abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44854157
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:16 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

En Hitler?
Tuurlijk had die niet moeten hangen als ie levend gepakt was. Maar dat is bekijkend uit het heden van mij
  zaterdag 30 december 2006 @ 13:19:33 #242
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_44854177
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:16 schreef Jarno het volgende:

[..]

Wat heeft het precies geholpen dan? .
Nou, een heleboel. De angst voor een eventuele terugkeer van Saddam was een serieus beletsel (een van de vele, dat wel) om echt schoon schip te maken en aan een nieuwe toekomst te gaan denken.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_44854194
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:18 schreef RetepV het volgende:

Als ze hem levenslang vast hadden gezet hadden zijn volgelingen nog steeds een leider gehad.
Nu hebben ze een martelaar.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_44854214
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:19 schreef Jarno het volgende:

[..]

Jij kent ze?
Ja.
pi_44854215
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:19 schreef klez het volgende:

[..]

Nou, een heleboel. De angst voor een eventuele terugkeer van Saddam was een serieus beletsel (een van de vele, dat wel) om echt schoon schip te maken en aan een nieuwe toekomst te gaan denken.
Een terugkeer van Saddam zou nooit kunnen plaatsvinden, in ieder geval niet zonder goedkeuring van Amerika.
  zaterdag 30 december 2006 @ 13:20:56 #246
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_44854223
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:18 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Stuk gerechtigheid voor de mensen die tijdens het schrikbewind dierbaren zijn verloren.
Jammer nou, dat ie daar niet voor veroordeeld is, alleen he?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 30 december 2006 @ 13:21:13 #247
70154 klez
pi_44854231
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:18 schreef RetepV het volgende:

[..]

Waarom vind je het dan beschamend? Plaatsvervangend schuldgevoel, dan?

Saddam's dood is doodgewoon het gevolg van zijn daden. Saddam ophangen was de allerbeste oplossing.

Als ze hem levenslang vast hadden gezet hadden zijn volgelingen nog steeds een leider gehad. Wat denk je dat er DAN allemaal gebeuren zou? Denk je dat ze hem gevangen hadden kunnen houden met zoveel machtige volgelingen?

Kijk naar wat er met Nelson Mandela gebeurd is. Zijn volgelingen hebben het voor elkaar gekregen dat hij vrijgekomen is. Als de Zuid-Afrikaanse regering Mandela ter dood had gebracht, dan hadden ze nu waarschijnlijk nog apartheid gehad. Zeer foute beslissing voor die Zuid-Afrikaanse regering.

Ik neem Mandela maar eens een keer als voorbeeld in plaats van Hitler. Maar wat denk je dat er gebeurd was als Hitler nog had geleefd? Denk je niet dat het Nazisme nu dan veel groter was geweest?

Voordat je over 'blabla Hitler' begint. Voor de Irakese bevolking was Saddam Hussein net zo erg als Adolf Hitler voor ons was. Ik vind het prima te vergelijken. Een bloedige dictator wordt niet minder erg naarmate hij verder weg van mijn huis leeft.
Pas op! Als je met serieuze argumenten komt wordt je genegeerd of belachelijk gemaakt.
pi_44854232
Ik moest trouwens wel lachen toen ik die omgebouwde garage zag waarin ze hem opgehangen hebben, met die watervlekken en het afgeragde stucwerk. Dat was wel erg typerend voor de hele gang van zaken.
  zaterdag 30 december 2006 @ 13:21:26 #249
3542 Gia
User under construction
pi_44854243
quote:

[..]

Ja en? Wat kunnen ze daarmee?
pi_44854260
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Jammer nou, dat ie daar niet voor veroordeeld is, alleen he?
Ik benadruk deze reactie maar eventjes!
  zaterdag 30 december 2006 @ 13:22:25 #251
70154 klez
pi_44854270
quote:

[..]

Die hebben ze al zat. Mohammed, die gast in zijn rolstoel etc. Saddam is levend veel gevaarlijker dan dood.
pi_44854273
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:12 schreef Tism het volgende:
Waarom is er eigenlijk voor een middeleeuwse manier van executie gekozen? Dood door ophanging!!
Beetje achterhaalt niet!?
Moslims geloven dat de ziel van iemand die opgehangen is niet naar de hemel kan. Ze hebben het zekere voor het onzekere genomen. Saddam moet naar de hel en zijn volgelingen moeten weten dat hij met geen mogelijkheid in de hemel terecht gekomen kan zijn. Anders maken ze een martelaar van hem.

Op zich wel een handige ontsnappingsclausule in de Koran... Zo kun je er voor zorgen dat iemand technisch geen martelaar KAN worden. Volgens mij heeft het Christendom zoiets niet.
pi_44854275
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:21 schreef Monidique het volgende:
Ik moest trouwens wel lachen toen ik die omgebouwde garage zag waarin ze hem opgehangen hebben, met die watervlekken en het afgeragde stucwerk. Dat was wel erg typerend voor de hele gang van zaken.
Het zag er idd lekker professioneel uit. En daarna ook nog dansen op zijn lijk. Goed niveau
  Donald Duck held zaterdag 30 december 2006 @ 13:23:12 #254
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_44854296
quote:
het werkt. waarom zouden ze moeilijker moeten doen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 30 december 2006 @ 13:23:14 #255
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_44854298
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:22 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Het zag er idd lekker professioneel uit. En daarna ook nog dansen op zijn lijk. Goed niveau
Deden ze dat? Lekker dan.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_44854308
quote:
Kom zeg, ga eens wat van de wereld zien, je slaapkamer is niet overal de standaard.
  † In Memoriam † zaterdag 30 december 2006 @ 13:23:41 #257
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_44854312
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:19 schreef klez het volgende:
dude, echt wat?
Carpe Libertatem
  Donald Duck held zaterdag 30 december 2006 @ 13:24:08 #258
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_44854331
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:22 schreef RetepV het volgende:
Moslims geloven dat de ziel van iemand die opgehangen is niet naar de hemel kan. Ze hebben het zekere voor het onzekere genomen. Saddam moet naar de hel en zijn volgelingen moeten weten dat hij met geen mogelijkheid in de hemel terecht gekomen kan zijn. Anders maken ze een martelaar van hem.

Op zich wel een handige ontsnappingsclausule in de Koran... Zo kun je er voor zorgen dat iemand technisch geen martelaar KAN worden.
In Southpark ging hij alsnog voor straf naar de hemel, omdat Satan genoeg van hem had
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_44854333
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:21 schreef klez het volgende:
Pas op! Als je met serieuze argumenten komt wordt je genegeerd of belachelijk gemaakt.
Dan ga ik alleen maar langere postings maken. Net zo lang totdat iedereen die ze niet meer kan begrijpen uit het topic verdwijnt. En dan blijven er alleen nog maar intelligente mensen over die met argumenten om weten te gaan. Evolutie op de korte termijn.
pi_44854334
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:12 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat betreft de militaire bijdrage aan de bezetting van ná de inval. Balkenende had het politiek gesteund, zoals je wel weet, en dat op basis van informatie. Daarover moet openheid komen.
Ook dat staat omschreven in het bericht.
Overigens heeft Nederland met het geven van haar politieke steun aan de inval aan Irak slechts de daden van de Amerikanen en Britten niet veroordeeld-waar andere landen dat wel deden.
En dat is in 2003 onderbouwd door de minister-president.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')