abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:18:42 #151
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_45186958
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:41 schreef Asghard het volgende:
Als je die vraag moet stellen, geeft het gelijk je kennis van muziek weer. Het nummer is tijdloos en briljant in elkaar gezet. We praten hier nog over muziekanten. Glenn Fry is een meer dan geweldige gitarist in dit nummer. Zet dit tegenover de computer "muziek" van vandaag en het verschil is overduidelijk. Luister eens naar de opbouw van accoorden en het geheel. Luister eens naar de afzonderlijke instrumenten en de tekst. Luister dan naar die onzin rap en hous waar kerels met broeken op de enkels en als pooier verkleed zich in het kruis grijpen. Kijk naar de schaars gekleden kindermeisjes die alleen met hun reet en tieten staan te schudden. En luister dan naar de tekst over kut en neuken, moord en doodslag. Luister goed en je zult dan merken waarom Hotel California zo hoog staat.
Hoi pap!
pi_45187395
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 11:21 schreef wonko het volgende:

[..]

Stuk voor stuk gejat...
Valt zat mee En Jimi Hendrix heeft ook alles gejat wat los en vast zat, maar ja das natuurlijk god en mag niet mee gespot worden
pi_45191159
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:29 schreef DuranK het volgende:

[..]

Valt zat mee En Jimi Hendrix heeft ook alles gejat wat los en vast zat, maar ja das natuurlijk god en mag niet mee gespot worden
Led Zeppelin valt helemaal niet mee

En wat Hendrix deed was wel wat anders: met allerlei invloeden zelf iets nieuws én magistraals maken. Aan geen van beiden is Led Zeppelin ooit toegekomen
pi_45191249
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 20:56 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Led Zeppelin valt helemaal niet mee

En wat Hendrix deed was wel wat anders: met allerlei invloeden zelf iets nieuws én magistraals maken. Aan geen van beiden is Led Zeppelin ooit toegekomen
Oow ja vergeten, Led Zeppelin heeft geen enkele invloed gehad op bands. Vergeten zeg, wat dom
pi_45191324
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 20:59 schreef DuranK het volgende:

[..]

Oow ja vergeten, Led Zeppelin heeft geen enkele invloed gehad op bands. Vergeten zeg, wat dom
Slechte invloed telt niet
pi_45191365
Het is maar wat je slechte invloed noemt
pi_45192090
Daarover kun je van mening verschillen idd. Maar dat het niet echt vernieuwend of avontuurlijk was wat Led Zeppelin deed, lijkt mij niet zo'n revolutionaire stelling anno 2007.
pi_45193058
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:20 schreef Soul79 het volgende:
Maar dat het niet echt vernieuwend of avontuurlijk was wat Led Zeppelin deed, lijkt mij niet zo'n revolutionaire stelling anno 2007.
Dat is ook wel wat kort door de bocht. Uiteraard bouwden ze door op eerder werk, maar ik vind het lastig om veel eerdere invloeden aan te wijzen voor een Achilles Last Stand, de lange stereosolo in Whole Lotta Love en de opbouw van Stairway. Veel werk was weliswaar gebaseerd op relatief simpele riffs, maar het totaalgeluid was onmiskenbaar Zep.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_45193127
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:42 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dat is ook wel wat kort door de bocht. Uiteraard bouwden ze door op eerder werk, maar ik vind het lastig om veel eerdere invloeden aan te wijzen voor een Achilles Last Stand, de lange stereosolo in Whole Lotta Love en de opbouw van Stairway. Veel werk was weliswaar gebaseerd op relatief simpele riffs, maar het totaalgeluid was onmiskenbaar Zep.
Tjah ik hou er maar over op. Blijkbaar vind iedereen hier Led Zeppelin standaard en jatters
pi_45193276
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:43 schreef DuranK het volgende:

[..]

Tjah ik hou er maar over op. Blijkbaar vind iedereen hier Led Zeppelin standaard en jatters
Nu heeft Zeppelin veel geleend, maar als je dan in het Beatlesque muziektopic links en rechts Oasis bejubeld ziet worden pink ik wel even een traantje weg, ja .
pi_45193382
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:43 schreef DuranK het volgende:

[..]

Als ze niet zo overschat werden zou ik ze gewoon een leuke band kunnen noemen. Net als met Oasis eigenlijk.

Maar zeg nou zelf, op de AllMusicGuide hebben AL hun eerste zes albums de maximale score. Dat gaat gewoon nergens over. En daarbij kun je bijna geen stationskiosk binnen lopen of vanaf 1 of ander Engels muziekblaadje wordt je toegeschreeuwd dat Led Zeppelin 'the greatest rock band of all time' is.

Zoiets roept gewoon anti-reacties op.
pi_45193650
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:42 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ja okee, ze hadden wel een eigen sound maar die hebben ze nooit kunnen/willen/durven veranderen.

Dat gebrek aan lef en het relatief simpele van hun muziek maakt dat ze gewoon een stapje lager staan dan de echte grote meneren, zoals Jimi. Hetgeen trouwens helemaal geen schande is, ware het niet dat ze zo verafgood worden.
pi_45194061
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:55 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Ja okee, ze hadden wel een eigen sound maar die hebben ze nooit kunnen/willen/durven veranderen.

Dat gebrek aan lef
Je wil zeggen dat het werk van Led Zeppelin III prima op het debuut had kunnen staan? Dat Kashmir prima naast Communication Breakdown zou kunnen staan op plaat? Ik kan daar met de beste wil geen gebrek aan lef en veranderingsdrang uit halen, sorry.
pi_45194440
Dat soort bands moeten het niet van hun originaliteit hebben. Ze waren gewoon de állerbesten in wat ze deden en er waren maar weinig groepen die ook maar bij ze in de buurt kwamen qua kwaliteit. Hetzelfde geldt voor bands als Deep Purple of in mindere mate de Rolling Stones. (of ja, de Eagles )

En zeggen dat Led Zep niet ontwikkelt is door de jaren is echt bullshit...Alleen het verschil tussen III en IV vind ik al gigantisch, laat staan tussen I en Physical Graffiti.

[ Bericht 10% gewijzigd door Norrage op 09-01-2007 22:26:07 ]
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_45194479
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 22:03 schreef Litpho het volgende:

[..]

Je wil zeggen dat het werk van Led Zeppelin III prima op het debuut had kunnen staan? Dat Kashmir prima naast Communication Breakdown zou kunnen staan op plaat? Ik kan daar met de beste wil geen gebrek aan lef en veranderingsdrang uit halen, sorry.
Och, het bleef altijd gelikt bij ze. Het was experimenteren met vorm, niet met inhoud. Soms hartstikke leuk, III en Houses of the holy vind ik op die manier zelfs hun beste platen. Maar echt muzikale ontwikkeling kan ik er niet in terughoren. Net als bij 99% van vergelijkbare bands hoor, daar niet van. Maar zoiets als In my time of dying is in essentie gewoon dezelfde opeenvolging van simpele akkoorden als op I en II, alleen dan opgerekt tot 11 minuten.
pi_45195003
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 22:12 schreef Norrage het volgende:
Dat soort bands moeten het niet van hun of originaliteit hebben. Ze waren gewoon de állerbesten in wat ze deden en er waren maar weinig groepen die ook maar bij ze in de buurt kwamen qua kwaliteit. Hetzelfde geldt voor bands als Deep Purple of in mindere mate de Rolling Stones.
Daar kan ik me prima in vinden
  woensdag 10 januari 2007 @ 09:19:49 #167
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_45203277
quote:
Het was experimenteren met vorm, niet met inhoud. Soms hartstikke leuk, III en Houses of the holy vind ik op die manier zelfs hun beste platen. Maar echt muzikale ontwikkeling kan ik er niet in terughoren. Net als bij 99% van vergelijkbare bands hoor, daar niet van. Maar zoiets als In my time of dying is in essentie gewoon dezelfde opeenvolging van simpele akkoorden als op I en II, alleen dan opgerekt tot 11 minuten.
Objection, your honour! Tuurlijk heeft Page enorm veel meegenomen vanuit de blues, en zal hij altijd klinken alsof hij daar zijn basis in heeft. Maar laten we wel wezen, zowat alle populaire muziek van de laatste 40 jaar heeft daar zijn roots in!
Dat ze dezelfde akoorden op alle platen gebruikten, is waarschijnlijk waar, ze nog nooit allemaal nagespeeld.
Maar ga jij dan ook bijvoorbeeld Van Gogh minder vinden, omdat hij altijd veel geel in zijn schilderijen gebruikten? En dus te weinig vernieuwde?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')