Amerika heeft hem als het ware uitgeleverd, dus ja, Amerika is hier ook verantwoordelijk voor.quote:
Bij jou toch niet?quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Iemand zijn baard wordt altijd eerder grijs, Stali, dat zegt dus niets..
Ik ben helemaal niet persoonlijk verantwoordelijk en ik ervaar geen schuldgevoel.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:04 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ja, jij bent persoonlijk verantwoordelijk voor de dood van Saddam. Ga penitentie plegen.
...wat een onzin om zo uit je schuldgevoel te spreken.
quote:Er gaan dagelijks mensen dood. En die verdienen het NIET. Toch gaan ze dood en is er niemand die zegt dat dat beschamend is. Ik vind het beschamend dat jij de dood van Saddam beschamend vindt.
Heb je nog een bron voor die duizenden moslims die sterven in martelkampen?quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:05 schreef klez het volgende:
Maar goed, een minne dag voor het Westen dus.![]()
Over tot de orde van de dag in Darfur, Somalie enz. Slaap lekker...
Nou, hij was in ieder geval niet kaal.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vind jij dat ik een baard heb dan?
Volgens mij heb ik geen baard.
TMIquote:Op zaterdag 30 december 2006 13:07 schreef Stali het volgende:
[..]
Nou, hij was in ieder geval niet kaal.
Nee, idd hij was ook niet kaal nee.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:07 schreef Stali het volgende:
[..]
Nou, hij was in ieder geval niet kaal.
Ik vind het in iedergeval vreemd. Die selectieve verontwaardiging. Maar het zal er wel mee te maken hebben dat het mogelijk is Amerika te noemen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:04 schreef RetepV het volgende:
Ik vind het beschamend dat jij de dood van Saddam beschamend vindt.
Saddam had zelf de touwtjes in handen. Als hij een goede leider was geweest die zonder geweld, marteling en moord had geregeerd, dan had hij nu met een Melon Daiquiri op het strand kunnen zitten genieten van zijn pensioen. Had 'ie misschien nog een Nobelprijs gehad ook.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:02 schreef Monidique het volgende:
Ja. En het Westen (Amerika voornamelijk, maar er zijn medeplichtigen. Nederland misschien ook wel) had de touwtjes in handen.
Wrom? Het is de schuld van Amerika en dus moet het wel zo zijn.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:07 schreef Monidique het volgende:
[..]
Heb je nog een bron voor die duizenden moslims die sterven in martelkampen?
Je hebt altijd van die linkse jankzakken ertussen zitten.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:08 schreef Evil_Jur het volgende:
Wat doen sommige mensen nou moeilijk? Een vreselijke man is dood! Nee daarmee is niet alles opgelost, maar alle beetjes helpen...
quote:Op zaterdag 30 december 2006 12:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Daarom moet er ook zo snel mogelijk openheid komen over waarom hij de oorlog gesteund heeft.
quote:Op donderdag 7 december 2006 16:38 schreef damian5700 het volgende:
Nederland heeft alleen militair bijgedragen aan de missie Irak volgens de oproep van de VN middels resolutie 1483.
Dus het gaat dan alleen over de politieke steun die de Nederlandse overheid gegeven heeft om in eerste instantie via de VN het Iraakse regime onder druk te zetten tot uitvoering van de resolutie 1441 en in principe bereidwillendheid te tonen aan militaire planning voor nog verdere druk op Saddam Hussein.
De minister-president heet in 2003 het standpunt van het kabinet in de Tweede Kamer uiteen gezet, dat de impasse in de Veiligheidsraad geen reden zijn om Saddam andermaal de dans zou doen ontspringen.
Voor een militaire bijdrage ontbrak, volgens het kabinet, een breed draagvlak in het parlement en de samenleving.
Voor mij is het helder, maar ik begrijp dat veel mensen de behoefte hebben om hun geheugen weer op te frissen.
Ik zie niets dat buiten dit vermoeden een parlementair onderzoek zou kunnen opleveren.
Je hebt dus geen bron? Dat nemen we dan maar aan. Dus toen jij zei dat er duizenden moslims in martelkampen stierven, zei je dingen die niet waar zijn.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:10 schreef klez het volgende:
[..]
Wrom? Het is de schuld van Amerika en dus moet het wel zo zijn.
Zalm en ik zijn idd linksquote:Op zaterdag 30 december 2006 13:10 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Je hebt altijd van die linkse jankzakken ertussen zitten.
Dat betreft de militaire bijdrage aan de bezetting van ná de inval. Balkenende had het politiek gesteund, zoals je wel weet, en dat op basis van informatie. Daarover moet openheid komen.quote:
Nee maar het is toch een goede reden waarom Bush moet hangen. Of Balkenende. Itt Saddam, die mag niet hangen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Je hebt dus geen bron? Dat nemen we dan maar aan. Dus toen jij zei dat er duizenden moslims in martelkampen stierven, zei je dingen die niet waar zijn.
Volgens mij was dat sarcastisch bedoeld, maar neem jij het te letterlijk op.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Je hebt dus geen bron? Dat nemen we dan maar aan. Dus toen jij zei dat er duizenden moslims in martelkampen stierven, zei je dingen die niet waar zijn.
O, was het sarcastich. Ja, ik vatte hem al niet.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij was dat sarcastisch bedoeld, maar neem jij het te letterlijk op.
Wat een onzin, Jullie vergeten voor het gemak maar even dat iedereen die een familielid kwijt is wilde dat Saddam elke naam te horen kreeg van elk slachtoffer dat hij had gemaakt! Dat zou voor de nabestaanden een stukje erkenning zijn. Nu is het proces erdoorheen gedrukt en Saddam veroordeelt voor een aanval in ´82 en voor het gemak is al het andere vergeten. Dát is pas een schande!quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:10 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Je hebt altijd van die linkse jankzakken ertussen zitten.
Wat een onzin, we weten allemaal dat er meerdere redenen waren voor steun. Wat haalt een onderzoek nou uit? Het kost een boel geld, tijd en gezeur en niemand wordt er beter van.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:12 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat betreft de militaire bijdrage aan de bezetting van ná de inval. Balkenende had het politiek gesteund, zoals je wel weet, en dat op basis van informatie. Daarover moet openheid komen.
Ik vind het geen goede reden. Ik vind ook niet dat Bush moet hangen. Of Balkenende. En Hoessein ook niet.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:12 schreef klez het volgende:
[..]
Nee maar het is toch een goede reden waarom Bush moet hangen. Of Balkenende. Itt Saddam, die mag niet hangen.![]()
Ik ben het helemaal eens met Zalm. Prima dat Saddam weg is, verder niet meer bij stilstaan.quote:
quote:Demissionair minister en vice-premier Zalm vindt dat de ophanging van Saddam Hussein "barbaars" is. Dat zei Zalm als vervanger van premier Balkenende in het TROS-programma Kamerbreed.
Zalm zei dat hij liever had gezien dat Saddam een levenslange gevangenisstraf had moeten uitzitten. Anderzijds wees hij erop dat er is gehandeld volgens Iraaks recht en dat bijvoorbeeld ook de Verenigde Staten de doodstraf kennen.
Het zou bijvoorbeeld kunnen blijken dat Balkenende besloten heeft op basis van ongeveer niets, terwijl z'n eigen inlichtingendiensten iets anders zeggen, een illegale invasie te steunen. In dat licht kan ik begrijpen dat onze premier onderdaad vindt dat niemand er iets beter van wordt.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:14 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Wat een onzin, we weten allemaal dat er meerdere redenen waren voor steun. Wat haalt een onderzoek nou uit? Het kost een boel geld, tijd en gezeur en niemand wordt er beter van.
Oh ja je schreef wat anders. Vandaar.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik vind het geen goede reden. Ik vind ook niet dat Bush moet hangen. Of Balkenende. En Hoessein ook niet.
En Hitler?quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik vind het geen goede reden. Ik vind ook niet dat Bush moet hangen. Of Balkenende. En Hoessein ook niet.
Wel, je begrijpt wel wat ik bedoelde, nam ik aan.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:15 schreef klez het volgende:
[..]
Oh ja je schreef wat anders. Vandaar.
Sadam had gewoon levenslang opgesloten moeten worden. En daar ben ik het helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:15 schreef klez het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal eens met Zalm. Prima dat Saddam weg is, verder niet meer bij stilstaan.
[..]
Wat heeft het precies geholpen dan?quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:08 schreef Evil_Jur het volgende:
Wat doen sommige mensen nou moeilijk? Een vreselijke man is dood! Nee daarmee is niet alles opgelost, maar alle beetjes helpen...
Wat heeft het dan voor zin? Vertel!quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:15 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het zou bijvoorbeeld kunnen blijken dat Balkenende besloten heeft op basis van ongeveer niets, terwijl z'n eigen inlichtingendiensten iets anders zeggen, een illegale invasie te steunen. In dat licht kan ik begrijpen dat onze premier onderdaad vindt dat niemand er iets beter van wordt.
Waarom vind je het dan beschamend? Plaatsvervangend schuldgevoel, dan?quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:06 schreef Monidique het volgende:
Ik ben helemaal niet persoonlijk verantwoordelijk en ik ervaar geen schuldgevoel.
Ik en een boel andere mensen voelen zich er beter doorquote:Op zaterdag 30 december 2006 13:16 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wat heeft het precies geholpen dan?.
Dat zal het inderdaad wel zijn.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:17 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Wat heeft het dan voor zin? Vertel!
Gewoon weer links betuttelend gezeik om niets.
Stuk gerechtigheid voor de mensen die tijdens het schrikbewind dierbaren zijn verloren.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:16 schreef Jarno het volgende:
[..]
Jij kent ze?quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:18 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Stuk gerechtigheid voor de mensen die tijdens het schrikbewind dierbaren zijn verloren.
Tuurlijk had die niet moeten hangen als ie levend gepakt was. Maar dat is bekijkend uit het heden van mijquote:
Nou, een heleboel. De angst voor een eventuele terugkeer van Saddam was een serieus beletsel (een van de vele, dat wel) om echt schoon schip te maken en aan een nieuwe toekomst te gaan denken.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:16 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nu hebben ze een martelaar.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:18 schreef RetepV het volgende:
Als ze hem levenslang vast hadden gezet hadden zijn volgelingen nog steeds een leider gehad.
Een terugkeer van Saddam zou nooit kunnen plaatsvinden, in ieder geval niet zonder goedkeuring van Amerika.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:19 schreef klez het volgende:
[..]
Nou, een heleboel. De angst voor een eventuele terugkeer van Saddam was een serieus beletsel (een van de vele, dat wel) om echt schoon schip te maken en aan een nieuwe toekomst te gaan denken.
Jammer nou, dat ie daar niet voor veroordeeld is, alleen he?quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:18 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Stuk gerechtigheid voor de mensen die tijdens het schrikbewind dierbaren zijn verloren.
Pas op! Als je met serieuze argumenten komt wordt je genegeerd of belachelijk gemaakt.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:18 schreef RetepV het volgende:
[..]
Waarom vind je het dan beschamend? Plaatsvervangend schuldgevoel, dan?
Saddam's dood is doodgewoon het gevolg van zijn daden. Saddam ophangen was de allerbeste oplossing.
Als ze hem levenslang vast hadden gezet hadden zijn volgelingen nog steeds een leider gehad. Wat denk je dat er DAN allemaal gebeuren zou? Denk je dat ze hem gevangen hadden kunnen houden met zoveel machtige volgelingen?
Kijk naar wat er met Nelson Mandela gebeurd is. Zijn volgelingen hebben het voor elkaar gekregen dat hij vrijgekomen is. Als de Zuid-Afrikaanse regering Mandela ter dood had gebracht, dan hadden ze nu waarschijnlijk nog apartheid gehad. Zeer foute beslissing voor die Zuid-Afrikaanse regering.
Ik neem Mandela maar eens een keer als voorbeeld in plaats van Hitler. Maar wat denk je dat er gebeurd was als Hitler nog had geleefd? Denk je niet dat het Nazisme nu dan veel groter was geweest?
Voordat je over 'blabla Hitler' begint. Voor de Irakese bevolking was Saddam Hussein net zo erg als Adolf Hitler voor ons was. Ik vind het prima te vergelijken. Een bloedige dictator wordt niet minder erg naarmate hij verder weg van mijn huis leeft.
Ik benadruk deze reactie maar eventjes!quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jammer nou, dat ie daar niet voor veroordeeld is, alleen he?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |