Zo ver kom ik al helemaal niet. Ze wurmt zo dat ik haar bek nauwelijks openkrijg en dan ligt de pil al weer op de grondquote:Op zaterdag 30 december 2006 21:58 schreef longinus het volgende:
Bekje openmaken, pil helemaal achterin schuiven en over de keel aaien.
Je moet het een keer geien/gedaan hebben.
Of de pil verstoppen in wat lekkers, maar meestal hebben die krengen dat door.
Moet je wel weten hoe je de kat in een houdgreep moet houden en hoe je dan de bek open krijgt.quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:09 schreef longinus het volgende:
Het pilletje moet echt helemaal achterop de tong, en dan bedoel ik voorbij de huig. zit het meer naar vooren dan kan hij de pil eruit wurmen.
Met een pillenschieter hoef je de bek maar een heel klein beetje open te trekken. Duim en ringvinger in de mondhoeken, schieter naarbinnen, en klaar is de kat.quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:17 schreef computergirl het volgende:
Ze drink geen melk dus dat werkt ook niet. En boterhamworst wordt ze niet warm of koud van (ze is een enorm moeilijk eter)
Ik krijg haar bek gewoon niet ver genoeg open om zelfs maar de huig te zien, laat staan dat ik er wat in kan mikken.
Mijn laatste poging was fijnmalen, mengen met een beetje vaseline en wat zalm. Ik kreeg ongeveer de helft naar binnen met veel geworstel en meer schrammen. Nou ja, de helft is beter dan niets. Toch?
K*t situatie
quote:Op zaterdag 30 december 2006 21:52 schreef computergirl het volgende:
Dit is een beetje een noodkreet want ik moet mijn poes haar anti-biotica geven ivm een abses maar het lukt niet.
Het is mij nog nooit gelukt om een van mijn katten medicijnen te geven. Ik heb gisteren een kuur gekregen van de dierenarts, twee maal per dag een kwart van een grote roze pil, een week lang!
Kat in de stress en zit nu onder het bed verstopt. Ik in de stress. En mijn handen onder het bloed (mijn eigen).
HELLUP! Een pillenschieter is erg handig! dat is de HET![]()
![]()
- en nogmaals-quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:34 schreef Lienekien het volgende:
Hoe kom je aan een pillenschieter op zaterdagavond?
Het was dan ook bedoeld als tip voor dinsdag.quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:34 schreef Lienekien het volgende:
Hoe kom je aan een pillenschieter op zaterdagavond?
I.D.D.quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:58 schreef BrandX het volgende:
De uitleg van Sheriam is anders wel een applausje waard met foto en al!![]()
quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:35 schreef Nitrane het volgende:
-Doe even normaal!-
Dat is handig.quote:Op zaterdag 30 december 2006 23:04 schreef computergirl het volgende:
In *theorie* weet ik het wel.
Kat tussen de benen, handdoek tegen de nagels, bek open wurmen etc. Alleen het beest wil niet meewerken!
Morgenochtend weer een nwe poging.
Misschien ga ik er nu met een heel klein beetje water een papje van maken en inspuiten (ik heb wel een injectiespuit zonder naald meegekregen)
Probleem bij veel pilletjes is dat ze niet fijngestampt mogen worden.quote:Op zaterdag 30 december 2006 23:22 schreef senesta het volgende:
En fijn stampen, door bijvoorbeeld leverpastei roeren en dan op de pootjes smeren?
Niet te dik anders schud ze het van haar pootjes af.
Als het goed is likt ze het er zelf wel van af dan.
Ik vraag het altijd aan de dierenarts. Ik heb ze tot nu toe nog altijd fijn mogen maken.quote:Op zondag 31 december 2006 00:01 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Probleem bij veel pilletjes is dat ze niet fijngestampt mogen worden.
Ze hebben vaak een beschermlaagje zodat ze niet al in de maag compleet oplossen in het niet.
Stamp je ze kapot dan werken ze niet 100% meer.
Verschilt uiteraard per pil.
Ehm, weet je zeker dat het werkte?quote:Op zondag 31 december 2006 11:08 schreef Cattara het volgende:
Ik heb imiddels 8 katten gehad,nu nog 3 en de manier van tussen je benen houden werkte altijd !
Wel af en toe met de nodige krassen.....Het blijven eigenwijze beesten hé !
quote:Op zondag 31 december 2006 11:48 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ehm, weet je zeker dat het werkte?
Wat is er met die 5 katten gebeurd?
quote:Op donderdag 4 januari 2007 10:42 schreef computergirl het volgende:
Even een update:
de enige methode die ongeveer werkt is pilletje vermalen en mengen met iets plakkerigs en dat op haar pootje smeren.
Alleen weet de dame inmiddels deze routine ook, toen ik gisterochtend bezig was voor de voorbereidende werkzaamheden stormde ze door de kamer en ging boven op een kast zitten. Daar kan ik niet bij zonder trap en ik moest naar mijn werk dus die heeft dosis heeft ze ontlopen. Gisteravond heeft ze langdurig onder mijn bed gezeten.
ik dacht slim te zijn door de voorbereiding gisteravond te doen en haar vanochtend te overvallen, had ze zich zo goed verstopt dat ik haar helemaal niet kon vinden. Weer een dosis ontlopen dus!
Ik vraag me wel af of ik er maar helemaal mee moet stoppen, de instrukties van de DA (2 maal per dag, precies om 10 en 22 uur, kuur afmaken) haal ik toch niet meer
hehe inderdaad - te gek voor woorden eigenlijk, maar mijn poes had ook van die ongeloofelijke kunst om dingen te weten. Die liet zichzelf niet voor de gek houdenquote:Of de pil verstoppen in wat lekkers, maar meestal hebben die krengen dat door.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |