abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 januari 2007 @ 11:12:23 #51
67958 Yfke
< VliegendeFriezin >
pi_44910380
Ik had bij 1 van mijn katten ook altijd problemen, de ene was altijd een makkie, de andere was een ware vechtpartij. De voorbeelden van vasthouden en tussen de knieën e.d. werkten bij haar totaal niet, ze krapte en schopte met haar poten en nagels alles open en als ze kon bijten, deed ze dat ook nog. Verder een hele lieve kat, alleen niet met pillen en dierenarts.

Heb daarna altijd pilletjes fijngemalen en door vis gemengd, en dat heeft altijd gewerkt
&lt; iedereen gaat dood - maar niet iedereen leeft &gt;
pi_44910456
Wij hadden ook zo,n kat moesten het altijd met zijn tweeen doen, 1 hield haar vast geklemnd tussen de benen en de ander mikte de pil er in, alleenzij maakte dus wel slikbewegingen maar verstopte het in haar wang dus als je haar losliet spuugde ze het weer uit zelfs na t5 minuten.
Die we nu hebben is redelijk makkelijk en onze kitten wordt er op getraind nu maar ja daar heb jij niets aan.
pi_44918202
Een paar weken geleden hebben wij 1 van onze katten ook pillen moeten geven. Toen hebben we van de dierenarts geleerd hoe je dat makkelijk kon doen. Een dierenarts laat het zien alsof het niets is, maar thuis is het altijd wel wat meer geworstel. Maar het heeft het toch wel een stuk makkelijker gemaakt.

Als de kat ligt (dat was thuis het grootste probleem, dus daarom deden we het wel met z'n 2, hoewel het ook wel in m'n eentje is gelukt). Je legt je hand om het kopje van de kat en je duim en wijsvinger zet je in de hoeken van de kaak (je voelt wel waar je moet zitten als je het doet). De rest van de vingers leg je achter het kopje. Je andere hand (pil vast tussen de vingers is handig!) leg je onder de kin. Je duwt het hoofdje een klein beetje naar beneden (zodat het recht naar voren kijkt). Dan 'trek' je het hoofdje naar voren, vervolgens kantel je het hoofdje naar achteren. Wel voorzichtig en niet te lomp natuurlijk. Omdat je met beide handen het kopje vasthoudt/ondersteunt kan hij niet veel anders doen dan meewerken. Het hoofdje kan je best ver naar achter kantelen en dan gaat het mondje vanzelf open! Met de hand die het kinnetje ondersteunt kun je nu het mondje iets verder open doen en zo de pil naar binnen gooien. Even vasthouden nog en over de keel wrijven zodat ze moet slikken en je bent klaar

Misschien dat iemand er wat aan heeft, hier werkt het in ieder geval prima en het scheelt enorm veel stress voor de kat (wat het ook weer makkelijker maakt)
pi_44925271
Dat pillentruukje werke voor geen meter met mijn eigenwijze mormel, godzijdank ging het om ronde pilletjes, en leek het dieetvoer dat ze tegenwoordig moet hebben exáct op ronde pilletjes
Voor haar was het pilletje gewoon één van die rondjes die ze zo lekker vindt.
Pilletje beetje strategisch tussen de brokjes gooien, en niet teveel brokjes geven, zodat ze alles opeet. (daarna natuurlijk meer brokjes erbij)

...
pi_44966363
Bij mij is het nog nooit niet gelukt. Kat in de houdgreep en bek open en pil achter in de strot gooien. Bek dicht houden en onder de kin aaien. In de meeste gevallen moeten ze toch wel slikken als je het pilletje maar ver genoeg naar achter gooit...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_44998675
Even een update:
de enige methode die ongeveer werkt is pilletje vermalen en mengen met iets plakkerigs en dat op haar pootje smeren.
Alleen weet de dame inmiddels deze routine ook, toen ik gisterochtend bezig was voor de voorbereidende werkzaamheden stormde ze door de kamer en ging boven op een kast zitten. Daar kan ik niet bij zonder trap en ik moest naar mijn werk dus die heeft dosis heeft ze ontlopen. Gisteravond heeft ze langdurig onder mijn bed gezeten.
ik dacht slim te zijn door de voorbereiding gisteravond te doen en haar vanochtend te overvallen, had ze zich zo goed verstopt dat ik haar helemaal niet kon vinden. Weer een dosis ontlopen dus!

Ik vraag me wel af of ik er maar helemaal mee moet stoppen, de instrukties van de DA (2 maal per dag, precies om 10 en 22 uur, kuur afmaken) haal ik toch niet meer
  donderdag 4 januari 2007 @ 10:44:15 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44998700
Ik zou de kuur toch zo goed en zo kwaad als het gaat afmaken.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator donderdag 4 januari 2007 @ 10:45:53 #58
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_44998737
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 10:42 schreef computergirl het volgende:
Even een update:
de enige methode die ongeveer werkt is pilletje vermalen en mengen met iets plakkerigs en dat op haar pootje smeren.
Alleen weet de dame inmiddels deze routine ook, toen ik gisterochtend bezig was voor de voorbereidende werkzaamheden stormde ze door de kamer en ging boven op een kast zitten. Daar kan ik niet bij zonder trap en ik moest naar mijn werk dus die heeft dosis heeft ze ontlopen. Gisteravond heeft ze langdurig onder mijn bed gezeten.
ik dacht slim te zijn door de voorbereiding gisteravond te doen en haar vanochtend te overvallen, had ze zich zo goed verstopt dat ik haar helemaal niet kon vinden. Weer een dosis ontlopen dus!

Ik vraag me wel af of ik er maar helemaal mee moet stoppen, de instrukties van de DA (2 maal per dag, precies om 10 en 22 uur, kuur afmaken) haal ik toch niet meer

Wat een banjer!
Waarom bel je de DA niet even en overleg je even?
Misschien heeft hij nog tips.
Helemaal met de kuur stoppen lijkt me ook niet goed
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 4 januari 2007 @ 11:03:19 #59
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_44999077
Kuur afmaken = penicilline, en dus ook te spuiten (als in injekteren) in noodgevallen.

Bij ons werkt vermalen en door een beetje vanillevla doen als de brandweer
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_44999319
Wij verpulveren de pil en mengen dit met appelstroop.
Het mengsel van stroop en pil smeren wij op een van de voorpootjes van de kat.
Kat houdt niet van plakkerige troep op de pootjes en gaat zich direkt schoonmaken.
En alles binnen zonder problemen
Sic iubeo, sic volo, et sit pro ratione voluntas mea.
pi_45000709
Je moet echt de kuur wel afmaken hoor!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_45000850
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 10:45 schreef senesta het volgende:

[..]

Wat een banjer!
Ze is zoooo slim!
pi_45001284
Geef haar geen ander eten dan dat waar je het pilletje in gemalen hebt.
Eens zal ze wel honger krijgen.

Wat een deugniet die kat van jou.
pi_45356649
quote:
Of de pil verstoppen in wat lekkers, maar meestal hebben die krengen dat door.
hehe inderdaad - te gek voor woorden eigenlijk, maar mijn poes had ook van die ongeloofelijke kunst om dingen te weten. Die liet zichzelf niet voor de gek houden Heerlijk.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 23:29:20 #65
110304 bima
Jepiamadogfan
pi_45423990
Lukte het de dierenarts wel?
Volgens de statistieken is 98% van de moderators dit gaan doen vanwege het machtsgevoel.
Weer iets offtopic verklaard (en verwijderd), wat niet grof/beledigend was, maar het naampje is tata humor.onderzoek5303
pi_45460075
oooh van die leuke roze pillen die zo lekker aan je handen gaan plakken en dan zijn je hele handen roze maar bek krijg je open door 2 vingers aan mondhoeken te doen en dan btje knijpen zeg maar en dan pil erin en probeer het met zown spuitje met water erin, injectie spuitje zonder naald zeg maar en daar doe je water in en dan moet ie wel slikken in asiel werkt het altijd wel iig...
pi_45474406
ipv een handdoek om haar heen wikkelen doe ik wel eens tuinhandschoenen aan. Dan pakt me vriend haar bij haar bekje goed naar achter houden en je kan de pil er zo ingooien, succes.
liever een slechte waarheid, dan een goede leugen
geld verdiensite's? klik hier
pi_45520471
die truc met die stroop lijkt me wel wat. Pilletje fijnmalen, mengen met stroop en op de pootjes smeren. Likt hij echt wel af!!!
Kat tussen de benen is de 2e optie (binnenkort moeten ze naar de dierenarts voor spuiten, voor de 1e keer naar buiten, voor de 1e keer in een auto, voor de 1e keer naar een dierenarts én als klap op de vuurpijl voor de 1e keer naar een pension, voor een maand nog wel)
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')