutjob ook nog.
Er rest hen nauwelijks nog tijd om te genieten van de dingen die het leven de moeite waard maken. En als ze dan eenmaal wat tijd hebben, moet er gewinkeld worden en allerlei nutteloze troep aangeschaft worden, want het geld moet er natuurlijk ook weer uit. De hele nutteloze cirkel, waarbij de enige zingeving komt uit het verdienen en uitgeven van geld, die mensen degradeert tot consumensen, dat is wat me voornamelijk tegenstaat.

Overigens werk ik zelf ook makkelijk 55 uur per week, maar dat is geen echt werken, dus telt dat niet mee.
The End Times are wild
pi_44988242
En dat gezeik op consumeren begrijp ik ook niet. Ik ben heel blij met de spullen die ik heb.
  woensdag 3 januari 2007 @ 22:06:01 #221
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44988301
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 22:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb me altijd verbaasd om collega's die futloos op hun werk op komen dagen en niets liever doen dan praatjes met elkaar maken op de gang. Ze proberen er niet eens het beste van te maken. Wat een leven heb je dan.
Futloos ben ik niet, maar ik besteed toch ook gemakkelijk 15-20 uur per week aan sociale contacten, wat meestal neerkomt op het maken van praatjes, in de gang, op mijn kantoor of waar dan ook. Ik kan van minstens 80 collega's precies vertellen waar ze wonen, hoe hun huwelijkse status is, welke namen hun kinderen hebben, wat ze onlangs hebben aangeschaft, ga zo maar door. En van honderden meer weer ik dan net iets minder. Ik vind dat leuk. Bovendien komt het altijd van pas wanneer je iets geregeld wil hebben.
The End Times are wild
pi_44988349
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 22:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kom op, dat kun je niet menen.
Jazeker wel! Ik verwacht overigens dat men in TTK wel goed kan lezen - en dat ook doet. Er staat niet dat ik meer achting heb naarmate iemand minder werkt, als je dat soms dacht.
  woensdag 3 januari 2007 @ 22:08:35 #223
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44988400
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 22:04 schreef Claudia_x het volgende:
En dat gezeik op consumeren begrijp ik ook niet. Ik ben heel blij met de spullen die ik heb.
Er is niks mis met consumeren, maar je leven wijden aan het verdienen van centjes en het weer uitgeven daarvan aan -in mijn ogen, akkoord- nutteloze prullaria is wat me tegenstaat. Als dát dan alles is.
Wanneer consumeren de kern van je bestaan wordt, het je identiteit verleent.

Natuurlijk is bijna alle reclame hierop gebaseerd, want nodig hebben we het allang niet meer.
The End Times are wild
pi_44988544
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 22:07 schreef sigme het volgende:

[..]

Jazeker wel! Ik verwacht overigens dat men in TTK wel goed kan lezen - en dat ook doet. Er staat niet dat ik meer achting heb naarmate iemand minder werkt, als je dat soms dacht.
Nee, het is nog erger: je vindt het een deugd om je geld zo weinig mogelijk te verdienen.
pi_44988626
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 22:08 schreef LXIV het volgende:

Er is niks mis met consumeren, maar je leven wijden aan het verdienen van centjes en het weer uitgeven daarvan aan -in mijn ogen, akkoord- nutteloze prullaria is wat me tegenstaat. Als dát dan alles is.
Wanneer consumeren de kern van je bestaan wordt, het je identiteit verleent.

Natuurlijk is bijna alle reclame hierop gebaseerd, want nodig hebben we het allang niet meer.
Wat is nutteloos? Ik vind je inkomen spenderen aan pampers weer verspilling.
  woensdag 3 januari 2007 @ 22:16:07 #226
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44988700
Overigens heb ik wel werk nodig. Niet enkel voor het geld, daar zou nog wel een mouw aan te passen zijn, maar vooral om mezelf discipline op te leggen. Wanneer ik niet de 'dwang' zou hebben om 's ochtends ergens op tijd aanwezig te zijn en iets te gaan 'doen', dan zou ik al heel snel niet meer voor 11 uur mijn bed uitkomen, en alle nachten hier op FOK! rondhangen. Er zou op een bepaald moment helemaal niets meer uit mijn handen komen, ik zou zelfs niet meer in staat zijn om 's avonds een fatsoenlijke maaltijd klaar te maken. Uit pure lamlendigheid.
Ook een gezin disciplineert overigens erg goed. Nu sta ik ook in het weekeinde om zeven uur op.
The End Times are wild
pi_44988794
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 22:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee, het is nog erger: je vindt het een deugd om je geld zo weinig mogelijk te verdienen.
Je kan niet lezen .

Iemand die keihard werkt, maar dat niet doet vanwege het geld, acht ik hoog. Ook als diegene daarmee een topsalaris verdient.
  woensdag 3 januari 2007 @ 22:18:36 #228
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44988802
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 22:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat is nutteloos? Ik vind je inkomen spenderen aan pampers weer verspilling.
Het scheelt wel een hoop troep in huis hoor, die pampers!

Het gaat me niet om te consumeren wat je nodig hebt, het gaat me om je zingeving, je bestaansrecht, je identiteit te ontlenen aan het kunnen consumeren. Vergis je niet hoeveel mensen dat nodig hebben om het vol te houden.
Misschien consumeer ik aan overbodige rommel wel veel meer dan anderen op dit forum. Het vormt echter niet de kern van mijn bestaan.
The End Times are wild
pi_44988862
Ja, op die manier heb ik werk ook nodig, LXIV. Ik werk nu freelance en dat is wel erg handig, maar eigenlijk niks voor mij. Maar werk is natuurlijk veel meer dan dat: iets voor jezelf hebben buiten je gezin, waardering krijgen, jezelf ontwikkelen én geld verdienen om dingen van te kopen die je graag wil hebben...prullaria, pampers of pretreisjes.
  woensdag 3 januari 2007 @ 22:20:38 #230
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44988887
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 22:18 schreef sigme het volgende:

[..]

Je kan niet lezen .

Iemand die keihard werkt, maar dat niet doet vanwege het geld, acht ik hoog. Ook als diegene daarmee een topsalaris verdient.
Je had een lidwoord moeten gebruiken.

Hoe minder iemand werkt voor zijn geld: Zoals Claudia het bedoelt.
Hoe minder iemand werkt voor het geld: Zoals jij bedoelt.

Ik dacht ook in de richting van Claudia.

The End Times are wild
pi_44988939
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 22:18 schreef sigme het volgende:

Je kan niet lezen .
Jij kunt niet ondubbelzinnig formuleren.
quote:
Geld lijkt me een vrij essentieel onderdeel. Dat is de manier bij uitstek waarop anderen hun waardering voor je werk uitdrukken.
  woensdag 3 januari 2007 @ 22:23:24 #232
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44989078
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 22:20 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, op die manier heb ik werk ook nodig, LXIV. Ik werk nu freelance en dat is wel erg handig, maar eigenlijk niks voor mij. Maar werk is natuurlijk veel meer dan dat: iets voor jezelf hebben buiten je gezin, waardering krijgen, jezelf ontwikkelen én geld verdienen om dingen van te kopen die je graag wil hebben...prullaria, pampers of pretreisjes.
Om maar een managementsterm er tegenaan te gooien: de extrinsieke en de intrinsieke motivatie. De materiële beloning die je voor je werkt krijgt of de voldoening die je er uit haalt.

Nu is het voor ons, de hoger opgeleiden en uiteindelijk de wat meer verdienenden, natuurlijk wel veel makkelijker om te zeggen dat het vooral om de intrinsieke motivatie gaat. Als je nu leuk werk hebt, en je iedere maand meer dan genoeg overhoud kan iedereen dat wel roepen.
The End Times are wild
pi_44989094
Ik kan zelf trouwens erg slecht tegen overbodige rommel. Ik wil alleen dingen in huis hebben die ik gebruik.
pi_44989132
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 22:23 schreef LXIV het volgende:

Nu is het voor ons, de hoger opgeleiden en uiteindelijk de wat meer verdienenden, natuurlijk wel veel makkelijker om te zeggen dat het vooral om de intrinsieke motivatie gaat. Als je nu leuk werk hebt, en je iedere maand meer dan genoeg overhoud kan iedereen dat wel roepen.
Daar hoor ik (nog) niet bij.
  woensdag 3 januari 2007 @ 22:33:22 #235
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44989500
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 22:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Daar hoor ik (nog) niet bij.
Uiteindelijk toch wel!

Overigens heb ik het altijd goed naar mijn zin gehad, of ik nu zakgeld, stufi, wedde of salaris kreeg. Nooit heb ik geld echt gemist, al ben ik ook wel in gelukkige omstandigheden opgegroeid, ik kon altijd thuis aankloppen. Je zet vanzelf de tering naar de nering. Alhoewel nu, met een gezin, het wel gemakkelijk is om genoeg geld te hebben. Ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn vriendin meer dan 20 uur per week zou moeten werken opdat we anders niet rond zouden komen. Dan krijg je al snel zo'n stresshuishouden, waarbij het kind van de opvang naar Opa&Oma geslingerd wordt, en iedere avond kant-en-klaar-gegeten wordt.

Verder ben ik een enorme lamzak met geld, want ik weet niet precies wat ik verdien of hoeveel ik heb, gooi al mijn rekeningafschriften ongeopend in de vuilnisbak, vraag geen belasting of kinderopvang terug en weet niet eens waar ik allemaal wel of geen recht op heb. Mijn enige financiële handelingen zijn het wekelijks pinnen van een euro of 50 en tanken. Ik heb nu, ff wachten, E 4,30 in mijn portomonee .
The End Times are wild
  woensdag 3 januari 2007 @ 22:36:21 #236
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_44989624
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 22:04 schreef Claudia_x het volgende:
Het gaat dan ook om de mensen die nooit tevreden zijn met de spullen die ze hebben.
...dass wir fliegen.
  donderdag 4 januari 2007 @ 01:33:13 #237
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_44995229
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 22:33 schreef LXIV het volgende:
Ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn vriendin meer dan 20 uur per week zou moeten werken opdat we anders niet rond zouden komen.
Ik ben zķ benieuwd wat je vriendin daarvan vindt.

Want je zult het vast anders bedoelen, maar dit klinkt alsof je een van die 'mannetjes' bent die uitspraken bezigt als: "Mijn vrouwtje hoeft niet te werken. Dat doe ik wel."
  donderdag 4 januari 2007 @ 01:59:40 #238
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_44995672
Overigens heb ik vandaag de pocket van 'De Correcties' van Jonathan Franzen aangeschaft. Iemand daar ervaring mee? Het schijnt een Great American Novel te zijn, maar ik heb nog geen idee. Jullie?
  donderdag 4 januari 2007 @ 04:10:48 #239
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_44996587
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 22:21 schreef Claudia_x het volgende:
Geld lijkt me een vrij essentieel onderdeel. Dat is de manier bij uitstek waarop anderen hun waardering voor je werk uitdrukken.
Iemand die zoveel om geld geeft begint wel erg veel op een drugsverslaafde te lijken....
Geld is geen essentieel onderdeel, het is een overgewaardeerd uit de klauwen gelopen onderdeel..
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_44997009
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 22:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je had een lidwoord moeten gebruiken.

Hoe minder iemand werkt voor zijn geld: Zoals Claudia het bedoelt.
Hoe minder iemand werkt voor het geld: Zoals jij bedoelt.

Ik dacht ook in de richting van Claudia.

Ghe. Nee, het is de bedoeling om iets lastig te formuleren. Alles voorkauwen (ondubbelzinnig formuleren) is niet altijd de bedoeling. Wat iemand erin leest zegt veel over diegene .
  donderdag 4 januari 2007 @ 08:36:40 #241
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44997202
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 01:33 schreef broer het volgende:

[..]

Ik ben zķ benieuwd wat je vriendin daarvan vindt.

Want je zult het vast anders bedoelen, maar dit klinkt alsof je een van die 'mannetjes' bent die uitspraken bezigt als: "Mijn vrouwtje hoeft niet te werken. Dat doe ik wel."
Ze werkt nog wel, maar als je allebei fulltime moet werken is dat zo'n gestress met een kind erbij. Nu is het af en toe al een hoop gedoe om alles rond te krijgen.

En het is natuurlijk ook maar net het belang wat je eraan hecht. Zo hebben wij maar één simpele auto (Peugot 205), geen plasma-tv of dat soort onzin en leven vrij bescheiden. Om nu enkel voor de spullen beiden fulltime te werken, en als je thuis bent tot 8 uur het huishouden te doen, dat vind ik gewoon niks en niet waardevoll.
The End Times are wild
  donderdag 4 januari 2007 @ 08:37:14 #242
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44997206
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 07:57 schreef sigme het volgende:

[..]

Ghe. Nee, het is de bedoeling om iets lastig te formuleren. Alles voorkauwen (ondubbelzinnig formuleren) is niet altijd de bedoeling. Wat iemand erin leest zegt veel over diegene .
En vooral over hoe diegene dan weer over jou denkt.
The End Times are wild
pi_44997256
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 08:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

En vooral over hoe diegene dan weer over jou denkt.
Ook. Goedemorgen .

Opzettelijke vrijheid laten voor verschillende interpretatie is vaak héél nuttig. Niet altijd eenvoudig, maar vaak veelzeggender dan een rechtstreeks antwoord op een rechtstreekse vraag, waarbij je dezelfde opties voorlegt.
  donderdag 4 januari 2007 @ 08:48:54 #244
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44997281
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 08:45 schreef sigme het volgende:

[..]

Ook. Goedemorgen .

Opzettelijke vrijheid laten voor verschillende interpretatie is vaak héél nuttig. Niet altijd eenvoudig, maar vaak veelzeggender dan een rechtstreeks antwoord op een rechtstreekse vraag, waarbij je dezelfde opties voorlegt.
Morgen!

Toch probeer ik het altijd zo éénduidig als mogelijk te maken, zeker op een forum waar de mensen je verder niet kennen. Maar met meervoudig te intepreteren teksten kun je inderdaad ook van alles bereiken.
The End Times are wild
pi_44997340
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 08:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Morgen!

Toch probeer ik het altijd zo éénduidig als mogelijk te maken, zeker op een forum waar de mensen je verder niet kennen. Maar met meervoudig te intepreteren teksten kun je inderdaad ook van alles bereiken.
Ik poog een tekst eenduidig te maken als ik iets toelicht. Niet altijd als ik iets stel, juist stellingen zijn leuk om eenduidig te laten lijken terwijl ze het niet zijn. Voor een discussie(forum).
  donderdag 4 januari 2007 @ 09:24:58 #246
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44997604
Goedemorgen.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 4 januari 2007 @ 09:26:54 #247
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44997625
Goedemorgen. Wat is het 's ochtends tegenwoordig druk hier.
(Ik heb vakantie en moet op Prulleke letten, dus vandaar dat ik al online ben. Ze heeft de smaak van het kruipen nu echt goed te pakken, ze is zojuist helemaal onder de tafel door gekropen!)
The End Times are wild
  donderdag 4 januari 2007 @ 09:29:32 #248
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44997665
Krijg ik weer de babyverhalen. Ik straal zeker iets moederlijks uit.
  donderdag 4 januari 2007 @ 09:34:57 #249
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44997737
Leuk toch!
The End Times are wild
pi_44997741
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 09:29 schreef Lienekien het volgende:
Krijg ik weer de babyverhalen. Ik straal zeker iets moederlijks uit.

Om een of andere reden blijft het mij meestal bespaard .
  donderdag 4 januari 2007 @ 09:36:02 #251
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44997749
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 09:35 schreef sigme het volgende:

[..]

Om een of andere reden blijft het mij meestal bespaard .
Nou, als je vaker hier komt niet hoor! Maar ja, om daar nu in POL over te beginnen....
The End Times are wild
pi_44997806
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 09:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nou, als je vaker hier komt niet hoor! Maar ja, om daar nu in POL over te beginnen....
Als ik het wel heb, heb je me wel eens midden in een NWS discussie een linkje naar een filmpje van je aanbiddelijke spruit gegeven .
  donderdag 4 januari 2007 @ 09:41:52 #253
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44997819
Hij barst hier twee keer per dag spontaan uit in kinderliedjes.
  donderdag 4 januari 2007 @ 09:44:46 #254
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44997844
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 09:41 schreef Lienekien het volgende:
"Druk op de noten Do, Re, Mi,
1,2,3, Do, Re, Mi"

Anne heeft zo'n crazy piano gekregen, dat is een speeltje met drie toetsen en allerlei liedjes, en dit wijsje hoor ik nu voortdurend wanneer ze er mee aan het spelen is.

Zing mee met de dieren!
The End Times are wild
  donderdag 4 januari 2007 @ 09:49:43 #255
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44997900
Do, re, mi.
pi_44997948
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 09:41 schreef Lienekien het volgende:
Daar valt met mij nog wel over te praten. Als het niet steeds hetzelfde Do Re Mi Groene vogelliedje is.
Dat Prul is naar mijn smaak nog gewoon te klein om wat aan te vinden. Zelfs de liedjes zijn nog niet leuk.

(Tenzij:
Zoete nanje ik waige doe
Warst stoe wat groter dan slaig ik doe
maor doe bist mie
nog al te klain
'k zal doe maor wat deur de vingers zain
Zoete nanje dou
)
  donderdag 4 januari 2007 @ 09:55:34 #257
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44997986
Dat liekt mie Grunnings tou.

Of is het Drents?
pi_44998016
Grunnings.
  donderdag 4 januari 2007 @ 10:07:55 #259
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44998165
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 09:52 schreef sigme het volgende:

[..]

Daar valt met mij nog wel over te praten. Als het niet steeds hetzelfde Do Re Mi Groene vogelliedje is.
Dat Prul is naar mijn smaak nog gewoon te klein om wat aan te vinden. Zelfs de liedjes zijn nog niet leuk.

(Tenzij:
Zoete nanje ik waige doe
Warst stoe wat groter dan slaig ik doe
maor doe bist mie
nog al te klain
'k zal doe maor wat deur de vingers zain
Zoete nanje dou
)
Poeh, wat zijn jullie in het Noorden hard voor de kinderen zeg!
The End Times are wild
  donderdag 4 januari 2007 @ 10:12:00 #260
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44998211
Westfälisches Wiegenlied

Haia Kindken, ik waige di, härr ik en Stökken, dann slaig ike di, dai di dat waih, dat jommerde mi, darum sei ruhig, dann frai ike mi, haia, Kindken slop!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')