Hij heeft zich verantwoord met allerlei vage algemeenheden terwijl hij sprak over keiharde bewijzen toen hij de oorlog steunde. Die keiharde bewijzen wil ik graag zien.....en als belastingbetaler heb ik daar toch recht op ?quote:Op donderdag 7 december 2006 12:31 schreef sitting_elfling het volgende:
HahahHij heeft zich al meerdere malen verantwoord voor zijn keuze destijds. Links blijft maar met moddergooien .. ga eens wat nuttigs doen, je bezig houden met de armoede politiek bijv.
Volgens mij heeft jan peter alleen gezegd dat, toen destijds de onderzoekers het land uitgestuurd werden en voordat ze er in kwamen gezegd tegen irak dat ze alle vrijheden moesten hebben. Dat hadden ze niet, ze werden er uit geflikkerd, en nederland vond dit een goede reden om amerika te helpen. Ik heb hem nooit in welke krant of tv programma gehoord over keiharde bewijzen!quote:Op donderdag 7 december 2006 12:47 schreef druze_eddy het volgende:
[..]
Hij heeft zich verantwoord met allerlei vage algemeenheden terwijl hij sprak over keiharde bewijzen toen hij de oorlog steunde. Die keiharde bewijzen wil ik graag zien.....en als belastingbetaler heb ik daar toch recht op ?![]()
![]()
![]()
Ik wil gewoon graag dat aangetoond wordt dat het kritisch bewustzijn van rechts ophoud als Amerika in het spel komt. Heren als van Baalen en Eurlings krijgen accuut een natte droom bij het zien van de "stars and stripes".![]()
![]()
![]()
Maar even serieus......zelfs in Amerika erkent men nu dat de inval in Irak een grove fout was. Duizenden mensen zijn om het leven gekomen ( meer dan 100.000 burgers ) dus ga mij niet vertellen dat het niet nuttig is om de onderste steen boven te krijgen ...................of is al het gevoel van waardigheid bij rechts verdwenen ?
Ze hebben wel degelijk hun beslissing (mede) gebaseerd op geheime onderzoeksrapporten. Over massavernietigingswapens bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 7 december 2006 12:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Volgens mij heeft jan peter alleen gezegd dat, toen destijds de onderzoekers het land uitgestuurd werden en voordat ze er in kwamen gezegd tegen irak dat ze alle vrijheden moesten hebben. Dat hadden ze niet, ze werden er uit geflikkerd, en nederland vond dit een goede reden om amerika te helpen. Ik heb hem nooit in welke krant of tv programma gehoord over keiharde bewijzen!
bron?quote:Op donderdag 7 december 2006 12:55 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ze hebben wel degelijk hun beslissing (mede) gebaseerd op geheime onderzoeksrapporten. Over massavernietigingswapens bijvoorbeeld.
Enig idee hoeveel armoede er bestreden had kunnen worden zonder de uitgaven voor Irak en Afghanistan?quote:Op donderdag 7 december 2006 12:31 schreef sitting_elfling het volgende:
ga eens wat nuttigs doen, je bezig houden met de armoede politiek bijv.
M.a.w. sorry voor die 100.000 of hoeveel dan ook doden en over tot de orde van de dag ? En nu storten we ons vrolijk in de oorlog in Afghanistan ?quote:Op donderdag 7 december 2006 13:14 schreef EnderOnline het volgende:
Ach het is voor iedereen toch al duidelijk dat die oorlog met onzuivere motieven is begonnen en dat Nederland daar nooit aan mee had mogen doen. Dat hoeft er toch niet extra ingedrukt te worden, daar schiet niemand iets mee op.
Is de invasie van Irak een goede beslissing omdat er democratisch toe besloten is, of heeft het een niet met het ander te maken? Hoe dan ook, het is nauwelijks een argument te noemen. De Kamer besloot op basis van geheime informatie (ik weet niet hoeveel Commissie-Stiekem heeft getoond) iets, mocht die informatie verkeerd zijn en dat is het waarschijnlijk gebleken, dan verdient de burger, me dunkt, te weten of onze regering en toenmalige Kamer hadden kunnen veronderstellen dat het verkeerde gegevens waren, of onze eigen informatie er wel mee strookte en of er wel kritisch genoeg is gekeken naar de informatie die ons door een vermeende bondgenoot is geleverd.quote:Op donderdag 7 december 2006 13:38 schreef PJORourke het volgende:
Wat een onzin dit. Irak was een goede beslissing en die is democratisch genomen.
Ik ben blij dat je elke democratische beslissing goedkeurt................dus dan staat ook jouw goedkeuring van een GP niets in de wegquote:Op donderdag 7 december 2006 13:38 schreef PJORourke het volgende:
Wat een onzin dit. Irak was een goede beslissing en die is democratisch genomen.
Lijkt het alsof je bang bent dat her CDA iets te verbergen heeft?quote:Op donderdag 7 december 2006 15:07 schreef Jurgen21 het volgende:
Dat komt er niet. De CU was principieel voor die achter en heeft het kabinet altijd gesteund. De PvdA was tegen de oorlog, maar heeft wel missies naar Irak gesteund.
Deze redenering is juridisch zeer zwak. Het is een resolutie van de VN die de aanval zou hebben gerechtvaardigd maar het was niet de veiligheidsraad die toestemming gaf voor een invasie van Irak.quote:Op donderdag 7 december 2006 12:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Volgens mij heeft jan peter alleen gezegd dat, toen destijds de onderzoekers het land uitgestuurd werden en voordat ze er in kwamen gezegd tegen irak dat ze alle vrijheden moesten hebben. Dat hadden ze niet, ze werden er uit geflikkerd, en nederland vond dit een goede reden om amerika te helpen. Ik heb hem nooit in welke krant of tv programma gehoord over keiharde bewijzen!
Balkenende verschuilt zich achter vreemde redeneringen, omgekeerde bewijslast en weigert al jaren openheid te geven. Dat heeft niets met 'verantwoorden' te maken.quote:Op donderdag 7 december 2006 12:31 schreef sitting_elfling het volgende:
HahahHij heeft zich al meerdere malen verantwoord voor zijn keuze destijds.
Dit is pas armoede.quote:Op donderdag 7 december 2006 12:31 schreef sitting_elfling het volgende:
Links blijft maar met moddergooien .. ga eens wat nuttigs doen, je bezig houden met de armoede politiek bijv.
quote:Op donderdag 7 december 2006 14:31 schreef druze_eddy het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je elke democratische beslissing goedkeurt................dus dan staat ook jouw goedkeuring van een GP niets in de weg![]()
Hij zegt 'en'. Niet 'want'.quote:Op donderdag 7 december 2006 14:31 schreef druze_eddy het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je elke democratische beslissing goedkeurt................dus dan staat ook jouw goedkeuring van een GP niets in de weg![]()
![]()
![]()
![]()
Ik vond ook de manier waarop Voorhoeve ( toch geen linkse kerk ) sprak over de "bondgenoten" in de Sebrenica zaak typerend. Hij zei dat met voorbedachte rade informatie achtergehouden was aan de Nederlanders die daardoor in een uitzichtsloze situatie terecht kwamen. Typisch een VVDér die terwijl hij minister is, uit angst of misschien misplaatste loyaliteit ,de bondgenoten dekt maar later met de waarheid komt.quote:Op donderdag 7 december 2006 14:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
Is de invasie van Irak een goede beslissing omdat er democratisch toe besloten is, of heeft het een niet met het ander te maken? Hoe dan ook, het is nauwelijks een argument te noemen. De Kamer besloot op basis van geheime informatie (ik weet niet hoeveel Commissie-Stiekem heeft getoond) iets, mocht die informatie verkeerd zijn en dat is het waarschijnlijk gebleken, dan verdient de burger, me dunkt, te weten of onze regering en toenmalige Kamer hadden kunnen veronderstellen dat het verkeerde gegevens waren, of onze eigen informatie er wel mee strookte en of er wel kritisch genoeg is gekeken naar de informatie die ons door een vermeende bondgenoot is geleverd.
Wie zijn er dan allemaal wel gestraft?quote:Op donderdag 7 december 2006 12:52 schreef problematiQue het volgende:
Nederland is zo'n beetje het laatste land waarin de verantwoordigen voor het meedoen met de Iraq oorlog nog niet zijn gestraft, het verbaasd mij nog steeds dat het geen onderwerp van belang is in de politiek vandaag de dag.
Dat is niet zo heel goed voorbeeld.quote:Op donderdag 7 december 2006 18:43 schreef Tirion het volgende:
Het beste voorbeeld is denk ik voormalig premier Aznar van Spanje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |