abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47278828
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 12:46 schreef CherryLips het volgende:
oh ok, ik woon niet in de buurt van rotterdam, maar ga weleens met de metro in a'dam .
Ik ben maandag ook in amsterdam een klein stuk met de metro geweest.
En het op de terugweg geprobeerd.
Eerst opladen, 5 euro, het laagst mogelijke bedrag. Je moet hem dan in een bakje leggen en wachten en alle commando's opvolgen die op het scherm staan.
Je moet er echt even de tijd voor nemen de eerste keer!!
Ga dus niet als je haast hebt dit uitproberen, gegarandeerd dat je fouten maakt
Ik heb dus een OV chipkaart, die eigenlijk nog alleen geldt als kortingskaart, met een stomme foto

Je moet er echt goed opletten dat je voor het verlaten van het perron, hem voor de lezer houdt.
Oh en die lezer, ik zat eerst halverwege ervoor, toen erboven en toen op het goede stuk van de lezer
Domme doos, maar voor mij was het niet direkt duidelijk WAT de lezer dan precies was.
pi_47279051
Ik zie wel als de echte komt. Die preview-card die ik nu heb gebruik ik hoogstens in het weekend dan.
  donderdag 15 maart 2007 @ 22:13:53 #53
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47317243
Ik vind het maar een lauwtof kutsysteem. Ik verwacht er weinig van, behalve dat het de belastingbetaler weer heel veel geld kaat kosten.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_47932252
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 20:30 schreef Koewam het volgende:

[..]

nee. alleen als je de trein rotterdam centraal - hoek van holland pakt.
oh

ik neem altijd de trein Roosendaal-Rotterdam Centraal-Utrecht Centraal
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_51640196
Leuk, reizen met de ov-chipkaart.

Ik reis met de bus en stap over op de metro. Als je binnen 35 minuten overstapt hoef je maar 1x de vaste voet (het instaptarief zeg maar) te betalen.
Ik vond alleen het saldo op mijn kaart wel heel erg hard gaan.
Bonnetje uitgeprint met de laatste 10 transacties.
Wat blijkt....


De tijd in de computer van het in/uitcheckapparaat in de bus loopt een uur achter (is een uur vroeger).
Ik stap om ca.8 uur over, maar de uitstaptijd van de bus is dan 7 uur. Langer dan 35 minuten dus en 70 cent extra.

Afgelopen maandag kwam ik hierachter. Gebeld met de Connexxion. Hele aardige meneer (ik was verbaasd over de aardigheid). Hij zou zorgen dat de computerklok op die buslijn gereset werd, mijn pastransacties nakijken en corrigeren, en als bonus zou ik nog 4 euro gestort krijgen als compensatie voor de overlast
Dinsdag weer op pad. Bij het overstappen naar de metro voelde ik al nattigheid, ik kreeg de melding dat er 4 euro afgeschreven werd ipv de in/overstap melding.
Bonnetje uitgedraaid en maar weer bellen. Ze zouden het weer regelen. Maak u geen zorgen mevrouw, u schiet er niets bij in ...... euhh, nou voorlopig wel

Gisteren en vandaag was ik vrij, morgen maar eens kijken of het al geregeld is.

's Avonds kan ik overigens tijdreizen, ik stap om half 6 uit de metro, en om half 5 in de bus.

(ik reis sinds 2 weken met deze buslijn, geen idee hoe lang het dus al fout zit, maar het tikt ondertussen wel lekker aan daar, nouja bij de RET dan, die profiteren ervan)
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  donderdag 19 juli 2007 @ 21:39:53 #56
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_51640274
Bizar hoe in andere landen al jaren met een chipkaartje gewerkt wordt, en men het in Nederland na zo'n lange tijd nog steeds niet werkend is.
Ten percent faster with a sturdier frame
  donderdag 19 juli 2007 @ 21:47:06 #57
141482 Q.
JurassiQ
pi_51640527
Hey TCO, valt me nu pas op dat jij ook op SSC zit.
For great justice!
  donderdag 19 juli 2007 @ 21:47:57 #58
141482 Q.
JurassiQ
pi_51640565
Nog maar even wat nieuwsberichten dan:
quote:
Klachten OV-chipkaart stromen binnen

ROTTERDAM - De problemen met de OV-chipkaart in het regionale openbaar vervoer, waarover deze krant afgelopen zaterdag berichtte, maken ook elders veel reacties los. Bij het digitale meldpunt www.ov-chipklacht.nl zijn de afgelopen tien dagen al 368 meldingen binnengekomen.


De website, vorige week opgezet door GroenLinks, constateert dertig soort problemen met het nieuwe betaalpasje. Die variëren volgens het Rotterdamse gemeenteraadslid Arno Bonte van haperende apparatuur, slechte communicatie tot onduidelijkheid over abonnementen, duurdere ritten en onterechte afschrijvingen.

Bonte gaat de reeks klachten in de loop van deze week aanbieden aan de Rotterdamse wethouder Baljeu, de RET en staatssecreataris Huizinga van verkeer. ,,Er is al veel verbeterd, maar het gaat nog altijd heel traag, stelt de GroenLinks-man. ,,Iedereen is overhaast bezig en zegt naar de buitenwacht toe dat het een groot succes is. Maar ik vrees dat de wal het schip nog zal keren.

Bonte wijst verder op het hanteren van twee betaalsystemen naast elkaar, de files bij de metropoortjes waardoor reizigers hun aansluiting missen en vergelijkbare opstoppingen in de trams door onhandig’ opgetelde afleesapparatuur.

,,Ik vrees dat we nog wel één of twee jaar nodig hebben om alle problemen op te lossen. Ik vind het geen schande om de definitieve invoering opnieuw uit te stellen.

Het toppunt was volgens Bonte een reiziger die met de metro van Rotterdam Centraal naar Schiedam (kosten 3,60 euro) ging, maar daarvoor 45 euro moest betalen. ,,Het systeem had hem in Heerenveen laten instappen. Dat geld heeft-ie inmiddels weer terug hoor.

Lezers die zelf hun mening willen geven over de OV-chipkaart, kunnen die via deze krant aan Pedro Peters, directeur van de RET, stellen. U kunt mailen aan [email]rd.reageren@ad.nl[/email]. De redactie maakt een selectie van de meest belangwekkende vragen. Een aantal lezers wordt uitgenodigd zelf het gesprek aan te gaan met Pedro Peters, op maandag 23 juli op de redactie van het AD Rotterdams Dagblad aan de Westblaak in Rotterdam.
http://www.ad.nl/rotterdam/article1510823.ece
quote:
Gemak OV-chipkaart is nog ver weg

ROTTERDAM - ’Is t weer zo ver? Altijd gedonder met die apparaten.’’ De RET-medewerker schiet de reiziger met OV-chipkaart bij de oplaadautomaat te hulp. ,,Het systeem klopt niet, maar er wordt niet naar ons geluisterd,’’ moppert de man van het Rotterdamse vervoersbedrijf.


Over minder dan een half jaar moeten alle reizigers in het openbaaar vervoer in Rotterdam een OV-chipkaart hebben. Vanaf 1 oktober verdwijnt de strippenkaart al uit de metro, eind dit jaar kan het nieuwe betaalpasje ook in de tram en bus niet meer worden gbruikt. In 2009 moet heel Nederland aan de chip met reistegoed zijn.

’Het leven wordt steeds gemakkelijker’, is de reclamekreet waarmee de invoering van de OV-chipkaart aan de man wordt gebracht. Met één kaart voor tram, trein, bus en metro, in plaats van verschillende betaalbewijzen, moet het reizen overzichtelijker en ook eerlijker worden.

Dat klinkt aanlokkelijk, maar het gesuggereerde gemak is nog vaak ver te zoeken. Drie verslaggevers van deze krant gingen de afgelopen week met een OV-chipkaart op pad en maakten samen dertig veel voorkomende ritten in tram, metro, trein en bus. Daaruit is gebleken dat er nog veel mankeert aan het nieuwe systeem.

Reizen met het pasje zou eerlijker worden. Soms pakten ritten goedkoper uit, maar in ongeveer de helft van de gevallen was het duurder, vooral bij langere afstanden en wanneer er moest worden overgestapt. Dat kan per rit oplopen tot tientallen eurocenten. Bij enkele trips kon door technische problemen niet eens worden opgemaakt wat het precies had gekost. Door fouten bij de incheck-machines vergde een busreis zomaar vier euro extra. Soms moest noodgedwongen zwart worden gereden.

Nog steeds haperen in de metro toegangspoortjes (Nesselande, De Terp), zijn oplaadapparaten niet in orde en blijkt het personeel niet met het systeem te kunnen omgaan. Ook de papieren uitdraai waarop de gemaakte ritten af zijn te lezen, scheppen niet altijd duidelijkheid. Verder zijn de controles in de tram niet waterdicht. Het tonen van de OV-chipkaart is vaak voldoende. Bij de strippenkaart kan zwart (of grijs) rijden eerder worden opgemerkt.

Naast Rotterdam gelden de Hoeksche Waard en Voorne-Putten als proefgebied voor de bussen van Connexxion. Ook hier is het gemak nog ver weg. ,,Ik heb geen idee waar dat ding kan worden opgeladen,’’ zegt een buschauffeur. ,,Dat vertellen ze ons ook niet. Waarschijnlijk moet je naar Zuidplein…’’

Er waren ook meevallers. De busrit van Spijkenisse naar Brielle, goed voor vijf strippen, bleek gratis te zijn. Het scanapparaat van de OV-chip was defect. ,,Ga maar zitten,’’ vindt de bestuurder, ,,moet dat ding maar werken hoor.’’

In de bus van Zuidplein naar Oud-Beijerland zat helemaal geen kaart-lezer. Weer vijf strippen uitgespaard. Volgens de chauffeurs gebeurt dat vaker, zoals ook in de bus van Heinenoord naar Strijen.

Ook bij de NS, dat met de pas test op de Hoekse Lijn (Rotterdam-Hoek van Holland), is nog veel werk te doen. ,,Mevrouw, mag ik even kijken naar die OV-chip? Ik snap er niks van, kunt u uitleggen hoe het werkt?’’ zegt een kaartjescontroleur in de trein.

Voor het checken van de chipkaart wordt een speciaal apparaatje ingezet. In de tram wordt dat nog nauwelijks gebruikt, in de trein wel, al gaat dat ook niet overal goed. In Hoek van Holland bleek de controleur niet met de scanner om te kunnen gaan. ,,Geef mij maar een ouderwets treinkaartje, dan zie je in één oogopslag of er betaald is. Met de chipkaart is het een stuk ingewikkelder.’’

De verkoop- en informatiepunten maken het er niet beter op. Veel medewerkers blijken niet goed op de hoogte van het nieuwe vervoersbewijs. Volgens de ene balie moet er minimaal vijf euro op de kaart staan om in te checken, bij het volgende loket wordt beweerd dat het minimumbedrag 7,50 euro moet zijn.

Op de website www.9292ov.nl kan worden berekend wat een ritje met de OV-chipkaart gaat kosten. Gegevens over de tram ontbreken echter. Een woordvoerster beklemtoont dat aan de cijfers geen rechten ontleend kunnen worden, want het gaat nog steeds om een proef.
http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article1507370.ece

En verder heeft De Digitale Reiziger er ook weer een artikel aan gewijd:
http://www.fransmensonides.nl/chip7.htm

Links naar zijn eerdere, negatieve, ervaringen staan gelinkt op die pagina.
For great justice!
  donderdag 19 juli 2007 @ 21:48:45 #59
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_51640598
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 21:47 schreef Q. het volgende:
Hey TCO, valt me nu pas op dat jij ook op SSC zit.
Wie is TCO?

't Is een 0 (nul).
Ten percent faster with a sturdier frame
  donderdag 19 juli 2007 @ 21:49:33 #60
141482 Q.
JurassiQ
pi_51640634
JA DAS VEULS TE MOEILIJK VOOR MIJ HOOR.
For great justice!
  donderdag 19 juli 2007 @ 21:50:32 #61
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_51640678
Sorry, O.
Ten percent faster with a sturdier frame
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')