abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44218232
Zou het met de nieuwe verhoudingen in de tweede kamer niet mogelijk zijn om een parlementair onderzoek n.a.v. de Irak besluitvorming te eisen ? Zijn we niet allemaal benieuwd hoe Balkenende zich door US in de luren heeft laten leggen en of de kamer wel juist is ingelicht?

Ik zie me zelf al zitten met een zak chips en een pilsje voor de TV terwijl Balkende antwoord : "Dat kan ik mij niet meer herinneren !! ".

Kom op !!!!! LInks...........make my day !!
pi_44218348
Lijkt me een prima idee.
Ik denk ook dat het er nog wel gaat komen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_44219511
Hahah Hij heeft zich al meerdere malen verantwoord voor zijn keuze destijds. Links blijft maar met moddergooien .. ga eens wat nuttigs doen, je bezig houden met de armoede politiek bijv.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_44219594
-edit-
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_44219933
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:31 schreef sitting_elfling het volgende:
Hahah Hij heeft zich al meerdere malen verantwoord voor zijn keuze destijds. Links blijft maar met moddergooien .. ga eens wat nuttigs doen, je bezig houden met de armoede politiek bijv.
Hij heeft zich verantwoord met allerlei vage algemeenheden terwijl hij sprak over keiharde bewijzen toen hij de oorlog steunde. Die keiharde bewijzen wil ik graag zien.....en als belastingbetaler heb ik daar toch recht op ?

Ik wil gewoon graag dat aangetoond wordt dat het kritisch bewustzijn van rechts ophoud als Amerika in het spel komt. Heren als van Baalen en Eurlings krijgen accuut een natte droom bij het zien van de "stars and stripes".

Maar even serieus......zelfs in Amerika erkent men nu dat de inval in Irak een grove fout was. Duizenden mensen zijn om het leven gekomen ( meer dan 100.000 burgers ) dus ga mij niet vertellen dat het niet nuttig is om de onderste steen boven te krijgen ...................of is al het gevoel van waardigheid bij rechts verdwenen ?
  donderdag 7 december 2006 @ 12:52:30 #6
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_44220070
Nederland is zo'n beetje het laatste land waarin de verantwoordigen voor het meedoen met de Iraq oorlog nog niet zijn gestraft, het verbaasd mij nog steeds dat het geen onderwerp van belang is in de politiek vandaag de dag.
pi_44220106
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:47 schreef druze_eddy het volgende:

[..]
Hij heeft zich verantwoord met allerlei vage algemeenheden terwijl hij sprak over keiharde bewijzen toen hij de oorlog steunde. Die keiharde bewijzen wil ik graag zien.....en als belastingbetaler heb ik daar toch recht op ?

Ik wil gewoon graag dat aangetoond wordt dat het kritisch bewustzijn van rechts ophoud als Amerika in het spel komt. Heren als van Baalen en Eurlings krijgen accuut een natte droom bij het zien van de "stars and stripes".

Maar even serieus......zelfs in Amerika erkent men nu dat de inval in Irak een grove fout was. Duizenden mensen zijn om het leven gekomen ( meer dan 100.000 burgers ) dus ga mij niet vertellen dat het niet nuttig is om de onderste steen boven te krijgen ...................of is al het gevoel van waardigheid bij rechts verdwenen ?
Volgens mij heeft jan peter alleen gezegd dat, toen destijds de onderzoekers het land uitgestuurd werden en voordat ze er in kwamen gezegd tegen irak dat ze alle vrijheden moesten hebben. Dat hadden ze niet, ze werden er uit geflikkerd, en nederland vond dit een goede reden om amerika te helpen. Ik heb hem nooit in welke krant of tv programma gehoord over keiharde bewijzen!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  donderdag 7 december 2006 @ 12:55:45 #8
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_44220170
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:53 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Volgens mij heeft jan peter alleen gezegd dat, toen destijds de onderzoekers het land uitgestuurd werden en voordat ze er in kwamen gezegd tegen irak dat ze alle vrijheden moesten hebben. Dat hadden ze niet, ze werden er uit geflikkerd, en nederland vond dit een goede reden om amerika te helpen. Ik heb hem nooit in welke krant of tv programma gehoord over keiharde bewijzen!
Ze hebben wel degelijk hun beslissing (mede) gebaseerd op geheime onderzoeksrapporten. Over massavernietigingswapens bijvoorbeeld.
pi_44220241
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:55 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ze hebben wel degelijk hun beslissing (mede) gebaseerd op geheime onderzoeksrapporten. Over massavernietigingswapens bijvoorbeeld.
bron?
  donderdag 7 december 2006 @ 12:58:38 #10
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_44220255
quote:
ga eens wat nuttigs doen, je bezig houden met de armoede politiek bijv.
Enig idee hoeveel armoede er bestreden had kunnen worden zonder de uitgaven voor Irak en Afghanistan?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_44220386
Ze zijn verantwoordelijk voor een bezetting die heeft geleid tot honderdduizenden doden, met miljoenen vluchtelingen de grootste vluchtelingencrisis ter wereld op het moment en een failed state die nu in een burgeroorlog verkeert en een motivatie is voor internationale terroristen. Het lijkt mij niet meer dan vanzelfsprekend dat Balkenende daar wel het een en ander over uit kan leggen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Monidique op 07-12-2006 13:08:47 ]
pi_44220720
Ach het is voor iedereen toch al duidelijk dat die oorlog met onzuivere motieven is begonnen en dat Nederland daar nooit aan mee had mogen doen. Dat hoeft er toch niet extra ingedrukt te worden, daar schiet niemand iets mee op.
deze account is gehacked door GreyHatHacks
pi_44221340
quote:
Op donderdag 7 december 2006 13:14 schreef EnderOnline het volgende:
Ach het is voor iedereen toch al duidelijk dat die oorlog met onzuivere motieven is begonnen en dat Nederland daar nooit aan mee had mogen doen. Dat hoeft er toch niet extra ingedrukt te worden, daar schiet niemand iets mee op.
M.a.w. sorry voor die 100.000 of hoeveel dan ook doden en over tot de orde van de dag ? En nu storten we ons vrolijk in de oorlog in Afghanistan ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 7 december 2006 @ 13:38:07 #14
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44221451
Wat een onzin dit. Irak was een goede beslissing en die is democratisch genomen.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_44222615
quote:
Op donderdag 7 december 2006 13:38 schreef PJORourke het volgende:
Wat een onzin dit. Irak was een goede beslissing en die is democratisch genomen.
Is de invasie van Irak een goede beslissing omdat er democratisch toe besloten is, of heeft het een niet met het ander te maken? Hoe dan ook, het is nauwelijks een argument te noemen. De Kamer besloot op basis van geheime informatie (ik weet niet hoeveel Commissie-Stiekem heeft getoond) iets, mocht die informatie verkeerd zijn en dat is het waarschijnlijk gebleken, dan verdient de burger, me dunkt, te weten of onze regering en toenmalige Kamer hadden kunnen veronderstellen dat het verkeerde gegevens waren, of onze eigen informatie er wel mee strookte en of er wel kritisch genoeg is gekeken naar de informatie die ons door een vermeende bondgenoot is geleverd.
pi_44223116
quote:
Op donderdag 7 december 2006 13:38 schreef PJORourke het volgende:
Ik ben blij dat je elke democratische beslissing goedkeurt................dus dan staat ook jouw goedkeuring van een GP niets in de weg
  donderdag 7 december 2006 @ 15:07:45 #17
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_44224388
Dat komt er niet. De CU was principieel voor die achter en heeft het kabinet altijd gesteund. De PvdA was tegen de oorlog, maar heeft wel missies naar Irak gesteund.
Pugna Pro Patria
pi_44225519
quote:
Op donderdag 7 december 2006 15:07 schreef Jurgen21 het volgende:
Dat komt er niet. De CU was principieel voor die achter en heeft het kabinet altijd gesteund. De PvdA was tegen de oorlog, maar heeft wel missies naar Irak gesteund.
Lijkt het alsof je bang bent dat her CDA iets te verbergen heeft?
pi_44225585
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:53 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Deze redenering is juridisch zeer zwak. Het is een resolutie van de VN die de aanval zou hebben gerechtvaardigd maar het was niet de veiligheidsraad die toestemming gaf voor een invasie van Irak.
Als ieder afzonderlijk land resoluties van de VN zelfstandig kan afdwingen of interpreteren dan staat niets een Arabische aanval van Israel in de weg.............................Israel lapt ook VN resoluties aan de laars.
pi_44225679
quote:
Hahah Hij heeft zich al meerdere malen verantwoord voor zijn keuze destijds.
Balkenende verschuilt zich achter vreemde redeneringen, omgekeerde bewijslast en weigert al jaren openheid te geven. Dat heeft niets met 'verantwoorden' te maken.
quote:
Links blijft maar met moddergooien .. ga eens wat nuttigs doen, je bezig houden met de armoede politiek bijv.
Dit is pas armoede.
pi_44226094
quote:
Op donderdag 7 december 2006 14:31 schreef druze_eddy het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je elke democratische beslissing goedkeurt................dus dan staat ook jouw goedkeuring van een GP niets in de weg
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_44226143
quote:
Op donderdag 7 december 2006 14:31 schreef druze_eddy het volgende:

[..]

Hij zegt 'en'. Niet 'want'.
pi_44226832
quote:
Op donderdag 7 december 2006 14:16 schreef Monidique het volgende:

[..]

Is de invasie van Irak een goede beslissing omdat er democratisch toe besloten is, of heeft het een niet met het ander te maken? Hoe dan ook, het is nauwelijks een argument te noemen. De Kamer besloot op basis van geheime informatie (ik weet niet hoeveel Commissie-Stiekem heeft getoond) iets, mocht die informatie verkeerd zijn en dat is het waarschijnlijk gebleken, dan verdient de burger, me dunkt, te weten of onze regering en toenmalige Kamer hadden kunnen veronderstellen dat het verkeerde gegevens waren, of onze eigen informatie er wel mee strookte en of er wel kritisch genoeg is gekeken naar de informatie die ons door een vermeende bondgenoot is geleverd.
Ik vond ook de manier waarop Voorhoeve ( toch geen linkse kerk ) sprak over de "bondgenoten" in de Sebrenica zaak typerend. Hij zei dat met voorbedachte rade informatie achtergehouden was aan de Nederlanders die daardoor in een uitzichtsloze situatie terecht kwamen. Typisch een VVDér die terwijl hij minister is, uit angst of misschien misplaatste loyaliteit ,de bondgenoten dekt maar later met de waarheid komt.
Het zou me niets verbazen dat ook in de Irak kwestie Nederland in de maling is genomen en dat het kabinet dit koste wat het kost voor zichzelf wil houden om niet het simpele wereldbeeld van de USA-aanbidders te verstoren.
pi_44227060
Nederland heeft alleen militair bijgedragen aan de missie Irak volgens de oproep van de VN middels resolutie 1483.
Dus het gaat dan alleen over de politieke steun die de Nederlandse overheid gegeven heeft om in eerste instantie via de VN het Iraakse regime onder druk te zetten tot uitvoering van de resolutie 1441 en in principe bereidwillendheid te tonen aan militaire planning voor nog verdere druk op Saddam Hussein.
De minister-president heet in 2003 het standpunt van het kabinet in de Tweede Kamer uiteen gezet, dat de impasse in de Veiligheidsraad geen reden zijn om Saddam andermaal de dans zou doen ontspringen.
Voor een militaire bijdrage ontbrak, volgens het kabinet, een breed draagvlak in het parlement en de samenleving.

Voor mij is het helder, maar ik begrijp dat veel mensen de behoefte hebben om hun geheugen weer op te frissen.
Ik zie niets dat buiten dit vermoeden een parlementair onderzoek zou kunnen opleveren.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_44230677
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:52 schreef problematiQue het volgende:
Nederland is zo'n beetje het laatste land waarin de verantwoordigen voor het meedoen met de Iraq oorlog nog niet zijn gestraft, het verbaasd mij nog steeds dat het geen onderwerp van belang is in de politiek vandaag de dag.
Wie zijn er dan allemaal wel gestraft?
pi_44230915
Het beste voorbeeld is denk ik voormalig premier Aznar van Spanje. Maar ook in bijvoorbeeld Groot Brittannië is de steun voor de gang van zaken bedroevend laag en in de Verenigde Staten heeft de partij van president Bush tijdens de afgelopen verkiezingen flink verloren. In Italië is Berlusconi weggestuurd, maar ik heb niet veel zicht op hoe het er daar toen aan toe is gegaan, Italiaanse taferelen!
pi_44233798
quote:
Op donderdag 7 december 2006 18:43 schreef Tirion het volgende:
Het beste voorbeeld is denk ik voormalig premier Aznar van Spanje.
Dat is niet zo heel goed voorbeeld.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')