abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 december 2006 @ 12:54:23 #1
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_44853387
Eagles - Hotel California staat op nr 3 in de top 2000 van dit jaar. Dank denk ik, dat moet wel een ontzettend goed nummer zijn als het 1997 andere liedjes achter zich laat.

Ik ben dat nummer eens gaan luisteren, maar ik hoorde eigenlijk niks bijzonders. Geen briljante muzikanten, eenvoudige tekst, nogal rechttoe rechtaan allemaal. Het is makkelijk meezingbaar, dat zal 't hem wel doen.

Kan iemand me dit uitleggen?
pi_44853453
En dan gelijk ook even de nummer 1 en 2 uitleggen...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  zaterdag 30 december 2006 @ 13:01:45 #3
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_44853611
Je zult mij niet horen beweren dat dit nou het allerbeste is dat er ooit op muziekgebied is afgeleverd, en eerlijk gezegd ben ik het nummer wegens overexposure ook al jaren zat (evenals Child in Time, Bohemian Rhapsody en noem al die Arbeidsvitaminen-classics maar op), maar naar mijn mening steekt het nummer wel degelijk goed in elkaar.

Hotel California heeft een aardig akkoordenschema, een pakkend refreintje en een goede gitaarsolo, en ik kan er 'tig nummers tegenover zetten die veel slechter in elkaar zitten, als je uberhaupt al objectief kunt bepalen wat 'goed' en 'slecht' is.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  zaterdag 30 december 2006 @ 13:02:44 #4
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_44853645
Deep Purple - Child in Time is natuurlijk fucking geniaal, Ik krijg elke keer weer kippenvel, er zit veel gevoel in, de solo's zijn geniaal.

Geen idee wat der op 2 staat? G'nR? of metallica?

Hotel California vind ik ook bout . . .
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_44853743
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:02 schreef One_conundrum het volgende:
Deep Purple - Child in Time is natuurlijk fucking geniaal, Ik krijg elke keer weer kippenvel, er zit veel gevoel in, de solo's zijn geniaal.

Geen idee wat der op 2 staat? G'nR? of metallica?

Hotel California vind ik ook bout . . .
Avond!
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  zaterdag 30 december 2006 @ 13:07:10 #6
11502 nipeng
The last ride is free
pi_44853784
Het nummer zit goed in elkaar, luistert lekker weg en bevat weinig waar je aanstoot aan kan nemen. Lijkt me goede redenen waarom het zo goed ligt bij het grote publiek.
  zaterdag 30 december 2006 @ 13:08:16 #7
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_44853823
Waarom zit het nummer goed in elkaar?
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_44853844
Schijnt dat als je het achteruit of vertraagd draait dat het een Satanisch liedje is
pi_44853885
Zijn ze er nou al achter wat dat hotel precies is? Daar was toch ook jaren discussie over?
  zaterdag 30 december 2006 @ 13:10:34 #10
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_44853891
Child in Time daarvan kan je in ieder geval een aantal dingen opnoemen die goed zijn:

De zanger maakt goed gebruik van hard en zacht zingen.
De drummer zet een interessante partij neer.
Het orgel is weer eens wat anders dan altijd alleen maar gitaren.
  zaterdag 30 december 2006 @ 13:12:25 #11
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_44853958
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:10 schreef SjonLok het volgende:
Child in Time daarvan kan je in ieder geval een aantal dingen opnoemen die goed zijn:

De zanger maakt goed gebruik van hard en zacht zingen.
De drummer zet een interessante partij neer.
Het orgel is weer eens wat anders dan altijd alleen maar gitaren.
Afkraken is anders ook niet zo moeilijk: Het is tien minuten lang dezelfde drie akkoorden, de zang irriteert en als je denkt dat 'ie eindelijk afgelopen is, dan begint het hele stuk gewoon nog een keer...

Vind het trouwens ook geen slecht nummer, maar bashen is altijd lekker makkelijk.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_44854169
Heel simpel:

Als je het nummer nu (pas) bent gaan beluisteren en je afvraagt waarom dit nummer dan zo bijzonder is, dan begrijp je het principe van de Top 2000 niet. Luisteraars kiezen met hun gevoel en herrinneringen vor een bepaalde plaat. Kennelijk heeft Hotel C. destijds een grote indruk achtergelaten.

Het nummer zelf is trouwens briljant en de heren zijn uitstekende muzikanten!

O ja, het nummer gaat over drugs!
Take on the situation, but not the torment ...
pi_44854317
Past wel in de tijdsgeest!
  zaterdag 30 december 2006 @ 13:25:31 #14
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_44854364
The lyrics of the song describe the title establishment, a hotel where "you can check out anytime you like, but you can never leave". On the surface, the song is a tale of a weary traveler who becomes trapped in a nightmarish hotel that at first appeared tempting; as a metaphor the song may be commenting on drug addiction or simply the decadent lifestyle the hugely successful band had been caught up in. Another theory is that the song is about a mental hospital.

Bron : Wikipedia
Shuffle up and deal!!!
  zaterdag 30 december 2006 @ 13:29:13 #15
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_44854473
die solo

lekker nummer.

Btw, de top 2000 serieus nemen
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_44854619
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:29 schreef wise het volgende:
die solo

lekker nummer.

Hoe kan je inderdaad een top 2000 maken als je niet ALLE mensen op aarde hun mening vraagt...
pi_44854824
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:29 schreef wise het volgende:
die solo

lekker nummer.

Boudewijn de Groot

zaterdag 30 december 2006 @ 13:41:25 #18
106459 Asghard
I like sunshine on my face
pi_44854839
Als je die vraag moet stellen, geeft het gelijk je kennis van muziek weer. Het nummer is tijdloos en briljant in elkaar gezet. We praten hier nog over muziekanten. Glenn Fry is een meer dan geweldige gitarist in dit nummer. Zet dit tegenover de computer "muziek" van vandaag en het verschil is overduidelijk. Luister eens naar de opbouw van accoorden en het geheel. Luister eens naar de afzonderlijke instrumenten en de tekst. Luister dan naar die onzin rap en hous waar kerels met broeken op de enkels en als pooier verkleed zich in het kruis grijpen. Kijk naar de schaars gekleden kindermeisjes die alleen met hun reet en tieten staan te schudden. En luister dan naar de tekst over kut en neuken, moord en doodslag. Luister goed en je zult dan merken waarom Hotel California zo hoog staat.
pi_44854976
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:41 schreef Asghard het volgende:
Als je die vraag moet stellen, geeft het gelijk je kennis van muziek weer. Het nummer is tijdloos en briljant in elkaar gezet. We praten hier nog over muziekanten. Glenn Fry is een meer dan geweldige gitarist in dit nummer. Zet dit tegenover de computer "muziek" van vandaag en het verschil is overduidelijk. Luister eens naar de opbouw van accoorden en het geheel. Luister eens naar de afzonderlijke instrumenten en de tekst. Luister dan naar die onzin rap en hous waar kerels met broeken op de enkels en als pooier verkleed zich in het kruis grijpen. Kijk naar de schaars gekleden kindermeisjes die alleen met hun reet en tieten staan te schudden. En luister dan naar de tekst over kut en neuken, moord en doodslag. Luister goed en je zult dan merken waarom Hotel California zo hoog staat.
  zaterdag 30 december 2006 @ 13:47:38 #20
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_44855045
quote:
Het enige wat je doet is tegen de huidige muziektrend aanschoppen en gebruikt dat vervolgens om je standpunt kracht bij te zetten. Ik lees enkel en alleen mening.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_44855271
quote:
Dat heeft geen drol te maken met het feit dat het 'computer' muziek is, dat is gewoon simplistische imagoherrie ongeacht de productiemethoden
pi_44855321
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:08 schreef Bolter het volgende:
Schijnt dat als je het achteruit of vertraagd draait dat het een Satanisch liedje is
Dat is stairway to heaven
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
http://www.flickr.com/photos/unioz/
  zaterdag 30 december 2006 @ 13:57:58 #23
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_44855324
Ach, tuurlijk kan je bij de top 2000 vraagtekens zetten. Feit is dat hjet al een aantal dagen leuk is om te luisteren naar deze nummers, volgorde maakt niet heel veel uit. Eigenlijk kan je een week Veronica aanzetten en je hoort 65% van de nummers wel voorbij komen. De top tien is eigenlijk al een paar jaar hetzelfde, en ik hoor ook in de muziek nu geen nummer wat ineens de topposities aan gaat vallen. Bands als Marco Borsato en Blof zijn tijdelijke bands ten opzichte van Queen, the Beatles, Guns 'n Roses, Metallica, Rolling Stones, U2, enz.

Wat een nummer goed maakt is moeilijk uit te leggen. Muziek is een gevoel/emotie, en om dit in een top 10 te zetten is persoonlijk. Al deze persoonlijke meningen maakt een top 2000.
Tot zover de kwaliteitspost
pi_44855685
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:57 schreef unioz het volgende:

[..]

Dat is stairway to heaven
Oh my bad, ook een prachtig nummer trouwens.
pi_44855823
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:09 schreef Bolter het volgende:

[..]

Oh my bad, ook een prachtig nummer trouwens.
Pff, Led Zeppelin heeft betere nummers
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')