Hoe zit het nou met de SuperHypocriet Thom de Graaf, de man die een PolitiekeJihad deed voor de 'gekozen burgemeester' om zich vervolgens in 1 of andere duister achterkamertje te laten benoemen tot burgermeester.quote:
mwaoh, Saddam is dood, en Nederland heeft, anders dan menigeen in het parlement schijnbaar denkt, niets in te brengen in de gang van zaken in Irak. Bot houd een verhaaltje bestemd voor vermoedelijk Amerikaanse oren, en heeft zijn werk weer gedaan. Of het enig verband houd met de realiteit, laat staan het geheven domineesvingertje, is secundair,quote:Op maandag 1 januari 2007 23:37 schreef Monidique het volgende:
Dat zou goed kunnen zijn, ja. Het enige wat hem in deze interesseert, zijn misschien die irritante vragen van het parlement.
De TT had beter kunnen zijn " Ben Bot reageert niet zoals SCH wil". Zoek een hobby zeiksnor.quote:Op zaterdag 30 december 2006 12:54 schreef SCH het volgende:
[..]
In dit stukje is niet de reactie van de EU opgenomen, die de executie een 'barbaarse daad' noemde. Dat is volgens mij de enige juiste reactie. Hoe kun je nou tegen de doodstraf zijn maar het toch wel goedkeuren? Ik kan er echt niet bij beste Ben, dit soort halfslachtig gedraai en onduidelijkheid verwacht ik niet van onze minister van Buitenlandse Zaken. Dat Balkenende een uitglijder maakte de vorige keer, zij hem vergeven, hij moest snel reageren en is daar niet zo handig in maar u bent diplomaat meneer Bot. U had beter moeten weten.
Oh, mijn excuses. Ik wist niet dat wij het schoothondje van de EU waren.quote:Op zondag 31 december 2006 01:10 schreef SCH het volgende:
De woorden van Bot stroken totaal niet met die van de vice-premier en de reactie van de EU.
quote:Op zaterdag 30 december 2006 12:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik neem aan of weet wel zeker dat je het niet over mij hebt maar voor de domme Fokkertjes kun je het misschien nog iets nader uitleggen?
Eh, wij zijn deel van de EU.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 00:36 schreef Seneca het volgende:
[..]
Oh, mijn excuses. Ik wist niet dat wij het schoothondje van de EU waren.
Opkomen voor mensenrechten links.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:38 schreef Lemmeb het volgende:
En nog zo'n mooi topicje vol met linkse azijnpissertjes!
Een beetje met z'n allen zitten zeiken omdat Ben Bot de executie van een massamoordenaar niet fel genoeg afkeurt. Tsjongejonge, hoe linksdraaiend verzuurd kan een mens worden.
Wat is dat nou weer voor rare conlcusiequote:
Nu wil ik het weten ook, is het opkomen voor mensenrechten links of niet?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:10 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor rare conlcusieZaniken dat Ben Bot de doodstraf van Saddam feller had moeten veroordelen heeft natuurlijk geen ene ruk met "opkomen voor mensenrechten" te maken.
Waarom wil je dat weten? Die vraag heeft toch geen zak met dit topic te makenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:13 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nu wil ik het weten ook, is het opkomen voor mensenrechten links of niet?
Au contraire, mijn kompaan. Je beweerd namelijk eventjes eerder dat het topic vol linkse azijnpissertjes zit. Gezien ik sinds mijn verbazing sinds kort als links bestempeld wordt, reageer ik daarop.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:21 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Waarom wil je dat weten? Die vraag heeft toch geen zak met dit topic te maken
Uiteindelijk heeft de Iraakse regering dat toch anders gezien.quote:Op maandag 1 januari 2007 17:42 schreef Monidique het volgende:
Nee, ik vind niet dat het strategisch beter was hem te executeren.
Aha, auf jemen Fahrrad!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:26 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Au contraire, mijn kompaan. Je beweerd namelijk eventjes eerder dat het topic vol linkse azijnpissertjes zit. Gezien ik sinds mijn verbazing sinds kort als links bestempeld wordt, reageer ik daarop.
HAHA "mensenrechten" en "Midden-Oosten" in één zin!quote:en de doodstraf heeft onwaarschijnlijk grote gevolgen voor de mensenrechten in het Midden-Oosten en wellicht verder.
Wat mij betreft niet, nee. Maar moeilijk doen over de doodstraf voor een beest als Saddam Hoessein heeft in mijn ogen verder ook niks met "opkomen voor mensenrechten" te maken.quote:"is opkomen voor mensenrechten, daarmee principieel tegen de doodstraf zijn, links?"
Nee, dat heeft de Iraakse regering niet anders gezien. 28 december 2006 moest de Iraakse premier de executie per direct goedkeuren, opgelegd door de Amerikanen.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:42 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Uiteindelijk heeft de Iraakse regering dat toch anders gezien.
Ah, vriendelijk bedankt.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:51 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Aha, auf jemen Fahrrad!
Wees gerust, ik bedoelde jou er niet persoonlijk mee. Ik ken je niet eens en weet dus ook niet of je 'links' of 'rechts' bent.![]()
Ja, ik dacht namelijk dat we Irak in den beginne sancties op gingen leggen vanwege Saddam's omgang met zijn burgers in het land Irak, en de mensen daarbuiten. Later wou men een stap harder lopen en verzon men WMD's, dat bleek niet waar te zijn en is men terug gekomen op de mensenrechten. Tenminste, zo zie ik het.quote:Maar een blik op de eerste pagina van dit topic sprak wat mij betreft boekdelen als het gaat om het gehalte linkse users die hun kans weer eens schoon zagen om op een minister uit een hun onwelgevallige partij te piesen.
[..]
HAHA "mensenrechten" en "Midden-Oosten" in één zin!
Dank voor je antwoord, echter verschillen wij van mening met de verdere onderbouwing. In mijn ogen heeft de doodstraf namelijk invloed op de mensenrechten -al dan niet in bepaalde mate aanwezig- aldaar.quote:[..]
Wat mij betreft niet, nee. Maar moeilijk doen over de doodstraf voor een beest als Saddam Hoessein heeft in mijn ogen verder ook niks met "opkomen voor mensenrechten" te maken.
Overigens, ik ben niet tegen de doodstraf, maar wat die straf voor Saddam betreft ben ik het wel met je eens. Dit was zo'n anti-climax: lus om z'n nek, luikie naar beneden, en hangen maar. Daar hadden we toch wel wat creatievers op kunnen bedenken?
Ja, klassiek radbraken was meer op z'n plaats geweest.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:51 schreef Lemmeb het volgende:
Overigens, ik ben niet tegen de doodstraf, maar wat die straf voor Saddam betreft ben ik het wel met je eens. Dit was zo'n anti-climax: lus om z'n nek, luikie naar beneden, en hangen maar. Daar hadden we toch wel wat creatievers op kunnen bedenken?
Nee hoor, de Amerikanen waren helemaal niet blij met die executie voor het offerfeest en hebben voorwaarden gesteld voor de overhandiging. De Iraakse regering had juist zo veel haast en heeft alles op alles gezet, tot en met een akkoordje met sjiitische geestelijken om dit zo snel rond te krijgen.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:51 schreef Yildiz het volgende:
Nee, dat heeft de Iraakse regering niet anders gezien. 28 december 2006 moest de Iraakse premier de executie per direct goedkeuren, opgelegd door de Amerikanen.
En ik zal em alvast inkoppen, niet beginnen over definitiegewauwel regering / premier.
Of vierendelen door vier Arabische volbloeden.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:53 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ja, klassiek radbraken was meer op z'n plaats geweest.![]()
Er is ook zo'n Japanse martelmethode waar iemand op een stoel gezet wordt met een snelgroeiende bamboeplant onder z'n aars. Schijnt pijnlijk te zijn en lijkt me een garantie voor prachtige reality-tv.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:58 schreef Lemmeb het volgende:
Of vierendelen door vier Arabische volbloeden.
Maar een optie waarbij hij (in eerste instantie) wèl in leven was gebleven lag wat mij betreft ook binnen de mogelijkheden. Zoals bijvoorbeeld hem opsluiten op water en brood in een isoleercelletje van 2 bij 2 in het gezelschap van een paar scheermesjes. Camera erop, en dan kunnen we hem allemaal LIVE!!! krankzinnig zien worden! Iets voor Talpa misschien?
Klinkt erg gezellig voor de maandagavond, als tegenwicht tegen het nogal gezapige 'Boer zoekt vrouw'. Dan naast Saddam ook nog een paar BN'ers zoals Mart Smeets en Dolf Jansen op die stoel, en het feest kan beginnen!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:02 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Er is ook zo'n Japanse martelmethode waar iemand op een stoel gezet wordt met een snelgroeiende bamboeplant onder z'n aars. Schijnt pijnlijk te zijn en lijkt me een garantie voor prachtige reality-tv.
Allereerst, buiten je reactie om, gaat het er bij mij niet in dat de opgelegde doodstraf als een verrasing kwam. Als de amerikanen hiertegen bezwaar hadden, had men dat van tevoren duidelijk kunnen maken, daar heeft 1 van de vele honderden advocaten vast wel tijd voor gehad. Dat is echter niet gebeurd.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:54 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee hoor, de Amerikanen waren helemaal niet blij met die executie voor het offerfeest en hebben voorwaarden gesteld voor de overhandiging. De Iraakse regering had juist zo veel haast en heeft alles op alles gezet, tot en met een akkoordje met sjiitische geestelijken om dit zo snel rond te krijgen.
Of Youp van 't Hek.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:06 schreef Lemmeb het volgende:
Klinkt erg gezellig voor de maandagavond, als tegenwicht tegen het nogal gezapige 'Boer zoekt vrouw'. Dan naast Saddam ook nog een paar BN'ers zoals Mart Smeets en Dolf Jansen op die stoel, en het feest kan beginnen!
Dat is al even barbaars als die martelaars onder Saddam. Als je dat echt meent ben je niet veel beter.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:02 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Er is ook zo'n Japanse martelmethode waar iemand op een stoel gezet wordt met een snelgroeiende bamboeplant onder z'n aars. Schijnt pijnlijk te zijn en lijkt me een garantie voor prachtige reality-tv.
Lees dit dan maar eens:quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:09 schreef Yildiz het volgende:
Allereerst, buiten je reactie om, gaat het er bij mij niet in dat de opgelegde doodstraf als een verrasing kwam. Als de amerikanen hiertegen bezwaar hadden, had men dat van tevoren duidelijk kunnen maken, daar heeft 1 van de vele honderden advocaten vast wel tijd voor gehad. Dat is echter niet gebeurd.
Had men de doodstraf niet geaccepteerd, dan had men Saddam nog in hechtenis kunnen houden, waarin hij toendertijd zat. Al vraag ik me af hoe strategisch dat was geweest. Hij zat toendertijd in een amerikaanse cel van 2.5 bij 2 (ofzo) bij de internationale luchthaven van Baghdad.
En ja, de premier van Irak is principieel tegen de doodstraf, ook bij Saddam.
In dat opzicht kan onze premier nog leren van Irak.
Zie je wel dat je links bent?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:14 schreef Yildiz het volgende:
Dat is al even barbaars als die martelaars onder Saddam. Als je dat echt meent ben je niet veel beter.
Om de boel bij elkaar te houdenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:19 schreef Lemmeb het volgende:
Al met al denk ik dat we blij mogen zijn met deze afloop. Ze hadden hem ook zo weer vrij kunnen laten als dat beter uitkwam.
Raar, daar is dus de president tegen, en de premier voor. Dat terwijl ik dacht dat Talabani de premier was. Apart dat er een president én premier is. Vandaar dat ik verward was.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:16 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Lees dit dan maar eens:
http://www.nu.nl/news/931(...)addam_te_hangen.html
Hoe het achter de schermen ging, inderdaad, daar heb ik moeite mee. Vooral gezien het deels onder de regie van amerika stond. Dat heeft invloed op mij, omdat amerika en nederland op velen gebieden sterk op elkaar lijken en veel positief overleg hebben. Van een 'ver van mijn bed show' is er mede daarom geen sprake van, bij mij.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:19 schreef Lemmeb het volgende:
Tsja Yildiz, als ik het goed begrijp heb je vooral moeite met de manier waarop eea achter de schermen is bekokstoofd en niet met die doodstraf an sich. Op zich snap ik dat wel, maar het is nu eenmaal niet anders. Irak is nog ver verwijderd van een democratische rechtstaat en, buiten dat, dergelijke spelletjes worden er op dit niveau toch altijd gespeeld, ook in een democratische rechtstaat.
Al met al denk ik dat we blij mogen zijn met deze afloop. Ze hadden hem ook zo weer vrij kunnen laten als dat beter uitkwam.
quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:14 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Of Youp van 't Hek.
En een jury die beslist of er nog wat extra gemarteld gaat worden en wie de gelukkige is. Kan je er nog een mooi belspelletje aan toevoegen.![]()
Ach komop, is toch gewoon grappig! Wat doe je nou moeilijk? We hebben het hier over een massamoordenaar, daar mag je best wat sadistische gedachten op loslaten. Je hoeft echt niet altijd het braafste jongetje van de klas te zijn, zelfs niet als je uit Nederland komt.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:14 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat is al even barbaars als die martelaars onder Saddam. Als je dat echt meent ben je niet veel beter.
quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:38 schreef Lemmeb het volgende:
En nog zo'n mooi topicje vol met linkse azijnpissertjes!
Ik dacht meer aan Saddam als tegenwicht tegen de oprukkende sjiieten in die regio. Dan gaan meteen die gaskranen weer open, net als in de jaren tachtig. Dat komt Bush ook mooi uit: "Zie je nou wel dat er wel Weapons of Mass Destruction waren?"quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:21 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Om de boel bij elkaar te houden
Saddam kan een bruggenbouwer tussen sjiieten en soennieten worden
Ik zie de linkse slagzinnen al voor me.![]()
Voor humor kijk ik hier in ONZ / KLB of ergens anders, kijk ik een filmpje of wat dan ook.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:24 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ach komop, is toch gewoon grappig! Wat doe je nou moeilijk? We hebben het hier over een massamoordenaar, daar mag je best wat sadistische gedachten op loslaten. Je hoeft echt niet altijd het braafste jongetje van de klas te zijn, zelfs niet als je uit Nederland komt.
Ik volg dit niet helemaal. Waarom is het meteen per se een flater? Omdat het volgens het Nederlands/Europees Recht waarschijnlijk anders was gelopen? En wie zegt dat wij de waarheid in pacht hebben? Er zijn meer moderne democratische rechtstaten waar de doodstraf nog wel bestaat, ik noem even de VS, Singapore en Japan.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:22 schreef Yildiz het volgende:
Met de doodstraf heb ik daarbij wel moeite, maar ik zou me voor kunnen stellen dat het van strategisch belang was. Op het gebied van mensenrechten / strafrecht vind ik het namelijk een flater. Zelf had ik hem liever levenslang in een cel gezien, als dat mogelijk mocht zijn.
En dan zijn we even traditioneel ontevreden met het resultaat. De beste stuurlui enz...quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:39 schreef Lemmeb het volgende:
we kozen ervoor om de Amerikanen het vuile werk te laten opknappen, zoals we dat wel vaker doen.
Nou, ik ben van mening dat er best wel weer wat meer humor mag komen in POL, ook buiten de SC. Dat verzuurde gezeur de hele tijd van bepaalde users draagt niet echt bij tot een goede sfeer.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:32 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Voor humor kijk ik hier in ONZ / KLB of ergens anders, kijk ik een filmpje of wat dan ook.
Al was het Jezus Christus himself die dat toch anders zag... Echt, dat terwijl er een burgeroorlog woedt een fundamentalistisch-sji'ietisch regime vindt dat het strategisch was Saddam Hoessein te doden, sja... Alsof dat wat uitmaakt.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:42 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Uiteindelijk heeft de Iraakse regering dat toch anders gezien.
Niet per definitie, maar blijkbaar is het dit keer wel zo gegaan.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:44 schreef Yildiz het volgende:
Het is niet zo dat de doodstraf per definitie iets amerikaans is. Verschillende staten hebben de doodstraf namelijk ook verboden. Daarmee had Saddam wat mij betreft ook onder amerikaans recht veroordeeld kunnen worden. Dat daar per definitie de doodstraf uit kan rollen vind ik een beetje raar.
Je weet toch dat je niet mag lachen met zo veel onrecht in de wereld...quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:42 schreef Lemmeb het volgende:
Nou, ik ben van mening dat er best wel weer wat meer humor mag komen in POL, ook buiten de SC. Dat verzuurde gezeur de hele tijd van bepaalde users draagt niet echt bij tot een goede sfeer.
Wat probeer je nu met deze warrige woordenbrei te zeggen?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:44 schreef Monidique het volgende:
Al was het Jezus Christus himself die dat toch anders zag... Echt, dat terwijl er een burgeroorlog woedt een fundamentalistisch-sji'ietisch regime vindt dat het strategisch was Saddam Hoessein te doden, sja... Alsof dat wat uitmaakt.
Ik ben erg tegen de doodstraf, ook als het Saddam betreft, maar ik geef verder geen moer om Saddam. Ik vind alleen dat Nederland een pleefiguur slaat als we bij monde van onze minister van buitenlandse zaken eventjes afstand nemen van het gewoonlijk áltijd uitgedragen standpunt: wij (Nederland) veroordelen de doodstraf. Zoals we ook nooit officieel wel een beetje goedkeuring voor martelen zullen uitspreken. "Zouden moeten uitspreken", zou ik veiligheidshalve moeten zeggen - gezien de recente uitspraken van Bot..quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:39 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik volg dit niet helemaal. Waarom is het meteen per se een flater? Omdat het volgens het Nederlands/Europees Recht waarschijnlijk anders was gelopen? En wie zegt dat wij de waarheid in pacht hebben? Er zijn meer moderne democratische rechtstaten waar de doodstraf nog wel bestaat, ik noem even de VS, Singapore en Japan.
Wees blij dat de man überhaupt is veroordeeld. Ik denk dat je al blij mag zijn als Irak zich ooit daadwerkelijk nog ontwikkelt tot een democratische rechtstaat. Dan volgt wellicht daarna dat afschaffen van die doodstraf ook ooit nog weleens. Of niet.
Als je zo graag gewild had dat het Nederlands/Europees Recht was toegepast, dan was het misschien een goed idee geweest als we zelf naar Irak waren gegaan om hem te vangen. Maar zo is het nu eenmaal niet gelopen, we kozen ervoor om de Amerikanen het vuile werk te laten opknappen, zoals we dat wel vaker doen.
Zoals je heel duidelijk kunt lezen: dat het niets betekent, de wens van het regime. O, natuurlijk, ze beslissen (met Amerikaanse goedkeuring), maar dat maakt het niet beter of slechter. De Iraakse regering vond het een goede beslissing, vast wel, en in 1982 vond de Iraakse president het een goede beslissing een dorp te straffen.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:48 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Wat probeer je nu met deze warrige woordenbrei te zeggen?
Het is natuurlijk ook geen geweldig standpunt.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:51 schreef sigme het volgende:
Ik vind alleen dat Nederland een pleefiguur slaat als we bij monde van onze minister van buitenlandse zaken eventjes afstand nemen van het gewoonlijk áltijd uitgedragen standpunt: wij (Nederland) veroordelen de doodstraf.
Wat is geen geweldig standpunt? Dat van Bot over Saddams dood, of dat van Nederland ten aanzien van de doodstraf?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:53 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook geen geweldig standpunt.
Dat laatste.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:59 schreef sigme het volgende:
Wat is geen geweldig standpunt? Dat van Bot over Saddams dood, of dat van Nederland ten aanzien van de doodstraf?
Ah. Toch vind ik, dat gezien het feit dat het echt Heel Erg Officiëel beleid is het af te keuren, dat het niet aangaat om het af en toe officiëel toch wel een beetje oké te vinden zonder dat daarover grondig overleg is gevoerd.quote:
Daar valt uiteraard over te discussieren, maar het punt dat hier vooral wordt gemaakt is dat er enerzijds op wordt gewezen dat Nederland principieel tegen de doodstraf is, maar aan de andere zijde wel weer iets van begrip kan opbrengen voor de doodstraf van Saddam Hoessein. Dat is een wei nig consistente visie, en als de Nederlandse regering blijkbaar in bepaalde gevallen geen problemen heeft met de doodstraf, dan moet ze daar ook eerlijk voor uitkomen, en niet een dergelijk onduidelijk statement naar buiten brengen.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:53 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook geen geweldig standpunt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |