abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44871014
Dit is een beetje een noodkreet want ik moet mijn poes haar anti-biotica geven ivm een abses maar het lukt niet.
Het is mij nog nooit gelukt om een van mijn katten medicijnen te geven. Ik heb gisteren een kuur gekregen van de dierenarts, twee maal per dag een kwart van een grote roze pil, een week lang!
Kat in de stress en zit nu onder het bed verstopt. Ik in de stress. En mijn handen onder het bloed (mijn eigen).

HELLUP!
pi_44871229
kapot stampen en dan door zijn eten?
Dat doen we ook met ontwormkuur
Salsa Española
pi_44871237
Bekje openmaken, pil helemaal achterin schuiven en over de keel aaien.
Je moet het een keer gedaan hebben.
Of de pil verstoppen in wat lekkers, maar meestal hebben die krengen dat door.

[ Bericht 1% gewijzigd door longinus op 30-12-2006 22:05:16 ]
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_44871332
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 21:58 schreef longinus het volgende:
Bekje openmaken, pil helemaal achterin schuiven en over de keel aaien.
Je moet het een keer geien/gedaan hebben.
Zo ver kom ik al helemaal niet. Ze wurmt zo dat ik haar bek nauwelijks openkrijg en dan ligt de pil al weer op de grond
En verstoppen in iets lekkers lukt ook niet. Dat proeven ze (het lekkers is dan niet lekker meer)
  Boks-Chick zaterdag 30 december 2006 @ 22:01:56 #5
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_44871372
als die je openkrabt maw. je krijgt de schat niet meer te pakken, is de optie van Salsagirl een goede, maar doorgaans met een beetje handigheid werkt longinus' wijze prima.

Je kan anders ook antibiotica pasta vragen aan de dierenarts. je kan dan telkens kleine beetjes op haar pootjes smeren, dan likken ze het er vanzelf af (let op dat je er geen klodders op gooit, want anders schudden ze het er af )

succes!
lolwut
pi_44871387
in ieder geval nioet met de verwachting te werk gaan dat de kat bang is/wordt.

Geef de kat niet het idee dat er iets aparts is....

verder.. idd in bekkie en laten slikken.

Lukt dit niet, koop dan wat leverpastei ofzo, of een blikje vlees.
Met de bolle kant van een lepel het pilletje fijndrukken... mixen... voeren.

succes !!
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 30 december 2006 @ 22:02:17 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44871392
Toch maar fijnmalen en door het natvoer doen. En dan niks anders geven.
The love you take is equal to the love you make.
pi_44871727
Het pilletje moet echt helemaal achterop de tong, en dan bedoel ik voorbij de huig. zit het meer naar vooren dan kan hij de pil eruit wurmen.
  zaterdag 30 december 2006 @ 22:10:41 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44871799
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 22:09 schreef longinus het volgende:
Het pilletje moet echt helemaal achterop de tong, en dan bedoel ik voorbij de huig. zit het meer naar vooren dan kan hij de pil eruit wurmen.
Moet je wel weten hoe je de kat in een houdgreep moet houden en hoe je dan de bek open krijgt.

Moet je wel een kat hebben die dat nog een tweede keer toestaat.
pi_44871861
Een pillenschieter is erg handig!
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zaterdag 30 december 2006 @ 22:12:17 #11
81237 releaze
best of both worlds
pi_44871872
ik verstop het in een klein stukje boterhamworst. Eerst aan het vleesie ruiken, dan wordt ie helemaal hyper, dan het stukje met medicijn geven, wat net groot genoeg is om in een hap in z'n mond te krijgen. En dan spuugt ie het hier niet uit. maar misschien is xi gewoon heel erg makkelijk

Wat je wellicht ook kan doen is een beetje kattenmelk kopen en het daarin fijnmalen.
pi_44871986
In een likje boter... dat heeft nog nooit gefaald bij een kat die ik heb meegemaakt... wel ff wachten tot ie weer een beetje relaxter is, likje boter op je vinger, stukkie pil erin en hij likt het zo op.
Wees de verandering die je in de wereld wilt zien!
voor diegenen die willen weten waarom ik bijna "Ohforf'sake" had geheten
pi_44872102
Ze drink geen melk dus dat werkt ook niet. En boterhamworst wordt ze niet warm of koud van (ze is een enorm moeilijk eter)
Ik krijg haar bek gewoon niet ver genoeg open om zelfs maar de huig te zien, laat staan dat ik er wat in kan mikken.
Mijn laatste poging was fijnmalen, mengen met een beetje vaseline en wat zalm. Ik kreeg ongeveer de helft naar binnen met veel geworstel en meer schrammen. Nou ja, de helft is beter dan niets. Toch?
K*t situatie
  zaterdag 30 december 2006 @ 22:19:50 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44872181
Vaseline?
pi_44872228
Mijn andere kat is dol op vaseline! Goed tegen haarballen, darom krijgt hij het af en toe.
pi_44872316
1. Pak uw kat en leg hem in de ronding van uw arm alsof u een baby vasthoudt. Zet uw rechter wijsvinger en duim aan beide zijden van het snoetje van de kat en oefen voorzichtig wat druk uit terwijl u de pil in uw andere hand gereed houdt. Zodra uw kat het bekje opent gooit ude pil naar binnen en geeft u de kat de gelegenheid om te slikken.

2. Zoek de pil op de vloer en haal de kat achter de bank vandaan. Leg de kat opnieuw in de ronding van uw arm en herhaal het proces.

3. Haal de kat uit de slaapkamer en gooi de vieze vochtige pil weg.

4. Neem een nieuwe pil uit het doosje, pak de kat weer in uw arm terwijl u beide voorpoten stevig vasthoudt. Duw de kaken op en duw de pil naar binnen met de rechter wijsvinger. Houdt de kat zijn bekje tenminste tien tellen dicht.

5. Haal de pil uit de goudvissenkom en de kat van de bovenkant van de kast. Roep uw echtgenoot uit de tuin.

6. Kniel op de vloer en dwing uw kat tussen uw knieen, neem zijn poten in een ferme greep. Negeer het lage grommen. Laat uw partner het kopje stevig vasthouden en dwing met een houten liniaal de bek open. Gooi de pil via de liniaal naar binnen en wrijf de kattenkeel stevig om het slikken te stimuleren.

7. Haal uw kat van de gordijnrail en neem een nieuwe pil uit het doosje. Maak een notitie om een nieuwe liniaal te kopen en de gordijnen te repareren. Veeg de kapotte beeldjes en vaasjes aan de kant om later op te ruimen of eventueel te lijmen.

8. Draai uw kat in een grote handdoek en laat uw partner op de kat liggen, zodanig dat net de kattenkop zichtbaar is van onder zijn oksel. Zuig de pil met een rietje op en forceer de bek open. Blaas de pil door het rietje in de kattenkeel.

9. Controleer de bijsluiter om zeker te zijn dat deze pillen onschadelijk zijn voor mensen en neem een biertje om de smaak weg te spoelen. Ontsmet de arm van uw partner en doe er een verband om.
Verwijder de bloedvlekken uit de vloerbedekking.

10. Haal uw kat van de schuur van de buurman. Pak een nieuwe pil en neem nog een biertje. Zet uw kat in het keukenkastje zodanig dat het kattenkopje net naar buiten steekt. Forceer de bek open en schiet de pil binnen met een elastiekje.

11. Haal de schroevendraaier uit de garage en hang het deurtje van de keukenkast weer terug in zijn scharnieren. Zoek de whiskyfles. Neem een flinke teug en leg een koud whiskykompres op uw wangen om te ontsmetten. Controleer of uw tetanusinjectie nog geldig is. Gooi uw gerafelde trui weg en trek een nieuwe aan.

12. Bel de brandweer om de kl..kat uit de boom te halen. Maak uw verontschuldiging bij de buurman die, terwijl hij uw kat ontweek door zijn eigen schutting reed. Neem de laatste pil uit het doosje.

13. Tape de beide voorpoten van het ettertje tezamen helemaal in en bind hem stevig aan de poot van de eettafel. Pak uw zware handschoenen en trek deze aan. Duw de pil naar binnen en druk er een stuk vlees achteraan en wees niet te voorzichtig. Pak vervolgens een glas water.
Doe de kop van het huftertje verticaal en giet het water naar binnen om hem zo te dwingen te slikken.

14. Neem het laatste beetje whisky, vraag uw partner u naar de eerste hulp te rijden. Laat daar uw vingers en onderarm hechten en de restanten van de pil uit uw rechteroog verwijderen. Bel onderweg naar huis de meubelzaak om een nieuwe eettafel te bestellen.

15. Bel het dierenasiel of ze een gemuteerde hellekat willen ophalen.
Informeer bij de dierenwinkel of ze hamstertjes hebben.
pi_44872408
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 22:17 schreef computergirl het volgende:
Ze drink geen melk dus dat werkt ook niet. En boterhamworst wordt ze niet warm of koud van (ze is een enorm moeilijk eter)
Ik krijg haar bek gewoon niet ver genoeg open om zelfs maar de huig te zien, laat staan dat ik er wat in kan mikken.
Mijn laatste poging was fijnmalen, mengen met een beetje vaseline en wat zalm. Ik kreeg ongeveer de helft naar binnen met veel geworstel en meer schrammen. Nou ja, de helft is beter dan niets. Toch?
K*t situatie
Met een pillenschieter hoef je de bek maar een heel klein beetje open te trekken. Duim en ringvinger in de mondhoeken, schieter naarbinnen, en klaar is de kat.
Mijn kater is een ontzettende woesteling, maar na een paar keren 'oefenen' lukt het me nu met gemak in mijn eentje.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_44872442
Lol MaGNeT!
pi_44872456
Men neme de poes
Men gaat op de grond zitten
men klemt de poes als het ware tussen de benen met de kop naar voren, bij mij worstelen ze áltijd naar achteren en dan kunnen ze dus nergens heen
Men pakt met een hand de onderkaak van de kat beet in het ene hoekje de duim, in het andere hoekje de wijsvinger, de hand onder de kaak, zelfde arm gebruiken om over de borst van de kat te leggen, zodat de pootjes nergens naar toe kunnen.
Men beweegt de duim en de wijsvinger met wrikkende bewegingen naar elkaar toe, met de andere hand het pilletje naar binnen mikken, zo diep mogelijk
Met kaakhand mond even dichthouden
met pilhand over keeltje wrijven

dit hoeft maar een paar keer, want dan wennen ze aan het slikken van een pil, dan kun je een simpelere versie hiervan toepassen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 30 december 2006 @ 22:27:39 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44872457
Dit is ongeveer de techniek:

Ga op je knieën zitten met je kat tussen je bovenbenen geklemd en met de kop van de kat van je af.

Pak dan met je ene hand de bek van bovenaf beet: duim aan de ene kant, vingers aan de andere kant.

Nu kun je door je duim en vingers naar elkaar toe te duwen, de bek van de kat open'knijpen'.

Gooi met de andere handde pil zo ver mogelijk achter in de keel.

Doe onmiddellijk de bek van de kat dicht en wrijf over de hals totdat de kat slikt.

Doe dit alles zo snel mogelijk en zo beslist mogelijk, dan heb je de beste kans. Overrompelen is de truc. Zodra de kat gaat tegenstribbelen, is het eigenlijk al verloren.

Bij al mijn vorige katten was dit dé manier. Bij mijn huidige kat lukt het één keer maar dan een hele tijd niet meer, dus bedien ik me van alle mogelijke trucjes met fijnmalen en door eten doen.
pi_44872691
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 21:52 schreef computergirl het volgende:
Dit is een beetje een noodkreet want ik moet mijn poes haar anti-biotica geven ivm een abses maar het lukt niet.
Het is mij nog nooit gelukt om een van mijn katten medicijnen te geven. Ik heb gisteren een kuur gekregen van de dierenarts, twee maal per dag een kwart van een grote roze pil, een week lang!
Kat in de stress en zit nu onder het bed verstopt. Ik in de stress. En mijn handen onder het bloed (mijn eigen).

HELLUP! Een pillenschieter is erg handig! dat is de HET
  zaterdag 30 december 2006 @ 22:34:05 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44872731
Hoe kom je aan een pillenschieter op zaterdagavond?
  zaterdag 30 december 2006 @ 22:35:02 #23
135601 Nitrane
Bek dicht, of anders
pi_44872767
-Doe even normaal!-

[ Bericht 81% gewijzigd door senesta op 30-12-2006 22:54:34 ]
Hit em where they feel it!
  zaterdag 30 december 2006 @ 22:35:58 #24
135601 Nitrane
Bek dicht, of anders
pi_44872803
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 22:34 schreef Lienekien het volgende:
- en nogmaals-

[ Bericht 9% gewijzigd door senesta op 30-12-2006 22:56:41 ]
pi_44873048
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 22:34 schreef Lienekien het volgende:
Het was dan ook bedoeld als tip voor dinsdag.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_44873499
Vaak zijn het de pootjes/nagels die de echte uitdaging vormen en het bloed doen vloeien.
Wat ik vroeger altijd deed bij mijn eigen hellekat, was hem in een handdoek wikkelen, zodat zijn pootjes niets meer konden doen. Uiteraard wel zijn kopje erbuiten laten... Vervolgens was het een stuk makkelijker om hem op zijn rug te leggen en het pilletje in zijn bek te mikken. Hopelijk werkt dit ook bij jouw poeschebeescht! Succes in ieder geval!
Oh ja, als je druk uitoefent aan het eind van de kaak, dan hoort de bek vanzelf een beetje open te gaan.
pi_44873569
Ga op je knieen zitten met je knieen wijd, kat tussen je knieen, zodat ze niet achteruit weg kan. Handdoek erbij, voorlangs de poes, om jezelf tegen de klauwen van de voorpoten te beschermen. Dan met je linkerhand van onderaf 't bekkie bij de mondhoeken een beetje duwen, dan moet ze wel opendoen. Pilletje achterin de keel, bek dicht, effe over de keel wrijven.

Foto'tje, niet zo heel erg duidelijk want ik moest 'm met de zelfontspanner nemen, maar toch wel te zien geloof ik... met dank aan Zeerox:

Door voer doen is bij mijn kat nooit gelukt; ik kan 't in heel kleine stukjes doen en hij eet er omheen, zelfs heel kleine korreltjes blijven brandschoon afgelikt in 't bakje achter, kan niet netter als 'ie er een pincet bij zou gebruiken. Als 't *echt* helemaal poeder wordt, of 'ie wil om een andere reden niet eten, gaat 't gewoon niet op, ook niet als 'ie honger krijgt (heb 't wel eens meerdere dagen volgehouden, zonder dat er ook maar aan gelikt werd).
pi_44873595
De dierenarts had het voor moeten doen, een pil aan een kat geven leer je niet via internet.
Morgen zijn er winkels open, misschien kan je dan een pillenschieter kpen.
  Boks-Chick zaterdag 30 december 2006 @ 22:58:29 #29
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_44873630
De uitleg van Sheriam zijn anders wel een applausje waard met foto en al!
lolwut
pi_44873694
Bij een van mijn katten deed het pilletje in de smeerkaas en hap dan ging die snel het keeltje in.
de ander idd zoals die mevrouw hierboven, inwikkelen in een handdoek, achter tussen de kaakjes
knijpen, zodat het bekje open gaat en het pilletje helemaal achterin duwen.
bekje dichthouden en wachten tot het weg is.
pi_44873719
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 22:58 schreef BrandX het volgende:
De uitleg van Sheriam is anders wel een applausje waard met foto en al!
I.D.D.
  zaterdag 30 december 2006 @ 23:01:22 #32
135601 Nitrane
Bek dicht, of anders
pi_44873740
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 22:35 schreef Nitrane het volgende:
-Doe even normaal!-
  zaterdag 30 december 2006 @ 23:01:37 #33
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_44873753
Er bestaan ook kattenmedicijnen in druppelvorm. Er zit zelfs een smaakje aan wat poeslief lekker vindt. Ment dit door de favoriete smaak Sheba en schotel dit uw radarbesnorde dubbelgepuntmutste mevrouwogige poezin voor. Wat geaai, gekriebel en bemoedigend toespreken doet de rest.
Non possumus non loqui
pi_44873845
In *theorie* weet ik het wel.
Kat tussen de benen, handdoek tegen de nagels, bek open wurmen etc. Alleen het beest wil niet meewerken!
Morgenochtend weer een nwe poging.
Misschien ga ik er nu met een heel klein beetje water een papje van maken en inspuiten (ik heb wel een injectiespuit zonder naald meegekregen)
pi_44873963
Verstoppen in slagroom!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  zaterdag 30 december 2006 @ 23:09:19 #36
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_44874023
Hmm ik heb ook van die anti pillen mormels
Wat ik meestal doe.. ( geen pillenschieter dat werkt hier niet)
Ik til de kat op in d'r nekvel.. pil in andere hand..
Zorg dat je iemand erbij hebt met een lepeltje water of zo;n spuitje ( maar lepel werkt hier ook)
En dan op het moment dat ik haar optil.. gooi ik snel pil achterin d'r keeltje.. en er komt wat water achteraan.. en wrijf ik snel onder haar kin.
Werkt hier goed.. ze schrikt nl.. en dan slikt ze wel die pil door..
(ff opgetild houden.. zodat die pil zeker weg is..)

Deze methode kwam tot stand na ontzettend veel andere manieren geprobeerd te hebben, waarbij de nodige drama acties en krassen zijn ontstaan en dat was niet echt fijn voor dier en mens
Suc7!
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_44874120
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 23:04 schreef computergirl het volgende:
In *theorie* weet ik het wel.
Kat tussen de benen, handdoek tegen de nagels, bek open wurmen etc. Alleen het beest wil niet meewerken!
Morgenochtend weer een nwe poging.
Misschien ga ik er nu met een heel klein beetje water een papje van maken en inspuiten (ik heb wel een injectiespuit zonder naald meegekregen)
Dat is handig. malen in wat vloeibaars (lekkers voor de kat) misschien likt ze het zo eruit. anders
goed in de zijkant helemaal achterste gedeelte van het bekje. bekje goed dichthouden en in keeltje spuiten.
  Moderator zaterdag 30 december 2006 @ 23:22:35 #38
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_44874523
En fijn stampen, door bijvoorbeeld leverpastei roeren en dan op de pootjes smeren?
Niet te dik anders schud ze het van haar pootjes af.
Als het goed is likt ze het er zelf wel van af dan.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_44876087
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 23:22 schreef senesta het volgende:
En fijn stampen, door bijvoorbeeld leverpastei roeren en dan op de pootjes smeren?
Niet te dik anders schud ze het van haar pootjes af.
Als het goed is likt ze het er zelf wel van af dan.
Probleem bij veel pilletjes is dat ze niet fijngestampt mogen worden.
Ze hebben vaak een beschermlaagje zodat ze niet al in de maag compleet oplossen in het niet.
Stamp je ze kapot dan werken ze niet 100% meer.
Verschilt uiteraard per pil.
  zondag 31 december 2006 @ 00:02:49 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44876131
quote:
Op zondag 31 december 2006 00:01 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Probleem bij veel pilletjes is dat ze niet fijngestampt mogen worden.
Ze hebben vaak een beschermlaagje zodat ze niet al in de maag compleet oplossen in het niet.
Stamp je ze kapot dan werken ze niet 100% meer.
Verschilt uiteraard per pil.
Ik vraag het altijd aan de dierenarts. Ik heb ze tot nu toe nog altijd fijn mogen maken.
pi_44883439
Mijn katten vreten alles
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_44883737
Ik heb imiddels 8 katten gehad,nu nog 3 en de manier van tussen je benen houden werkte altijd !
Wel af en toe met de nodige krassen.....Het blijven eigenwijze beesten hé !
pi_44883787
Dat tussen benen houden deed ik ook altijd als ik me Perzen ging kammen
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_44884603
Even een update: vanochtend de kwart pil fijngemalen en gemengt met boter. Dat op haar poot proberen te smeren, alleen was de ratio pil-boter nog niet helemaal goed want het was meer een klontje dat ik vervolgens gedeeltelijk weer op de grond terug vond.
Vanavond weer een nieuwe poging, bedankt voor de tip in ieder geval tot zover!

[ Bericht 12% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 31-12-2006 11:54:57 ]
pi_44884705
quote:
Op zondag 31 december 2006 11:08 schreef Cattara het volgende:
Ik heb imiddels 8 katten gehad,nu nog 3 en de manier van tussen je benen houden werkte altijd !
Wel af en toe met de nodige krassen.....Het blijven eigenwijze beesten hé !
Ehm, weet je zeker dat het werkte?
Wat is er met die 5 katten gebeurd?
pi_44885531
LOL....
  Moderator zondag 31 december 2006 @ 12:21:44 #47
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_44885617
quote:
Op zondag 31 december 2006 11:48 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ehm, weet je zeker dat het werkte?
Wat is er met die 5 katten gebeurd?
pi_44886608
Ik was er zelfs nog twee vergeten....10 dus !
Ze zijn van ouderdom gestorven(2) of overreden(2) ....
2 zijn weggelopen....en er leeft nog één bij mijn ex vriend van 19 jaar geleden.
Toen de laatste niet meer terug kwam hebben we er 3 tegelijk uit het asiel gehaald en komen ze niet meer buiten...
Murphy,Gwennie,Misty.Kitty,Shadow,Simba,Misty 2,Chandler,Cattara en Ktsjing.
Ik heb dus veel pilletjes toegediend maar daar werden ze gelukkig beter van !

We hebben nu dus nog 3 en een jack russel die pillen moet voor het vuurwerk,het helpt alleen tot nu toe niet.
  zondag 31 december 2006 @ 12:52:49 #49
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_44886653
Pil inpakken in stukje worst
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_44895611
http://www.felinevideos.vet.cornell.edu/pill_or_capsule/

Filmpje over het geven van een pil aan een kat met de hand of dmv een pillenschieter. Wel voor twee personen, maar met vasthouden tussen je benen zoals hierboven beschreven ook uitvoerbaar in je eentje. Ik hoop dat je er iets aan hebt.
  maandag 1 januari 2007 @ 11:12:23 #51
67958 Yfke
< VliegendeFriezin >
pi_44910380
Ik had bij 1 van mijn katten ook altijd problemen, de ene was altijd een makkie, de andere was een ware vechtpartij. De voorbeelden van vasthouden en tussen de knieën e.d. werkten bij haar totaal niet, ze krapte en schopte met haar poten en nagels alles open en als ze kon bijten, deed ze dat ook nog. Verder een hele lieve kat, alleen niet met pillen en dierenarts.

Heb daarna altijd pilletjes fijngemalen en door vis gemengd, en dat heeft altijd gewerkt
&lt; iedereen gaat dood - maar niet iedereen leeft &gt;
pi_44910456
Wij hadden ook zo,n kat moesten het altijd met zijn tweeen doen, 1 hield haar vast geklemnd tussen de benen en de ander mikte de pil er in, alleenzij maakte dus wel slikbewegingen maar verstopte het in haar wang dus als je haar losliet spuugde ze het weer uit zelfs na t5 minuten.
Die we nu hebben is redelijk makkelijk en onze kitten wordt er op getraind nu maar ja daar heb jij niets aan.
pi_44918202
Een paar weken geleden hebben wij 1 van onze katten ook pillen moeten geven. Toen hebben we van de dierenarts geleerd hoe je dat makkelijk kon doen. Een dierenarts laat het zien alsof het niets is, maar thuis is het altijd wel wat meer geworstel. Maar het heeft het toch wel een stuk makkelijker gemaakt.

Als de kat ligt (dat was thuis het grootste probleem, dus daarom deden we het wel met z'n 2, hoewel het ook wel in m'n eentje is gelukt). Je legt je hand om het kopje van de kat en je duim en wijsvinger zet je in de hoeken van de kaak (je voelt wel waar je moet zitten als je het doet). De rest van de vingers leg je achter het kopje. Je andere hand (pil vast tussen de vingers is handig!) leg je onder de kin. Je duwt het hoofdje een klein beetje naar beneden (zodat het recht naar voren kijkt). Dan 'trek' je het hoofdje naar voren, vervolgens kantel je het hoofdje naar achteren. Wel voorzichtig en niet te lomp natuurlijk. Omdat je met beide handen het kopje vasthoudt/ondersteunt kan hij niet veel anders doen dan meewerken. Het hoofdje kan je best ver naar achter kantelen en dan gaat het mondje vanzelf open! Met de hand die het kinnetje ondersteunt kun je nu het mondje iets verder open doen en zo de pil naar binnen gooien. Even vasthouden nog en over de keel wrijven zodat ze moet slikken en je bent klaar

Misschien dat iemand er wat aan heeft, hier werkt het in ieder geval prima en het scheelt enorm veel stress voor de kat (wat het ook weer makkelijker maakt)
pi_44925271
Dat pillentruukje werke voor geen meter met mijn eigenwijze mormel, godzijdank ging het om ronde pilletjes, en leek het dieetvoer dat ze tegenwoordig moet hebben exáct op ronde pilletjes
Voor haar was het pilletje gewoon één van die rondjes die ze zo lekker vindt.
Pilletje beetje strategisch tussen de brokjes gooien, en niet teveel brokjes geven, zodat ze alles opeet. (daarna natuurlijk meer brokjes erbij)

...
pi_44966363
Bij mij is het nog nooit niet gelukt. Kat in de houdgreep en bek open en pil achter in de strot gooien. Bek dicht houden en onder de kin aaien. In de meeste gevallen moeten ze toch wel slikken als je het pilletje maar ver genoeg naar achter gooit...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_44998675
Even een update:
de enige methode die ongeveer werkt is pilletje vermalen en mengen met iets plakkerigs en dat op haar pootje smeren.
Alleen weet de dame inmiddels deze routine ook, toen ik gisterochtend bezig was voor de voorbereidende werkzaamheden stormde ze door de kamer en ging boven op een kast zitten. Daar kan ik niet bij zonder trap en ik moest naar mijn werk dus die heeft dosis heeft ze ontlopen. Gisteravond heeft ze langdurig onder mijn bed gezeten.
ik dacht slim te zijn door de voorbereiding gisteravond te doen en haar vanochtend te overvallen, had ze zich zo goed verstopt dat ik haar helemaal niet kon vinden. Weer een dosis ontlopen dus!

Ik vraag me wel af of ik er maar helemaal mee moet stoppen, de instrukties van de DA (2 maal per dag, precies om 10 en 22 uur, kuur afmaken) haal ik toch niet meer
  donderdag 4 januari 2007 @ 10:44:15 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44998700
Ik zou de kuur toch zo goed en zo kwaad als het gaat afmaken.
  Moderator donderdag 4 januari 2007 @ 10:45:53 #58
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_44998737
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 10:42 schreef computergirl het volgende:
Even een update:
de enige methode die ongeveer werkt is pilletje vermalen en mengen met iets plakkerigs en dat op haar pootje smeren.
Alleen weet de dame inmiddels deze routine ook, toen ik gisterochtend bezig was voor de voorbereidende werkzaamheden stormde ze door de kamer en ging boven op een kast zitten. Daar kan ik niet bij zonder trap en ik moest naar mijn werk dus die heeft dosis heeft ze ontlopen. Gisteravond heeft ze langdurig onder mijn bed gezeten.
ik dacht slim te zijn door de voorbereiding gisteravond te doen en haar vanochtend te overvallen, had ze zich zo goed verstopt dat ik haar helemaal niet kon vinden. Weer een dosis ontlopen dus!

Ik vraag me wel af of ik er maar helemaal mee moet stoppen, de instrukties van de DA (2 maal per dag, precies om 10 en 22 uur, kuur afmaken) haal ik toch niet meer

Wat een banjer!
Waarom bel je de DA niet even en overleg je even?
Misschien heeft hij nog tips.
Helemaal met de kuur stoppen lijkt me ook niet goed
  donderdag 4 januari 2007 @ 11:03:19 #59
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_44999077
Kuur afmaken = penicilline, en dus ook te spuiten (als in injekteren) in noodgevallen.

Bij ons werkt vermalen en door een beetje vanillevla doen als de brandweer
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_44999319
Wij verpulveren de pil en mengen dit met appelstroop.
Het mengsel van stroop en pil smeren wij op een van de voorpootjes van de kat.
Kat houdt niet van plakkerige troep op de pootjes en gaat zich direkt schoonmaken.
En alles binnen zonder problemen
Sic iubeo, sic volo, et sit pro ratione voluntas mea.
pi_45000709
Je moet echt de kuur wel afmaken hoor!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_45000850
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 10:45 schreef senesta het volgende:

[..]

Wat een banjer!
Ze is zoooo slim!
pi_45001284
Geef haar geen ander eten dan dat waar je het pilletje in gemalen hebt.
Eens zal ze wel honger krijgen.

Wat een deugniet die kat van jou.
pi_45356649
quote:
hehe inderdaad - te gek voor woorden eigenlijk, maar mijn poes had ook van die ongeloofelijke kunst om dingen te weten. Die liet zichzelf niet voor de gek houden Heerlijk.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 23:29:20 #65
110304 bima
Jepiamadogfan
pi_45423990
Lukte het de dierenarts wel?
Volgens de statistieken is 98% van de moderators dit gaan doen vanwege het machtsgevoel.
Weer iets offtopic verklaard (en verwijderd), wat niet grof/beledigend was, maar het naampje is tata humor.onderzoek5303
pi_45460075
oooh van die leuke roze pillen die zo lekker aan je handen gaan plakken en dan zijn je hele handen roze maar bek krijg je open door 2 vingers aan mondhoeken te doen en dan btje knijpen zeg maar en dan pil erin en probeer het met zown spuitje met water erin, injectie spuitje zonder naald zeg maar en daar doe je water in en dan moet ie wel slikken in asiel werkt het altijd wel iig...
pi_45474406
ipv een handdoek om haar heen wikkelen doe ik wel eens tuinhandschoenen aan. Dan pakt me vriend haar bij haar bekje goed naar achter houden en je kan de pil er zo ingooien, succes.
liever een slechte waarheid, dan een goede leugen
geld verdiensite's? klik hier
pi_45520471
die truc met die stroop lijkt me wel wat. Pilletje fijnmalen, mengen met stroop en op de pootjes smeren. Likt hij echt wel af!!!
Kat tussen de benen is de 2e optie (binnenkort moeten ze naar de dierenarts voor spuiten, voor de 1e keer naar buiten, voor de 1e keer in een auto, voor de 1e keer naar een dierenarts én als klap op de vuurpijl voor de 1e keer naar een pension, voor een maand nog wel)
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')